Merhabalar,
Forum dahilinde denk gelmiş olduğumuz önemle iştigal eden ortak problemleri "soru-cevap" mantığıyla yanıtlamak amacıyla, konu dahilinde yardımcı olmaya çalışacağım.
Soru: "Şikayet Et" sisteminin çalışma prensibi nedir?
Cevap: "Şikayet Et" sistemi oyun içi yönetimin lav edilmesinin akabinde hızlı ve adil moderasyon uygulanması vesilesiyle kurulmuş bir sistemdir. Prensip olarak içerik üzerinden değerlendirmeleri esas almaktadır. Kullanıcıların oyun dahilinde yazmış olduğu içeriklerin belli bir düzenek yoluyla yönetim ekibine ulaşmasının akabinde müddeti içeriğine müteakip değişen çeşitli kısıtlamalar ile aktif bulunmaktadır.
Soru: Oyun içerisinde bulunduğumuz şikayetlere geri dönüş yapılmıyor. Bu kullanıcılar ceza almıyor mu?
Cevap: Oyun dahilinde bir kullanıcı yazdığı içeriğin akabinde defalarca şikayet edilmiş olabiliyor. Bu gibi durumlarda gereksiz zaman kaybının önlenmesi ve daha seri bir vaziyette gelen şikayetleri değerlendirmek için; gönderilen onca şikayet arasından sadece birine (alelade) moderasyon uygulanmaktadır. Uygulanan bu moderasyon kullanıcının oyuna tekrar giriş yapmasıyla aktif olup cezasız kalmamaktadır. Geri dönüşü olmayan şikayetler ise yukarıda bahsini ettiğim üzere "denetilmemiş" kanısını bertaraf etmektedir.
Soru: Yönetim/Moderasyon Ekibi'nin taraflı davranabileceği hiç düşünülmedi mi taraflı davranıyor olmaları mümkün müdür?
Cevap: Bahsi geçen sorunun cevabı niteliğinde sistemin mevcut işleyiş düzeni örnek gösterilebilir. "Şikayet Et" butonunun aktif olmasından bu yana süre gelen zaman zarfı içerisinde yönetim ekibi; gelen şikayetleri yalnızca içeriğine müteakip sonuçlandırmaktadır. Tarafınızca, bizlere ulaştırılan şikayetler dahilinde gerek "Şikayet Eden" gerekse "Şikayet Edilen" kişi ve/veya kişilerin rumuzları(nickname) görülmemektedir. Moderasyon uygulanan şikayetler içerikten ibaret olmak ile birlikte tarafsız ve adil işlemesi için bahsettiğim düzenekte işleyişini sürdürmektedir.
Soru: Moderasyon uygulanan şikayetler içerik üzerinden değerlendiriliyor diyorsunuz. Lakin bağzı kullanıcılar küfür ettikten sonra defalarca boşluk bırakarak o küfürün penceremizden gitmesine vesile oluyorlar. Buna ne diyorsunuz?
Cevap: Taktir edilir ki denetlemek ile mükellef olunan şikayetler belirli bir alt yapıyı da akabinde getirmelidir. Bahsi geçen durum ile ilgili karşı konulamaz bir önlem olarak içerik sahibinin "şikayet" edildiği andan itibaren 5 dakika içerisinde yazmış bulunduğu tüm içerikler "Şikayet Et" sistemi dahilinde görünmektedir. Bu durum hile ve aldatmaya yönelik tüm hal ve hareketlere önlem olmaktadır.
Soru: Bağzı kullanıcılar Klan/Bölge kanallarından dakikalarca küfür ediyor, moderasyon uygulandığına dair bildirim aldığım halde yazmaya devam ediyorlar. Neden böyle oluyor?
Cevap: Bildiğiniz üzere "Şikayet Et" sistemi oyuna doğrudan entegre edilmiş bir sistemi betimlemektedir. Buna müteakiben uygulanan moderasyonlar kullanıcıya anında etki ettiği vakit, oyun sırasında diğer kullanıcıları, sunucuları aksatacak istenmeyen sorunlara sebep olabilir. Bu sebepten hareketle, moderasyon uygulanan kullanıcı oyuna tekrar giriş yaptığı zaman almış oldukları ceza aktif olmaktadır.
Soru: "Şikayet Et" sisteminin bizlere ne gibi faydaları var?
Cevap: "Şikayet Et" sistemi oyun içindeki tüm kullanıcıları birer yönetici konumuna getirmiştir. Her kullanıcı "Şikayet Hakkı" çerçevesinde rahatsız olduğu durumu anında yetkili merciilere ulaştırmakla birlikte bu durumu saniyeler almayan bir süre zarfında vuku buldurabilmektedir. Kimi zaman taraflarca iletilen şikayetler dakikalar içerisinde nihayet bulmakta, kimi zaman ise belirli aralıklar dahilinde kesin sonucuna ulaşmaktadır. Bu kolaylık; oyun içi huzuru sağlamak ile kalmayıp, kullanıcıların yönetimsel açıdan faal olabilmesini de sağlamıştır.
Soru: "Şikayet Et" sistemini nasıl kullanabileceğimizi açıklayabilir misiniz?
Cevap: "Şikayet Et" sistemini kullanmak evvel zamana tekabül eden tüm sistemlerden daha basit ve hızlı. Rahatsız olunan içeriğe "sağ tık"lanarak açılan butonlardan; "Şikayet Et" butonuna "sol tık"landığı vakit gönderilmek istenen şikayet bizlere ulaştırılabilir.
Soru: Göndermiş olduğum şikayetin akıbetini nasıl öğrenebilirim?
Kullandığınız üyeliğiniz dahilinde(Mynet ve TTNET) belirtmiş olduğunuz üyeliğinize; şikayetinize moderasyon uygulandıysa bilgilendirme e-posta(mail)sı gönderilmektedir. "Sobee" kullanıcıları ise şikayetlerinin akıbetini www.istanbuloyun.com/ikvdestek adresinde mevcut formu doldurarak öğrenebilirler. Keza "Sobee" üyelikleri için bildirim şu an itibariyle yapılamamaktadır. En kısa zamanda aktif olacak bildirim sistemi "Sobee" üyelikleri için geçerli olacaktır.
Nezdinizde tüm İKV camiasının ilgi ve dikkatine.
Teşekkürler,
Kindar
Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
-
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 265
- Kayıt: 07 Mar 2010 23:05
- Sunucu: Meran
- Klan: Lodos
Re: Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
Soru:Küfür den kimler rahatsızlık duyar?
Cevap:Oyundaki edilen küfürlerden oyunu kavramış olanlar oyunla ilgili bir takım bilgiyi öğrenmiş olanlar rahatsızlık duyar.
Bu nedenle karakterini belli bir seviye kasmış olan bir kişinin bunları bilmemesi entresan olur.Heba olan bir emek ama emeğe sayğı.
Ayrıca; yeni başlayan kişilerin böyle konular incelediğini pek zannetmiyorum.
Cevap:Oyundaki edilen küfürlerden oyunu kavramış olanlar oyunla ilgili bir takım bilgiyi öğrenmiş olanlar rahatsızlık duyar.
Bu nedenle karakterini belli bir seviye kasmış olan bir kişinin bunları bilmemesi entresan olur.Heba olan bir emek ama emeğe sayğı.
Ayrıca; yeni başlayan kişilerin böyle konular incelediğini pek zannetmiyorum.
- ORHANBEY
- Meteor Kaşifi
- Mesajlar: 1625
- Kayıt: 04 Ara 2009 17:50
- Sunucu: Sancak
- Klan: Lodos
- Lonca: Ata
Re: Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
Benbilmem yazdı:Herşey iyi güzel hoşta neden kullandığınız dil bu kadar ağır?
Yönetim kademesi günlük dil ile hitap etmez.Her ne kadar senli benli olunsada İKV Forumu Resmileşmiş topluluktur.Yöneticiler kurumlar arası mesajlama gibi ciddiyette cevap atmaktadırlar .
Diğer Şifabasan adlı kullanıcıya ise forumda kısa bir araştırma yapmasını ve forumda Şikayet Et sistemi ile ilgili ne kadar çok konu açıldığını görmesini rica ediyorum
-
- Cin Avcısı
- Mesajlar: 184
- Kayıt: 04 Ara 2009 19:28
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
ORHANBEY yazdı:Benbilmem yazdı:Herşey iyi güzel hoşta neden kullandığınız dil bu kadar ağır?
Yönetim kademesi günlük dil ile hitap etmez.Her ne kadar senli benli olunsada İKV Forumu Resmileşmiş topluluktur.Yöneticiler kurumlar arası mesajlama gibi ciddiyette cevap atmaktadırlar .
Diğer Şifabasan adlı kullanıcıya ise forumda kısa bir araştırma yapmasını ve forumda Şikayet Et sistemi ile ilgili ne kadar çok konu açıldığını görmesini rica ediyorum49 Seviye olmuş ancak oyundan bir haber hatta forumun olduğundan habersiz onca oyuncu varken böyle yorum gereksiz olmuş.
Burda bize bişeyi açıklamaya mı çalışıyorlar yoksa iyice kafamızı karıştırmaya mı? Ayrıca daha sade bi dil olunca ciddiyetsizlik mi oluyor?

Re: Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
Bağzı değil kinder sürpriz "bazı" 
Re: Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
Aynen katılıyorum...Benbilmem yazdı:ORHANBEY yazdı:Benbilmem yazdı:Herşey iyi güzel hoşta neden kullandığınız dil bu kadar ağır?
Yönetim kademesi günlük dil ile hitap etmez.Her ne kadar senli benli olunsada İKV Forumu Resmileşmiş topluluktur.Yöneticiler kurumlar arası mesajlama gibi ciddiyette cevap atmaktadırlar .
Diğer Şifabasan adlı kullanıcıya ise forumda kısa bir araştırma yapmasını ve forumda Şikayet Et sistemi ile ilgili ne kadar çok konu açıldığını görmesini rica ediyorum49 Seviye olmuş ancak oyundan bir haber hatta forumun olduğundan habersiz onca oyuncu varken böyle yorum gereksiz olmuş.
Burda bize bişeyi açıklamaya mı çalışıyorlar yoksa iyice kafamızı karıştırmaya mı? Ayrıca daha sade bi dil olunca ciddiyetsizlik mi oluyor?
önemle iştigal eden ortak problemleri Yerine "sık sık sorulan soruları" cümlesini kullanarak ciddiyeti bozmayacağı inancındayım. Bu sadece basit bir örnek. Metnin sonuna kadar bu ve buna benzer birçok cümle veya kelimeler var.
KORLEG
ZÜLKARNEYN
ZÜLKARNEYN
- 1EngiN1
- Antrepo Bekçisi
- Mesajlar: 797
- Kayıt: 04 Ara 2009 17:40
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
Yönetimin resmi çerçeveler içinde konuşması zorunludur onlar bu oyunda benim veya sizin gibi oyuncu değiller.Onların işi bu ciddi olmazlarsa ne anlamı kalır.Ya da o kadar samimi tarzda konuşan bir yöneticinin oyun hakkındaki ciddiyeti sorgulanmaz mı ?
Etolford ///// Eminönü //// Fierce
-
- Cin Avcısı
- Mesajlar: 184
- Kayıt: 04 Ara 2009 19:28
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
kfat4 yazdı:Aynen katılıyorum...Benbilmem yazdı:ORHANBEY yazdı:Benbilmem yazdı:Herşey iyi güzel hoşta neden kullandığınız dil bu kadar ağır?
Yönetim kademesi günlük dil ile hitap etmez.Her ne kadar senli benli olunsada İKV Forumu Resmileşmiş topluluktur.Yöneticiler kurumlar arası mesajlama gibi ciddiyette cevap atmaktadırlar .
Diğer Şifabasan adlı kullanıcıya ise forumda kısa bir araştırma yapmasını ve forumda Şikayet Et sistemi ile ilgili ne kadar çok konu açıldığını görmesini rica ediyorum49 Seviye olmuş ancak oyundan bir haber hatta forumun olduğundan habersiz onca oyuncu varken böyle yorum gereksiz olmuş.
Burda bize bişeyi açıklamaya mı çalışıyorlar yoksa iyice kafamızı karıştırmaya mı? Ayrıca daha sade bi dil olunca ciddiyetsizlik mi oluyor?
önemle iştigal eden ortak problemleri Yerine "sık sık sorulan soruları" cümlesini kullanarak ciddiyeti bozmayacağı inancındayım. Bu sadece basit bir örnek. Metnin sonuna kadar bu ve buna benzer birçok cümle veya kelimeler var.
Arkadaşın dediğini iyi oku 1EngiN1
