Malumunuz oyunumuzun motoru çağının gerisinde ve bir geliştirici ekibin olmayışı bizlerin yeni bir genişleme paketi konusundaki beklentilerini ciddi anlamda düşürmüş durumda. İşte bu nedenle başladığım yeni fikir arayışlarımda geldiğim noktayı sizlerle paylaşmak istedim. Bir genişleme paketi fikri, ve aynı zamanda da Unreal Engine 5 ile geliştirilmiş bir remake içeriyor. Görsellerle de desteklemeye çalışacağım. Keyifli okumalar.
"Altın Mahzen: Unutulanın Dönüşü"
Yıllar önce kıyamet sonrası oluşan kaos içinde unutulmuş bir bölge yeniden ortaya çıkıyor: Yerebatan’ın Altı. Topkapı Sarayı’nın, Ayasofya’nın ve Yerebatan Sarnıcı’nın birleştiği yerin derinlerinde mühürlü bir mahzen bulundu.
Bu mahzende, “Birinci İnsanlar” adı verilen ve insanlığın ilk karanlık büyü kullanıcıları olduğu rivayet edilen varlıklar mühürlenmişti. Felaketten sonra zayıflayan tılsımlar artık bu karanlık varlıkları tutamıyor.
Ve İstanbul'un altından başlayan gölge istilası, yavaşça yüzeye sızmaya başladı...
🕳 Yeni Bölge: Derin İstanbul
Bu genişleme ile oyunculara açılan yepyeni bölge:
Katman Katman İstanbul
• Giriş noktası: Sultanahmet’teki bir çökmüş sokaktan.
• Her katman başka bir döneme veya mistik tema içeriyor:
o Katman 1: Mezarlıklar Şehri (Osmanlı döneminden kalan lanetli mezarlar)
o Katman 2: Su ve Karanlık (Boğulmuş sarnıçlar, görünmeyen varlıklar)
o Katman 3: Mahşer Gecesi (Unutulmuş Ayin Alanları)
Her katman zorluk derecesi artan yaratıklar, tuzaklar ve çözülecek sırlarla dolu.
________________________________________
• Gölge İhlalcileri: İnsan bedenlerini ele geçirmiş saf karanlık varlıkları.
• Seszebanlar: Sadece sessiz kalan oyunculara görünmeyen ama her adımda hissedilen yaratıklar.
• Birinci İnsanlar: Uykularından uyanan, zamanla aklını kaybetmiş büyü kullanıcıları. Hiçbir gruba ait değiller, sadece yok etmek istiyorlar.
________________________________________
Oyuncular artık özel eşyalar ve mekanlarda ritüel gerçekleştirebiliyor. Bu ritüeller:
• Geçici kutsamalar,
• Gölge yaratıklara karşı koruma,
• Gizli kapıların açılması gibi etkiler yaratıyor.
Ama dikkat: ritüel yanlış yapılırsa oyuncunun kendisi de karanlığa kapılabilir.
________________________________________
Bu gizli tarikattan gelen mistik karakterler, oyuncularla temasa geçiyor. Ne Arz’ın ne Lodos’un yanında olan bu grup, sadece “dengenin” devamını istiyor. Görevleri tamamladıkça:
• Kara büyüler,
• Gölge silahları,
• Dualı zırhlar açılabiliyor.
________________________________________
En sonunda oyuncular, Birinci İnsanlar’ın lideri olan Karagun ile yüzleşmek zorunda kalıyor. Ama bu savaşta kazanmak, sadece güçle değil; hangi fedakârlığı yapacağını seçmekle mümkün.
Bu plot'un anlamı şu, oyuna 3 farklı son ekleniyor.
Karagun ile birleşme, Karagun'u yok etme ya da Karanlıktan Arınma
Oyundaki bu 3 son'un her biri sizi farklı bir yola çıkaracak. Detaylandırmayı yapabilirim ancak 160 sayfa plot var elimde dolayısıyla özet geçeceğim. Örneğin Karagun ile birleşme yolunu seçerseniz, oyunda gölge karakterlere erişebileceksiniz. Bunun anlamı ise şu:
-Büyücü iseniz, Gölge Büyücü
-Savaşçı iseniz, Gölge Savaşçı
-Şifacı iseniz, Ruh Biçici sınıfları açılacak.
Bu sınıfların her birini sıfırdan oynamak durumundasınız. Ancak her bir sınıf baştan aşağı yenilenmiş bir yetenek ve eşya setlerine sahip olarak ilerleyecek.
Peki Karagun Kim?

Mitolojide yer alan Karga/Kuzgun'u bilirsiniz. Ölümü ve bilgeliği temsil eder. İşte Karagun başından beri sizinle olduğu halde sahip olmayı, onunla birleşmeyi kanıksayamadığınız yegane karanlığın ta kendisi!
“Ben sizden doğdum.
Siz unuttunuz, ben hatırladım.” — Karagun’un Son Ayini’nden
Karagun, ilk olarak ölümsüzlük vaadiyle Birinci İnsanlar’ın zihnini çarpıttı. Onları birbirine düşürdü. Mahzenin koruyucuları birbirine kıydı. Mahzenin duvarlarına kanla çizilmiş anlaşmalar, dualar ve lanetler kazındı.
“Unuttunuz beni.
Ruhunuzu başkalarına kiraladınız.
Şimdi geri geldim.
Bana gözlerinizi verin,
Gerçekleri göreyim.
Beni taşıyın,
Sonsuza kadar içinizde yaşayayım.”
Karagun ile kavuşacağımız üç farklı son için ise yapay zeka yardımıyla bazı konsept çalışmalar hazırladım.
Gölge Savaşçı - Karagun ile birleşmeyi seçen kadim savaşçılar topluluğu

Gölge Büyücü - Ruhdanış

Gölge Şifacı - Ruh Biçenler

Yine bu genişleme paketi için planladığım bazı mekanları da yine yapay zeka yardımıyla oluşturdum. Bu mekanların her biri başka bir NPC ve başka özelliklere ev sahipliği yapacak.
Altın Mahzen

Ters Beyazıt

Sırlı Sarnıç - Karagun'un fiziksel aleme en yakın olduğu geçit

Seviye sınırının arttığı, yeni sınıfların eklendiği komple bir güncelleme olurdu, şayet olsaydı.
Ne dersiniz, oynanmaz mıydı?