Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
BLITZKRIEG
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 105
Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen BLITZKRIEG »

Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.

Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?

Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.
It is always darkest before the dawn.
Kullanıcı avatarı
Lighthouse
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 223
Kayıt: 26 Mar 2012 02:48
Sunucu: Karaköy
Lonca: Brothership Of Nobility
Discord: recthaltouche

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen Lighthouse »

BLITZKRIEG yazdı: 26 Eyl 2025 07:37 Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.

Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?

Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.

Talep çok masum ama bu dediğin şey açık dünya boss kesme odaklı oyunların çoğunda meydana gelen başka bir problem olan *lure* kavramını ortaya çıkartıyor.
Ek: ayrıca ilk vuruşun geçerli olduğu bir sistemde bu talebin anlamsız.
2009 - 2012 Beyazköşk
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
toutestalle
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 16
Kayıt: 24 Haz 2022 00:54
Sunucu: Teşkilat

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen toutestalle »

Anlamadım hocam demek istediğin "Savaşçılar bossları alıp tüm karaköyü gezdirsin" mi demek istedin yoksa "Bosslar yerinde sabit kalsın BByi ve GBZ yi slotlarında ortasında keselim" mi demek istedin?

Bosslar kaçmasın her yeri gezsin diyeceğini düşünmüyorum :')
İkinci dediğim ise oyunun tamamen herşeyini değiştirir oynanış tarzı yanında item setlerinide değiştirir slotların arasında daha seri boss kesmek için farklı metalar ortaya çıkar veya daha zorlaşır. Slotların ortasında kesmek bu sefer kaçıranların slotlar ile size zorluk çıkarmasının önüne geçmez. Kaldı ki şuan sabit bir şekilde orta da kesmek isteyen zaten kesiyor. Sabitlenmese de tersine hs ile ortada tutabiliyor bazı gruplar.

Çok etkili bir çözüm değil gibi.
Kullanıcı avatarı
AGRESIF
Demirci Çırağı
Demirci Çırağı
Mesajlar: 695
Kayıt: 14 Nis 2018 14:39
Sunucu: Karaköy
Klan: Arzın Çocukları

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen AGRESIF »

Sanırım demek istediği şu: boss kaçırıldığında canı dolup geri gelmesin; biz de aynı can miktarından devam edelim. Aksi takdirde Hakiri peşine takıp Karaköy'de tur attırırlar. :')
Paprikas
Şarapçı'nın Sırdaşı
Şarapçı'nın Sırdaşı
Mesajlar: 76
Kayıt: 26 Kas 2017 20:57
Sunucu: Meran
Klan: Arzın Çocukları

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen Paprikas »

Yada 6 kişilik ekibi olmadan boss a nara atamasa
Kullanıcı avatarı
Galette
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 132
Kayıt: 28 Tem 2020 11:09
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos
Lonca: Ottoman Nobility

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen Galette »

BLITZKRIEG yazdı: 26 Eyl 2025 07:37 Malumunuz açık bölgede yer alan boss'lar tek bir yetenekle bir oyuncu tarafından çekiliyor ve kaçırılıyor. Şöyle bir çözüm geldi aklıma.

Yalnızca boss'lar için hedefin kaçıyor olması senaryosu devre dışı bırakılsa?

Hedefin kaçması senaryosunda hepinizin bildiği gibi, yaratığın spawn noktasından belirli bir mesafe değerinden fazla uzaklaşması sonucunda aggro ve hp loss değerleri sıfırlanıyor ve yaratık spawn noktasına full hp ile geri dönüyor. Bu durum kağıt üstünde Karaköy boss'ları için devre dışı bırakılabilir gibi duruyor. Sizce de mantıklı değil mi? Bu fonksiyonun devre dışı kalması demek Hakir'in "hedef kaçıyor" state'ine düşmemesi demek, aynı zamanda yüce komiserin oraya kadar çekilebilmesi de demek ama yine de mağduriyet büyük ölçüde gideriliyor.

Hocam sizin bir oyun geliştirme muhabbeti vardı diye hatırlıyorum ne alemde
FERASET
zahH
Kullanıcı avatarı
hattihumayun
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 152
Kayıt: 01 Haz 2023 16:57
Sunucu: Anka

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen hattihumayun »

boss kaçırmaya yönelik en mantıklı öneri bosslara ifliss mekaniği uygulanmasıydı forumdan bi hocamız yazmıştı ondan başka mantıklı öneri okumadım ama uygulanırsa tüm bosslar tek grup kesilmek zorunda. kapalı bölgeye koyulması bu öneriden daha mantıklı ama geliştirici ekip olmadığı için uygulanabilirliği en kolay öneri buydu
Kullanıcı avatarı
BLITZKRIEG
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 105
Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen BLITZKRIEG »

Lighthouse yazdı: 27 Eyl 2025 06:02
Talep çok masum ama bu dediğin şey açık dünya boss kesme odaklı oyunların çoğunda meydana gelen başka bir problem olan *lure* kavramını ortaya çıkartıyor.
Ek: ayrıca ilk vuruşun geçerli olduğu bir sistemde bu talebin anlamsız.
Malesef haklısın. İlk vuruşun geçerli olmasına müdahale edilmediği sürece böyle bir uygulamanın faydası olmayacaktır.


AGRESIF yazdı: 27 Eyl 2025 21:33 Sanırım demek istediği şu: boss kaçırıldığında canı dolup geri gelmesin; biz de aynı can miktarından devam edelim. Aksi takdirde Hakiri peşine takıp Karaköy'de tur attırırlar. :')
Evet. Canı dolup geri gelmesin. ':)


Paprikas yazdı: 29 Eyl 2025 07:12 Yada 6 kişilik ekibi olmadan boss a nara atamasa
6 kişilik savaşçı ekibi olduğunu düşünün bir.. Evlerden ırak..


Galette yazdı: 29 Eyl 2025 10:33
Hocam sizin bir oyun geliştirme muhabbeti vardı diye hatırlıyorum ne alemde
Halen devam ediyoruz hocam. Sistemlerimizi yazıyoruz. Bununla birlikte ilk mapimiz şekillenmeye başladı. Oyunun ilk mapi, Sultanahmet ve Ayasofya ile birlikte bugünkü Kennedy Caddesini kapsayacak şekilde yine tarihi yarımadadan oluşuyor. Eminönü'nü yine göreceğiz fakat ilk DLC ile geliyor olacak. Konsept çizimlerimizden birini buraya bırakıyorum.

Resim
It is always darkest before the dawn.
Kullanıcı avatarı
Paun
Acemi Savaşçı
Acemi Savaşçı
Mesajlar: 7
Kayıt: 10 Haz 2020 15:01

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen Paun »

BLITZKRIEG paylaşıyormusun oyunun yapım aşamalarını
Kullanıcı avatarı
BLITZKRIEG
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 105
Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Re: Boss Kaçıranlara Yönelik Basit Bir Önlem

Mesaj gönderen BLITZKRIEG »

Paun yazdı: 29 Eyl 2025 20:06 BLITZKRIEG paylaşıyormusun oyunun yapım aşamalarını
Henüz değil. Ancak yakında sayfalarını açacağız. Haziran 2026'daki Steam Next Fest'te çıkış planlıyoruz.
It is always darkest before the dawn.
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön