1. sayfa (Toplam 2 sayfa)
Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 26 Eyl 2025 07:37
gönderen BLITZKRIEG
Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.
Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?
Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2025 06:02
gönderen Lighthouse
BLITZKRIEG yazdı: ↑26 Eyl 2025 07:37
Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.
Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?
Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.
Talep çok masum ama bu dediğin şey açık dünya boss kesme odaklı oyunların çoğunda meydana gelen başka bir problem olan *lure* kavramını ortaya çıkartıyor.
Ek: ayrıca ilk vuruşun geçerli olduğu bir sistemde bu talebin anlamsız.
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2025 11:52
gönderen toutestalle
Anlamadım hocam demek istediğin "Savaşçılar bossları alıp tüm karaköyü gezdirsin" mi demek istedin yoksa "Bosslar yerinde sabit kalsın BByi ve GBZ yi slotlarında ortasında keselim" mi demek istedin?
Bosslar kaçmasın her yeri gezsin diyeceğini düşünmüyorum

İkinci dediğim ise oyunun tamamen herşeyini değiştirir oynanış tarzı yanında item setlerinide değiştirir slotların arasında daha seri boss kesmek için farklı metalar ortaya çıkar veya daha zorlaşır. Slotların ortasında kesmek bu sefer kaçıranların slotlar ile size zorluk çıkarmasının önüne geçmez. Kaldı ki şuan sabit bir şekilde orta da kesmek isteyen zaten kesiyor. Sabitlenmese de tersine hs ile ortada tutabiliyor bazı gruplar.
Çok etkili bir çözüm değil gibi.
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 27 Eyl 2025 21:33
gönderen AGRESIF
Sanırım demek istediği şu: boss kaçırıldığında canı dolup geri gelmesin; biz de aynı can miktarından devam edelim. Aksi takdirde Hakiri peşine takıp Karaköy'de tur attırırlar.

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 29 Eyl 2025 07:12
gönderen Paprikas
Yada 6 kişilik ekibi olmadan boss a nara atamasa
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 29 Eyl 2025 10:33
gönderen Galette
BLITZKRIEG yazdı: ↑26 Eyl 2025 07:37
Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.
Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?
Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.
Hocam sizin bir oyun geliştirme muhabbeti vardı diye hatırlıyorum ne alemde
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 29 Eyl 2025 12:13
gönderen hattihumayun
boss kaçırmaya yönelik en mantıklı öneri bosslara ifliss mekaniği uygulanmasıydı forumdan bi hocamız yazmıştı ondan başka mantıklı öneri okumadım ama uygulanırsa tüm bosslar tek grup kesilmek zorunda. kapalı bölgeye koyulması bu öneriden daha mantıklı ama geliştirici ekip olmadığı için uygulanabilirliği en kolay öneri buydu
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 29 Eyl 2025 12:31
gönderen BLITZKRIEG
Lighthouse yazdı: ↑27 Eyl 2025 06:02
Talep çok masum ama bu dediğin şey açık dünya boss kesme odaklı oyunların çoğunda meydana gelen başka bir problem olan *lure* kavramını ortaya çıkartıyor.
Ek: ayrıca ilk vuruşun geçerli olduğu bir sistemde bu talebin anlamsız.
Malesef haklısın. İlk vuruşun geçerli olmasına müdahale edilmediği sürece böyle bir uygulamanın faydası olmayacaktır.
AGRESIF yazdı: ↑27 Eyl 2025 21:33
Sanırım demek istediği şu: boss kaçırıldığında canı dolup geri gelmesin; biz de aynı can miktarından devam edelim. Aksi takdirde Hakiri peşine takıp Karaköy'de tur attırırlar.
Evet. Canı dolup geri gelmesin.
Paprikas yazdı: ↑29 Eyl 2025 07:12
Yada 6 kişilik ekibi olmadan boss a nara atamasa
6 kişilik savaşçı ekibi olduğunu düşünün bir.. Evlerden ırak..
Galette yazdı: ↑29 Eyl 2025 10:33
Hocam sizin bir oyun geliştirme muhabbeti vardı diye hatırlıyorum ne alemde
Halen devam ediyoruz hocam. Sistemlerimizi yazıyoruz. Bununla birlikte ilk mapimiz şekillenmeye başladı. Oyunun ilk mapi, Sultanahmet ve Ayasofya ile birlikte bugünkü Kennedy Caddesini kapsayacak şekilde yine tarihi yarımadadan oluşuyor. Eminönü'nü yine göreceğiz fakat ilk DLC ile geliyor olacak. Konsept çizimlerimizden birini buraya bırakıyorum.

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 29 Eyl 2025 20:06
gönderen Paun
BLITZKRIEG paylaşıyormusun oyunun yapım aşamalarını
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Gönderilme zamanı: 29 Eyl 2025 21:16
gönderen BLITZKRIEG
Paun yazdı: ↑29 Eyl 2025 20:06
BLITZKRIEG paylaşıyormusun oyunun yapım aşamalarını
Henüz değil. Ancak yakında sayfalarını açacağız. Haziran 2026'daki Steam Next Fest'te çıkış planlıyoruz.