Oyunun programlama dili

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
dedee66
Çınaraltı Müdavimi
Çınaraltı Müdavimi
Mesajlar: 891
Kayıt: 24 Haz 2017 19:40
Sunucu: Eminönü

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen dedee66 »

Esadullah yazdı: 30 Tem 2022 21:47
Geliştirilip para kazanılacak bir oyun neden mahkemelik olsun ki? veya gelişmesi ile büyük kazançlar elde ettirecek ise neden gelişmesine izin verilmiyor?
Çünkü İKV kendi motoru üzerine yapıldı oyunun geliştirilmesi için motorunda geliştirilmesi gerekiyor. Şirket 10 yıl önce satıldıktan sonra oyunu ve motoru geliştiren ekip zamanla şirketten ayrıldı dolayısıyla motor geliştirilmedi e motor geliştirilmeyince oyunu nasıl geliştireceksin :d işte o dönemlerde Türk Telekom aynı grafikler üzerinden eklenti paketleri getirdi o dönemlerde yine grafik kalitesini karşılıyordu zamanla kaliteli oyunlar piyasaya çıkmaya başladı rekabet arttı dolayısıyla İKV'de 2016 yılından sonra erimeye başladı Karaköy ile birlikte kalan oyuncuların da büyük bölümü bıraktı. Çünkü millet Karaköy'ün grafikleri olandan daha kaliteli bir şekilde sunulacağını sanıyordu ama bilmedikleri şey Motor'un hurda olmasıydı dolayısıyla Karaköy oyuncularda büyük hayal kırıklığı oluşturdu.
Kullanıcı avatarı
Koygocuren
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 63
Kayıt: 19 Ara 2016 21:37
Sunucu: Eminönü

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen Koygocuren »

Karaköy ile gelen eşyaların grafik çözünürlüklerinin çok da kötü olmadığını düşünüyorum ama henüz Karaköy'e girecek seviyede karakterim olmadığı için bölge hakkında yorum yapamayacağım kendim inceleme fırsatım olmadı çünkü.

Bunun dışında sistemsel ve kodsal zorluk olarak oyunun o kadar da kompleks olmadığını telif işleri çözülürse çok da efor sarf etmeden unity gibi platformlara aktarılabileceğini düşünüyorum. İkv'nin kompleks kısmı fikirsel ve sanatsal kısmıdır düşüncesindeyim.
Kullanıcı avatarı
dedee66
Çınaraltı Müdavimi
Çınaraltı Müdavimi
Mesajlar: 891
Kayıt: 24 Haz 2017 19:40
Sunucu: Eminönü

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen dedee66 »

Koygocuren yazdı: 30 Ağu 2022 14:22 Karaköy ile gelen eşyaların grafik çözünürlüklerinin çok da kötü olmadığını düşünüyorum ama henüz Karaköy'e girecek seviyede karakterim olmadığı için bölge hakkında yorum yapamayacağım kendim inceleme fırsatım olmadı çünkü.

Bunun dışında sistemsel ve kodsal zorluk olarak oyunun o kadar da kompleks olmadığını telif işleri çözülürse çok da efor sarf etmeden unity gibi platformlara aktarılabileceğini düşünüyorum. İkv'nin kompleks kısmı fikirsel ve sanatsal kısmıdır düşüncesindeyim.
Karaköy, Eminönü ile aynı grafik kalitesinde. İKV'de grafik olarak diğerlerine göre biraz daha üstün olan sadece Çemberli Taş var bu bölge diğerlerine göre daha detaylı. Harici aynı düzeyde.
Kullanıcı avatarı
TOLGARDA
Ruh Taşı Gezgini
Ruh Taşı Gezgini
Mesajlar: 5752
Kayıt: 09 Mar 2011 21:37
Sunucu: Karaköy
Klan: Lodos

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen TOLGARDA »

benibanladilar yazdı: 17 Tem 2022 22:45
dedee66 yazdı: 17 Tem 2022 14:15
Esadullah yazdı: 17 Tem 2022 09:36
TTYusuf yazdı: 12 Tem 2022 11:37 Zaten oyunda ki hatanın düzeltilememe sebebi de bu :) Yanlış güncelleme dosyası ve yanlış kod oyunu bu hale getirdi. Kendi oyun motorları( AKTOR ) olduğu için artık bilende yok düzeltemiyorlar. Adamlar ayrıldı yı yaptı dünyaya açıldı :D
Sizce çözüm nedir? Ne yapılması gerek? Yeni motor, yeni yazılım, yeni ekip mi?
Bu oyunu Unity motoru üzerine. Blender gibi modelleme programları ile modellenerek baştan bir ekip tarafından yapılması gerekiyor. Bunun için de bütçe gerekiyor.

Örneğin ilk Eminönü Remaster yapıp erken erişime sunulur. Daha sonra paketler halinde diğer bölgeler oyuna eklenir.

Yada diğer bölgeleri komple silip İKV 2 çıkarılır. Karaköy bölgesi Remaster yapılarak o bölgeden devamı getirilir. Bana göre İKV 2'nin yapılması daha mantıklı olurdu. Çünkü diğerini Remaster yapmak uzun süreceği için zaman kaybı olur.
hocam hem çok pahalıya patlayacak hemde değmeyecek.
biz ikv'yi çok seviyoruz iyi güzelde ikv Türkiye'de bile çok popüler olamadı.
ikv 2 diye proje için diyelim telif alındı, bir grup insan yaptı oyunu, karşılığınıda alamayacaklar malesef...
imzamdaki internet sitesini yapmam 50 saat sürdü, eğlencesine ve bir şeyler öğrenmek için yaptığım için önemsemiyorum ama siteye giren çıkan yok :)
neyseki kullandığım bütün servisler ücretsiz o yüzden site hala ayakta. yoksa çoktan kapatılmış olacaktı site.
İKV için hiçbir zaman büyük veya agresif bir tanıtım kampanyası düzenlenmedi. Ya katılınılan etkinliklerden ya da Mynet'in yaptığı tanıtımlardan öğrendi insanlar oyunun varlığını. Bu dönemde Metin2 bile her dakika Google Ads reklamları basıyordu.

Kaldı ki şimdi sosyal medyanın ana akım olduğu bir dönemdeyiz. Kader Mühürleri'ni çıkarırken büyük YouTuber'lara incelemeleri için oyun gönderilmişti ya da pek çok sitede haberi yaptırılmıştı.

İKV bunların hiçbiri olmadan 1m üyeye ulaşmayı başardı. Şimdi bu oyun modern şekilde ortaya çıkmış olsaydı tüm ülke gündeminde kendinden söz ettirmeyi başarabilirdi ama o dönemin şartları buna müsait değildi. Bugün de oyun sektörüyle uğraşan Türk geliştiriciler genel olarak yabancı dilde oyunlar yapmayı ve dolar-euro kazandıran pazarı hedeflemeyi daha uygun buluyor. Şu an piyasaya baktığınızda Türk oyun şirketlerinin %30'unun oyunlarında Türkçe dil bile yok.
:zero: :one: :two: :three: :four: :five: :six: :seven: :eight: :nine:
Kullanıcı avatarı
celo66510
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 48
Kayıt: 17 Ara 2016 23:22
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: Andere Liga

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen celo66510 »

TOLGARDA yazdı: 31 Ağu 2022 23:18
İKV için hiçbir zaman büyük veya agresif bir tanıtım kampanyası düzenlenmedi. Ya katılınılan etkinliklerden ya da Mynet'in yaptığı tanıtımlardan öğrendi insanlar oyunun varlığını. Bu dönemde Metin2 bile her dakika Google Ads reklamları basıyordu.

Kaldı ki şimdi sosyal medyanın ana akım olduğu bir dönemdeyiz. Kader Mühürleri'ni çıkarırken büyük YouTuber'lara incelemeleri için oyun gönderilmişti ya da pek çok sitede haberi yaptırılmıştı.

İKV bunların hiçbiri olmadan 1m üyeye ulaşmayı başardı. Şimdi bu oyun modern şekilde ortaya çıkmış olsaydı tüm ülke gündeminde kendinden söz ettirmeyi başarabilirdi ama o dönemin şartları buna müsait değildi. Bugün de oyun sektörüyle uğraşan Türk geliştiriciler genel olarak yabancı dilde oyunlar yapmayı ve dolar-euro kazandıran pazarı hedeflemeyi daha uygun buluyor. Şu an piyasaya baktığınızda Türk oyun şirketlerinin %30'unun oyunlarında Türkçe dil bile yok.
Türkiye de yerli olarak TaleWorlds şirketi AAA oyun çıkardı ve globale açıldı. Bir de Roko Game var. Haricinde Türkiye de bu kategoride oyun yapabilmiş bir yerli şirket yok. Sobee ve diğer eski şirketleri saymazsak. Çünkü onlar kapandı. Günümüz de deneyenler var ama daha olumlu bir sonuç yok.
3D MODELLEME VE PROGRAMLAMA

TASARIM ÇALIŞMALARIM;
LinkedIn
Kullanıcı avatarı
celo66510
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 48
Kayıt: 17 Ara 2016 23:22
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: Andere Liga

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen celo66510 »

TOLGARDA yazdı: 31 Ağu 2022 23:18
Büyük olarak bir de MadByte var. Haricinde benim bildiğim oyun çıkarıp da tutturabilen bir şirket yok. Tabi yabancı ülkelerde oyun çıkaran Türkler var ama onlar da genel de yabancı oyun şirketlerine bağlı çalışıyor. Lakin Türkiye içerisinde AAA kategorisinde gerçekten başarılı olan 2-3 oyun şirketi var.
3D MODELLEME VE PROGRAMLAMA

TASARIM ÇALIŞMALARIM;
LinkedIn
Kullanıcı avatarı
CIZIK
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 332
Kayıt: 04 Ara 2009 22:38
Sunucu: Teşkilat
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Bedr-in Aslanları

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen CIZIK »

Motor (Actor) C++ dilinde
IDE olarak eclipse kullanmış olmaları kuvvetle muhtemel çünkü 2000 li yıllarda elle tutulur en iyi idelerden biriydi
aynı zamanda ıkv ile aynı dönem piyasaya sürülmüş olan rose online dosya yapısıda ıkv dosya yapısıyla neredeyse aynıydı :grinning:
Resim
leones non capit muscas
Kullanıcı avatarı
celo66510
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 48
Kayıt: 17 Ara 2016 23:22
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: Andere Liga

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen celo66510 »

YigidoSivasli yazdı: 09 Eyl 2022 17:01 Günümüzde PC oyunlarına harcanan vakit çok azaldı.
İnsanlar PC, tablet ve telefonlarında harcanan zamanlarını para kazanmak amaçlı kullanıyor. Ve şu zamanda yapılan en olması gerekli çalışma budur.
Tam tersi 2012 yılında 70 milyar dolar olan oyun pazarı 2021 yılında 180 milyar dolara ulaştı :d. Yani oyun sektörü son yıllarda çok hızlı büyüyor. Sadece Türkiye de bu alanda yatırımlar yada çalışmalar olmadığı için size öyle geliyor. Oyun sektörü 10 yıl önceye göre 3 kat büyümüş durumda.

PC oyunu yapmak ile Mobil oyunu yapmak zaten aynı şey değil. PC oyunu yapmak daha fazla ekip daha fazla bilgi daha fazla zaman istiyor. Yani piyasada ki dandik mobil oyunlarının dahi ilgi görmesi mobil oyun sektörün de yaş kitlesinin düşük olmasın dan kaynaklı :d. Yani önüne ne koyarsan oynuyorlar :d. PC oyun sektörü öyle değil.
3D MODELLEME VE PROGRAMLAMA

TASARIM ÇALIŞMALARIM;
LinkedIn
YigidoSivasli
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 257
Kayıt: 08 May 2018 10:15

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen YigidoSivasli »

celo66510 yazdı: 09 Eyl 2022 20:10
YigidoSivasli yazdı: 09 Eyl 2022 17:01 Günümüzde PC oyunlarına harcanan vakit çok azaldı.
İnsanlar PC, tablet ve telefonlarında harcanan zamanlarını para kazanmak amaçlı kullanıyor. Ve şu zamanda yapılan en olması gerekli çalışma budur.
Tam tersi 2012 yılında 70 milyar dolar olan oyun pazarı 2021 yılında 180 milyar dolara ulaştı :d. Yani oyun sektörü son yıllarda çok hızlı büyüyor. Sadece Türkiye de bu alanda yatırımlar yada çalışmalar olmadığı için size öyle geliyor. Oyun sektörü 10 yıl önceye göre 3 kat büyümüş durumda.

PC oyunu yapmak ile Mobil oyunu yapmak zaten aynı şey değil. PC oyunu yapmak daha fazla ekip daha fazla bilgi daha fazla zaman istiyor. Yani piyasada ki dandik mobil oyunlarının dahi ilgi görmesi mobil oyun sektörün de yaş kitlesinin düşük olmasın dan kaynaklı :d. Yani önüne ne koyarsan oynuyorlar :d. PC oyun sektörü öyle değil.
Değerlendirmelerde:
1 oyun CD si 2012 de 1 dolar yani 3 tl iken
2022 de 5 dolar yani 90 tl olarak bakarsanız,parasal değerde büyümüş olmaz.
Kullanıcı avatarı
celo66510
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 48
Kayıt: 17 Ara 2016 23:22
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: Andere Liga

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen celo66510 »

YigidoSivasli yazdı: 11 Eyl 2022 09:25
celo66510 yazdı: 09 Eyl 2022 20:10
YigidoSivasli yazdı: 09 Eyl 2022 17:01 Günümüzde PC oyunlarına harcanan vakit çok azaldı.
İnsanlar PC, tablet ve telefonlarında harcanan zamanlarını para kazanmak amaçlı kullanıyor. Ve şu zamanda yapılan en olması gerekli çalışma budur.
Tam tersi 2012 yılında 70 milyar dolar olan oyun pazarı 2021 yılında 180 milyar dolara ulaştı :d. Yani oyun sektörü son yıllarda çok hızlı büyüyor. Sadece Türkiye de bu alanda yatırımlar yada çalışmalar olmadığı için size öyle geliyor. Oyun sektörü 10 yıl önceye göre 3 kat büyümüş durumda.

PC oyunu yapmak ile Mobil oyunu yapmak zaten aynı şey değil. PC oyunu yapmak daha fazla ekip daha fazla bilgi daha fazla zaman istiyor. Yani piyasada ki dandik mobil oyunlarının dahi ilgi görmesi mobil oyun sektörün de yaş kitlesinin düşük olmasın dan kaynaklı :d. Yani önüne ne koyarsan oynuyorlar :d. PC oyun sektörü öyle değil.
Değerlendirmelerde:
1 oyun CD si 2012 de 1 dolar yani 3 tl iken
2022 de 5 dolar yani 90 tl olarak bakarsanız,parasal değerde büyümüş olmaz.
Dostum 70 milyar dolar ve 180 milyar dolar arasında 110 milyar dolar var :d 10 yıl önce ki şirketlerin değeri ile şimdi ki şirketlerin değeri arasında kat kat fark var. Bu fark üreterek ve satarak büyüyor. Oturduğu yerden büyümüyor. Büyümedi de nasıl 180 milyar dolara çıktı :d. Satıyor ki? çıkıyor. Ve oyunun kalitesine göre fiyatlar tabii ki de artacak. 10 yıl önce ki oyunun kalitesi ile bugün çıkan oyunun kalitesi aynı mı?
3D MODELLEME VE PROGRAMLAMA

TASARIM ÇALIŞMALARIM;
LinkedIn
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön