Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
RIPPER
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 61
Kayıt: 04 Tem 2024 16:26
Sunucu: Karaköy

Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen RIPPER »

Sayın Yetkili,

Oyun içerisinde yaptığınız mekanik ve eşya güncellemelerini takdirle takip ediyorum. Bu geliştirmelerden yola çıkarak, oyun deneyimini (özellikle boss savaşlarını) daha keyifli ve rekabetçi hale getirecek bazı önerilerimi paylaşmak isterim:

1. Boss Resetleme Sorununa Çözüm (Nara ve Aggro Mekaniği)
Mevcut durumda boss kaçırma/resetleme durumları sıkça yaşanmakta. Buna %90 oranında çözüm olacak önerim şudur:
  • Nara Bağışıklığı: Hakir ve Karaköy bölgesi boss’ları, "Nara" yeteneğine karşı bağışıklı (immune) olmalı. (Tıpkı Taarruz’ların Dikkat Dağıtma yememesi gibi).
  • Yeni Tank Mekaniği: Boss'u tutma görevi tamamen Savaşçı sınıfına geçmeli. Savaşçılar, Kışkırtma ve ardından Hedef Saptırma kullanarak hiddet (aggro) biriktirmeli.
  • Sonuç: Bu değişiklik, boss'un sürekli resetlenmesini engellerken, oyuncular için "Savaşçıyı hayatta tutma" üzerine kurulu yeni bir 'challenge' (mücadele) yaratacaktır.
2. Boss Alanı ve Çevre Düzenlemesi
  • Boss’ların menzil dışına çıkmasını önlemek için daha dar alanlara hapsedilmesi gerekmektedir.
  • Duvar arkasından çekme (bug/exploit) durumlarını önlemek için, boss alanlarına ek duvar veya yapılar eklenmelidir.
(Not: Bu konudaki detaylı anlatımımı ve Meran'da yaptığımız -başarısız- Hakir testi örneğini YouTube kanalımda (@istanbulkiyametvakti) inceleyebilirsiniz.)


> RIPPER
> INDAREKO
"Mekanik, sabır ve strateji."
Kullanıcı avatarı
bugra333
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 174
Kayıt: 05 Ara 2009 19:07
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos
Lonca: Voice Of Voiceless

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen bugra333 »

Eee ne anladık biz bu işten aynısının laciverti bir düzenleme olmuş :grinning:
/f Ayıboğann
Kullanıcı avatarı
RIPPER
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 61
Kayıt: 04 Tem 2024 16:26
Sunucu: Karaköy

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen RIPPER »

Evet, o sebepten yeni bir öneri sundum. Basit ve hali hazırda olan bir şeyin uygulanması ile çözüm üretilebilir. Yukarıda bahsettiğim gibi.
> RIPPER
> INDAREKO
"Mekanik, sabır ve strateji."
Kullanıcı avatarı
turkoxHAMSTER
Praetorian Piyadesi
Praetorian Piyadesi
Mesajlar: 4350
Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
Sunucu: Teşkilat

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen turkoxHAMSTER »

Güçlü boss’lardaki hiddet sıfırlama ve kısmi hiddet azaltma mekanikleri:

- Gaffar’ın acıması
- Hidra’ların vurdukça hiddet azaltması
- Kenan’ın vurdukça hiddet azaltması
- Komiser’in 45 saniyede bir hiddet sıfırlaması

Bunlar bu bossların kesimini zorlaştıran ve oyunun kendi içerisinde strateji yaratmaya yönelten yetenekler.

Oyundaki bu mekanik, lineer bir hiddet yaratımı ve aktarımına göre çok daha karakteristik ve kompleks bir deneyim yaratıyor.

Nara da tam olarak bunun için var.
Kullanıcı avatarı
Sufizm
Demirci Çırağı
Demirci Çırağı
Mesajlar: 663
Kayıt: 20 Kas 2011 10:54
Sunucu: Kuklacı

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen Sufizm »

İfliss yeteneğini neden eklemiyorlar anlamıyorum. 1 parti kesecek kim vurursa ölecek bu kadar basit
Kullanıcı avatarı
Dofians
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 153
Kayıt: 21 Eki 2017 19:39
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen Dofians »

Bunlarla uğraşmak yerine direkt bossların kaçmasını engelleseler, yani boss menzilden çıkınca başa dönmek ve can doldurmak yerine en yakın kişiye saldırmaya başlasa daha iyi olur. Hakir'in alanı içinde kimse kalmayınca mecburen can doldurup başa dönecek. Kısaca Hakir yada diğer bosslar çekildiği zaman mezara kadar savaş olacak, ya oyuncular ölüp alanda kimse kalmayacak, ya oyuncuların hepsi boss alanından çıkacak yada boss ölecek.
Bu sorun için naraya rework atmak doğru değil
Since 2008
Kullanıcı avatarı
RIPPER
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 61
Kayıt: 04 Tem 2024 16:26
Sunucu: Karaköy

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen RIPPER »

Sufizm yazdı: 14 Ara 2025 17:40 İfliss yeteneğini neden eklemiyorlar anlamıyorum. 1 parti kesecek kim vurursa ölecek bu kadar basit
Aslında bu güzel bir çözüm ama o zaman da boss'ları daha dar alanlara çekmeleri gerekir. Karaköy komple açık alan, her an gafil avlanıp ölebilirsin. (Çünkü başlangıçta Hakir ile başlayan bu durum diğer boss'lara da uygulanması planlanıyordu. ) Ayrıca benim çözüm önerimde her boss'ta mecburen savaşçı olması gerekiyor ve böylece savaşçılar GBZ de kesebilir oluyorlar. 3 sınıfı da aktif kullanmaya teşvik ediyor.)
> RIPPER
> INDAREKO
"Mekanik, sabır ve strateji."
Kullanıcı avatarı
Lighthouse
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 299
Kayıt: 26 Mar 2012 02:48
Sunucu: Karaköy
Lonca: Brothership Of Nobility
Discord: recthaltouche

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen Lighthouse »

Sufizm yazdı: 14 Ara 2025 17:40 İfliss yeteneğini neden eklemiyorlar anlamıyorum. 1 parti kesecek kim vurursa ölecek bu kadar basit
etrafında mob olan boss'lara olmaz bu..

BB olmaz. Otoparkta fanatik kesen herkes ölür.
Hakir tek grup kesilmez eziyet haline gelir.
Komiser için olabilir. Zaten süpürme yeteneği bu mantıkla çalışıyor komiserin
Gbz için şüpheli.
2009 - 2012 Beyazköşk
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
Kullanıcı avatarı
madmuh
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 59
Kayıt: 21 Ara 2016 22:14
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Lodos

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen madmuh »

Merhaba
Videonun altınada ekledim. Skill de bekleme süresi mevcut gibi. Dolana kadarda çalışmamış. Bu eski dönem şifacı yeteneği çalışma şeklinin aynısı. Eğer kaçırmaya çalışanı doğru tanımlayabilirse(hakir); yanına çekmek yerine herhangi bir ruh taşı vb. (Örn: Levazım, Derviş, Köprü etrafındaki örs, sandal vs.) yanına gönderebilir. Veya başka bi hedef(Gönderilenin direk cezaya tabi olacağı bir oda vs gibi). Ütopik olabilir ama düşünülüp geliştirilmesi gerekir. Sonuçta neler yaptırılabildiği ekibin bileceği birşey. Hedefi doğru tanıtabilirse herşey mümkün. Tanıyamazsa, önlemler çözülene kadar çalışır. Sonra eskisi gibi devam eder.
Elinize sağlık
Jotem-MEHMETTI
Kullanıcı avatarı
RIPPER
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 61
Kayıt: 04 Tem 2024 16:26
Sunucu: Karaköy

Re: Hakir Testi ve Çözüm Önerisi (İKVAdmin)

Mesaj gönderen RIPPER »

Dofians yazdı: 14 Ara 2025 18:59 Bunlarla uğraşmak yerine direkt bossların kaçmasını engelleseler, yani boss menzilden çıkınca başa dönmek ve can doldurmak yerine en yakın kişiye saldırmaya başlasa daha iyi olur. Hakir'in alanı içinde kimse kalmayınca mecburen can doldurup başa dönecek. Kısaca Hakir yada diğer bosslar çekildiği zaman mezara kadar savaş olacak, ya oyuncular ölüp alanda kimse kalmayacak, ya oyuncuların hepsi boss alanından çıkacak yada boss ölecek.
Bu sorun için naraya rework atmak doğru değil
Oyunda şu an bu şekilde işleyen bir mekanik bulunmuyor; bu durum yalnızca karakter öldüğünde tetikleniyor.

Bahsettiğin türde bir sorgulama, o bölgedeki her oyuncu ve boss için sunucuya sürekli ve ciddi bir yük bindirecektir. Zaten sınırda çalışan bir altyapı varken, sıfırdan ek bir mekanik kodlayacaklarını sanmıyorum. Şu an yönetim 'geliştirme' yapmaktan ziyade, eldeki imkanlarla 'iyileştirme' yapmaya odaklanmış durumda.

Ayrıca bu çözüm suistimali de engellemez. Karşımızda organize bir ekip var; sırayla Sarsılmaz veya Kutup açarlar, hatta gerekirse karşı klana geçip birbirlerine Zihin atarak sistemi delmeye devam ederler.
> RIPPER
> INDAREKO
"Mekanik, sabır ve strateji."
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön