Haggard arkadaşıma tamamiyle canı gönülden katılmamak elde değildir.O kadar güzel bir noktaa değinmişki , bu oyunda herkes eşit gibi birşey adam para kasıyor ve gidip en kral itemi alabiliryor.Sonuçta ne oluyor eşit oluyor ve tank dps gibi kavramları şu açıklamaya kadar anlamını açıkcası bilmiyordum ama yeni yetenekler gelse dahi tam olarak bir tank veya dps belli olmaz benceki , hem o yetenekler sadece grub bölgesinde geçerli olacaktır.Peki grub bölgeleri dışında geçerli olmadıktan sonra onların bi manası kalmıyor gibi )Maksimum enerjide bir yere kadar arkadaşlar maksimum enerjinin verdiği değer sanki çok yüksek bir puanlama gibi demişsiniz.Ben betadan birisi değilim ama senfony cem abi resim koymuş oraya ve eskiden oldugu gibi şimdide öyle bir şey yapılabilse çok muhteşem değerler doğururdu.Herkes oyundan zevk almaya başlar ve kim daha iyi tank kim daha iyi dps , yani kim daha iyi kim daha kötü ortaya çıkmış olurdu.Ben belki büyücümün zekasın ful basacam ama olmuyor , belki savaşçımın gucüne ful bascam ama olmuyor.İnşallah düzeltilir ve serbest bırakılır.Lafıda çok uzattım kusruma bakmayınız.Konuyu açan ve mantıklı cevaplar yazan arkadaşlara teşekkürlerimi sunarım.
Sen demişsin ki:"...tank dps gibi kavramları şu açıklamaya kadar anlamını açıkcası bilmiyordum ama yeni yetenekler gelse dahi tam olarak bir tank veya dps belli olmaz benceki , hem o yetenekler sadece grub bölgesinde geçerli olacaktır.Peki grub bölgeleri dışında geçerli olmadıktan sonra onların bi manası kalmıyor gibi..."
:lol: Tanklık şu anda kimsenin ihtiyaç duyduğu bir şey değil.
Yalan söyleyemem huyum deildir.Bilmedğim için bilmedigimi yazdım ama açıklamayı okuyunca anladım ve hak verdim.Eger petcar[ismini yanlış yazdıysam özür dilerim]arkadaşım statüler serbest bırakılırsa daha güzel olabilir , herkes kendi bilgisini ortaya koyar demiş.Bencede statüler serbest brakılsa kimin ne oldugunu kimin nasıl bilgisi var , kim karakterinde ne türü kulanmak istiyorsa onu kullanmasını ortaya koyardı.Herkes aynı itemi takıp eşit hale gelmezdi herkesin farklı olurdu , herkesin karakterinin özellikleri farklı olurdu.
Tabudun içinde ölüler ve diriler.Birini seçeceksin ya tabudun dışında kalacaksın yada tabudun içine gireceksin.!
Saygılarımla;
Lonca Kuva-i Milliye
Paşaxmüneccim Paşaxpapaz ANKARAGÜCÜBURSASPOR/GECEKONDU
Yalan söyleyemem huyum deildir.Bilmedğim için bilmedigimi yazdım ama açıklamayı okuyunca anladım ve hak verdim.Eger petcar[ismini yanlış yazdıysam özür dilerim]arkadaşım statüler serbest bırakılırsa daha güzel olabilir , herkes kendi bilgisini ortaya koyar demiş.Bencede statüler serbest brakılsa kimin ne oldugunu kimin nasıl bilgisi var , kim karakterinde ne türü kulanmak istiyorsa onu kullanmasını ortaya koyardı.Herkes aynı itemi takıp eşit hale gelmezdi herkesin farklı olurdu , herkesin karakterinin özellikleri farklı olurdu.
Anlaşılır şekilde olduysa ne mutlu bana , teşekkürler.
Tabudun içinde ölüler ve diriler.Birini seçeceksin ya tabudun dışında kalacaksın yada tabudun içine gireceksin.!
Saygılarımla;
Lonca Kuva-i Milliye
Paşaxmüneccim Paşaxpapaz ANKARAGÜCÜBURSASPOR/GECEKONDU
Haggard arkadaşıma tamamiyle canı gönülden katılmamak elde değildir.O kadar güzel bir noktaa değinmişki , bu oyunda herkes eşit gibi birşey adam para kasıyor ve gidip en kral itemi alabiliryor.Sonuçta ne oluyor eşit oluyor ve tank dps gibi kavramları şu açıklamaya kadar anlamını açıkcası bilmiyordum ama yeni yetenekler gelse dahi tam olarak bir tank veya dps belli olmaz benceki , hem o yetenekler sadece grub bölgesinde geçerli olacaktır.Peki grub bölgeleri dışında geçerli olmadıktan sonra onların bi manası kalmıyor gibi )Maksimum enerjide bir yere kadar arkadaşlar maksimum enerjinin verdiği değer sanki çok yüksek bir puanlama gibi demişsiniz.Ben betadan birisi değilim ama senfony cem abi resim koymuş oraya ve eskiden oldugu gibi şimdide öyle bir şey yapılabilse çok muhteşem değerler doğururdu.Herkes oyundan zevk almaya başlar ve kim daha iyi tank kim daha iyi dps , yani kim daha iyi kim daha kötü ortaya çıkmış olurdu.Ben belki büyücümün zekasın ful basacam ama olmuyor , belki savaşçımın gucüne ful bascam ama olmuyor.İnşallah düzeltilir ve serbest bırakılır.Lafıda çok uzattım kusruma bakmayınız.Konuyu açan ve mantıklı cevaplar yazan arkadaşlara teşekkürlerimi sunarım.
Sen demişsin ki:"...tank dps gibi kavramları şu açıklamaya kadar anlamını açıkcası bilmiyordum ama yeni yetenekler gelse dahi tam olarak bir tank veya dps belli olmaz benceki , hem o yetenekler sadece grub bölgesinde geçerli olacaktır.Peki grub bölgeleri dışında geçerli olmadıktan sonra onların bi manası kalmıyor gibi..."
:lol: Tanklık şu anda kimsenin ihtiyaç duyduğu bir şey değil.
hidrada naracıya tanklık lazım
|♥||♥||♥| HACCII |♥||♥||♥|
Laik Hükümet Kavramından Dinsizlik Manası Çıkarmaya Çalışan Fesatçılara Fırsat Vermeyiniz ... M. Kemal ATATÜRK
Sevgili İkv oyuncuları ve Developerlar yukarda gördüğünüz gibi İkv oyununda Tank ve Dps kavramları geçmiştir.Kadim hidra gelene kadar ikvden başka online oyun oynamayan arkadaşlarımız duymadığı bir kaç terimdir.Öncelikle genel olarak Tank ve Dps açılımını yapmak istiyorum.
TANK
Bu terim genelde Savaşçı sınıfına hitaben kullanılır. Tankın amacı, mobları(yaratıkları) üstüne çekerek bütün dayağı tek başına yemesidir. Bu şekilde ağır zırhı[+Kalkan] onu koruyacaktır (sonsuza kadar değil tabiki ) ve guruptaki diğer kişiler rahat nefes alabileceklerdir.Ayrıca Tank olarak yapılmış savaşçıların yüksek can ve makul ölçüde karizmaları olmalı ki düşmanları üzerine çekebilsinler.Aşağıda Tam manasıyla tank kavramını gösteren bir foto vardır.Str[Güç] Dex[çeviklik] Con[Can] Int[zeka] Wis[bilgelik] Cha[Karisma] orda [AC][ARMOR CLASS] 84 olan zırh etkisi ve bu rakam herkesin kendi isteğine göre ayarlanılabiliyor.Tank olmak istemiş ve nasıl yapmış arkadaş resimde açıkça görülüyor.Dps ise daha çok DEX biraz daha az CON ve karizmasıda minimun olmalı.
DPS
"Damage Per Second" kısaltmasıdır. Saniye başında verilen hasar anlamına gelir. Silahlarda DPS kısmında yazar ne kadar hasar verdiği. Ne kadar yüksekse o kadar fazla hasar verir. Çoğunlukla Savaşçı [Rogue,Ranger,Champion ikvde yoktur] Dps kavramı için uygundur.Tanklara nispeten az canları ve daha çok çeviklikleri[Dexterity] vardır.Daha az hasar almamaları için çünkü tanklar kadar ağır ve dayanıklı zırhları giyemezler ve kalkan kullanmazlar.
Şimdi sayın İkv oyuncuları ve Developerlar İkvde karakterimizi kendimiz mi yapıyor da Tank ve Dps terimlerini kullanmışınız.Tüm savaşçıların canları eşit.Zırhları eşit.Saniyede verdikleri hasar eşit.Neye göre bu ayrımı yapıyorsunuz hiç anlamış değilim.Kışkırtma yeteniği yapan sizce Tank yeteneği alıyorsa tamam diyeceğim söz yoktur ama Tank kavramını diğer online oyunları oynamış arkadaşlar daha net bir şekilde öğrenir.Ayrıca ikvde tek tip zırh var verdiği koruma hepsinin aynı.Elimize kalkan alamıyoruz.Daha bir sürü şey sadece terim kullanmakla olmuyor bazı şeyler umarım eleştirilerimi yapıcı olarak görür ve ters anlamazsınız.Zaten bu karakteri kendi yapmamamız çok saçma eskiden bu varmış ikvde ama bunun değiştirilmesiyle çok beta oyuncusu oyunu bıraktı en yakından bildğim abim Bigugur ve arkadaşları.Aynı şekilde artık bende bu oyuna ne vakit nede para ayırıcam.Umarım bazı şeyler düzeltilir çünkü oraya terim yazmakla olmuyor.
Aynen arkadaşım bu konuya mantıklı bir cevap bekliyorum şahsen.Kendi karakterini yaratmanın zevki çok başka tüm kontrol sende olunca tam anlamıyla yeteneğimiz ve elde ettiğimiz başarıda daha anlamlı olur çünkü bize özgü has birşeydir herkesten farklı şeyler yapabilmiş oluruz.Destek olan arkadaşlara çok teşekkür ederim.
Teşekkür ederim.Amacım post kasmak değil sadece bir developerdan şu şöyle nedende ötürü şöyledir denmesi.Mantıklı bir cevap yani ama epey meşgüller şu aralar galiba