Oyunun programlama dili

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
MetalV
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 113
Kayıt: 10 Nis 2020 18:10

Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen MetalV »

c++ öğrenmek zor mu? Matematiği iyi olmayan,sayısalcı olmayan bir kişinin öğrenmesi nasıl olur? Ve ikv'yi sadece c dilinde mi programlayabiliriz? Değerli forum halkının cevaplarına ihtiyaç duymaktayım.
Kullanıcı avatarı
iautr
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 169
Kayıt: 07 Ara 2009 13:50

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen iautr »

Ben oyunun dili Cobol dilinde yazıldığını düşünüyorum. Basic yada Pascal da olabilir. Gerisine imkan vermiyorum.
Kullanıcı avatarı
SanirsamTR
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 38
Kayıt: 01 Oca 2022 14:23
Sunucu: Sancak
Klan: Lodos
Lonca: Evrensel İmha

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen SanirsamTR »

Gorgar'ın dediğine göre C++ dı
Bidi Bidi Yapma Kıral B-)
Kullanıcı avatarı
aydineray
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 159
Kayıt: 08 Ara 2017 23:38
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Lodos
Lonca: Türk Harekat Timi

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen aydineray »

Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.

Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır O:-)
Beyazköşk: Raun, Raunn, Raunxşifa, Bagatur

Eminönü: Raun

Projeler: IKVNefer (Durduruldu) - IKVNefer Mobil (Durduruldu)
MetalV
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 113
Kayıt: 10 Nis 2020 18:10

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen MetalV »

aydineray yazdı: 09 Tem 2022 08:53 Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.

Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır O:-)
kodlamasız mümkün mü bu?
Kullanıcı avatarı
benibanladilar
Teşkilat Neferi
Teşkilat Neferi
Mesajlar: 523
Kayıt: 14 Şub 2018 19:54

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen benibanladilar »

Kolay bir şey olsa her ilin kıyamet vakti oyunu olurdu ankara kıyamet vakti gibi gibi...
Kullanıcı avatarı
aydineray
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 159
Kayıt: 08 Ara 2017 23:38
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Lodos
Lonca: Türk Harekat Timi

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen aydineray »

MetalV yazdı: 09 Tem 2022 13:30
aydineray yazdı: 09 Tem 2022 08:53 Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.

Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır O:-)
kodlamasız mümkün mü bu?
Visual Scripting çözümleri sunan araçlar var lakin MMO boyutunda bir proje için bu elbetteki hayal...

Oyun geliştirmeye merakınız varsa roadmap amaçlı şunu inceleyebilirsiniz: utilForever/game-developer-roadmap

Projenin ölçeklenebilirliği önemli değilse; öğrenmesi kolay oyun motorlarını da inceleyebilirsiniz.
Beyazköşk: Raun, Raunn, Raunxşifa, Bagatur

Eminönü: Raun

Projeler: IKVNefer (Durduruldu) - IKVNefer Mobil (Durduruldu)
MetalV
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 113
Kayıt: 10 Nis 2020 18:10

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen MetalV »

aydineray yazdı: 11 Tem 2022 22:34
MetalV yazdı: 09 Tem 2022 13:30
aydineray yazdı: 09 Tem 2022 08:53 Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.

Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır O:-)
kodlamasız mümkün mü bu?
Visual Scripting çözümleri sunan araçlar var lakin MMO boyutunda bir proje için bu elbetteki hayal...

Oyun geliştirmeye merakınız varsa roadmap amaçlı şunu inceleyebilirsiniz: utilForever/game-developer-roadmap

Projenin ölçeklenebilirliği önemli değilse; öğrenmesi kolay oyun motorlarını da inceleyebilirsiniz.
bu kadar ingilizcem yok : ) biraz ilerlersem bakacağım ama oyunu hangi oyun motorunda yapmak daha uygun ve kolay olabilir peki
TTYusuf
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 59
Kayıt: 10 May 2022 16:12
Sunucu: Eminönü

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen TTYusuf »

MetalV yazdı: 07 Tem 2022 23:43 c++ öğrenmek zor mu? Matematiği iyi olmayan,sayısalcı olmayan bir kişinin öğrenmesi nasıl olur? Ve ikv'yi sadece c dilinde mi programlayabiliriz? Değerli forum halkının cevaplarına ihtiyaç duymaktayım.
Bu oyun kendi oyun motorunu yaptı. 2004 te Türkiye de oyun falan yaygın değildi. Destekçi de yoktu. Durum buydu diye biliyorum
Resim
YuRNeRo
TTYusuf
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 59
Kayıt: 10 May 2022 16:12
Sunucu: Eminönü

Re: Oyunun programlama dili

Mesaj gönderen TTYusuf »

Zaten oyunda ki hatanın düzeltilememe sebebi de bu :) Yanlış güncelleme dosyası ve yanlış kod oyunu bu hale getirdi. Kendi oyun motorları( AKTOR ) olduğu için artık bilende yok düzeltemiyorlar. Adamlar ayrıldı yı yaptı dünyaya açıldı :D
Resim
YuRNeRo
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön