DUMLUPINAR DENİZALTISI
“Vatan Sağ Olsun!”
1953 yılı… 3 Nisan'ı 4 Nisan'a bağlayan gece, Dumlupınar denizaltısı Ege'de katıldığı NATO tatbikatından geri dönüş yolunda, Çanakkale Boğazı'ndan içeriye giriyordu. Sisli ve rüzgârlı gecede su üstü seyri yapan denizaltının rotası Gölcük'teki Denizaltı Komutanlığı ana üssüydü. Dumlupınar; manevralar boyunca iki gün sualtında kalmış, üstün başarı gösteren gemi personeli yerli yabancı tüm komutanların takdirini kazanmıştı.
Yorgun, ama bir o kadar da gururlu 86 denizci, kendilerine yeni bir görev verilinceye kadar sevgilileri olan denizden ve gemilerinden ayrılıp, eşlerine, ailelerine kavuşmanın heyecanı içerisindeydiler. Ne var ki saatler 02.15 i gösterdiği sırada, Çanakkale Boğazı'ndaki Nara Burnu dönülürken, Türk denizaltıcılık tarihinin belki de en acı kazası yaşandı. Dumlupınar, İsveç bandıralı Naboland Şilebi ile Boğaz ın orta yerinde çarpıştı.
Dumlupınar'ın parçalanan baş bodoslamasından hücum eden karanlık sular, baş üstü dikilen koca denizaltıyı 81 denizciyle birlikte birkaç dakika içinde yutuverdi. Zıpkın yemiş bir balina gibi acı dolu sesler çıkaran Dumlupınar son dalışını yaparken, çarpışma sırasında nöbet tuttukları köprü üstünden denize düşen 5 denizci hayatta kalmaya çalışıyordu...
Dumlupınar denizatlısının Naboland'la çarpışmasının ardından su üstünde 8 denizci sağ kalmıştı ancak bu sayı kısa bir süre sonra 5'e düştü. 2 gözcü, Er Hüseyin Akış'ın gözleri önünde Naboland'ın pervanesinde parçalanarak can verdi. Bu şoku atlatamadan arkadaşı Astsubay Şaban Mutlu\'nun cesedi akıntıyla kucağına geldi. Bu sırada gemi komutanı Yüzbaşı Sabri Çelebioğlu, Üsteğmen Hasan Yumuk ve Üsteğmen Kemal Ünver de dalgalarla boğuşuyorlardı. Hüseyin İnkaya da büyük bir gayretle balıkçı teknesi zannettiği ışıklara doğru yüzdü; ancak yanılmıştı…
O günkü teknik ve imkânlarla çok uğraşılmasına rağmen gemiyi ve içindeki 81 kişiyi çıkartmak mümkün olmamıştı. O gün için Türkiye nin elinde 91 metre derinlikten bu denizaltıyı çıkartacak imkânlar yoktu. Denizaltı battıktan sonra battığı yerin bulunabilmesi için aşağıdan bir haberleşme şamandırası fırlatmıştı. Bu şamandıranın içinde irtibatı sağlamak için bir de telefon hattı vardı. Şamandırayı bir balıkçı motoru görmüştü. Şamandıranın içinden bir de telefon ve bir yazı çıktı: “Dumlupınar burada battı, kapağı açın ve irtibat kurun! '' .
Günün ilk ışıkları etrafı aydınlattığında, Boğaz\'ın 90 metre derinliğindeki soğuk karanlıkta korkunç bir can pazarı yaşanıyordu. Aldığı yara sonucu batan ve manevra dairesinde yangın çıkan Dumlupınar'ın kıç torpido bölümündeki 22 denizci sağ kalmayı başarmış, kurtarılmayı bekliyordu.
Facianın üzerinden yaklaşık dört saat geçmişti. Denizaltının yerini belli eden ve kazazedelerle telefon irtibatı sağlamak üzere yüzeye bırakılan denizaltı battı şamandırası balıkçılar tarafından bulunmuştu. Konuşma gemidekilerle bu telefon vasıtası ile yapılıyordu, radyo işte bu konuşmayı veriyordu, kalabalık bunun için toplanmıştı. İlk telefon bağlantısında “Oğlum merak etmeyin... Sizi kurtaracağız... '' .
Herkes ağlıyordu, dakikalar geçiyor kurtarma çalışmaları sonuç vermiyordu, aşağıdan konuşmalar, ezan ve tekbir sesleri geliyordu, Kurtaran Gemisi kazadan on saat kadar sonra olay yerine gelmişti ve çalışmalar başlamıştı, akıntı çok kuvvetliydi dalgıçlar 11 dalış yaptılar ve kurtarma halatını denizaltıya bağlamaya çalıştılar. Fakat teknik yetersizdi, en son dalgıç 80 metreye kadar inebildi ve baygın halde yukarı aldılar. 15 saat sonra basınç odasında hayata döndürüldü. Hâlbuki gemiye ulaşmaya daha 11 metre vardı; başarılamadı.
Baba ne olur gitme…"
Berke İnel - Şehit Astsubay Sait Yıldırım'ın kızı: “O gün okula gidecektim. Tam çıkacağım sırada geriye döndüm ve koşa koşa babamın yanına gelip sarıldım. 'Babacığım ne olur gitme. Ben senin gitmeni istemiyorum.' dedim. Bana dönerek 'Gitmem gerek. Bir gün anlayacaksın. Vazife çok kutsaldır ve ben bir askerim gitmem gerek.' dedi. Gidiş o gidiş… '' .
Bütün çabalar sonuçsuz kaldı…
Radyo ve gazeteler vasıtasıyla facia haberleri kısa zamanda tüm yurtta duyuldu. Milli Savunma Bakanlığı'nın yayınladığı 7. ve son tebliğ ise tüm ümitleri tüketti: “Çanakkale de Nara önünde batan Dumlupınar denizaltı gemisinde kalmış olan personelin kurtarılmasından tamamen ümit kesilmiştir '' .
İnatla akan sular kazandı…
Kazadan yaklaşık on saat sonra olay yerine gelen Kurtaran gemisi personeli aşağıdaki arkadaşlarını kurtarmak için büyük gayret gösterdi. Ancak daha çalışmanın ilk adımında denizaltının battı şamandırası koparıldı ve Dumlupınar la irtibat kesildi. Çan kılavuz teli olmayan denizatlıya ulaşmak daha da imkânsız bir hal aldı. O anı yaşayanlardan Dalgıç Astsubay Yılmaz Süsen; “Eğer Dumlupınar ın şamandırası kopmasaydı dalgıçlar telefon kablosuna tutunarak aşağıya inecek ve Kurtaran gemisindeki çan telini denizaltının kurtarma kapağına takabilecekti. Ancak şamandıranın teli kurtarma çalışmalarının ilk adımında koptu '' .
Denizcileri kurtarma şansı kalmadı...
Eğer Dumlupınar'ın şamandırası kopmasaydı dalgıçlar telefon kablosuna tutunarak aşağıya inecek ve Kurtaran gemisindeki çan telini denizaltının kurtarma kapağına takabilecekti ama olmadı.
Aşağıdan gelen son sesler:
— Alo Dumlu.
— Evet, Dumlu.
— Ben Üsteğmen Suat.
— Evet, efendim ben Selami
— Selami nasılsınız, biz geldik, şimdi bana durumu anlat.
— Efendim dizellerden yara aldık, manevra dairesinde yangın çıktı, bataryayı
sıfıra alarak kıç torpido dairesine geçtik, şimdi manevra dairesi su ile dolu.
— Kaç kişisiniz orada?
— 22 kişiyiz.
— Diğer dairelerle irtibatınız var mı?
— Yarım saat evvel kıç batarya dairesi ile konuştum, şimdi cevap vermiyorlar.
— Merak etmeyin 'Kurtaran' geldi biz buradayız.
— Efendim manometre 267 kadem gösteriyor doğru mu?
— Selami Kurtaran geldi şimdi kurtarma işine başlanıyor, ben biraz sonra yine gelirim.
— Peki efendim...
Denizaltındaki subay ve astsubay ve erlerin tümüne korkunç gerçek söylendi; kendilerini su yüzüne çıkaramayacaklarını buna imkân olmadığını bildirildi. Artık kendilerine başta söylenen “gerekmedikçe konuşmayın ve sigara içmeyin '' telkininin yerine “konuşabilirler, türkü söyleyebilirler ve isterlerse sigara da içebilirler '' denildi. Bunu duyan kahraman denizcilerimizin son sözleri “Sizler sağ olun! Vatan sağ olsun! '' oldu. O andan itibaren oksijen bitinceye kadar 72 saat hayatta kaldılar ve “Ah, bir ataş ver cigaramı yakayım, sen sallan gel ben boyuna bakayım… '' türküsünü söyleyerek büyük bir tevekkülle son nefeslerini verdiler.
Son sözleri “Vatan Sağ Olsun! '' diyerek şehit olan 81 denizcimiz bugün Çanakkale Boğazı nın derinliklerinde ebedi uykularındalar.
Vatan sağ ve onlara minnettardır, huzur içinde uyusunlar!
‘Dumlupınar ismi uğursuz mu?
1931 yılında hizmete giren İtalyan yapımı 1. Dumlupınar denizaltısı Karadeniz'deki bir tatbikattan dönerken dümeni arızalanmış ve Haydarpaşa'da bir gaz tankeriyle çarpışmıştı. 1950 yılında hizmete giren 2. Dumlupınar S–329 (Ex USS Blower, SS 325); 4 Nisan 1953 tarihinde Nato tatbikatından dönerken, Çanakkale Nara burnunda İsveç bandıralı Naboland gemisiyle çarpıştı ve 81 denizcimizin çelik mezarı oldu. 1972 yılında hizmete giren 3. Dumlupınar S–339 (Ex USS Cayman, SS 323); 1 Eylül 1976 tarihinde Marmara'dan Çanakkale Boğazı'na gireceği sırada Sovyet bandıralı Sızik Vavilov gemisiyle çarpıştı. Denizaltı mucize eseri batmaktan kurtuldu, ancak daha sonra tersanede tamirdeyken yandı. Ve bundan sonra hiçbir gemi veya denizaltına Dumlupınar adı verilmedi.
Dumlupınar denizaltısına batışından 5 yıl sonra bir deneme dalışı ile zar zor inilebilmiştir. Kazadan elli yıl sonra gelişen sualtı teknolojisi böylesi zor dalışlar için yeterli gelişmişliğe ulaşmış ve bir belgesel çekimi için ‘Dumlupınar a inilmiştir. 30 Mart 2003 tarihinde Dumlupınar a inen ekip resimler çekmiş ‘Vatan Size Minnettardır yazılı bir onur plaketini de gemiye çakmışlardır… Her yıl 4 Nisan da İstanbul, Çanakkale ve Gölcük te Dumlupınar şehitlerini anmak için tören düzenlenir ve denize yeşil çelenk bırakılır.
Şimdi, “Ah, bir ataş ver cigaramı yakayım… '' türküsünü dinleyerek onları unutmadığımızı bir kez daha gösterelim.
[youtube]http://youtu.be/cPbUhX63ODI[/youtube]
Ah bir Ataş ver adlı türkü ege türküsü değil ŞEHİT türküsüdür...
VATAN SAĞOLSUN...
[youtube]http://youtu.be/01rAKQUb840[/youtube]
Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
- AresmosiS
- Sahaf Yardımcısı

- Mesajlar: 128
- Kayıt: 02 Tem 2012 01:29
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Erkan-I Harbiye
Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
En son Respected tarafından 05 Tem 2012 03:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: Video linkleri çalışır şekilde düzenlendi.
Sebep: Video linkleri çalışır şekilde düzenlendi.

- Refresh
- Labirent Rehberi

- Mesajlar: 1389
- Kayıt: 17 Şub 2010 16:25
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Guardians Of İstanbul
Re: Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
"Vatan sağolsun".Ama çok kötü bir durum 3 gün boyunca çaresizce ölümü beklemek 
Kıyametin göbeğinde, İstanbul'da ya Kıyametin Efendisi olursun ya kölesi!
GuardianS of İstanbuL
- PRIAPOS
- İri Fare Avcısı

- Mesajlar: 72
- Kayıt: 01 Tem 2012 21:31
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
- Lonca: Asil Kardeşler
Re: Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
VATAN SİZE MİNNETTAR...AresmosiS yazdı:DUMLUPINAR DENİZALTISI
“Vatan Sağ Olsun!”
1953 yılı… 3 Nisan'ı 4 Nisan'a bağlayan gece, Dumlupınar denizaltısı Ege'de katıldığı NATO tatbikatından geri dönüş yolunda, Çanakkale Boğazı'ndan içeriye giriyordu. Sisli ve rüzgârlı gecede su üstü seyri yapan denizaltının rotası Gölcük'teki Denizaltı Komutanlığı ana üssüydü. Dumlupınar; manevralar boyunca iki gün sualtında kalmış, üstün başarı gösteren gemi personeli yerli yabancı tüm komutanların takdirini kazanmıştı.
Yorgun, ama bir o kadar da gururlu 86 denizci, kendilerine yeni bir görev verilinceye kadar sevgilileri olan denizden ve gemilerinden ayrılıp, eşlerine, ailelerine kavuşmanın heyecanı içerisindeydiler. Ne var ki saatler 02.15 i gösterdiği sırada, Çanakkale Boğazı'ndaki Nara Burnu dönülürken, Türk denizaltıcılık tarihinin belki de en acı kazası yaşandı. Dumlupınar, İsveç bandıralı Naboland Şilebi ile Boğaz ın orta yerinde çarpıştı.
