+1Lighthouse yazdı: ↑16 Ara 2025 10:29
Anket sonucu açıklandı: Millet sandığa gitti, sandıktan “Hayır” çıktı.
Buna göre KP kazanma alt sınırı 55 level’e yükseltildi. (gir-çık baronları şu an “disconnect” modunda.)
Ama şimdi sahne değişiyor: Yeni sunucularda insanlar neden klan savaşı yapsın?
(Eminönü’nde anonim “kepazelik” kısmını saymıyorum; o zaten ayrı bir ekosistem.)
Geçen gün forumda bir yazı gördüm. @İKVAdmin bunu bence ciddi ciddi değerlendirmelisiniz.
Çünkü şu anki duyuruyla birlikte “49 cap olacak mı?” konusu da fiilen netleşti:
Bu anketle 49 cap olayı rafa kalkmış gibi görünüyor.
1) Kademeli geçiş: “Karaköy var ama aktif değil” evreni
Kısa özet: 49 yoksa, “savaş motivasyonu” ve “içerik akışı”nı başka yerden üretmemiz gerekiyor.
Madem kademeli geçişten sık bahsediyoruz, gelin bunu gerçekten oyuna çevirelim:
4–5 ay boyunca Karaköy’ün aktif olmadığı bir evrende oynayalım.
Bu süreçte 59 cap tarafında hotfix’ler ve düzenlemeler rahat rahat yapılır.
Herkes için win-win: Eski oyuncu ortamı yakalar, yönetim ekonomik olarak nefes alır, geliştirici ekip ise altyapıyı aceleye getirmeden toparlar.
2) Item köprüsü: ÇT ↔ KK birbirine bağlansın
Asıl kritik öneri şu: Çemberlitaş (ÇT) itemleriyle Karaköy (KK) itemleri reçetelerle birbirine bağlansın.
Örnek:
Halley Asa reçetesi, “direkt Halley Asa üret/düşür” yerine üretimde Kıyamet Asa istesin.
Yani: “KK itemi = ayrı dünya” değil, “KK itemi = ÇT üzerinden evrim” mantığı.
3) Boss drop mantığı: “Direkt item değil, Kroma düşsün”
Loot sistemi daha anlamlı hale gelsin:
Gbz, Büyük Büyücü, Komiser gibi bosslar doğrudan “iç item” düşürmesin.
Onun yerine Kroma düşürsün.
Böylece drop “tek seferlik jackpot” değil, kontrollü progression loop olur.
Örnek Reçete: Cilveli Pantolon
Mevlana Pant x1
Cilveli Pantolon Kroması x1
Meteor Altını x50
=> Üretim sonucu: Cilveli Pantolon
Not: Bu “kroma / upgrade bileşeni” mantığının başka oyun örnekleri en altta mevcut.
Reçeteleri Galata Rats Club’taki Fareadam satsın. Hem lore’a oturur, hem ekonomi hareketlenir.
Ayrıca Meteor Altını ihtiyacı netleşeceği için madalya toplama motivasyonu da doğal olarak artar.
4) Klan savaşını nereden doğuracağız?Kilit koşul:
Karaköy, “yeraltı gibi tarafsız” bir bölgeye dönüşmeli.
Yani “savaşın merkezi Karaköy” değil; Karaköy savaş dışı, hazırlık + üretim alanı olmalı.
Klan savaşını “Karaköy’de kavga edin” diye zorlamak yerine, KP güncellemesi Meteor Bölgesi’nde dönsün. Bu şu anlama gelir:
Eski oyuncu Meteor rotasına geri döner.
“Tek takılma” azalır; Meteor’da tutunmak için klan avantajı doğar.
Klan savaşı “roleplay” değil, çıkar çatışması olur. Bu da doğal savaş üretir.
5) Özet plan: 3 maddelik yol haritası
İlk 4–5 ay: Yağma arttırıcılar vb. satışlarla yönetim kaynak toplar; eski oyuncular eski ortamı tekrar yakalar.
Bu süre içinde geliştirici ekip ÇT → KK item köprüsü ve üretim reçeteleri üzerine çalışır.
Köprü tamamlanınca KK’e geçilse bile oyun dinamikleri yine ÇT/Meteor çevresinde döner; yani “eski düzen” ölmez, evrilir.
Kapanış: 55 oldu, güzel. Ama “klan savaşı” istiyorsak bunu Eminönü sunucusunda yapılara yada Karaköy bölgesine bırakmayıp, Meteor üzerinden oyunun hedeflerine bağlamamız gerekiyor.
Benzer sistem örnekleri (kısaca):
Guild Wars 2 – Legendary üretiminde “bileşen” mantığı eski haritaları canlı tutar (yeni içerik gelse bile eski dünya yok sayılmaz).
Diablo III – Kanai’s Cube ile “dönüştürücü parça + baz item” üzerinden upgrade yaklaşımı (direkt düşürmek yerine ilerleme döngüsü).
Path of Exile – Yeni içerik çoğu zaman “katman” gibi eklenir; eski akışlar tamamen ölmez.
KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
-
RescueSuit
- Salgın Koruyucusu

- Mesajlar: 15
- Kayıt: 01 Nis 2020 20:05
- recmivacip
- Salgın Koruyucusu

- Mesajlar: 20
- Kayıt: 20 Haz 2016 03:43
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
Acayip iyi fikirler, item düşme konusunda karaköy maden piyasasını öldürmeyecek şekilde mevcut reçetelere bahsi geçen kromnalar ve eski itemler + olarak eklenebilir. sadece item meteor altını ve kromna (ne olduğunu bilmiyorum) istendiği takdirde karaköy ve diğer bölgelerdeki maden piyasası biter. gerçekten katkı sağlayacak iyi fikirler, umarım dikkate alınır.
- amorpHis
- Salgın Koruyucusu

- Mesajlar: 23
- Kayıt: 26 Eki 2015 10:43
- Sunucu: Eminönü
- Lonca: Rebelde
- Discord: gambochi
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
değerlendirilmeli
***AlexBaker***gambochi***gambochiXY***Sejeong***MİSENDA***
- MATRICE
- İskele Babası

- Mesajlar: 26
- Kayıt: 10 Nis 2018 23:07
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
- Lonca: Atabey
- Discord: matrice_0
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
Bu kadar çok şey istemenize gerek yok. Çemberlitaş bölgesine Karaköy bosslarını ya da reçetelerini eklemek bana çok saçma geliyor. Yapılacak şey çok basit. Sunucular kademeli olarak başlatılmalı. Sunucu açıldıktan 3-4 ay sonra etkinlikler başlanmalı. Oyuncuların isteği ve talebi üzerine belirli bir süreden sonra sonra Karaköy bölgesi açılmalı veya hiç açılmamalı. Ya da sunucuların 1 tanesini kademeli 1 tanesini ise 49 seviye kalıcı olarak açılmalı. Oyunucuların istek ve talepleri bu şekilde karşılanmalı ki oyunun ömrü uzasın. Tabi bu sunucuları açmadan önce oyun hatalarından arındırılmalı. En önemlisi item/maden kopyalamadaki hataların detaylı test edildimesi ve engellenmesi gerekir.
En son MATRICE tarafından 16 Ara 2025 12:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
Yanliş bilmiyorsam geliştirme ekibi bu oyundan maaşlı yasal bir şekilde kâr elde etmiyordu.
Yanılıyorsam lütfen düzeltin.
Bunu belirtmemde ki sebep geliştirme ekibi eğer maaş almıyorsa bu oyunun gelişimi ve süreci mantıklı olarak onların inisiyatifine kalmıştır.
Ve bence siz aktif oyuncular sabır etmeniz lazım bu konuda.
Yani belki bu gelişimin sonunda da eliniz boş çıkabilir çıkmayadabilir
Bunu deneyimlerek görmeniz lazım.
Zaten kadim neferler den dolayı oyun bu konuda son demlerinde artık ya gelişti ya gelişti..
Ancak bu gelişim sürecinde sizlerinde payınız var olumlu olumsuz.
Mesela ytye kendi sandboxunu yapıp satmaya çalişan showcu ergen kardeşim bu oyunun iyiliğini istemiyor o net..
Yani istiyorsunuzki kimse bu oyunu çökertemesin vs vs derken koskoca pubg de bile hile farklı bir boyuta evrildi.
Sand kapanmasına bende çok sevindim evet oyun tek başina çok zor ama sandın kapanmasının sebebide yine burdaki oyuncular değil mi? Bu programın oyundaki kullanım amacı belliydi; çar kasmak, aktarma yapmak.
Ama insanımız doymadı abartmayı sevdi 40 full çar alandan tut açıp zorbalıklarına maruz kaldığımız tipler..
Bence herkes sabır etsin ve yönetim iyi kötü birşeyler yapıyorsa moral bozmak yerine sizde destek olun derim selamlar sevgiler..
Yanılıyorsam lütfen düzeltin.
Bunu belirtmemde ki sebep geliştirme ekibi eğer maaş almıyorsa bu oyunun gelişimi ve süreci mantıklı olarak onların inisiyatifine kalmıştır.
Ve bence siz aktif oyuncular sabır etmeniz lazım bu konuda.
Yani belki bu gelişimin sonunda da eliniz boş çıkabilir çıkmayadabilir
Bunu deneyimlerek görmeniz lazım.
Zaten kadim neferler den dolayı oyun bu konuda son demlerinde artık ya gelişti ya gelişti..
Ancak bu gelişim sürecinde sizlerinde payınız var olumlu olumsuz.
Mesela ytye kendi sandboxunu yapıp satmaya çalişan showcu ergen kardeşim bu oyunun iyiliğini istemiyor o net..
Yani istiyorsunuzki kimse bu oyunu çökertemesin vs vs derken koskoca pubg de bile hile farklı bir boyuta evrildi.
Sand kapanmasına bende çok sevindim evet oyun tek başina çok zor ama sandın kapanmasının sebebide yine burdaki oyuncular değil mi? Bu programın oyundaki kullanım amacı belliydi; çar kasmak, aktarma yapmak.
Ama insanımız doymadı abartmayı sevdi 40 full çar alandan tut açıp zorbalıklarına maruz kaldığımız tipler..
Bence herkes sabır etsin ve yönetim iyi kötü birşeyler yapıyorsa moral bozmak yerine sizde destek olun derim selamlar sevgiler..
- Lighthouse
- FareAdam Düşmanı

- Mesajlar: 279
- Kayıt: 26 Mar 2012 02:48
- Sunucu: Karaköy
- Lonca: Brothership Of Nobility
- Discord: recthaltouche
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
bu sadece topluluk yöneticileri için geçerli "GM" 'ler için şu anda İKVADMİN "DEV" yani geliştirici, Türk Telekom personeli, sgk + edenred + akbil
2009 - 2012 Beyazköşk
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
Destekliyorum,
Savaşı meteora çekince tüm bölgelerden oluşan bir chat ekranı rengi olmalı sarı olur başka bir renk olur bilemem yani tüm bölgelerde ticaret yapma/yansıtma arkadaş arama olmalı, kullanmak istemeyen zaten yukardan kapatabiliyor, bu öneri dikkate alınsın çünkü meteorda savaşırken de kk de bir şeyler satabilelim çift çar açılmıyor zaten (bence tamamen saçmalık kaldırılması 2 karakter açılabilmeli üstünü bilemem)
Savaşı meteora çekince tüm bölgelerden oluşan bir chat ekranı rengi olmalı sarı olur başka bir renk olur bilemem yani tüm bölgelerde ticaret yapma/yansıtma arkadaş arama olmalı, kullanmak istemeyen zaten yukardan kapatabiliyor, bu öneri dikkate alınsın çünkü meteorda savaşırken de kk de bir şeyler satabilelim çift çar açılmıyor zaten (bence tamamen saçmalık kaldırılması 2 karakter açılabilmeli üstünü bilemem)
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
Dostum gerçekten çok kıymetli buluyorum bu değerlendirmeleri ve umuyorum yönetim de aynı hassasiyet ile yaklaşacaktır. Çok isterim bu oyunun tekrar canlanmasını ve aktif - kuşkusuz bir şekilde geri dönmeyi... +1
KARAKÖY
Trevor / Harry / Gaius
EMİNÖNÜ
Wusty / StevenRogers / GAIUS
TILSIM
MyxDiaRieS / StevenRogers / StevenRogerss
🅶🅴🅽🆃🅻🅴 🅶🅸🅰🅽🆃🆂
Trevor / Harry / Gaius
EMİNÖNÜ
Wusty / StevenRogers / GAIUS
TILSIM
MyxDiaRieS / StevenRogers / StevenRogerss
🅶🅴🅽🆃🅻🅴 🅶🅸🅰🅽🆃🆂
- Lighthouse
- FareAdam Düşmanı

- Mesajlar: 279
- Kayıt: 26 Mar 2012 02:48
- Sunucu: Karaköy
- Lonca: Brothership Of Nobility
- Discord: recthaltouche
Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?
teşekkürler lütfen tüm dostlarınıza konuyu iletin etkileşim artsın.
2009 - 2012 Beyazköşk
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy



