Oyunun programlama dili
Re: Oyunun programlama dili
Aktor demosunu paylaşmışlardı. Genel bir kullanıma sunulmamıştı. Türk oyun motoru, Türk oyunu
Merakın gider indir
En son AhiEvran tarafından 12 Tem 2022 12:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: Link kaldırıldı
Sebep: Link kaldırıldı
- aydineray
- Cin Avcısı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 08 Ara 2017 23:38
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Lonca: Türk Harekat Timi
Re: Oyunun programlama dili
Açıkçası bu kadar eski bir motor ve yapı için efor harcamaya gönüllü olmazdım. Çok fazla kişinin de gönüllü olacağını sanmıyorum. İlk yazıda da bahsettiğim gibi kendi oyun projeniz üzerinden ilerlemeniz bence çok daha sağlıklı.
Basit indie projeler "tasarlayacaksanız" Unity veya Godot kullanılabilir. Bunların sağladığı pipelineları yeterli bulmuyorsanız veya ölçeklenebilir bir proje geliştirmeniz gerekiyorsa tavşan deliğine hoşgeldiniz; grafik apileri (directx, opengl, vulkan, metal vs.), fizik, networking, deployment... Bu kadar eforu harcayabilecek takımım yok diyorsanız da rendering engine, hazır fizik kütüphaneleri, hazır networking araçları ile de ilerleyebilirsiniz.
Herkesin hayali bir MMO yapmak ama bu yolun ne kadar uzun, meşakkatli ve maliyetli olduğunu görmek lazım. Bu noktada önerim; her adımınızda ufak projeler geliştirmek, ağınızı ve çevrenizi kuvvetlendirmek, spesifik bir alanda kendinizi geliştirirken aynı zamanda diğer alanlar hakkında da bilgilenmek.
Beyazköşk: Raun, Raunn, Raunxşifa, Bagatur
Eminönü: Raun
Projeler: IKVNefer (Durduruldu) - IKVNefer Mobil (Durduruldu)
Eminönü: Raun
Projeler: IKVNefer (Durduruldu) - IKVNefer Mobil (Durduruldu)
Re: Oyunun programlama dili
zaten yukarda yazdık oyunu satın almasına gerek yok telifi alsa yeter. Bir arkadaş 1 yılı geçmedi yaptı böyle bir oyun. Gözü korkutmayalım bence. Telif yüzünden yayınlamadı.aydineray yazdı: ↑17 Tem 2022 09:03Açıkçası bu kadar eski bir motor ve yapı için efor harcamaya gönüllü olmazdım. Çok fazla kişinin de gönüllü olacağını sanmıyorum. İlk yazıda da bahsettiğim gibi kendi oyun projeniz üzerinden ilerlemeniz bence çok daha sağlıklı.
Basit indie projeler "tasarlayacaksanız" Unity veya Godot kullanılabilir. Bunların sağladığı pipelineları yeterli bulmuyorsanız veya ölçeklenebilir bir proje geliştirmeniz gerekiyorsa tavşan deliğine hoşgeldiniz; grafik apileri (directx, opengl, vulkan, metal vs.), fizik, networking, deployment... Bu kadar eforu harcayabilecek takımım yok diyorsanız da rendering engine, hazır fizik kütüphaneleri, hazır networking araçları ile de ilerleyebilirsiniz.
Herkesin hayali bir MMO yapmak ama bu yolun ne kadar uzun, meşakkatli ve maliyetli olduğunu görmek lazım. Bu noktada önerim; her adımınızda ufak projeler geliştirmek, ağınızı ve çevrenizi kuvvetlendirmek, spesifik bir alanda kendinizi geliştirirken aynı zamanda diğer alanlar hakkında da bilgilenmek.
Re: Oyunun programlama dili
Hocam çok merak ettim.. Madem bunu başarabiliyorsunuz, neden sırf maden toplayan karakter oluşturmadınız? (veya oluşturdunuz mu?)aydineray yazdı: ↑09 Tem 2022 08:53 Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.
Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır![]()
İKV dünyasında, sadece Eminönü Sunucusu'nda; EsedullahŞifa(59), EsedullahBüyü(59) ve esedullahAli(59) isimli karakterlerim bulunmaktadır. Çakma karakterin verdiği/vereceği huzursuzluklardan mesul değilim.
ÖZGÜR FİLİSTİN
Re: Oyunun programlama dili
Sizce çözüm nedir? Ne yapılması gerek? Yeni motor, yeni yazılım, yeni ekip mi?
İKV dünyasında, sadece Eminönü Sunucusu'nda; EsedullahŞifa(59), EsedullahBüyü(59) ve esedullahAli(59) isimli karakterlerim bulunmaktadır. Çakma karakterin verdiği/vereceği huzursuzluklardan mesul değilim.
ÖZGÜR FİLİSTİN
- aydineray
- Cin Avcısı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 08 Ara 2017 23:38
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Lonca: Türk Harekat Timi
Re: Oyunun programlama dili
Niye böyle bir şey yapayım ki? Oyuna ve topluluğa zarar verici bir eylem bu.Esadullah yazdı: ↑17 Tem 2022 09:32Hocam çok merak ettim.. Madem bunu başarabiliyorsunuz, neden sırf maden toplayan karakter oluşturmadınız? (veya oluşturdunuz mu?)aydineray yazdı: ↑09 Tem 2022 08:53 Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.
Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır![]()
Beyazköşk: Raun, Raunn, Raunxşifa, Bagatur
Eminönü: Raun
Projeler: IKVNefer (Durduruldu) - IKVNefer Mobil (Durduruldu)
Eminönü: Raun
Projeler: IKVNefer (Durduruldu) - IKVNefer Mobil (Durduruldu)
- aydineray
- Cin Avcısı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 08 Ara 2017 23:38
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Lonca: Türk Harekat Timi
Re: Oyunun programlama dili
"böyle" bir oyundan bahsettiğiniz "massive" multiplayer online ise maalesef bu mümkün değil. Oyun tasarlamakta veya az eforla bir fikri prototiplemekte bir sorun yok, kısa zamanda elbette yapılabilir ki game jamler içerisinde de bunlar yapılıyor. Lakin "devasa" çok oyunculu bir oyun projesi geliştirilirken bunlar geçerli değil. Çok az bir CCU limiti ile "devasa" bir oyun yapmış olmuyorsunuz.MetalV yazdı: ↑17 Tem 2022 09:20zaten yukarda yazdık oyunu satın almasına gerek yok telifi alsa yeter. Bir arkadaş 1 yılı geçmedi yaptı böyle bir oyun. Gözü korkutmayalım bence. Telif yüzünden yayınlamadı.aydineray yazdı: ↑17 Tem 2022 09:03Açıkçası bu kadar eski bir motor ve yapı için efor harcamaya gönüllü olmazdım. Çok fazla kişinin de gönüllü olacağını sanmıyorum. İlk yazıda da bahsettiğim gibi kendi oyun projeniz üzerinden ilerlemeniz bence çok daha sağlıklı.
Basit indie projeler "tasarlayacaksanız" Unity veya Godot kullanılabilir. Bunların sağladığı pipelineları yeterli bulmuyorsanız veya ölçeklenebilir bir proje geliştirmeniz gerekiyorsa tavşan deliğine hoşgeldiniz; grafik apileri (directx, opengl, vulkan, metal vs.), fizik, networking, deployment... Bu kadar eforu harcayabilecek takımım yok diyorsanız da rendering engine, hazır fizik kütüphaneleri, hazır networking araçları ile de ilerleyebilirsiniz.
Herkesin hayali bir MMO yapmak ama bu yolun ne kadar uzun, meşakkatli ve maliyetli olduğunu görmek lazım. Bu noktada önerim; her adımınızda ufak projeler geliştirmek, ağınızı ve çevrenizi kuvvetlendirmek, spesifik bir alanda kendinizi geliştirirken aynı zamanda diğer alanlar hakkında da bilgilenmek.
Beyazköşk: Raun, Raunn, Raunxşifa, Bagatur
Eminönü: Raun
Projeler: IKVNefer (Durduruldu) - IKVNefer Mobil (Durduruldu)
Eminönü: Raun
Projeler: IKVNefer (Durduruldu) - IKVNefer Mobil (Durduruldu)
Re: Oyunun programlama dili
Bu oyunun motoru çok eski şuan da hiç bir işe yaramaz. 10 yıl önce şirket satıldı ve bu motoru geliştirenler şirketten ayrıldı. Motor da 10 yıl önce ömrünü doldurdu. Bir oyunu geliştirmek için motorun da geliştirilmesi gerekiyor yada "güncel" motorlar üzerinde oyun yapmak gerekiyor.
İKV kendi şirketinin motoru üzerine yapıldı ve motor geliştirilmediği için de oyunun geliştirilmesi durduruldu. Yüksek ihtimalle Karaköyü geliştirenlerde motoru kullanamadıkları için Karaköy hatalarla ve eksiklerle geldi. Diğer bölgelerden alınan bir çok modellemeler var. Motorun ne kadar işlevsiz ve eski olduğunu buralardan anlayabilirsiniz.
Bununla ilgili bir örnek vereyim.
Türkiye de AAA sınıfında oyun yapan 3-4 şirket falan vardı biride Sobee idi ve şuan yanlışım yoksa TaleWorlds hariç hepsi kapandı. TaleWorlds şirketi de kendi geliştirdiği motoru üzerine 2008 yılında Mount & Blade isimli oyunu yaptı. Daha sonra mevcut motorunu geliştirerek 2020 yılında Bannerlord adında ki oyunu erken erişime aldılar.
Düşünün şimdi İKV şirketi 10 yıl falan önce satıldı bu oyunu geliştirenlerin hepsi şirketten ayrıldı. Dolayısıyla hiç bir geliştirme olmaz. Oyunu satın almak bile işe yaramaz tamamen masraf .d. Telif haklarını alırsın oyunun benzerini en baştan yeni motor üzerinde yaparsın.
Re: Oyunun programlama dili
Bu oyunun en fazla Telif hakları alınır ve baştan yapılır. Ama Türk Telekom bile şuan da İKV adında bir oyunu olduğunu bilmiyor. Çünkü İKV ile ilgilenen departman da 2018 yılında kapatıldı. :d Türk Telekom Sobee Studios şirketini satın aldığında İKV'nin sunucuları ve motoru o yıla göre işlevliydi ve hazır kitlesi vardı yani oyunun o dönemde yüksek maddi değeri vardı. Şuan ile kıyas edilemez. Oyun 10 yıldır hiç bir geliştirme almamış. Motoru eski, sunucusu eski, kitlesi %90 azalmış. Hadi oyunu en baştan yapsan İKV'ne kitleyi her türlü toplarsın ama önemli olan diğerleri.