Dumlupınar'ın parçalanan baş bodoslamasından hücum eden karanlık sular, baş üstü dikilen koca denizaltıyı 81 denizciyle birlikte birkaç dakika içinde yutuverdi. Zıpkın yemiş bir balina gibi acı dolu sesler çıkaran Dumlupınar son dalışını yaparken, çarpışma sırasında nöbet tuttukları köprü üstünden denize düşen 5 denizci hayatta kalmaya çalışıyordu...
Dumlupınar denizatlısının Naboland'la çarpışmasının ardından su üstünde 8 denizci sağ kalmıştı ancak bu sayı kısa bir süre sonra 5'e düştü. 2 gözcü, Er Hüseyin Akış'ın gözleri önünde Naboland'ın pervanesinde parçalanarak can verdi. Bu şoku atlatamadan arkadaşı Astsubay Şaban Mutlu\'nun cesedi akıntıyla kucağına geldi. Bu sırada gemi komutanı Yüzbaşı Sabri Çelebioğlu, Üsteğmen Hasan Yumuk ve Üsteğmen Kemal Ünver de dalgalarla boğuşuyorlardı. Hüseyin İnkaya da büyük bir gayretle balıkçı teknesi zannettiği ışıklara doğru yüzdü; ancak yanılmıştı…
O günkü teknik ve imkânlarla çok uğraşılmasına rağmen gemiyi ve içindeki 81 kişiyi çıkartmak mümkün olmamıştı. O gün için Türkiye nin elinde 91 metre derinlikten bu denizaltıyı çıkartacak imkânlar yoktu. Denizaltı battıktan sonra battığı yerin bulunabilmesi için aşağıdan bir haberleşme şamandırası fırlatmıştı. Bu şamandıranın içinde irtibatı sağlamak için bir de telefon hattı vardı. Şamandırayı bir balıkçı motoru görmüştü. Şamandıranın içinden bir de telefon ve bir yazı çıktı: “Dumlupınar burada battı, kapağı açın ve irtibat kurun! '' .
Günün ilk ışıkları etrafı aydınlattığında, Boğaz\'ın 90 metre derinliğindeki soğuk karanlıkta korkunç bir can pazarı yaşanıyordu. Aldığı yara sonucu batan ve manevra dairesinde yangın çıkan Dumlupınar'ın kıç torpido bölümündeki 22 denizci sağ kalmayı başarmış, kurtarılmayı bekliyordu.
Facianın üzerinden yaklaşık dört saat geçmişti. Denizaltının yerini belli eden ve kazazedelerle telefon irtibatı sağlamak üzere yüzeye bırakılan denizaltı battı şamandırası balıkçılar tarafından bulunmuştu. Konuşma gemidekilerle bu telefon vasıtası ile yapılıyordu, radyo işte bu konuşmayı veriyordu, kalabalık bunun için toplanmıştı. İlk telefon bağlantısında “Oğlum merak etmeyin... Sizi kurtaracağız... '' .
Herkes ağlıyordu, dakikalar geçiyor kurtarma çalışmaları sonuç vermiyordu, aşağıdan konuşmalar, ezan ve tekbir sesleri geliyordu, Kurtaran Gemisi kazadan on saat kadar sonra olay yerine gelmişti ve çalışmalar başlamıştı, akıntı çok kuvvetliydi dalgıçlar 11 dalış yaptılar ve kurtarma halatını denizaltıya bağlamaya çalıştılar. Fakat teknik yetersizdi, en son dalgıç 80 metreye kadar inebildi ve baygın halde yukarı aldılar. 15 saat sonra basınç odasında hayata döndürüldü. Hâlbuki gemiye ulaşmaya daha 11 metre vardı; başarılamadı.
Baba ne olur gitme…"
Berke İnel - Şehit Astsubay Sait Yıldırım'ın kızı: “O gün okula gidecektim. Tam çıkacağım sırada geriye döndüm ve koşa koşa babamın yanına gelip sarıldım. 'Babacığım ne olur gitme. Ben senin gitmeni istemiyorum.' dedim. Bana dönerek 'Gitmem gerek. Bir gün anlayacaksın. Vazife çok kutsaldır ve ben bir askerim gitmem gerek.' dedi. Gidiş o gidiş… '' .
Bütün çabalar sonuçsuz kaldı…
Radyo ve gazeteler vasıtasıyla facia haberleri kısa zamanda tüm yurtta duyuldu. Milli Savunma Bakanlığı'nın yayınladığı 7. ve son tebliğ ise tüm ümitleri tüketti: “Çanakkale de Nara önünde batan Dumlupınar denizaltı gemisinde kalmış olan personelin kurtarılmasından tamamen ümit kesilmiştir '' .
İnatla akan sular kazandı…
Kazadan yaklaşık on saat sonra olay yerine gelen Kurtaran gemisi personeli aşağıdaki arkadaşlarını kurtarmak için büyük gayret gösterdi. Ancak daha çalışmanın ilk adımında denizaltının battı şamandırası koparıldı ve Dumlupınar la irtibat kesildi. Çan kılavuz teli olmayan denizatlıya ulaşmak daha da imkânsız bir hal aldı. O anı yaşayanlardan Dalgıç Astsubay Yılmaz Süsen; “Eğer Dumlupınar ın şamandırası kopmasaydı dalgıçlar telefon kablosuna tutunarak aşağıya inecek ve Kurtaran gemisindeki çan telini denizaltının kurtarma kapağına takabilecekti. Ancak şamandıranın teli kurtarma çalışmalarının ilk adımında koptu '' .
Denizcileri kurtarma şansı kalmadı...
Eğer Dumlupınar'ın şamandırası kopmasaydı dalgıçlar telefon kablosuna tutunarak aşağıya inecek ve Kurtaran gemisindeki çan telini denizaltının kurtarma kapağına takabilecekti ama olmadı.
Aşağıdan gelen son sesler:
— Alo Dumlu.
— Evet, Dumlu.
— Ben Üsteğmen Suat.
— Evet, efendim ben Selami
— Selami nasılsınız, biz geldik, şimdi bana durumu anlat.
— Efendim dizellerden yara aldık, manevra dairesinde yangın çıktı, bataryayı
sıfıra alarak kıç torpido dairesine geçtik, şimdi manevra dairesi su ile dolu.
— Kaç kişisiniz orada?
— 22 kişiyiz.
— Diğer dairelerle irtibatınız var mı?
— Yarım saat evvel kıç batarya dairesi ile konuştum, şimdi cevap vermiyorlar.
— Merak etmeyin 'Kurtaran' geldi biz buradayız.
— Efendim manometre 267 kadem gösteriyor doğru mu?
— Selami Kurtaran geldi şimdi kurtarma işine başlanıyor, ben biraz sonra yine gelirim.
— Peki efendim...
Denizaltındaki subay ve astsubay ve erlerin tümüne korkunç gerçek söylendi; kendilerini su yüzüne çıkaramayacaklarını buna imkân olmadığını bildirildi. Artık kendilerine başta söylenen “gerekmedikçe konuşmayın ve sigara içmeyin '' telkininin yerine “konuşabilirler, türkü söyleyebilirler ve isterlerse sigara da içebilirler '' denildi. Bunu duyan kahraman denizcilerimizin son sözleri “Sizler sağ olun! Vatan sağ olsun! '' oldu. O andan itibaren oksijen bitinceye kadar 72 saat hayatta kaldılar ve “Ah, bir ataş ver cigaramı yakayım, sen sallan gel ben boyuna bakayım… '' türküsünü söyleyerek büyük bir tevekkülle son nefeslerini verdiler.
Son sözleri “Vatan Sağ Olsun! '' diyerek şehit olan 81 denizcimiz bugün Çanakkale Boğazı nın derinliklerinde ebedi uykularındalar.
Vatan sağ ve onlara minnettardır, huzur içinde uyusunlar!
‘Dumlupınar ismi uğursuz mu?
1931 yılında hizmete giren İtalyan yapımı 1. Dumlupınar denizaltısı Karadeniz'deki bir tatbikattan dönerken dümeni arızalanmış ve Haydarpaşa'da bir gaz tankeriyle çarpışmıştı. 1950 yılında hizmete giren 2. Dumlupınar S–329 (Ex USS Blower, SS 325); 4 Nisan 1953 tarihinde Nato tatbikatından dönerken, Çanakkale Nara burnunda İsveç bandıralı Naboland gemisiyle çarpıştı ve 81 denizcimizin çelik mezarı oldu. 1972 yılında hizmete giren 3. Dumlupınar S–339 (Ex USS Cayman, SS 323); 1 Eylül 1976 tarihinde Marmara'dan Çanakkale Boğazı'na gireceği sırada Sovyet bandıralı Sızik Vavilov gemisiyle çarpıştı. Denizaltı mucize eseri batmaktan kurtuldu, ancak daha sonra tersanede tamirdeyken yandı. Ve bundan sonra hiçbir gemi veya denizaltına Dumlupınar adı verilmedi.
Dumlupınar denizaltısına batışından 5 yıl sonra bir deneme dalışı ile zar zor inilebilmiştir. Kazadan elli yıl sonra gelişen sualtı teknolojisi böylesi zor dalışlar için yeterli gelişmişliğe ulaşmış ve bir belgesel çekimi için ‘Dumlupınar a inilmiştir. 30 Mart 2003 tarihinde Dumlupınar a inen ekip resimler çekmiş ‘Vatan Size Minnettardır yazılı bir onur plaketini de gemiye çakmışlardır… Her yıl 4 Nisan da İstanbul, Çanakkale ve Gölcük te Dumlupınar şehitlerini anmak için tören düzenlenir ve denize yeşil çelenk bırakılır.
Şimdi, “Ah, bir ataş ver cigaramı yakayım… '' türküsünü dinleyerek onları unutmadığımızı bir kez daha gösterelim.
[youtube]http://youtu.be/cPbUhX63ODI[/youtube]
Ah bir Ataş ver adlı türkü ege türküsü değil ŞEHİT türküsüdür...
VATAN SAĞOLSUN...
[youtube]http://youtu.be/01rAKQUb840[/youtube]
IIaLoNeAnqeLII
GöKTüRK
GöKTüRK
- AresmosiS
- Sahaf Yardımcısı

- Mesajlar: 128
- Kayıt: 02 Tem 2012 01:29
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Erkan-I Harbiye
Re: Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
Öyle
ops:
Birkaç yıl önce gelişmiş ekipmanlar ile dumlupınara inilmiştir.Bununda youtube ve benzeri sitelerde belgeseli mevcut.
Aynı yukardaki üyenin yazdığı gibi."Vatan Size Minnettar" adlı bir çelenk denizaltının hasar alan ön tarafına konulmuştur.
-Ayrıca kıç torpidosuna girilmek istenmiş fakat izin verilmemiştir.Çünkü 22 şehidimiz orda huzur içinde uyuyor...
Birkaç yıl önce gelişmiş ekipmanlar ile dumlupınara inilmiştir.Bununda youtube ve benzeri sitelerde belgeseli mevcut.
Aynı yukardaki üyenin yazdığı gibi."Vatan Size Minnettar" adlı bir çelenk denizaltının hasar alan ön tarafına konulmuştur.
-Ayrıca kıç torpidosuna girilmek istenmiş fakat izin verilmemiştir.Çünkü 22 şehidimiz orda huzur içinde uyuyor...

- AresmosiS
- Sahaf Yardımcısı

- Mesajlar: 128
- Kayıt: 02 Tem 2012 01:29
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Erkan-I Harbiye
Re: Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
Dumlupınar Faciasında Şehit Olanlar ..! VATAN SAĞOLSUN !..
Subaylar
Komodor Kurmay Albay Hakkı Burak,
Makine Kıdemli Yüzbaşı Naşit Öngören,
Makine Yüzbaşı Affan Kayalı,
Güverte Üsteğmen İsmail Türe,
Makine Üsteğmen Fikret Coşkun,
Güverte Teğmen Bülent Orkun,
Güverte Teğmen Macit Şengün
Makine Asteğmen Ahmet Er
Astsubay Kıdemli Başçavuşlar
Astsb. Kd. Bçvş. Ali Tayfun,
Astsb. Kd. Bçvş. Emin Akan,
Astsb. Kd. Bçvş. Mehmet Denizmen,
Astsb. Kd. Bçvş. Ömer Öney,
Astsb. Kd. Bçvş. Sait Yıldırım,
Astsb. Kd. Bçvş. Şevki Özsekban,
Astsb. Kd. Bçvş. Hasan Tahsin Cebeci,
Astsb. Kd. Bçvş. Mehmet Fidan,
Astsubay Başçavuşlar
Astsb. Bçvş. Cemal Kaya,
Astsb. Bçvş. Cemaleddin Denizkıran,
Astsb. Bçvş. Hüseyin Uçan,
Astsb. Bçvş. Kemal Acun,
Astsb. Bçvş. Naci Özaydın
Astsb. Bçvş. Salahaddin Çetindemir,
Astsb. Bçvş. Zeki Gider,
Astsb. Ucvs. Sabri Gudeberk,
Astsb. Bçvş. Hasan Tahsin Cebeci,
Astsb. Bçvş. Fevzi Gürsan,
Astsubay Çavuşlar
Astsb. Çvş.Bahri Sertesen,
Astsb. Çvş.Hamd Reis,
Astsb. Çvş.İbrahim Altıntop,
Astsb. Çvş.İhsan Aral,
Astsb. Çvş.İhsan Coşkun,
Astsb. Çvş.İhsan İçdemir,
Astsb. Çvş.Mehmet Ali Yılmaz
Astsb. Çvş.Mustafa Doğan,
Astsb. Çvş.Necdet Yaman,
Astsb. Çvş.Samim Nebioğlu,
Astsb. Çvş.Selami Özben,
Astsb. Çvş.Şaban Mutlu,
Astsb. Çvş.Tuğrul Çabuk,
Astsb. Çvş.Zeki Açıkdağ,
Mükellef Çavuşlar
Çvş.Ramazan Yurdakul, (Rizeli)
Çvş.Veysel Saygılı, (Karasulu)
Mükellef Onbaşılar [değiştir]
Emin Süzer, (Bodrumlu)
Mehmet Kızılışık, (Bodrumlu)
Murat Yıldırım, (Trabzonlu)
Niyazi Giritli, (Milaslı)
İbrahim İşlemeci, (İstanbullu)
Züğfer Ceylan, (İstanbullu)
Erler [değiştir]
Ahmet Günal, (Lapsekili)
Ahmet Özkaya, (İnebolulu )
Ali Aslan, (Edremitli)
Ali Gökçü, (Bigalı)
Bekir Sarı, (Şileli)
Enver Uçar, (Çanakkaleli)
Feridan Kırcalı, (İzmirli)
Fikri Ulaştırıcı, (Tekirdağlı)
Galip Yılmaz, (Giresunlu )
Hasan Arslan, (Çarşambalı)
Hasan Bozoğlu, (Çanakkaleli)
Hasan Kelleci, (Göreleli)
Hüdai Çağdan, (Çorlulu)
Hüseyin Kayan, (Bartınlı)
Hüseyin Sayım, (Bigalı)
İbrahim Aksoy, (Bursalı)
İsmail Özdemir, (Ordulu )
Kadir Demiroğlu, (Lapsekili)
Kenan Odacıoğlu, (İzmirli)
Mehmet Aydın, (Rizeli)
Mehmet Demir, (Giresunlu)
Mehmet Demirel, (Çanakkaleli)
Murat Suyabatmaz, (İnebolulu)
Mustafa Özsoy, (Sökeli)
Mustafa Taşçı, (Bartınlı)
Necati Kalan, (Foçalı)
Nurettin Alabacak, (Antalyalı)
Nuri Acar, (Marmarisli)
Ömer Yalçın, (Bandırmalı)
Ülfeddin Akar, (Lapsekili)
Yusuf Demir, (Sürmeneli)
Tarık Gediz (Yozgat)
Subaylar
Komodor Kurmay Albay Hakkı Burak,
Makine Kıdemli Yüzbaşı Naşit Öngören,
Makine Yüzbaşı Affan Kayalı,
Güverte Üsteğmen İsmail Türe,
Makine Üsteğmen Fikret Coşkun,
Güverte Teğmen Bülent Orkun,
Güverte Teğmen Macit Şengün
Makine Asteğmen Ahmet Er
Astsubay Kıdemli Başçavuşlar
Astsb. Kd. Bçvş. Ali Tayfun,
Astsb. Kd. Bçvş. Emin Akan,
Astsb. Kd. Bçvş. Mehmet Denizmen,
Astsb. Kd. Bçvş. Ömer Öney,
Astsb. Kd. Bçvş. Sait Yıldırım,
Astsb. Kd. Bçvş. Şevki Özsekban,
Astsb. Kd. Bçvş. Hasan Tahsin Cebeci,
Astsb. Kd. Bçvş. Mehmet Fidan,
Astsubay Başçavuşlar
Astsb. Bçvş. Cemal Kaya,
Astsb. Bçvş. Cemaleddin Denizkıran,
Astsb. Bçvş. Hüseyin Uçan,
Astsb. Bçvş. Kemal Acun,
Astsb. Bçvş. Naci Özaydın
Astsb. Bçvş. Salahaddin Çetindemir,
Astsb. Bçvş. Zeki Gider,
Astsb. Ucvs. Sabri Gudeberk,
Astsb. Bçvş. Hasan Tahsin Cebeci,
Astsb. Bçvş. Fevzi Gürsan,
Astsubay Çavuşlar
Astsb. Çvş.Bahri Sertesen,
Astsb. Çvş.Hamd Reis,
Astsb. Çvş.İbrahim Altıntop,
Astsb. Çvş.İhsan Aral,
Astsb. Çvş.İhsan Coşkun,
Astsb. Çvş.İhsan İçdemir,
Astsb. Çvş.Mehmet Ali Yılmaz
Astsb. Çvş.Mustafa Doğan,
Astsb. Çvş.Necdet Yaman,
Astsb. Çvş.Samim Nebioğlu,
Astsb. Çvş.Selami Özben,
Astsb. Çvş.Şaban Mutlu,
Astsb. Çvş.Tuğrul Çabuk,
Astsb. Çvş.Zeki Açıkdağ,
Mükellef Çavuşlar
Çvş.Ramazan Yurdakul, (Rizeli)
Çvş.Veysel Saygılı, (Karasulu)
Mükellef Onbaşılar [değiştir]
Emin Süzer, (Bodrumlu)
Mehmet Kızılışık, (Bodrumlu)
Murat Yıldırım, (Trabzonlu)
Niyazi Giritli, (Milaslı)
İbrahim İşlemeci, (İstanbullu)
Züğfer Ceylan, (İstanbullu)
Erler [değiştir]
Ahmet Günal, (Lapsekili)
Ahmet Özkaya, (İnebolulu )
Ali Aslan, (Edremitli)
Ali Gökçü, (Bigalı)
Bekir Sarı, (Şileli)
Enver Uçar, (Çanakkaleli)
Feridan Kırcalı, (İzmirli)
Fikri Ulaştırıcı, (Tekirdağlı)
Galip Yılmaz, (Giresunlu )
Hasan Arslan, (Çarşambalı)
Hasan Bozoğlu, (Çanakkaleli)
Hasan Kelleci, (Göreleli)
Hüdai Çağdan, (Çorlulu)
Hüseyin Kayan, (Bartınlı)
Hüseyin Sayım, (Bigalı)
İbrahim Aksoy, (Bursalı)
İsmail Özdemir, (Ordulu )
Kadir Demiroğlu, (Lapsekili)
Kenan Odacıoğlu, (İzmirli)
Mehmet Aydın, (Rizeli)
Mehmet Demir, (Giresunlu)
Mehmet Demirel, (Çanakkaleli)
Murat Suyabatmaz, (İnebolulu)
Mustafa Özsoy, (Sökeli)
Mustafa Taşçı, (Bartınlı)
Necati Kalan, (Foçalı)
Nurettin Alabacak, (Antalyalı)
Nuri Acar, (Marmarisli)
Ömer Yalçın, (Bandırmalı)
Ülfeddin Akar, (Lapsekili)
Yusuf Demir, (Sürmeneli)
Tarık Gediz (Yozgat)

- KasimHaktanyana
- İri Fare Avcısı

- Mesajlar: 71
- Kayıt: 23 Oca 2012 20:15
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: PaŞaHaKTaNYaNa
Re: Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
Bazen insan çok şey söylemek isterde söyleyemezya bende şu anda aynen öyleyim sadece diyeceğim tek şey var
VATAN SAĞOLSUN :!: :!: :!:
VATAN SAĞOLSUN :!: :!: :!:
Kasım Haktanyana
Haksızlık karşısında SUSAN DİLSİZ ŞEYTANDIR...
Haksızlık karşısında SUSAN DİLSİZ ŞEYTANDIR...
- xBaTMaNx
- İskele Babası

- Mesajlar: 36
- Kayıt: 06 Ağu 2011 21:11
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Raiders Of Anatolia
Re: Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
KasimHaktanyana yazdı:Bazen insan çok şey söylemek isterde söyleyemezya bende şu anda aynen öyleyim sadece diyeceğim tek şey var
VATAN SAĞOLSUN :!: :!: :!:

-
xLuCaGox
- Kobra Takipçisi

- Mesajlar: 935
- Kayıt: 21 Oca 2012 18:10
- Sunucu: Tılsım
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Nemesis
Re: Dumlupınar Denizaltısı " VATAN SAĞOLSUN "
Vatan Sağolsun, Şehitler Ölmez..
Ruhunuz Şad Olsun!
Rehber Kur'an Hedef Turan.. :arrow:
xLuCaGox | LLAMA | dRopheaLing | Smegma | PaRCHeR | PaRCHeRII | PaRCHeRIII | Lucago | DrKojiro
since 2007
Tılsım - Anka - Eminönü
İKV 2020 Mani Birinciliği*
since 2007
Tılsım - Anka - Eminönü
İKV 2020 Mani Birinciliği*


