KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
Lighthouse
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 281
Kayıt: 26 Mar 2012 02:48
Sunucu: Karaköy
Lonca: Brothership Of Nobility
Discord: recthaltouche

KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen Lighthouse »

Resim

Anket sonucu açıklandı: Millet sandığa gitti, sandıktan “Hayır” çıktı.
Buna göre KP kazanma alt sınırı 55 level’e yükseltildi. (gir-çık baronları şu an “disconnect” modunda.)

Ama şimdi sahne değişiyor: Yeni sunucularda insanlar neden klan savaşı yapsın?
(Eminönü’nde anonim “kepazelik” kısmını saymıyorum; o zaten ayrı bir ekosistem.)

Geçen gün forumda bir yazı gördüm. @İKVAdmin bunu bence ciddi ciddi değerlendirmelisiniz.
Çünkü şu anki duyuruyla birlikte “49 cap olacak mı?” konusu da fiilen netleşti:
Bu anketle 49 cap olayı rafa kalkmış gibi görünüyor.


Kısa özet: 49 yoksa, “savaş motivasyonu” ve “içerik akışı”nı başka yerden üretmemiz gerekiyor.
1) Kademeli geçiş: “Karaköy var ama aktif değil” evreni

Madem kademeli geçişten sık bahsediyoruz, gelin bunu gerçekten oyuna çevirelim:

4–5 ay boyunca Karaköy’ün aktif olmadığı bir evrende oynayalım.
Bu süreçte 59 cap tarafında hotfix’ler ve düzenlemeler rahat rahat yapılır.
Herkes için win-win: Eski oyuncu ortamı yakalar, yönetim ekonomik olarak nefes alır, geliştirici ekip ise altyapıyı aceleye getirmeden toparlar.


2) Item köprüsü: ÇT ↔ KK birbirine bağlansın

Asıl kritik öneri şu: Çemberlitaş (ÇT) itemleriyle Karaköy (KK) itemleri reçetelerle birbirine bağlansın.

Örnek:
Halley Asa reçetesi, “direkt Halley Asa üret/düşür” yerine üretimde Kıyamet Asa istesin.
Yani: “KK itemi = ayrı dünya” değil, “KK itemi = ÇT üzerinden evrim” mantığı.


3) Boss drop mantığı: “Direkt item değil, Kroma düşsün”

Loot sistemi daha anlamlı hale gelsin:

Gbz, Büyük Büyücü, Komiser gibi bosslar doğrudan “iç item” düşürmesin.
Onun yerine Kroma düşürsün.
Böylece drop “tek seferlik jackpot” değil, kontrollü progression loop olur.

Örnek Reçete: Cilveli Pantolon

Mevlana Pant x1
Cilveli Pantolon Kroması x1
Meteor Altını x50

=> Üretim sonucu: Cilveli Pantolon

Not: Bu “kroma / upgrade bileşeni” mantığının başka oyun örnekleri en altta mevcut.

Reçeteleri Galata Rats Club’taki Fareadam satsın. Hem lore’a oturur, hem ekonomi hareketlenir.
Ayrıca Meteor Altını ihtiyacı netleşeceği için madalya toplama motivasyonu da doğal olarak artar.

Kilit koşul:
Karaköy, “yeraltı gibi tarafsız” bir bölgeye dönüşmeli.
Yani “savaşın merkezi Karaköy” değil; Karaköy savaş dışı, hazırlık + üretim alanı olmalı.
4) Klan savaşını nereden doğuracağız?

Klan savaşını “Karaköy’de kavga edin” diye zorlamak yerine, KP güncellemesi Meteor Bölgesi’nde dönsün. Bu şu anlama gelir:

Eski oyuncu Meteor rotasına geri döner.
“Tek takılma” azalır; Meteor’da tutunmak için klan avantajı doğar.
Klan savaşı “roleplay” değil, çıkar çatışması olur. Bu da doğal savaş üretir.


5) Özet plan: 3 maddelik yol haritası


İlk 4–5 ay: Yağma arttırıcılar vb. satışlarla yönetim kaynak toplar; eski oyuncular eski ortamı tekrar yakalar.
Bu süre içinde geliştirici ekip ÇT → KK item köprüsü ve üretim reçeteleri üzerine çalışır.
Köprü tamamlanınca KK’e geçilse bile oyun dinamikleri yine ÇT/Meteor çevresinde döner; yani “eski düzen” ölmez, evrilir.


Kapanış: 55 oldu, güzel. Ama “klan savaşı” istiyorsak bunu Eminönü sunucusunda yapılara yada Karaköy bölgesine bırakmayıp, Meteor üzerinden oyunun hedeflerine bağlamamız gerekiyor.

Benzer sistem örnekleri (kısaca):
Guild Wars 2 – Legendary üretiminde “bileşen” mantığı eski haritaları canlı tutar (yeni içerik gelse bile eski dünya yok sayılmaz).
Diablo III – Kanai’s Cube ile “dönüştürücü parça + baz item” üzerinden upgrade yaklaşımı (direkt düşürmek yerine ilerleme döngüsü).
Path of Exile – Yeni içerik çoğu zaman “katman” gibi eklenir; eski akışlar tamamen ölmez.
2009 - 2012 Beyazköşk
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
Kullanıcı avatarı
ReaListGangsta
Şarapçı'nın Sırdaşı
Şarapçı'nın Sırdaşı
Mesajlar: 79
Kayıt: 13 Mar 2024 12:07
Sunucu: Eminönü

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen ReaListGangsta »

Umarim degerlendirmeye alinabilir, gercekten guzel bir oneri var ortada cok ama cok mantikli yani
Kullanıcı avatarı
ERATES
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 22
Kayıt: 25 Haz 2014 10:46
Sunucu: Kuklacı
Klan: Lodos
Lonca: Symbol Of Justice

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen ERATES »

Mevcut yönetimin özellikle İtem Köprüsü önerisine kulak kabartması gerekiyor. Oyunu oynanır kılar. Aşamalı bir şekilde oyun hızını hem yavaşlatırız hemde mevcut oyuncuların en çok eğlendiği çemberlitaş bölümünde daha fazla zaman harcamamız gerekir. Bununla birlikte oyundan maddi kazanç elde etmek için canla başla savaşan simsarların önüne bir nebze geçilmiş olur.

Çünkü aksi takdirde yeni sunucularda da döngü devam eder. Yine tek gaffar kesiminden sonra koşa koşa ellerinden geleni yapan karaköye girip maden çekip real paraya 50 level ve 55 level asa satan arkadaşlarla dolup taşar.
ERATES

Şimdi tekrardan,aynı hevesle
Karaköy de...
Kullanıcı avatarı
BLITZKRIEG
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 127
Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen BLITZKRIEG »

Selamlar,

Oyun oynanışını büyük ölçüde restore edebilecek öneriler bunlar. Şapka çıkarttım. Umarım dikkate alınır ve biz bu mekaniklere oynayabildiğimiz bir IKV'ye kavuşuruz. :raised_hands:
It is always darkest before the dawn.
Kullanıcı avatarı
Lighthouse
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 281
Kayıt: 26 Mar 2012 02:48
Sunucu: Karaköy
Lonca: Brothership Of Nobility
Discord: recthaltouche

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen Lighthouse »

Konuyu okuyan arkadaşlar,
pozitif ya da negatif etkileşim gösterelim. Yorumlarınız çok önemli @İKVAdmin gerçekten birşeyler çabalıyor isteklerimizi görecektir.
2009 - 2012 Beyazköşk
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
Punisherxx33
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 15
Kayıt: 11 Oca 2019 20:43

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen Punisherxx33 »

itemlerden falan anlamadığım için bi şey diyemeyeceğim ama öneri güzel. chatgpt kok uyor buram buram bi de
Kullanıcı avatarı
Hiphopmylife31
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 102
Kayıt: 31 Ara 2016 21:23
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos
Lonca: Academy Of War

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen Hiphopmylife31 »

Lighthouse yazdı: 16 Ara 2025 10:29 Resim

Anket sonucu açıklandı: Millet sandığa gitti, sandıktan “Hayır” çıktı.
Buna göre KP kazanma alt sınırı 55 level’e yükseltildi. (gir-çık baronları şu an “disconnect” modunda.)

Ama şimdi sahne değişiyor: Yeni sunucularda insanlar neden klan savaşı yapsın?
(Eminönü’nde anonim “kepazelik” kısmını saymıyorum; o zaten ayrı bir ekosistem.)

Geçen gün forumda bir yazı gördüm. @İKVAdmin bunu bence ciddi ciddi değerlendirmelisiniz.
Çünkü şu anki duyuruyla birlikte “49 cap olacak mı?” konusu da fiilen netleşti:
Bu anketle 49 cap olayı rafa kalkmış gibi görünüyor.


Kısa özet: 49 yoksa, “savaş motivasyonu” ve “içerik akışı”nı başka yerden üretmemiz gerekiyor.
1) Kademeli geçiş: “Karaköy var ama aktif değil” evreni

Madem kademeli geçişten sık bahsediyoruz, gelin bunu gerçekten oyuna çevirelim:

4–5 ay boyunca Karaköy’ün aktif olmadığı bir evrende oynayalım.
Bu süreçte 59 cap tarafında hotfix’ler ve düzenlemeler rahat rahat yapılır.
Herkes için win-win: Eski oyuncu ortamı yakalar, yönetim ekonomik olarak nefes alır, geliştirici ekip ise altyapıyı aceleye getirmeden toparlar.


2) Item köprüsü: ÇT ↔ KK birbirine bağlansın

Asıl kritik öneri şu: Çemberlitaş (ÇT) itemleriyle Karaköy (KK) itemleri reçetelerle birbirine bağlansın.

Örnek:
Halley Asa reçetesi, “direkt Halley Asa üret/düşür” yerine üretimde Kıyamet Asa istesin.
Yani: “KK itemi = ayrı dünya” değil, “KK itemi = ÇT üzerinden evrim” mantığı.


3) Boss drop mantığı: “Direkt item değil, Kroma düşsün”

Loot sistemi daha anlamlı hale gelsin:

Gbz, Büyük Büyücü, Komiser gibi bosslar doğrudan “iç item” düşürmesin.
Onun yerine Kroma düşürsün.
Böylece drop “tek seferlik jackpot” değil, kontrollü progression loop olur.

Örnek Reçete: Cilveli Pantolon

Mevlana Pant x1
Cilveli Pantolon Kroması x1
Meteor Altını x50

=> Üretim sonucu: Cilveli Pantolon

Not: Bu “kroma / upgrade bileşeni” mantığının başka oyun örnekleri en altta mevcut.

Reçeteleri Galata Rats Club’taki Fareadam satsın. Hem lore’a oturur, hem ekonomi hareketlenir.
Ayrıca Meteor Altını ihtiyacı netleşeceği için madalya toplama motivasyonu da doğal olarak artar.

Kilit koşul:
Karaköy, “yeraltı gibi tarafsız” bir bölgeye dönüşmeli.
Yani “savaşın merkezi Karaköy” değil; Karaköy savaş dışı, hazırlık + üretim alanı olmalı.
4) Klan savaşını nereden doğuracağız?

Klan savaşını “Karaköy’de kavga edin” diye zorlamak yerine, KP güncellemesi Meteor Bölgesi’nde dönsün. Bu şu anlama gelir:

Eski oyuncu Meteor rotasına geri döner.
“Tek takılma” azalır; Meteor’da tutunmak için klan avantajı doğar.
Klan savaşı “roleplay” değil, çıkar çatışması olur. Bu da doğal savaş üretir.


5) Özet plan: 3 maddelik yol haritası


İlk 4–5 ay: Yağma arttırıcılar vb. satışlarla yönetim kaynak toplar; eski oyuncular eski ortamı tekrar yakalar.
Bu süre içinde geliştirici ekip ÇT → KK item köprüsü ve üretim reçeteleri üzerine çalışır.
Köprü tamamlanınca KK’e geçilse bile oyun dinamikleri yine ÇT/Meteor çevresinde döner; yani “eski düzen” ölmez, evrilir.


Kapanış: 55 oldu, güzel. Ama “klan savaşı” istiyorsak bunu Eminönü sunucusunda yapılara yada Karaköy bölgesine bırakmayıp, Meteor üzerinden oyunun hedeflerine bağlamamız gerekiyor.

Benzer sistem örnekleri (kısaca):
Guild Wars 2 – Legendary üretiminde “bileşen” mantığı eski haritaları canlı tutar (yeni içerik gelse bile eski dünya yok sayılmaz).
Diablo III – Kanai’s Cube ile “dönüştürücü parça + baz item” üzerinden upgrade yaklaşımı (direkt düşürmek yerine ilerleme döngüsü).
Path of Exile – Yeni içerik çoğu zaman “katman” gibi eklenir; eski akışlar tamamen ölmez.
+1
ALZHEİMER
ııAKiFııYıLDıZıı
mayBe
xAKiFYıLDıZx
ıAKİFYILDIZ
AKiFııYıLDıZ
ALZHEIMER
https://kick.com/akifyildiz
selcukkartal1
Acemi Savaşçı
Acemi Savaşçı
Mesajlar: 2
Kayıt: 11 Şub 2013 20:45
Klan: Lodos
Lonca: Teşkilat I Mahsusa

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen selcukkartal1 »

Güzel bir yaklaşım olmuş oyun içindeki cezalarda artırılmalı kopya mı yaptı ip ban boss mu kaçırdı ip ban o bilgisayardan hangi hesaplara giriyorsa hepsi süresiz ban bir daha kimse korkudan bir şey yapamaz
Kullanıcı avatarı
Megaevil
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 181
Kayıt: 01 Oca 2018 19:34
Sunucu: Eminönü

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen Megaevil »

Öne sürülen fikirlere denecek hiçbir şey yok, hepsine katılıyorum ve tebrik ederim. Sadece eklemeler yapılabilir; mesela klan savaşını canlandırmak için yeni gözlükler gelmeyecekse bile gözlüklerin etkisi arttırılabilir.(Maraton hariç.)
Kullanıcı avatarı
Heaven1925
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 431
Kayıt: 14 Şub 2014 21:48
Sunucu: Kuklacı
Lonca: Brothership Of Nobility

Re: KP Kazanımını 55’e Yükselttik… Peki Savaş Neden Çıksın?

Mesaj gönderen Heaven1925 »

Destekliyorum…
Hafif bir iç çekiş ile birlikte, esprili bir cevap verdiniz "Kıyamet Keyifsizliği"

Karaköy
Lighthouse - Heaven - Recthaltouche


Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön