Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.
Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?
Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.
Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
- BLITZKRIEG
- Sahaf Yardımcısı

- Mesajlar: 105
- Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
It is always darkest before the dawn.
- Lighthouse
- Işık Hanım'ın Elemanı

- Mesajlar: 223
- Kayıt: 26 Mar 2012 02:48
- Sunucu: Karaköy
- Lonca: Brothership Of Nobility
- Discord: recthaltouche
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
BLITZKRIEG yazdı: ↑26 Eyl 2025 07:37 Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.
Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?
Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.
Talep çok masum ama bu dediğin şey açık dünya boss kesme odaklı oyunların çoğunda meydana gelen başka bir problem olan *lure* kavramını ortaya çıkartıyor.
Ek: ayrıca ilk vuruşun geçerli olduğu bir sistemde bu talebin anlamsız.
2009 - 2012 Beyazköşk
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
-
toutestalle
- Salgın Koruyucusu

- Mesajlar: 16
- Kayıt: 24 Haz 2022 00:54
- Sunucu: Teşkilat
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Anlamadım hocam demek istediğin "Savaşçılar bossları alıp tüm karaköyü gezdirsin" mi demek istedin yoksa "Bosslar yerinde sabit kalsın BByi ve GBZ yi slotlarında ortasında keselim" mi demek istedin?
Bosslar kaçmasın her yeri gezsin diyeceğini düşünmüyorum
İkinci dediğim ise oyunun tamamen herşeyini değiştirir oynanış tarzı yanında item setlerinide değiştirir slotların arasında daha seri boss kesmek için farklı metalar ortaya çıkar veya daha zorlaşır. Slotların ortasında kesmek bu sefer kaçıranların slotlar ile size zorluk çıkarmasının önüne geçmez. Kaldı ki şuan sabit bir şekilde orta da kesmek isteyen zaten kesiyor. Sabitlenmese de tersine hs ile ortada tutabiliyor bazı gruplar.
Çok etkili bir çözüm değil gibi.
Bosslar kaçmasın her yeri gezsin diyeceğini düşünmüyorum
İkinci dediğim ise oyunun tamamen herşeyini değiştirir oynanış tarzı yanında item setlerinide değiştirir slotların arasında daha seri boss kesmek için farklı metalar ortaya çıkar veya daha zorlaşır. Slotların ortasında kesmek bu sefer kaçıranların slotlar ile size zorluk çıkarmasının önüne geçmez. Kaldı ki şuan sabit bir şekilde orta da kesmek isteyen zaten kesiyor. Sabitlenmese de tersine hs ile ortada tutabiliyor bazı gruplar.
Çok etkili bir çözüm değil gibi.
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Sanırım demek istediği şu: boss kaçırıldığında canı dolup geri gelmesin; biz de aynı can miktarından devam edelim. Aksi takdirde Hakiri peşine takıp Karaköy'de tur attırırlar. 
-
Paprikas
- Şarapçı'nın Sırdaşı

- Mesajlar: 76
- Kayıt: 26 Kas 2017 20:57
- Sunucu: Meran
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Yada 6 kişilik ekibi olmadan boss a nara atamasa
- Galette
- Sahaf Yardımcısı

- Mesajlar: 132
- Kayıt: 28 Tem 2020 11:09
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
- Lonca: Ottoman Nobility
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
BLITZKRIEG yazdı: ↑26 Eyl 2025 07:37 Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.
Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?
Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.
Hocam sizin bir oyun geliştirme muhabbeti vardı diye hatırlıyorum ne alemde
FERASET
zahH
zahH
- hattihumayun
- Cin Avcısı

- Mesajlar: 152
- Kayıt: 01 Haz 2023 16:57
- Sunucu: Anka
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
boss kaçırmaya yönelik en mantıklı öneri bosslara ifliss mekaniği uygulanmasıydı forumdan bi hocamız yazmıştı ondan başka mantıklı öneri okumadım ama uygulanırsa tüm bosslar tek grup kesilmek zorunda. kapalı bölgeye koyulması bu öneriden daha mantıklı ama geliştirici ekip olmadığı için uygulanabilirliği en kolay öneri buydu
- BLITZKRIEG
- Sahaf Yardımcısı

- Mesajlar: 105
- Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Malesef haklısın. İlk vuruşun geçerli olmasına müdahale edilmediği sürece böyle bir uygulamanın faydası olmayacaktır.Lighthouse yazdı: ↑27 Eyl 2025 06:02
Talep çok masum ama bu dediğin şey açık dünya boss kesme odaklı oyunların çoğunda meydana gelen başka bir problem olan *lure* kavramını ortaya çıkartıyor.
Ek: ayrıca ilk vuruşun geçerli olduğu bir sistemde bu talebin anlamsız.
Evet. Canı dolup geri gelmesin.
6 kişilik savaşçı ekibi olduğunu düşünün bir.. Evlerden ırak..
Halen devam ediyoruz hocam. Sistemlerimizi yazıyoruz. Bununla birlikte ilk mapimiz şekillenmeye başladı. Oyunun ilk mapi, Sultanahmet ve Ayasofya ile birlikte bugünkü Kennedy Caddesini kapsayacak şekilde yine tarihi yarımadadan oluşuyor. Eminönü'nü yine göreceğiz fakat ilk DLC ile geliyor olacak. Konsept çizimlerimizden birini buraya bırakıyorum.

It is always darkest before the dawn.
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
BLITZKRIEG paylaşıyormusun oyunun yapım aşamalarını
- BLITZKRIEG
- Sahaf Yardımcısı

- Mesajlar: 105
- Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem
Henüz değil. Ancak yakında sayfalarını açacağız. Haziran 2026'daki Steam Next Fest'te çıkış planlıyoruz.
It is always darkest before the dawn.


