[GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
EYUNAL
Antrepo Bekçisi
Antrepo Bekçisi
Mesajlar: 784
Kayıt: 21 May 2013 17:11

[GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen EYUNAL »

Resim


E.Y.Ü: Başta kendi başıma gelmiş bir olay ile ilgili başlamak istiyorum izin verirseniz. Benim 1 sene önce karakterlerim benden izinsizce üyeliğimden aktarıldı. Aklıma soğukkanlılık ile hemen çözümü desteğe başvurarak çözmek geldi, bende onu yaptım gerekli bilgileri verdim ve beklemeye koyuldum. Bekleme sürem tam olarak 22 gün oldu belki 23 gün. Bu bekleme sürecinde ne gibi kontroller ve incelemeler yapıyorsunuz?
  • Erdoğan: Böyle bir destek için 22-23 gün çok uzun bir süre. Bundan 2 yıl önce belki bir şekilde aksamalar yaşanmış olabilir. Şuan özellikle Plus paket, mobil ödeme başta olmak üzere birçok kategoride gelen başvurular birikmeden cevaplanıyor. Hatta geçen yıl gerçekleştirdiğimiz incelemeler veya kontrollerle şuan gerçekleştirdiklerimiz arasında da farklılıklar olabiliyor. İşlemlerimizi hızlandırmak, daha iyi destek verebilmek için sistemlerimizi daha fazla işlevselleştirmek adına güçlendirmeye çalışıyoruz. Web ekibimiz bunun için gerekli çalışmaları her daim yapıyorlar. Yani sorunun asıl cevabına gelecek olursak, her bildirim tipinden gönderilen bildirimlerin, kendilerine göre incelenme şekilleri mevcut.
E.Y.Ü: Anlıyorum. Susturma cezalarına da değinmek isterim biraz. Birçok kişi susturma cezalarının adil verilmediğini ve taraf tutulduğunu öne sürüyor. Sistemin nasıl işlediğini biraz anlatır mısınız?
  • Erdoğan: Şikâyetleri inceleyen ekibimiz Denetmen Ekibi olarak adlandırılıyor. Denetmen Ekibinde bulunan arkadaşlarımızın tüm bilgilerine sahibiz. Örneğin hangi sunucuda hangi karakterler ile oyun oynuyorlar gibi. Denetmenlerimiz kendi sunucularından gelen şikâyetleri inceleyemiyorlar. Ayrıca oyuncu isimlerini "Şikâyet Eden, Şikâyet Edilen, Diğer" gibi yani sansürlü olarak görmektedirler. Böyle bir ortamda taraf tutulduğunu söylemek bence acımasızlık olabilir. Zira denetmen ekibinde bulunan tüm oyuncularımız yalnızca İKV'ye destek olmak için emek sarf ediyorlar. Hatalı kararlar, düzeltilmesi gereken moderasyonlar elbette olabilir. Zaten bunun için de Ceza İtiraz bölümümüz mevcut. Ancak bu hatalı moderasyonların kötü niyetle yapıldığını düşünmemeliyiz. Ayrıca denetmenlerimizin, güvenlik için sadece tek bir IP adresi üzerinden görevlerini icra edebildiklerini hatırlatmam gerek ki bu önemli bir ayrıntı. Denetmen paneline herhangi bir yerden erişim bu şekilde engellenmektedir.
E.Y.Ü: Bugünlerde rehber olan kişi veya kişiler nasıl terfi ediyorlar, rehberlikten sonra denetmen olan arkadaşlarımız abilerimiz var bu konuda nasıl yollar izliyorsunuz?
  • Erdoğan: Rehber ekibi, denetmen ekibini besleyen İKV Destek Takımı'nın ilk basamağıdır. Desteğin büyüğü küçüğü olmaz anlayışını benimseyebilen arkadaşlarımız kendilerini belli ediyorlar bu ekipte. Vermiş oldukları destekleri yapmakta oldukları raporlamalar ile bizlere gösterebiliyorlar. Bunlar neticesinde verebilecekleri destek çerçevesini biraz genişletip, denetmen ekipte onlara şans tanıyabiliyoruz.
E.Y.Ü: Rehber konusuna değinmiş iken rehber alımlarında hangi şeylere bakıyorsunuz dikkat ettiğiniz şeyler nedir bu konuda da torpil iddiaları var günümüzde halen devam etmekte?
  • Erdoğan: Başvuru içeriği ve belirtilen karakterin oyun sunucularımızdaki geçmişlerine dikkat etmeye çalışıyoruz. Ancak sayfalarca otobiyografi dahi okusak tanımak ve değerlendirmek için, kişiyi ekip içerisinde görmek kadar etkili olmuyor. Rehber ekibinde bulunan kişiler, oyun dünyalarına doğrudan zarar verebilecek herhangi bir yetkiye sahip değiller. Bu yüzden çok fazla seçici davrandığımızı söylemeyeceğim. Ekibe aldığımız birçok kişi, çok kısa bir süre sonra ekipten kendi istekleri doğrultusunda ayrılabiliyorlar veya uygunsuz davranışlar sebebi ile uzaklaştırılabiliyorlar. Ancak aralarından bize sürekli destek olabilecek gönüllü arkadaşlarımız da çıkabiliyor. Kısaca böyle özetleyebiliriz.
E.Y.Ü: Silah iadelerinde ne gibi incelemeler yapılıyor ve bu incelemelerin uzun sürmesinin sebepleri nelerdir?
  • Erdoğan: Eşya iadelerinde başvuran kişinin bize gerekli incelemeleri yapmamız için doğru bilgileri eksiksiz şekilde iletmesi gerekiyor. İstenen bilgilerin aslında hepsi ilk aşamada zorunlu değiller. En önemlisi silinen eşyanın silinme tarihi ve silinen eşyaların isimleri. Eğer isimler ve silinme tarihi ile direk kayıtlara erişebilirsek tek seferde işlemi bitirmiş oluyoruz. Ama bazı durumlarda bu kayıtlar çıkamayabiliyor, mesela silinme tarihi yanlış verilebiliyor. Bu gibi durumlarda eşyanın ele geçirilme tarihine ihtiyaç duyuyoruz. Tüm başvurularda isim değişikliği kontrolü yapıyoruz güvenlik için. Yükseltilmiş silah başvurularında eğer kayıtlarda problem oluşursa Silah Yükseltme kayıtlarını incelemek durumlarında kalıyoruz. Yani anlayacağınız, birbirinden farklı yüzlerce bildirim geliyor ve bu bildirimlerin sağlıklı şekilde incelenmeleri elbette zaman alıyorlar. Daha sonra ise, bu incelemeleri iadeyi gerçekleştirecek olan GM’lerimizin görebilecekleri bir alanda topluyoruz. Oyuncularımızın takip edebilmeleri için Genel Etkileşimde bulunan iade konumuzda isimleri listeliyoruz. İki çeşit eşya iade şeklimiz mevcut, hangisi için ekip daha müsait ise o şekilde iadeleri gerçekleştiriyoruz. Birincisi ve sık kullandığımız, eşya iade tarihi belirleyip, oyuncuların oyunda oldukları zamanlarda eşyalarını iade etmek. İkincisi oyuncuların oyunda olmadıkları zaman karakterlerinin envanterlerine eşyalarını eklemek. Tüm bu işlemlerden sonra, sistemin gereksiz kullanılmasını önlemek için iade desteğinden faydalanan oyuncularımızın isimlerini bir alanda saklıyoruz. Eğer bir oyuncu yalnızca destek takımını meşgul etmek için iade desteğine başvuruyor ise bunu tespit edip, oyuncunun daha fazla eşya iade desteğinden faydalanamamasını sağlayabiliyoruz.
E.Y.Ü: Anlıyorum. Diyelim benim bir eşyam silindi ve silindiği dönem ben oyuna giremiyordum. Tam tarih veremez isek bu işlem daha da uzuyor değil mi?
  • Erdoğan: Eğer bizim belirlediğimiz tarihlerde oyunda bulunamazsanız ve son iade tarihi geçerse destek alamayabilirsiniz. Ancak bazen envantere doğrudan iade yapabildiğimiz için bir olasılık ile destekten faydalanma şansınız mevcut olabiliyor. Son iade tarihi geçtiği için iade desteğinden faydalanamayan oyuncu sayımız oldukça düşük. Bu güne kadar bu destekten faydalanan oyuncu sayımız ise sayılamayacak kadar fazla.
E.Y.Ü: Benim demek istediğim eşyanın silindiği tarihi bilmediğimiz durumlar içindi. Savaşçılarda bulunan hasar efsunları özellikle Hidra Nefesi seti hasar ateşe veriyor ancak bizim yaptığımız testlerde(hedef de direnç kırma var iken) vuruşların yüksek olmadığını gözlemledik. Duyduğum kadarı ile Ahmet Avcı hasar efsunlarının çok güçlü olabileceğini söylemişti veya benzer bir duyum almıştım bu konuda ki görüşleriniz neler?
  • Erdoğan: Yaklaşık bir tarih belirtilmesi yeterli silinme tarihi için. İncelemenin uzun sürmemesi için istenen bilgilerin mümkün olduğunca net olması güzel olur elbette. Hasar efsunu dirençlerden etkileniyor, eğer direnç kırma etkisi altında bir hedefe uygulanırsa etkisi daha da artmalı. Aksi bir durum varsa elbette incelenmesi, test edilmesi gerekir. Gözlemlerinizi bizimle paylaşırsanız bizler de değerlendirebiliriz. Destek kanalımızda bulunan Oyun Hatası bölümünden bu türdeki tüm bildirimlerinize açığız.
E.Y.Ü: Öyle ama şimdi Hidra Seti ve silahı parlatınca güzel bir hasar ateşimiz oluyor birde Kenan takı seti ile güzel bir hasar miktarı oluyor şimdi sayfaya yazar isem bu durumu kimse hasar eşyalarının yüksek vurduğunu söylemez direnç kırma olsa bile. Bende bir etkisini görememiş kullanıcılardanım aslında.
  • Erdoğan: Peki, o halde bunun testlerini bizzat yapacağımın ve teknik ekibimize ileteceğimin (olumsuz sonuçlar elde etmem sonucunda) sözünü veriyorum.
E.Y.Ü: Sonuçları benim ile de paylaşırsanız sevinirim. Birazda ban yiyenlere değinelim 1 yıllık veya 3 yıllık ban yiyenlerin sayısı gittikçe artıyor, yakın zamanda af çıkması gibi bir plan var mı? Birde bu arz popülasyonuna ne diyeceksiniz?
  • Erdoğan: Genel af ile ilgili bazı düşüncelerimiz var. Geçtiğimiz hafta hatırlarsanız Ceza sisteminde değişiklik yapmış ve bununla ilgili duyuru yapmıştık. Arz - Lodos dengesi sunucudan sunucuya farklılık gösteren bir konu aslında, oyuncularımızın klan tercihleri konusunda müdahalede bulunmak istemiyoruz.
E.Y.Ü: Peki, Arz-Lodos bölgesi geleceğe dönük bir bölge mi olacak?
  • Erdoğan: Gelişmeler veya oyunun ileriki dönemleri ile ilgili şimdilik bilgi paylaşamıyoruz.
E.Y.Ü: Farkındayım da ufak bir parça söylersiniz diye sormuştum aslında. Geçmiş günlerde ricamı kırmayıp oyuna gelmiştiniz ve yoğun bir ilgi ile size saldıranlar oldu bu süre boyunca ben izlerken bile zevk aldım sizlerin bu durum da ki düşüncesi nelerdir?
  • Erdoğan: Benim için de eğlenceli dakikalar olmuştu. Diğer sunucularda da bu tarz etkinlikler vakit buldukça gerçekleştirmek istiyorum. Kim bilir belki yayın yaptığınız zamanlara bile denk gelebilir.
E.Y.Ü: Tılsıma gelin de lodos olun özellikle sancağı bastıklarında. Eskiden(39.seviye limiti olduğu) zamanlarda oyunda aktif olan yönetici taglı oyuncular olurdu günümüzde neden bu tip kişiler yok?
  • Erdoğan: Eski yönetim şeklimizin birçok olumsuz etkisi vardı. Oyun içerisinde yetkilendirilen oyuncuların baskı altında kalarak hatalı karar vermeleri, suiistimal ihtimali olması, verilen cezaların bildirilmemesi yahut geç bildirilmesi ve kontrol-denetimlerin zor olması, oyuncuların oyuncu-gözlemcilerin bulunmadığı anlarda veya bölgelerde ekran görüntüsü ile şikâyete yönlendirilmeleri gibi birçok olumsuz etki sayabiliriz. O zamanlarda da yönetimde bulunan biri olarak söylüyorum ki şuanda bulunan sistemimiz (şikâyet etme, değerlendirme, itirazların değerlendirilmesi) eski sisteme göre çok daha iyi.
E.Y.Ü: Elbette şikâyet sistemi gerçekten iyi. Yinede oyunda yönetici olması biraz daha iyi oluyor hiç değilse normal karakter gibi oynasa tagı olmasa ama gözlem yapsa bazı şeyler daha da iyi olabilir. İstanbul Kıyamet Vakti’nin oyun motoru araştırıp bulduğum bilgilere göre Actor ama Actor oyun motoru ile ilgili hiç bir bilgi bulamadım. Actor oyun motoru Sobee Studios tarafından yapılmış bir motor mudur?
  • Erdoğan: Destek takımı içerisinde bulunan herkes zaten oyunu oynuyorlar. Ben de oyunu sizlerin arasında normal bir oyuncu gibi oynamaktayım mesela. Yani sizlerden uzak değiliz ve aranızda olup isteklerinizi daha iyi anlayabilmek adına gerekli olan her şeyi yapmaya çalışıyoruz.

    Sobee Studios’tan almış olduğum bilgiler doğrultusunda Actor’u şöyle tanımlayabiliriz. Actor, Mevlüt Dinç ve o zamanki ekibi tarafından geliştirilen ve Intel’in ilgisini çekerek P4 işlemcilerinin lansmanında kullanılmış ve fizik öğeleriyle büyük yankı uyandırmış olan oyun geliştirme aracıdır diyebiliriz. Internet üzerinde yeteri kadar bilgi olmamasının sebebi bu kütüphanelerin büyük bir oyun geliştirme aracı olmaması ve ticari olarak genel kullanıma sunulmamasıdır. İKV’miz ise Actor kütüphanelerini kullanarak geliştirildi.
E.Y.Ü: Tamda düşündüğüm gibi. Peki, Actor oyun motoru gelişmeye devam eden bir oyun motoru mu?
  • Erdoğan: Bildiğim kadarı ile hayır ancak yinede kesin yanıt almak için konuyu teknik ekibe sormak gerek. Oyun motorunu geliştirmek adına herhangi bir çalışma yapılıyor mu bilgim dâhilinde değil.
E.Y.Ü: Oyun motoru gelişir ise ileri seviye grafik de kullanılabilir o kısım çok önemli bence. Actor oyun motorunun şuan için fazla geliştiğini düşünmüyorum aslında.

E.Y.Ü:Sunucu aktarma işlemleri silah yükseltme işlemleri ve hesap aktarma işlemleri neden sunucu güncellemesi ile yapılıyor.
  • Erdoğan: Silah Yükseltme ve Karakter Transfer işlemleri için yapılacak değişiklikler karakterin o anda sunucuda olmamasını gerektiriyor. Herhangi bir aksama yaşanmaması için her sabah sunucu güncellemesinde sunucular kapandığında işlemler toplu olarak yapılıyor.
E.Y.Ü: Anlıyorum. Pekı benim karakterlerim çalındığında ve destekten olumlu yanıt aldığımda karakterlerim ana üyeliğe hemen aktarılmıştı. Sanırım bu gibi durumlarda farklı bir yol izleniyor, doğru mu?
  • Erdoğan: Otomatik olmayan işlemlerde evet.
E.Y.Ü: Peki, sizin oyunda en çok beğendiğiniz bölge neresidir?
  • Erdoğan: Her bölge seviyesinde güzel. Mesela 39 seviyeyken Kurt Mağarasında dolaşmayı çok severdim. Şuan Büyük Hol'de dolaşmak benzer (aynı olmasa da) tat veriyor. Grup Bölgelerinde ise Çemberlitaş oldukça farklı. Sığınaklar ve Migrat eğitim kampı gibi Çemberlitaş için.
E.Y.Ü: Aslında öyle, öyle de olması gerekirdi. Peki, sizce oyun grup bölgesi ile mi gelişmeli yoksa seviyeler ile mi?
  • Erdoğan: Şahsi düşüncem grup bölgelerinin yeterli olduğu yönünde. Meteor Bölgesi ve Sivri Adanın gelişi gibi güncellemeyi kim istemez ki?
E.Y.Ü: Bu konuda oyuncular ile ayni fikirde olmanıza sevindim. Büyük Hol bence 59.seviyeye yönelik bir girişim ama kim bilir…
Sıradaki sorum siz ve İKV ile ilgili olsun. Destek takımına ne zaman nasıl ve hangi görevde başladınız?
  • Erdoğan: Senesini hatırlamıyorum desem yeri 2007-2008 olmalı. O zamanlar GMO sistemi vardı, Gözlemci-Oyuncu sistemi yürüyordu. Ahmet Buğra Sucu (abugras ve Alpamis olarak hatırlayabilirsiniz) ve Barış Yalın'ın(zembekoğlu) davetleri ile yönetime katıldım. Beyaz Köşk Sunucusu'nda oyuncu-gözlemci görevimi uzun süre sürdürdüm. Daha sonra MOMT (Mynet Oyun Moderasyon Takımı) içerisinde yer aldıktan sonra değişen yönetim şekillerinde yerimi aldım. Özellikle Arif Ç.Türken (Lathander) ve Ahmet Avcı'nın (CaptainATX) destekleri ile yine uzun süredir GM seviyesinde destek vermekteyim.
E.Y.Ü: Ne kadar güzel bir geçmişiniz var yönetimde. Keşke bize de davet gönderen olsa daha çok şansımızı deniyoruz. Birçok kişinin merak ettiği bir şey var aslında namı değer ''Büyü Bozma Tılsımı'' Gönülden kaldırıldı bunun ile ilgili testler ne durum da?
  • Erdoğan: Şuan eskiden olduğundan çok farklı bir sisteme sahibiz. Elbette İKV için destek verecek geleceğin GM’lerine ihtiyacımız her daim olacaktır. En son güncellemeyle kaldırılmış olan Büyü Bozma ve Hedef Saptırma tılsımları geçen hafta tekrar eklendi.
E.Y.Ü: Anlıyorum tabi ki sorarım. IKV için ne kadar ilerisini görebiliyorsunuz yani önümüzde ki 5 yıl içinde sizce nasıl bir konuma sahip olur?
  • Erdoğan: Bu çok zor bir soru Sadece şöyle cevap verebilirim. Ekibe katıldığımda yani 5-6 sene önce oyunumuzun şu anki durumunu hayal edemezdim. Umarım 5 sene sonra da aynı cümleyi kurabiliriz.
E.Y.Ü: Umarım öylede olur. Bir çok oyuncu eski seviyelerde özellikle 29.seviyede çok daha fazla zevk aldıklarını söylüyor sizin içinde bu böyle mi?
  • Erdoğan: Oyuncu her zaman daha fazlasını ister. O zamanlarda istiyorlardı, şimdi de öyle. O zamanlar oyuncu sayımız daha az olduğu için ortam tabii ki herkesi daha fazla oyuna bağlayabilecek şekildeydi. Karakteristik özelliklerin oyuncular tarafından verilmesi (bünye, güç vb.) karakter geliştirme olayını daha eğlenceli hale getiriyordu elbette. Bence tek önemli fark bu olabilir.
E.Y.Ü: Sızın fikrinizi bilemem ama karakteristik özelliklerin bizim tarafımızdan ayarlanması daha iyi olurdu ve tılsım sistemi ile daha da eğlenceli olabilirdi. Sizce IKV'nin su dönemlerde ihtiyaç duyduğu en önemli şey nedir?
  • Erdoğan: Her zaman olduğu gibi destek. Destek var oldukça, yenilikler olacaktır.
E.Y.Ü: Biraz da yenilikler hızlı olsa tadından yenmez. GM’ler oyuna girdiğinde "lag başladı" diye söyleniyorlar, sizce bunun oyuna girmeniz ile alakası var mı? :D
  • Erdoğan: Hayır, elbette yok Sadece çok fazla oyuncu aynı alanda toplandıkları için performans düşüşü yaşanabiliyor. Sunucuların tepki hızının düşmesi gibi bir durum söz konusu değil.
E.Y.Ü: Bilgisayarda çok yavaşlama oluyor normalde benim fps sürekli 63 iken geçen Beyaz Köşk’e geldiğinizde fps 13 falan olmuştu. Kullandığım bilgisayar Crysis 3 gibi modern oyunları yüksek fps de açıyor iken IKV de bu sorunu yasamak üzücü. IKV'de bazen karşıdan savaşçı geldiğinde (depar ile) bana durdurma attığında, bende savaşçı yanımda gibi gözüküyor ancak kutup rüzgarı yeteneğini kullanınca savaşçı birden uzağıma gidiyor ve tekrar yanıma geliyor ancak kutup rüzgarı yeteneğinin etkisinde kalmıyor bu durumu hiç yasadınız mı?
  • Erdoğan: Maalesef öyle. Son güncellemeler dahil olmak üzere tüm güncellemelerimizde performans testleri yapıyoruz ancak belli bir seviyede optimizasyon gerçekleştirilebiliyor. Elbette FPS değerini maksimize etmek tüm oyun yapımcılarının ilk hedefidir.

    Evet bu gibi durumları başka bir röportajda söylemiştim, maalesef oyunun temelinden itibaren olan bazı şeyleri değiştirmekte zorlanıyoruz.
E.Y.Ü:Oyunda oyuncu iken sızın canınızı sıkan en büyük sorun ne olmuştur?
  • Erdoğan: Oyuncuyken oyunun ilk zamanlarında ERDOĞAN isimli bir karakter açmıştım. 19 seviyeye kadar getirdiğim bu karakterimin yanına 2 adet daha diğer sınıflardan karakter açmıştım. Daha sonra açtığım karakterler hoşuma gitmediği için silmek istedim ve silme işlemini ardı ardına gerçekleştirdim. 19 seviye olan ERDOĞAN karakterime girdiğimde ise karşıma silmiş olduğum 1 seviye karakterlerden birisi çıkmıştı. 19 seviyeye (o zamanki durum ve psikoloji ile) zorluklar ile getirdiğim karakterimin böyle bir hata ile silinmesi (Karakter silinmesinden sonra sıralamanın değişmesi fakat görüntünün aynı kalması gibi eski bir hata) beni çok üzmüştü.
E.Y.Ü: Böylesine bir şeyi bir tek sizden duydum açıkçası ve sinir bozucu bir durum olmuş. Lonca puanı şuan sadece sıralama için kullanılıyor sizce gelecekte başka bir şeyler için kullanılacak mı? Bunu sız belirleseniz nasıl bir sistem olurdu?
  • Erdoğan: Klan Paraları da ilk belirdiklerinde pek bir şey ifade etmiyorlardı. Kişisel lonca puanı ve genel lonca puanları işe yaramalılar elbette. Nasıl bir sistem olurdu sorusuna ise bir sistem hayal etmeden yanıt vermek istemiyorum.
E.Y.Ü: Şuan deli gibi lonca puanı kasan arkadaşlar var "olur ya gelecekte bir şeye yarar” diye. IKV'nin son halı ile ilgili neleri sevmiyorsunuz? (Grafik-Oynanış-Ara yüz-Yetenek efektleri-Grup Bölgeler..vs)
  • Erdoğan: Sadece karakteristik özellikleri belirleyebilmeyi isterdim. Oyunun kendisi ile ilgili değil ama oyuncuların genellikle güçlü olan klanı tercih edip, iki klan arasındaki farkı daha fazla belirgin hale getirmeleri, kısaca arz lodos dengesini kuramamaları hoşuma gitmiyor. Oysa Arz Lodos dengesi olan bir sunucuda tüm oyuncular daha fazla keyif alabilirler.
E.Y.Ü: Aynen öyle, ancak bu olayı grup bölgeleri çok etkiliyor kendi sunucum için diyorum. Lodos olan biri ilk defa grup bölgesi atmak istese klandan ona yardım edecek kimse çıkmıyor, boşta olduğumda ilgilenmeye çalışıyorum benim gibi yardım etmek isteyenlerde oluyor ama yeterli olmuyor ve grup bölgesi atamayan adam arz oluyor klan dengesi bozuluyor sürekli. Oyunda ki yapay zekâyı nasıl buluyorsunuz özellikle klan muhafızlarının birine saldırmamız ile hepsinin üstümüze gelmesi konusunda ki fikirleriniz neler?
  • Erdoğan: Bence bunun oyuncu için eksileri olduğu kadar artıları da var. Sadece muhafızlar için değil, tılsımlar ile beraber güzel kombinasyonlar ile topluca hareket eden yaratıkları rahatlıkla öldürebiliyoruz. Çemberlitaş içerisinde bulunan yaratıkların özel yetenekleri ve bunların zamanlamaları bölgeye eğlence katıyor. Açıkçası ben korteks etkisini bozmaya çalışmaktan zevk alanlardanım mesela. Yaratıkların oyunculara vermiş oldukları her tepki hiddete bağlı, oyunumuzdaki hiddet olayı bence oldukça hoş. Oyuncular bu hiddetler ile oynayabiliyorlar, hedef saptırarak, menzil kullanarak veya birçok farklı şekilde yapay zekânın nimetlerinden eğlenerek faydalanıyorlar.
E.Y.Ü: Aslında parmak basmak istediğim yapay zekânın kısıtlılığıydı. Beyaz Büyücü Kalfayı ele alalım. Enerjisi 50 civarında iken oyuncuların deprem diye tabir ettiği yeteneği kullanıyor ve bu belli bir enerjide olduğu için ezberleniyor ve gerçekten basit oluyor.
Klan muhafızlarındaki durum daha ayrı. Sancak basan klan muhafızların birini çekip sancağı basan klan üyeleri karsı klandaki oyuncuları kolayca kesebiliyor bu noktada muhafızlara biraz zekâ eklenmeli bence benim değinmek istediğim nokta buydu ama sizin dediklerinizde eğlence katıyor tabi ki.
  • Erdoğan: Grup Bölgelerindeki yaratıkların herhangi bir zamanda herhangi bir yeteneği kullanması (belirli olmayan zamanlarda) bölgenin aşırı zorlaşmasına sebep olabilirdi. Çünkü tüm oyuncular yetenek yenilenme süreleri yüzünden belirli zamanlar ile yetenek kullanabiliyorlar. Öyle bir olmalı ki, tüm grup olasılıklarında (örneğin 2 savaşçı 2 büyücü 2 şifacı) yetenekler tüm düşman yeteneklerinin olasılıklarına yetişebilmeli. Eğer yetişemeyecek şekilde tasarlanırsa bu oyun hatası olur. Yani aslında düşünülenden, hayal edilenden çok daha fazla üzerinde düşünülüp testler ile beraber gerçekleştirilmesi gereken durumlar bunlar. Yapay zekâyı tamamen serbest bırakmak bu tarz problemlere sebep olabilir, ancak sınırlayarak biraz serbest bırakmak kulağa hoş geliyor. Klan muhafızları ile ilgili önerileri de not alıyorum.
E.Y.Ü: İncelediğim ve yaptığım gözlemler sonucu IKV de birçok şey daha önceden tasarlanıyor belirleniyor buna yönelik belirtiler ise IKV'nın ilk özel surum Dvd’sinin menusu mu desem bilemedim autorun sanırım orda ki resimde kıyamet asanın resmi bulunmakta.
  • Erdoğan: Olabilir. Elbette bir kurgu var ve her şey bu doğrultuda devam ediyor. Bazı materyaller ise oyunun ilk zamanlarından itibaren hazır şekilde ilerleyen kurgularda yerlerini almayı bekliyorlar.
E.Y.Ü: Yanlış hatırlamıyor isem tılsımlarında sembolleri oyun datalarında daha eski zamanlarda vardı. :)
Yönetimdeki biri olarak IKV camiasına ne önerirsiniz?
  • Erdoğan: Sabırlı olmalılar, destek olmalılar. Biz sonuçta bu oyunu seviyoruz. Dünyanın en iyi oyununa sahip olmayabiliriz ama biz bu oyunu seviyoruz. Hepimiz sevdiğimiz için buradayız. Bunu unutmamalarını öneririm. Gerektiğinden çok vakit harcamamalarını, genç yaştaki arkadaşlarımızın hırslanmamalarını, ailelerinden gizleyerek gerektiğinden fazla harcama yapmamalarını, özellikle derslerini ve günlük hayattaki sorumluluklarını ihmal etmemelerini, kısacası her şeyi dozunda bırakmalarını tavsiye ediyorum. Her şeyin fazlasının zarar olduğunu hatırlatmak istiyorum.
E.Y.Ü: Güzel bir öneri oldu camiaya açıkçası. Nihat abi ile ayarlamadan önce sizinle soru cevap işini, aklımda büyük bir soru hazinesi vardı. Çok basit sorulardan kaçınmak istedim örneğin grup bölgesinin şans sistemi bununla ilgili yanıtlar epeyce yapıldı. Olabildiğimce kimsenin sormadığı soruları hedef aldım umuyorum ki unuttuğum soru kalmamıştır, gereği kadar soru sormuşumdur ve bana bu fırsatı verdiğiniz için de teşekkür ederim.
  • Erdoğan: Rica ederim, bunlar bizler için de fırsat. Yeterince oyuncularımız ile diyaloga giremiyoruz maalesef.
E.Y.Ü: Son olarak müsait durumda olan GM lerimiz İKV’ye nasıl başladıklarını, ekibe nasıl katıldıklarını ve İKV’nin onlar için ne ifade ettiğini de içerecek şekilde kısaca kendilerinden bahsedebilirler mi?
  • Erdoğan: Elbette, sözü Nihat abi ve sana bırakıyorum.
E.Y.Ü: Kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz? İsminiz, yetkiniz ve yaşınız mesela.
  • N.Atçı: Nihat Atçı, Namı diğer efsane GM Nocomment (Çok alçak gönüllüyümdür). GM’ye yaş sorulmaz. (kısık gözler)
E.Y.Ü: İKV’ye ne zaman başladınız?
  • N.Atçı: 2006 Aralığında beta versiyonu ile başladım.
E.Y.Ü: İKV dışında başka oyun deneyiminiz odlumu veya devam ettiğiniz?
  • N.Atçı: Hayır, olmadı. İKV dışında hiçbir oyun deneyimim yok, oynamayı da düşünmedim. Sadece Hayat denen versiyonunu oynamaya çalışıyorum. =)
E.Y.Ü: Destek birimine ne zaman katıldınız?
  • N.Atçı: 2007 olması lazım ama emin değilim, balık hafızalıyım azcık. =)
E.Y.Ü: Hangi görevle başladınız? Hangi kademelerde görev aldınız?
  • N.Atçı: Gözlemci olarak başladım, kulakları çınlasın Arif Çınar Türken çok koştu peşimden. =)) Arif şuanda askerde, şimdiden hayırlı teskereler diliyorum kendisine. Görevli isimleri ve yetkileri birkaç defa değişiklik gösterdi.
    GM olduktan sonra, kısa bir dönem oyunculardan gelen şikâyetlerde olmak üzere her şeye yardımcı olmaya çalıştım. Özel hayat ve sorumluluklar fazla müsaade etmedi maalesef. Uzun süre Forum kaptanlığı yaptıktan sonra, son dönemlerde destek biriminin en eğlenceli ve en karmaşık grubu olan Rehber Takımına kaptanlık yapıyorum. Müsaadeniz olursa! Söz vermiştim “selam yollayacağım” diye. “Tüm rehberlerrrr!!! Hepinize selamlarrr!!” Afedersiniz, sonra “kaptan röportaj vermiş, bir Hİ demedi” olmasın.
E.Y.Ü: İKV’de en unutamadığınız anınız nedir?
  • N.Atçı: Daha önce bu tarz oyun deneyimim olmadığı için, en az 1 ay yetenek penceresinden ve çantalardan beyhaber 1 seviye kıyafetler ile oynamıştım. =)))
E.Y.Ü: Hangi karakter ile oynadınız?
  • N.Atçı: ArdaAnt ile başlamıştım, bankada 1-2 kişi küfür etmişti, anarşist ruhum devreye girmiş ve küfrü protesto etmek için önce kavga ettim oyuncular ile sonra hesabı sildim, sandım ki 3-5 gün sonra birileri beni arayıp ‘’sensiz olmuyor geri dön‘’ diyecek. =)) Baktım Nasrettin hocanın fil meselesi gibi ortada kaldım, bu sefer BayAnt hesabını açıp oyuna yeniden başladım. Meran açılınca Kısa bir süre orada da oynadım. Eminönü sunucusunun en azılı tüccarı idim, bankada bekler nerdeyse oyunun %50 ticaretini ben yönlendirirdim. Meteor bölgesi açılmadan önce 2 kasa madenin yanı sıra 22 Milyon paramız vardı ortağımla, saf krom fiyatları iyice düşmüştü 250 - 300 Liradan tüm parayı saf kroma yatırdım ve battım .=)) Yönetime girince tüm eşya ve paralarımı bir loncaya bağışladım.
E.Y.Ü: Normal oyuncu hesabınız var mı?
  • N.Atçı: Evet var, nadiren de olsa onlara girip geziyorum bazen, ama itiraf etmeliyim ki oynamayı dahi unuttum, sadece ben değil yönetimdeki birçok arkadaşım aynı durumda. Oyuncu arkadaşlarımızın sorunları ve sorularına yetişme gayesi ve özel hayat meşgalesi ile oynamaya fazla zaman kalmıyor maalesef.
E.Y.Ü: Oyuna yönetici olarak girdiğinizde en çok kızdığınız şey nedir?
  • N.Atçı: Kızdığım değil de, şikâyetçi olduğum 2-3 şey söyleyeyim; Bölge ya da klan kanalında yazıştığınızda, yönetici çık LAG oluyor ( ki alakası yok Oğuzhan açıklamış zaten) denmesi. Benim hesabıma bir şey düşmüyor şikâyetleri. Oyuna baktığınız da herkesin birçok şeyi var ama her şey ful olsun isteniyor ki bu imkânsız. Gerçek hayatta da herkes çok çalışıp çok çaba sarf edip ama ihtiyaçlarına her zaman kavuşamayabiliyor. Bu bir eğlence sistemi, ekmek davası değil, keyfini çıkarmak lazım. Bir de, 50 kişi aynı anda soru soruyor bazıları önemli bazıları ise bilindik sorular, siz bir tanesine cevap yazmaya çalışırken, diğer 49 arkadaş soruyu bir daha sorar ya da “yönetici cevap ver” diye sitem eder, oysa yetişmeniz imkânsızdır. Robot olsam belki. =))
E.Y.Ü: İKV size ne kazandırdı?
  • N.Atçı: İKV bana daha sakin olmayı, daha anlayışlı olmayı, birlikte çalışma ve koordine olma becerilerimi geliştirmeme yardımcı oldu. Bunun dışında İKV de tanışıp gerçekte arkadaş olduğum ve bundan memnuniyet duyduğum onlarca oyuncu var bir Kehribar kadar değerli.
E.Y.Ü: Son olarak söylemek istediğiniz herhangi bir şey?
  • N.Atçı: Sizin vasıtanızla Tüm oyuncu arkadaşlarıma, Destek birimine İKV ye emek vermiş, aramızda olmayan herkese saygı ve sevgilerimi yolluyorum.
Görsel için Razor'a teşekkürler :)
Kullanıcı avatarı
sSuVaRI
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 181
Kayıt: 27 Ağu 2012 15:42
Sunucu: Karaköy
Lonca: Cosmos

Re: [GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen sSuVaRI »

A.slm nihat abi. :) Gerçekden çok güzel bir çalışma olmuş.Emek veren arkadaşlarımızdan allah razı olsun.
COSMOS
Kullanıcı avatarı
Razor
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 122
Kayıt: 16 Ara 2009 00:04
Sunucu: Beyaz Köşk
Klan: Lodos
Lonca: Unruly

Re: [GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen Razor »

Rica ederim Eren, gerçekten emek vermişsiniz uğraşmışsınız ellerinize sağlık.
ResimResimResim
Kullanıcı avatarı
DuMaNisTT
Dış Şehir Gezgini
Dış Şehir Gezgini
Mesajlar: 1787
Kayıt: 28 Oca 2013 16:50
Sunucu: Beyaz Köşk
Lonca: Talebe-i Tevarih

Re: [GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen DuMaNisTT »

Baştan Sona Okudum Güzel Bir Söyleşi Sohbet Olmuş. :)
Kullanıcı avatarı
wonka
Arzuhalci'nin Adamı
Arzuhalci'nin Adamı
Mesajlar: 1083
Kayıt: 15 Oca 2011 10:10
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: Kara Deniz Yıldızları

Re: [GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen wonka »

Emeğinize sağlık
WONKA
WANCHOPE
GINSENG
Kullanıcı avatarı
Gecelerinsavasci
Şarapçı'nın Sırdaşı
Şarapçı'nın Sırdaşı
Mesajlar: 85
Kayıt: 20 May 2013 02:45
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Re: [GM] Erdoğan ve [GM] Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen Gecelerinsavasci »

Gm Erdoğan'ın başına gelen olay banada oldu 49. Seviyeler geleli 1 hafta olmamıştı Efecikxdepo adlı bir depo çarım vardı onu silmek isterken bir anda Efecik adlı karakterim silinmişti desteğe başvurmuştum ancak olumlu bir sonuç alamamıştım ve o olaydan sonra 3-4 ay sonra oyuna yeniden başlamıştım ve şuan hala daha oynuyorum bu olaydan sonra destekten nefret etmiştim ve şuan hala daha nefret ediyorum çünkü kafalarına göre davranıyorlar haklı mısın diye sorsanız sonuna kadar derdim 1, 5 sene öncede çarlarım soyuldu ve yine olumsuz bir tavır sergilediler ve ben ceza aldım -nasıl oluyosa artık ben suçsuzken suçlu furuma düştüm- ve yine 1 hafta önce yine soyuldum ve yine olumsuz bir tavır sergilediler bir gm bunu okusunda hadi tekrar övsün destek takımını.Bir gm ye söyleyin de 1 dakikasını ayırıp bu yazıyı okusun.
Darkranger
Metehan
Gecelerinsavasci
Kullanıcı avatarı
IIKuRDaNKoLLaRII
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 20
Kayıt: 20 Kas 2012 19:30
Sunucu: Eminönü

Re: [GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen IIKuRDaNKoLLaRII »

GM Noccoment adamın dibidir yıllar önce bir sohbetimiz olmuştu çok yardım sever ve iyi niyetli birisi, Okuyorsa selam ederim :) oyunu bıraktım oda bıraktı sanıyordum..
Şimdi sabah oluyor bak,kentin diğer yarısında.Öyle yorgun ve kimsesiz, Bakıyor bana, bakıyor...
Kullanıcı avatarı
ROckStarGAMES
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 493
Kayıt: 25 Tem 2011 20:53
Sunucu: Sancak
Klan: Lodos

Re: [GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen ROckStarGAMES »

E.Y.Ü: Anlıyorum tabi ki sorarım. IKV için ne kadar ilerisini görebiliyorsunuz yani önümüzde ki 5 yıl içinde sizce nasıl bir konuma sahip olur?
Erdoğan: Bu çok zor bir soru Sadece şöyle cevap verebilirim. Ekibe katıldığımda yani 5-6 sene önce oyunumuzun şu anki durumunu hayal edemezdim. Umarım 5 sene sonra da aynı cümleyi kurabiliriz.

5 yıl sonra oyunda toplam 10 kişiyi görmek istiyor galiba oyunun bugunlerinden mutluysa.
Kullanıcı avatarı
xFahrenheitx
Demirci Çırağı
Demirci Çırağı
Mesajlar: 670
Kayıt: 14 Haz 2012 10:35
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos

Re: [GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen xFahrenheitx »

"Nocomment bize bir Hi bile demedi" :lol: :lol:

Nihat abi Allah sana uzun ömürler versin, bu camianın başından hiç eksik olma.

Bu arada güzel röportaj için teşekkürler, emeğine sağlık.
CHIVALROUS
Kullanıcı avatarı
EYUNAL
Antrepo Bekçisi
Antrepo Bekçisi
Mesajlar: 784
Kayıt: 21 May 2013 17:11

Re: [GM]Erdoğan ve [GM]Nocomment ile Naçizane Bir Sohbet

Mesaj gönderen EYUNAL »

Olumlu olumsuz düşüncelerinizden dolayı teşekkür ederim :)
ROckStarGAMES yazdı:E.Y.Ü: Anlıyorum tabi ki sorarım. IKV için ne kadar ilerisini görebiliyorsunuz yani önümüzde ki 5 yıl içinde sizce nasıl bir konuma sahip olur?
Erdoğan: Bu çok zor bir soru Sadece şöyle cevap verebilirim. Ekibe katıldığımda yani 5-6 sene önce oyunumuzun şu anki durumunu hayal edemezdim. Umarım 5 sene sonra da aynı cümleyi kurabiliriz.

5 yıl sonra oyunda toplam 10 kişiyi görmek istiyor galiba oyunun bugunlerinden mutluysa.
Ben oyunda hiç 10 kişi görmedim
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön