Forum dahilinde denk gelmiş olduğumuz önemle iştigal eden ortak problemleri "soru-cevap" mantığıyla yanıtlamak amacıyla, konu dahilinde yardımcı olmaya çalışacağım.
Soru: "Şikayet Et" sisteminin çalışma prensibi nedir?
Cevap: "Şikayet Et" sistemi oyun içi yönetimin lav edilmesinin akabinde hızlı ve adil moderasyon uygulanması vesilesiyle kurulmuş bir sistemdir. Prensip olarak içerik üzerinden değerlendirmeleri esas almaktadır. Kullanıcıların oyun dahilinde yazmış olduğu içeriklerin belli bir düzenek yoluyla yönetim ekibine ulaşmasının akabinde müddeti içeriğine müteakip değişen çeşitli kısıtlamalar ile aktif bulunmaktadır.
Soru: Oyun içerisinde bulunduğumuz şikayetlere geri dönüş yapılmıyor. Bu kullanıcılar ceza almıyor mu?
Cevap: Oyun dahilinde bir kullanıcı yazdığı içeriğin akabinde defalarca şikayet edilmiş olabiliyor. Bu gibi durumlarda gereksiz zaman kaybının önlenmesi ve daha seri bir vaziyette gelen şikayetleri değerlendirmek için; gönderilen onca şikayet arasından sadece birine (alelade) moderasyon uygulanmaktadır. Uygulanan bu moderasyon kullanıcının oyuna tekrar giriş yapmasıyla aktif olup cezasız kalmamaktadır. Geri dönüşü olmayan şikayetler ise yukarıda bahsini ettiğim üzere "denetilmemiş" kanısını bertaraf etmektedir.
Soru: Yönetim/Moderasyon Ekibi'nin taraflı davranabileceği hiç düşünülmedi mi taraflı davranıyor olmaları mümkün müdür?
Cevap: Bahsi geçen sorunun cevabı niteliğinde sistemin mevcut işleyiş düzeni örnek gösterilebilir. "Şikayet Et" butonunun aktif olmasından bu yana süre gelen zaman zarfı içerisinde yönetim ekibi; gelen şikayetleri yalnızca içeriğine müteakip sonuçlandırmaktadır. Tarafınızca, bizlere ulaştırılan şikayetler dahilinde gerek "Şikayet Eden" gerekse "Şikayet Edilen" kişi ve/veya kişilerin rumuzları(nickname) görülmemektedir. Moderasyon uygulanan şikayetler içerikten ibaret olmak ile birlikte tarafsız ve adil işlemesi için bahsettiğim düzenekte işleyişini sürdürmektedir.
Soru: Moderasyon uygulanan şikayetler içerik üzerinden değerlendiriliyor diyorsunuz. Lakin bağzı kullanıcılar küfür ettikten sonra defalarca boşluk bırakarak o küfürün penceremizden gitmesine vesile oluyorlar. Buna ne diyorsunuz?
Cevap: Taktir edilir ki denetlemek ile mükellef olunan şikayetler belirli bir alt yapıyı da akabinde getirmelidir. Bahsi geçen durum ile ilgili karşı konulamaz bir önlem olarak içerik sahibinin "şikayet" edildiği andan itibaren 5 dakika içerisinde yazmış bulunduğu tüm içerikler "Şikayet Et" sistemi dahilinde görünmektedir. Bu durum hile ve aldatmaya yönelik tüm hal ve hareketlere önlem olmaktadır.
Soru: Bağzı kullanıcılar Klan/Bölge kanallarından dakikalarca küfür ediyor, moderasyon uygulandığına dair bildirim aldığım halde yazmaya devam ediyorlar. Neden böyle oluyor?
Cevap: Bildiğiniz üzere "Şikayet Et" sistemi oyuna doğrudan entegre edilmiş bir sistemi betimlemektedir. Buna müteakiben uygulanan moderasyonlar kullanıcıya anında etki ettiği vakit, oyun sırasında diğer kullanıcıları, sunucuları aksatacak istenmeyen sorunlara sebep olabilir. Bu sebepten hareketle, moderasyon uygulanan kullanıcı oyuna tekrar giriş yaptığı zaman almış oldukları ceza aktif olmaktadır.
Soru: "Şikayet Et" sisteminin bizlere ne gibi faydaları var?
Cevap: "Şikayet Et" sistemi oyun içindeki tüm kullanıcıları birer yönetici konumuna getirmiştir. Her kullanıcı "Şikayet Hakkı" çerçevesinde rahatsız olduğu durumu anında yetkili merciilere ulaştırmakla birlikte bu durumu saniyeler almayan bir süre zarfında vuku buldurabilmektedir. Kimi zaman taraflarca iletilen şikayetler dakikalar içerisinde nihayet bulmakta, kimi zaman ise belirli aralıklar dahilinde kesin sonucuna ulaşmaktadır. Bu kolaylık; oyun içi huzuru sağlamak ile kalmayıp, kullanıcıların yönetimsel açıdan faal olabilmesini de sağlamıştır.
Soru: "Şikayet Et" sistemini nasıl kullanabileceğimizi açıklayabilir misiniz?
Cevap: "Şikayet Et" sistemini kullanmak evvel zamana tekabül eden tüm sistemlerden daha basit ve hızlı. Rahatsız olunan içeriğe "sağ tık"lanarak açılan butonlardan; "Şikayet Et" butonuna "sol tık"landığı vakit gönderilmek istenen şikayet bizlere ulaştırılabilir.
Soru: Göndermiş olduğum şikayetin akıbetini nasıl öğrenebilirim?
Kullandığınız üyeliğiniz dahilinde(Mynet ve TTNET) belirtmiş olduğunuz üyeliğinize; şikayetinize moderasyon uygulandıysa bilgilendirme e-posta(mail)sı gönderilmektedir. "Sobee" kullanıcıları ise şikayetlerinin akıbetini www.istanbuloyun.com/ikvdestek adresinde mevcut formu doldurarak öğrenebilirler. Keza "Sobee" üyelikleri için bildirim şu an itibariyle yapılamamaktadır. En kısa zamanda aktif olacak bildirim sistemi "Sobee" üyelikleri için geçerli olacaktır.
Nezdinizde tüm İKV camiasının ilgi ve dikkatine.
Teşekkürler,
Kindar
Selam,
Yardımlarından dolayı tşk ederim.
Not: Adamım yav, Meranın gururu :mrgreen:
23. Haziran. 2011 tarihinden itibaren Rapkoliq, İKV Dünyasını bırakmış bulunmaktadır. Çakma karakterlere dikkat edelim !
yonetim bu tarz konuşmas arkadaşlar sadece kindar hep öle konuşur bülent ersoy gibi yoneticilikle alakası yok bu sadece kindar yane ilyasın bu oyunda bildim bileli bülent ersoy gibi konuşmasıdır.. hele forum yetkilisi seçildi gün merana girince bi havası vardı sanki popstar alaturkada jüri seçilmişti:))))
Sevgilİ Kindar, benim asıl sormak istediğim bazı şahıslar bolgeden veyahut özelden küfürleri saydırıp anında oyundan cikmakta ve bizde şikayet edememekteyiZ buna bir çözüm getirilmemelimi sizce?
Canceazi yazdı:Sevgilİ Kindar, benim asıl sormak istediğim bazı şahıslar bolgeden veyahut özelden küfürleri saydırıp anında oyundan cikmakta ve bizde şikayet edememekteyiZ buna bir çözüm getirilmemelimi sizce?
Bu tür durumlarda ekran fotosu alıp www.istanbuloyun.com/ikvdestek formunda şikayet bölümünü doldurup destek ekibiyle iletişime geçerek şikayette bulunabilirsiniz açıklmada alt f4 çektiği gerekşesiyle şikayet edilemediğini bu yüzden foto yolladığınızı beyan ederseniz gereken ne ise yapılır.
xxxikvxxx yazdı:yonetim bu tarz konuşmas arkadaşlar sadece kindar hep öle konuşur bülent ersoy gibi yoneticilikle alakası yok bu sadece kindar yane ilyasın bu oyunda bildim bileli bülent ersoy gibi konuşmasıdır.. hele forum yetkilisi seçildi gün merana girince bi havası vardı sanki popstar alaturkada jüri seçilmişti:))))
5. İKV Forum üyeleri oyun yada forum yetkilileri ile tartışmaya çekmeye yönelik konu açamaz. Oyun içi şikayet, ceza itiraz vb konuları forum üzerinde konu açarak yada forum yetkilileri ile özel mesaj aracılığı ile tartışamaz. Tartışmaya yönelik konular yanıtlanmaksızın kaldırılır.
xxxikvxxx yazdı:yonetim bu tarz konuşmas arkadaşlar sadece kindar hep öle konuşur bülent ersoy gibi yoneticilikle alakası yok bu sadece kindar yane ilyasın bu oyunda bildim bileli bülent ersoy gibi konuşmasıdır.. hele forum yetkilisi seçildi gün merana girince bi havası vardı sanki popstar alaturkada jüri seçilmişti:))))
Sizler için açılmış bir konuya ancak bu kadar gereksiz bir yorum yapabilirdi.
Dil size yanlış gelmiş olabilir, ama bu size hakaret etme hakkı vermez!
Saygısız tavırlarınızdan kurtulana kadar lütfen bu ve benzeri konulara mesaj atmayın.
Ayrıca ilgisinden dolayı Kindar'a teşekkür ederiz.
Bu oyunu uzun zamandır oynarım Kindar'ın için böyle bir itham yersiz olmuş, gayet saygılı ve tutarlı bir oyuncudur. Kendisi yönetici değil forum yetkilisidir. Şikayet et sistemi geldikten sonra Yönetim kadrosu kaldırılmıştır.
Cahil ile sohbet etmek güçtür bilene, çünkü cahil ne gelirse söyler diline.
Soru-Cevap konusu Arif abinin yada başka bir üst düzey yetkilinin açıklama konusuyla karıştırmayınız. Sizi bilgilendirmek için açılmış bir konudur. Bazı bilgiler gerçekten bilmeyen arkadaşlar için gayet açıklayıcıdır.
xXeRsInXx yazdı:Soru-Cevap konusu Arif abinin yada başka bir üst düzey yetkilinin açıklama konusuyla karıştırmayınız. Sizi bilgilendirmek için açılmış bir konudur. Bazı bilgiler gerçekten bilmeyen arkadaşlar için gayet açıklayıcıdır.
Çok çok çok teşekkür ederim bizi aydınlattığı için fakat bunları anlayamayacak insanlarda var onları düşünmesi gerekirdi. Yönetici diye ağır dille konuşacak diye bişey yok ki? Diğer yöneticiler neden böyle konuşmuyor?