Çünkü İKV kendi motoru üzerine yapıldı oyunun geliştirilmesi için motorunda geliştirilmesi gerekiyor. Şirket 10 yıl önce satıldıktan sonra oyunu ve motoru geliştiren ekip zamanla şirketten ayrıldı dolayısıyla motor geliştirilmedi e motor geliştirilmeyince oyunu nasıl geliştireceksin :d işte o dönemlerde Türk Telekom aynı grafikler üzerinden eklenti paketleri getirdi o dönemlerde yine grafik kalitesini karşılıyordu zamanla kaliteli oyunlar piyasaya çıkmaya başladı rekabet arttı dolayısıyla İKV'de 2016 yılından sonra erimeye başladı Karaköy ile birlikte kalan oyuncuların da büyük bölümü bıraktı. Çünkü millet Karaköy'ün grafikleri olandan daha kaliteli bir şekilde sunulacağını sanıyordu ama bilmedikleri şey Motor'un hurda olmasıydı dolayısıyla Karaköy oyuncularda büyük hayal kırıklığı oluşturdu.
Oyunun programlama dili
Re: Oyunun programlama dili
- Koygocuren
- İri Fare Avcısı
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 19 Ara 2016 21:37
- Sunucu: Eminönü
Re: Oyunun programlama dili
Karaköy ile gelen eşyaların grafik çözünürlüklerinin çok da kötü olmadığını düşünüyorum ama henüz Karaköy'e girecek seviyede karakterim olmadığı için bölge hakkında yorum yapamayacağım kendim inceleme fırsatım olmadı çünkü.
Bunun dışında sistemsel ve kodsal zorluk olarak oyunun o kadar da kompleks olmadığını telif işleri çözülürse çok da efor sarf etmeden unity gibi platformlara aktarılabileceğini düşünüyorum. İkv'nin kompleks kısmı fikirsel ve sanatsal kısmıdır düşüncesindeyim.
Bunun dışında sistemsel ve kodsal zorluk olarak oyunun o kadar da kompleks olmadığını telif işleri çözülürse çok da efor sarf etmeden unity gibi platformlara aktarılabileceğini düşünüyorum. İkv'nin kompleks kısmı fikirsel ve sanatsal kısmıdır düşüncesindeyim.
Re: Oyunun programlama dili
Karaköy, Eminönü ile aynı grafik kalitesinde. İKV'de grafik olarak diğerlerine göre biraz daha üstün olan sadece Çemberli Taş var bu bölge diğerlerine göre daha detaylı. Harici aynı düzeyde.Koygocuren yazdı: ↑30 Ağu 2022 14:22 Karaköy ile gelen eşyaların grafik çözünürlüklerinin çok da kötü olmadığını düşünüyorum ama henüz Karaköy'e girecek seviyede karakterim olmadığı için bölge hakkında yorum yapamayacağım kendim inceleme fırsatım olmadı çünkü.
Bunun dışında sistemsel ve kodsal zorluk olarak oyunun o kadar da kompleks olmadığını telif işleri çözülürse çok da efor sarf etmeden unity gibi platformlara aktarılabileceğini düşünüyorum. İkv'nin kompleks kısmı fikirsel ve sanatsal kısmıdır düşüncesindeyim.
Re: Oyunun programlama dili
İKV için hiçbir zaman büyük veya agresif bir tanıtım kampanyası düzenlenmedi. Ya katılınılan etkinliklerden ya da Mynet'in yaptığı tanıtımlardan öğrendi insanlar oyunun varlığını. Bu dönemde Metin2 bile her dakika Google Ads reklamları basıyordu.benibanladilar yazdı: ↑17 Tem 2022 22:45hocam hem çok pahalıya patlayacak hemde değmeyecek.dedee66 yazdı: ↑17 Tem 2022 14:15Bu oyunu Unity motoru üzerine. Blender gibi modelleme programları ile modellenerek baştan bir ekip tarafından yapılması gerekiyor. Bunun için de bütçe gerekiyor.
Örneğin ilk Eminönü Remaster yapıp erken erişime sunulur. Daha sonra paketler halinde diğer bölgeler oyuna eklenir.
Yada diğer bölgeleri komple silip İKV 2 çıkarılır. Karaköy bölgesi Remaster yapılarak o bölgeden devamı getirilir. Bana göre İKV 2'nin yapılması daha mantıklı olurdu. Çünkü diğerini Remaster yapmak uzun süreceği için zaman kaybı olur.
biz ikv'yi çok seviyoruz iyi güzelde ikv Türkiye'de bile çok popüler olamadı.
ikv 2 diye proje için diyelim telif alındı, bir grup insan yaptı oyunu, karşılığınıda alamayacaklar malesef...
imzamdaki internet sitesini yapmam 50 saat sürdü, eğlencesine ve bir şeyler öğrenmek için yaptığım için önemsemiyorum ama siteye giren çıkan yok![]()
neyseki kullandığım bütün servisler ücretsiz o yüzden site hala ayakta. yoksa çoktan kapatılmış olacaktı site.
Kaldı ki şimdi sosyal medyanın ana akım olduğu bir dönemdeyiz. Kader Mühürleri'ni çıkarırken büyük YouTuber'lara incelemeleri için oyun gönderilmişti ya da pek çok sitede haberi yaptırılmıştı.
İKV bunların hiçbiri olmadan 1m üyeye ulaşmayı başardı. Şimdi bu oyun modern şekilde ortaya çıkmış olsaydı tüm ülke gündeminde kendinden söz ettirmeyi başarabilirdi ama o dönemin şartları buna müsait değildi. Bugün de oyun sektörüyle uğraşan Türk geliştiriciler genel olarak yabancı dilde oyunlar yapmayı ve dolar-euro kazandıran pazarı hedeflemeyi daha uygun buluyor. Şu an piyasaya baktığınızda Türk oyun şirketlerinin %30'unun oyunlarında Türkçe dil bile yok.
- celo66510
- İskele Babası
- Mesajlar: 48
- Kayıt: 17 Ara 2016 23:22
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Lonca: Andere Liga
Re: Oyunun programlama dili
Türkiye de yerli olarak TaleWorlds şirketi AAA oyun çıkardı ve globale açıldı. Bir de Roko Game var. Haricinde Türkiye de bu kategoride oyun yapabilmiş bir yerli şirket yok. Sobee ve diğer eski şirketleri saymazsak. Çünkü onlar kapandı. Günümüz de deneyenler var ama daha olumlu bir sonuç yok.TOLGARDA yazdı: ↑31 Ağu 2022 23:18
İKV için hiçbir zaman büyük veya agresif bir tanıtım kampanyası düzenlenmedi. Ya katılınılan etkinliklerden ya da Mynet'in yaptığı tanıtımlardan öğrendi insanlar oyunun varlığını. Bu dönemde Metin2 bile her dakika Google Ads reklamları basıyordu.
Kaldı ki şimdi sosyal medyanın ana akım olduğu bir dönemdeyiz. Kader Mühürleri'ni çıkarırken büyük YouTuber'lara incelemeleri için oyun gönderilmişti ya da pek çok sitede haberi yaptırılmıştı.
İKV bunların hiçbiri olmadan 1m üyeye ulaşmayı başardı. Şimdi bu oyun modern şekilde ortaya çıkmış olsaydı tüm ülke gündeminde kendinden söz ettirmeyi başarabilirdi ama o dönemin şartları buna müsait değildi. Bugün de oyun sektörüyle uğraşan Türk geliştiriciler genel olarak yabancı dilde oyunlar yapmayı ve dolar-euro kazandıran pazarı hedeflemeyi daha uygun buluyor. Şu an piyasaya baktığınızda Türk oyun şirketlerinin %30'unun oyunlarında Türkçe dil bile yok.
- celo66510
- İskele Babası
- Mesajlar: 48
- Kayıt: 17 Ara 2016 23:22
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Lonca: Andere Liga
Re: Oyunun programlama dili
Büyük olarak bir de MadByte var. Haricinde benim bildiğim oyun çıkarıp da tutturabilen bir şirket yok. Tabi yabancı ülkelerde oyun çıkaran Türkler var ama onlar da genel de yabancı oyun şirketlerine bağlı çalışıyor. Lakin Türkiye içerisinde AAA kategorisinde gerçekten başarılı olan 2-3 oyun şirketi var.
- CIZIK
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 332
- Kayıt: 04 Ara 2009 22:38
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Bedr-in Aslanları
Re: Oyunun programlama dili
Motor (Actor) C++ dilinde
IDE olarak eclipse kullanmış olmaları kuvvetle muhtemel çünkü 2000 li yıllarda elle tutulur en iyi idelerden biriydi
aynı zamanda ıkv ile aynı dönem piyasaya sürülmüş olan rose online dosya yapısıda ıkv dosya yapısıyla neredeyse aynıydı
IDE olarak eclipse kullanmış olmaları kuvvetle muhtemel çünkü 2000 li yıllarda elle tutulur en iyi idelerden biriydi
aynı zamanda ıkv ile aynı dönem piyasaya sürülmüş olan rose online dosya yapısıda ıkv dosya yapısıyla neredeyse aynıydı

leones non capit muscas
- celo66510
- İskele Babası
- Mesajlar: 48
- Kayıt: 17 Ara 2016 23:22
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Lonca: Andere Liga
Re: Oyunun programlama dili
Tam tersi 2012 yılında 70 milyar dolar olan oyun pazarı 2021 yılında 180 milyar dolara ulaştı :d. Yani oyun sektörü son yıllarda çok hızlı büyüyor. Sadece Türkiye de bu alanda yatırımlar yada çalışmalar olmadığı için size öyle geliyor. Oyun sektörü 10 yıl önceye göre 3 kat büyümüş durumda.YigidoSivasli yazdı: ↑09 Eyl 2022 17:01 Günümüzde PC oyunlarına harcanan vakit çok azaldı.
İnsanlar PC, tablet ve telefonlarında harcanan zamanlarını para kazanmak amaçlı kullanıyor. Ve şu zamanda yapılan en olması gerekli çalışma budur.
PC oyunu yapmak ile Mobil oyunu yapmak zaten aynı şey değil. PC oyunu yapmak daha fazla ekip daha fazla bilgi daha fazla zaman istiyor. Yani piyasada ki dandik mobil oyunlarının dahi ilgi görmesi mobil oyun sektörün de yaş kitlesinin düşük olmasın dan kaynaklı :d. Yani önüne ne koyarsan oynuyorlar :d. PC oyun sektörü öyle değil.
-
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 257
- Kayıt: 08 May 2018 10:15
Re: Oyunun programlama dili
Değerlendirmelerde:celo66510 yazdı: ↑09 Eyl 2022 20:10Tam tersi 2012 yılında 70 milyar dolar olan oyun pazarı 2021 yılında 180 milyar dolara ulaştı :d. Yani oyun sektörü son yıllarda çok hızlı büyüyor. Sadece Türkiye de bu alanda yatırımlar yada çalışmalar olmadığı için size öyle geliyor. Oyun sektörü 10 yıl önceye göre 3 kat büyümüş durumda.YigidoSivasli yazdı: ↑09 Eyl 2022 17:01 Günümüzde PC oyunlarına harcanan vakit çok azaldı.
İnsanlar PC, tablet ve telefonlarında harcanan zamanlarını para kazanmak amaçlı kullanıyor. Ve şu zamanda yapılan en olması gerekli çalışma budur.
PC oyunu yapmak ile Mobil oyunu yapmak zaten aynı şey değil. PC oyunu yapmak daha fazla ekip daha fazla bilgi daha fazla zaman istiyor. Yani piyasada ki dandik mobil oyunlarının dahi ilgi görmesi mobil oyun sektörün de yaş kitlesinin düşük olmasın dan kaynaklı :d. Yani önüne ne koyarsan oynuyorlar :d. PC oyun sektörü öyle değil.
1 oyun CD si 2012 de 1 dolar yani 3 tl iken
2022 de 5 dolar yani 90 tl olarak bakarsanız,parasal değerde büyümüş olmaz.
- celo66510
- İskele Babası
- Mesajlar: 48
- Kayıt: 17 Ara 2016 23:22
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Lonca: Andere Liga
Re: Oyunun programlama dili
Dostum 70 milyar dolar ve 180 milyar dolar arasında 110 milyar dolar var :d 10 yıl önce ki şirketlerin değeri ile şimdi ki şirketlerin değeri arasında kat kat fark var. Bu fark üreterek ve satarak büyüyor. Oturduğu yerden büyümüyor. Büyümedi de nasıl 180 milyar dolara çıktı :d. Satıyor ki? çıkıyor. Ve oyunun kalitesine göre fiyatlar tabii ki de artacak. 10 yıl önce ki oyunun kalitesi ile bugün çıkan oyunun kalitesi aynı mı?YigidoSivasli yazdı: ↑11 Eyl 2022 09:25Değerlendirmelerde:celo66510 yazdı: ↑09 Eyl 2022 20:10Tam tersi 2012 yılında 70 milyar dolar olan oyun pazarı 2021 yılında 180 milyar dolara ulaştı :d. Yani oyun sektörü son yıllarda çok hızlı büyüyor. Sadece Türkiye de bu alanda yatırımlar yada çalışmalar olmadığı için size öyle geliyor. Oyun sektörü 10 yıl önceye göre 3 kat büyümüş durumda.YigidoSivasli yazdı: ↑09 Eyl 2022 17:01 Günümüzde PC oyunlarına harcanan vakit çok azaldı.
İnsanlar PC, tablet ve telefonlarında harcanan zamanlarını para kazanmak amaçlı kullanıyor. Ve şu zamanda yapılan en olması gerekli çalışma budur.
PC oyunu yapmak ile Mobil oyunu yapmak zaten aynı şey değil. PC oyunu yapmak daha fazla ekip daha fazla bilgi daha fazla zaman istiyor. Yani piyasada ki dandik mobil oyunlarının dahi ilgi görmesi mobil oyun sektörün de yaş kitlesinin düşük olmasın dan kaynaklı :d. Yani önüne ne koyarsan oynuyorlar :d. PC oyun sektörü öyle değil.
1 oyun CD si 2012 de 1 dolar yani 3 tl iken
2022 de 5 dolar yani 90 tl olarak bakarsanız,parasal değerde büyümüş olmaz.