Merhaba sayın yöneticiler ve sevgili İKV oynayan fanlar...
Bildiğiniz üzere birçok online oyun gibi ikv de birçok kitlelere hitap ediyor.Ancak ilk bakışta bile oyunun kapsamı çok kısıtlı...
Mesela daha önce silkroad (ipekyolu) diye bir oyunda epey ilerlemiştim.Birkaç arkadaşımın tavsiyesi üzerine de bu oyuna geçtim.Sürükleyici ve eğlenceli olmasına rağmen bu oyunda birçok eksikliklerle karşılaştım...
Örneğin,oyunda level up sadece 49 a kadar şuan ve çok kolay yükseltilebiliyor.Ayrıca yaratık scrollu açma diye birşey yok.Sadece oyunun yıl dönümlerinde 1 kez eminönünde yaratıklar çıkmıştı okadar.Maden ve zırh yükseltme gibi olaylar ise çok yetersiz kalıyor.Paket alanlar içinse özel etkinlikler yapılıyor mu onu hiç bilmiyorum aslında...
Yani genel haliyle çok basit bir oyun.Daha büyük düşünülmeli bence.Sanki hobi amacıyla açılmış ve geliştirilmiş bir oyun havası var.Bu yüzden 7-15 yaş arasına daha çok hitap ediyor malesef...
Neyse,yinede bir Türk oyununda bu kadarını bile yapabilen herkesi kutluyorum.Globalleşen dünyayı göz önüne alırsak,umarım birçok eksiklik giderilir ve dünya çapında bir konuma sahip olur İKV...
İyi çalışmalar dilerim,emeği geçen herkese kolay gelsin...
RAMOS RACMORE
OYUNU NEZAMAN GELİŞTİRECEKSİNİZ?
- SAKULTA
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 327
- Kayıt: 27 Ara 2010 21:23
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
Re: OYUNU NEZAMAN GELİŞTİRECEKSİNİZ?
Bilgisayarınızda işletim sistemi ile gelmeyen bir program kullanmış veya en azından “bu program nasıl yazılıyor yahu” demişsinizdir. Bilgisayar programları temelde ya sektörel yada kişisel tasarlanır ve mühteviyatları bellidir. Şirketlerin hesaplarını tutmaya yarar bazıları, bazıları da kişileri birleştirmeye. Aynı anda birden fazla işi yapmaya çalışanlar ya hep problemlidir yada çok pahalı. Kullanım esasları bellidir. Örneğin şirket hesapları veya şube yönetime yönelik programlarda büyük veritabanı işlemleri yapılır, karmaşık ağ yapıları oluşturulur ama insanları birbirine bağlama veya arkadaş olma imkanı yoktur. Teknolojik altyapıları ve geliştirme planları bellidir. Şimdi birde şunu düşünün; bir MMO oyununda hem yüzbinlerce insanın envai çeşit bilgileri tutulur hem arkadaş olmaları için gerekli her türlü imkan sağlanır hem karmaşık ağ yapıları içerisinde aynı ortamı 3 boyutlu paylaşmaları sağlanır hemde “oyuncunun” istediği şekilde kullanımı için ucu sürekli açık tutulur. Kimse sizi görev yapmaya zorlamaz örneğin yada kimse sizi başka bir oyuncu ile çarpışmaya yada sürekli konuşmaya yada sürekli susmaya yada yada yada. Nasıl isterseniz o şekilde varolursunuz orda.
Dünya sektörü oyunlar açısından hâla biraz eksiklerimiz var, doğru.Ancak Türkiye sektörü açısın çok büyük bir gelişim oldu İKV.Yazılım hakkında ne kadar bilginiz var bilemem ancak çok ufak bir görselin bile 1 hafta zaman alacağını az çok tahmin edebiliyorsunuzdur.Bundan daha da önemlisi yazılımcının hayal gücü çok geniş olmasıdır.Oyunda rahatça farkedebileceğiniz bir örneği sunayım sizlere.Parlatılan silahlar, Migrat bölgesindeki yanan alevler hepsi buhar şeklinde yanıyor.Buna göre lanse edilmiş.Ancak yeni şaheserlerde bu parlatma şeklini değiştirmek o yazılımcının hayal gücüne kalmış birşeydir.Oyunumuzun gelişmesi açısından şuanki yazılım elemanlarının hayal güclerinin çaplarını 4-5 yıldır oynadığımız oyundan az çok çözmüş bulunmaktayız.Bu açıdan düşündüğümüzde yeni yazılım uzmanları alınıp, hayal gücünü biraz daha genişletme çabası sarfedilmelidir.
Dünya sektörü oyunlar açısından hâla biraz eksiklerimiz var, doğru.Ancak Türkiye sektörü açısın çok büyük bir gelişim oldu İKV.Yazılım hakkında ne kadar bilginiz var bilemem ancak çok ufak bir görselin bile 1 hafta zaman alacağını az çok tahmin edebiliyorsunuzdur.Bundan daha da önemlisi yazılımcının hayal gücü çok geniş olmasıdır.Oyunda rahatça farkedebileceğiniz bir örneği sunayım sizlere.Parlatılan silahlar, Migrat bölgesindeki yanan alevler hepsi buhar şeklinde yanıyor.Buna göre lanse edilmiş.Ancak yeni şaheserlerde bu parlatma şeklini değiştirmek o yazılımcının hayal gücüne kalmış birşeydir.Oyunumuzun gelişmesi açısından şuanki yazılım elemanlarının hayal güclerinin çaplarını 4-5 yıldır oynadığımız oyundan az çok çözmüş bulunmaktayız.Bu açıdan düşündüğümüzde yeni yazılım uzmanları alınıp, hayal gücünü biraz daha genişletme çabası sarfedilmelidir.
- NATHAN
- Teşkilat Neferi
- Mesajlar: 553
- Kayıt: 23 Haz 2010 20:33
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Arzın Çocukları
Re: OYUNU NEZAMAN GELİŞTİRECEKSİNİZ?
Farklı fikirlere her zaman açık olunmalı, özellikle oyunu oynayan, birebir yaşıyan kişilerin görüşlerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yönetim(geliştiriciler) burada oyunculardan yyardım alabilir.
bNATHAN
PINKFLOYD
NATHANs
NATHANb
PINKFLOYD
NATHANs
NATHANb
Re: OYUNU NEZAMAN GELİŞTİRECEKSİNİZ?
oyun cemberlitaş eklentisiynen yeterince genişledi bence bir eklenti daha gelirse eminönünde adım atamassın lagdan lagıda bir kenarı bırak lewel diyosun henüz sıgınaga girememiş yüzlerce binlerce savaşcı var oyun sadece büyücü ve şifalara hitap etmemeli diyelimki oyna 10 lewel eklediler 59 yaptılar bu oyunun tüm dengesini etkiler 49 olupta maden toplayan bir cok kişi tanıyorum bu defalarca yazıldı bölgelere savaşcı giremyior cevre denilsede cevre seni belirli bir noktadan sonra arkadaşında olsa zaman kaybıdır diyerek savaşcı tanımıyor tınlamıyor yakında cemberliden şaherser silah düşürenler kendi menfaatlari adına bu silah neden yükseltilmiyor demeye başlarlarsa şaşırmayın itemini tan dizmiş kişiler sadece kendilerini düşünmeycek bu oyun sadece onlara degil genel bir kitleye hitab etmekte adam dizmiş itemi yapacak bişeyi yok tabiki lewel diycek şunu diycek bunu diycek ama diger tarafta cemberliyi gecin sıgınak migrat atamamış binlerce oyuncu var bence genişleme derken bu sorun ele alınmalı oyunda herkez nasıl adil olarak grub bölgelerine girer bu düşünülmeli en azından karakter dengelenmesi baza alınarak sıgınak ve migrata cemberliyi demiyorum 2savaş 2 büyü 2 şifacı düzenlemesi yapılmalı yada en azından 2 savaşcı alınmalı yoksa bu oyun yakında sadece şifa ve büyülerin oyunu haline gelecektir.hele bide o cemberliden düşen silahlara yükseltme verilirse ecel ejder ashap cöp olup bu ikv nin büyük bir ayıbı olur onun icin şuanda lewel genişleme hikaye lonca eklentisi cemberli bence yeterince genişlemey sahibti. bu benim fikirlerim her fikride saygım var ama lewel demeyin 59 olup ortada gezmek ha 49 olup ortada gezmeknen aynıdır 59 oldugun an oyunda özelliklerde bir cok değişim gerekir maden eklentisi fiziksel eklenti yetenek olarak bircok eklenti düzenleme yapılması gerek bence 1 yıl daha oyun 49 da kalmadı hoşcakalın
- FERRAND
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 416
- Kayıt: 28 Tem 2011 09:32
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
- Lonca: Alem-i Cihan
Re: OYUNU NEZAMAN GELİŞTİRECEKSİNİZ?
Sonuna kadar katılıyorum.BeDBaHT yazdı:Bu açıdan düşündüğümüzde yeni yazılım uzmanları alınıp, hayal gücünü biraz daha genişletme çabası sarfedilmelidir.

Re: OYUNU NEZAMAN GELİŞTİRECEKSİNİZ?
Oyunda seviye sınırlanması ve düşük olması gayet iyi.Ayrıca şu yönden baksak;Oyunun bitişi 99 seviye olsa herkes bi yerde olur ve birlik olmaz.Yani şunu demek istiyorum oyun birlik ve dostluk içinde yapılan bir oyundur eğer seviye yüksek olursa herkes birbiriyle düşman içinde olup birbirleriyle yarışacaklardır eminim.Bu yüzden sana katılmıyorum.
Onuda geçtik diyelim.Biliyorsun ki Grup Bölgeleri diye bir eklentiler geliyor zaten oyunumuz gittikçe ilerliyor.Grup kurulup adamlar itemlerini dizip eğlenceye kaçıyorlar.Seviyelerin yüksek olduğunu sayarsak diyelim ki ben Çemberlide üstümü dizdim diğer grup bölgesine geçip orda itemlerimi dizmem lazım ve böyle devam edecek oyunun o zaman zevki kalmayacaktır.
Onuda geçtik diyelim.Biliyorsun ki Grup Bölgeleri diye bir eklentiler geliyor zaten oyunumuz gittikçe ilerliyor.Grup kurulup adamlar itemlerini dizip eğlenceye kaçıyorlar.Seviyelerin yüksek olduğunu sayarsak diyelim ki ben Çemberlide üstümü dizdim diğer grup bölgesine geçip orda itemlerimi dizmem lazım ve böyle devam edecek oyunun o zaman zevki kalmayacaktır.
GAME OVER!