Sizlerin iletmiş olduğu soruları sağolsun [DEV] Nerull cevaplamaya çalıştı. İlgilendiği için tekrardan Nihat abimize teşekkür ediyoruz. Keyifle okumanız umudu ile...
1- İlk soru olarak öneriler sorunu ele almak istiyoruz ve bütün oyuncularımızın en merak ettiği sorulardan birisi. Destek kısmında öneri kısmı bulunması dolayı ile oyuncular tarafından farklı ve güzel düşünceler ortaya çıkıyor olmasına rağmen malesef oyunumuzda göremiyoruz. Şunu bilmek istiyoruz ki neden her yolladıgımız öneride 'Şu an için böyle bir değişiklik düşünülmemektedir' mesajıyla karşılaşıyoruz?
Nerull: Her gün sizlerden onlarca öneri bize ulaşıyor. Gönderilen her öneriyi ileride değerlendirebilmek adına notlarımız arasına alıyoruz. Oyuncularımız tarafından gönderilen her bir öneri İKV’mizin gelişmesine katkı sağlayacağından bizim için değer ifade ediyor. Burada her öneriye, bu olur, şu olmaz gibi anlık dönüşler yapamayız. Bunun sebebi ise her önerinin oyun evrenine uyup uymadığı konusunda geliştirme ekibiyle oturup değerlendirilmesi gerektiğidir. Keza oyuncularımızdan gelen birçok öneri geçtiğimiz güncellemelerde hayat bulmuştu.
2- Diğer bir sorumuz ise oyuncuların hep yakındığı ve forumda hepimizin de şahit olduğu ve artık alay konusu haline gelen Öneri Havuzu. Bu Öneri havuzu nedir? Neden senelerdir Öneri havuzunda olan fikirleri oyunumuzda göremiyoruz?
Nerull: Öneri havuzu, destek ekibimizle birlikte oyuncularımızdan gelen önerileri topladığımız listemiz. İçinde çoğu birbirine benzer yüzlerce fikir var, bunları elediğimizde kalanları değerlendirme için saklıyoruz. Gelen her önerinin ya da elimizdeki önerilerin teker teker paylaşılmasından ziyade bunların topluluğumuz içerisinde tartışılarak geliştirilmesi bizim için fikirlere daha da önem kazandırıyor.
3- Her geçen gün oyun sektöründe farklı oyunlar çıktığı için ve oyun grafikleri de zaman ile birlikte normal olarak gelişiyor ve bu sektörün gelişmesiyle birlikte oyunumuzdaki grafikler basit görülmeye başlanıyor. Sizce buna göre oyunumuz grafikleri ne derece? Ve grafikler konusunda bir geliştirme-iyileştirme çalışması olacak mı? Olacak ise ne kadar zamanda olabilir. Olmayacak ise nedeni ile birlikte yazarsanız seviniriz.
Nerull: Oyun sektörünün teknolojinin gelişmesi ile birlikte büyümesi ve yenilenmesi kaçınılmaz bir durum. Oyun sektörü bugün milyar dolarlarla ölçülen bir sektör haline gelmiş durumda. Günümüz online oyunlar da, harcanan bütçe olsun, oyun için sağlanan altyapısı olsun, projede çalışan kişi sayısına endeksli olarak büyük projeler olarak karşımıza çıkıyor. İstanbul Kıyamet Vakti oyunumuz ise sizlerin de bildiği üzere küçük bir ekiple tamamı Sobee tarafından geliştirilen bir oyun olarak 2004 yılından bu yana gelişmeyi sürdüren ve Türkiye şartlarında, Türk oyun sektörünün gelişmesi için çabalayan bir oyun olmuştur. İKV oyunumuzun altyapısı tamamen Sobee tarafından başka bir oyun motoru olmadan tüm özellikleriyle baştan yazılmıştır. Her geçen eklenti paketinde ise oyunumuzla ilgili geliştirmeler devam etmekte olup, birçok iyileştirme de yapılmıştır. Bunu Çemberlitaş paketi ile birlikte çok net olarak görebilirsiniz.
İstanbul Kıyamet Vakti, kendine özgü konsepti ve sadece bize özgü yapısıyla yukarıda bahsettiğim büyük yapımlarla mukayese edilmemelidir bence
4- Bir önceki soru ile bağlı bir soru olacak ama oyunumuzda arayüz ve yetenek efektleri geliştirmesi-eklenmesi ile ilgili bir çalışma olacak mı? Yeni gelen yetenek efektlerinde neden farklı ve özgün efektler olmuyor? Yeni gelen yetenekler, eski yeteneklerin düzenlenmiş hali olarak tekrar neden bizlere sunuluyor ( Sesler vs. )
Nerull: Burada bahsi geçen OOK’ların yetenekleri sanırım. Son zamanlarda Gazap dışında yeni yetenek eklenmedi. Karakterlere yönelik yetenek efektleriyle ilgili yakın zamanda bir değişiklik düşünmüyoruz.
5- Yakın zaman içerisinde büyük ölçüde tepki gösterilip beğenilmeyen Arz ve Lodos bölgesi sizce neden oyuncuları tatmin etmedi? Hayal edilen Arz ve Lodos bölgesi neden istenilenin altında çıkmış olabilir ve eğer ki oyun yapısı bunu gerektiriyor ise sizce oyuncuların isteklerimi önemli yoksa oyunun çizmiş olduğu rotada ilerlemesi mi?
Nerull: Soruyu okuduğumda açıkçası ya ben yanlış anladım, ya da gözlemleyen kişi tarafından bir yanlış anlaşılma var diye düşündüm. Arz ve Lodos genişleme paketi ile gelen Büyük hol bölgesi şimdiye kadar hazırlanmış en büyük bölge ve soruda yazıldığı gibi bir tepki de almadık. Büyük Hol, GameX Fuarında da açıkladığımız üzere klan savaşlarına göre tasarlanmış bir bölge, bölgede neler olacağı konusunda fuarda açıkça bilgiler vermiştik.
Dolayısıyla oyuncularımızın beklentilerini ne yükseltecek, ne de onları üzecek bir bölge olduğunu düşünmüyorum. Büyük Hol, İKV'mizin hikaye örgüsünün en önemli noktalarını aydınlatan, klanların hem birbirleriyle savaşabileceği, hem de kaynaklardan faydalanmak üzere mücadele edebilecekleri güzel bir bölgemiz. Tılsım sistemi de bu paketin en büyük özelliği!
6- Arz ve Lodos bölgesine yeni yaratıklar eklendi ve belli ki bir emek verilmiş. Oyuncular olarak bir tarafa bakıyoruz emek verilip yapılmış bir bölge var ama diğer bir tarafta tılsımlar bölmesinin çok basit ve kullanışsız olması. Sizce bu neden kaynaklandı? Eğer ki sizin söyleminizden de basitlik söz konusu ise bir düzenleme olacak mı?
Nerull: Tılsım bölmesinin çantanın içerisinde yer alması, o bölmenin çantanın bir parçası gibi kullanılabilmesini ön görüyor. Basitlik söz konusu değil, ara yüzde bunun için farklı bir yer de ayırabilirdik. Bu defa sadece tılsımlar için kullanılabilirdi. İlerleyen zamanlarda yeni bir ara yüz tasarımı olursa düşünülebilir.
7- Sobee firması ne zaman gönüllü personel sistemini bırakarak hakkıyla işini yapan oyunculara layıkıyla hizmet sunan belirli bir statüde ve seviyede olan işinin erbabı ehli bir personel alımı yapacak?
Nerull: Tüm oyunlarımızda benim de başında olduğum Sobee Game Master ekibi ve gönüllü Game Master’larımız ile gönüllü oyuncularımızın yer aldığı çok büyük bir ekip yer alıyor. Oyunlarımızda gönüllü oyuncularla birlikte çalışıyor olmamızın sebebi, tüm olaylara oyuncu gözüyle yaklaşabilmektir. Her zaman oyunda olan ekibimiz ile camiamızı daha yakından gözlemleyebiliyoruz. Hali hazırda gönüllü Game Master ekibimizi de uzun zamandan beridir görev yapmakta olan ve tecrübelerine güvendiğimiz kişiler arasından seçmekteyiz.
8- Diğer bir sorumuz ise şans sistemi. Şans sistemi şüphesiz oyuncularımızın çokca yakındığı belki de oyundan soğumasına sebep olan bir sistem. Bu sistem oyunculara gerçekten hakkını veriyor mu? Şans sistemine etki eden faktörler nelerdir? Şans sistemi değişikliği konusundan bir durum söz konusu mu?
Nerull: Oyunumuzun şans sistemi ile ilgili oyuncularımızın kafalarındaki soru işaretlerini kaldırmak üzere daha önce açıklama yapmıştık. Hatta forumlarımızda özellikle eşya düşürme sisteminin nelerden etkilendiğini göstermek üzere yaptığımız testleri de bulabilirsiniz. konu grup bölgeleri olunca BOSS’lar dan eşya düşürme şansının 2 + 2 + 2 ye göre çalıştığını hatırlatmama gerek yok sanırım.
Şaheser (Epic) eşyalar her oyunda erişilmesi zor eşya sınıfları olmuştur. Bir eşya herkes tarafından erişilebiliyorsa o nadir bulunan bir şey olmaz. Erişiminin zor olması ve zor bulunabilmesi işin zevkli tarafı bence.
9- Yıllardır istemekten yorulduğumuz bir konu: Kasa genişletmesi. O kadar farklı kasa genişletmesi konuları açıldığı halde ve farklı öneriler sunulduğu halde neden oyunumuzda göremiyoruz. Grup bölgeleri, iksirler, materyaller vs. Tabii ki de yeterli değil ama sizce bu 2 kasa için yeterli mi? Kasa için farklı hesaplar açılması güvenli mi veya bu zorluğa katlanmasına sebep olacak olan nedenler nelerdir?
Nerull: Tılsım sistemiyle birlikte kasanın yetmediği ve kasanın genişlemesi gerektiğine dair sizlerden öneriler geliyor. Bu konunun değerlendirme aşamasında olduğunu söyleyebilirim.
10- Sizlerden olumlu bir cevap alınması umudu ile bir soru daha sormak istiyoruz. Oyuna yeni başlayanlar, daha önceden oyunu bırakıp başlamak isteyen oyuncular için yeni bir sunucu açılması mümkün mü? Eğer ki şu anda düşünülmüyorsa oyuncuların belli bir istekleri doğrultusunda böyle bir çalışma olabilir mi?
Nerull: Yakın zamanda yeni bir sunucu açmayı düşünmüyoruz. Şu anda tüm sunucularımız yeni oyuncularımızı kabul edebilecek düzeyde bulunuyor.
11- İstanbul Kıyamet Vakti'nde ileriki zamanlarda oyuncularımızı ne gibi güncellemeler bekliyor. Kısa zaman içerisinde oyuncuları tatmin edecek bir güncelleme olacak mı?
Nerull: Yapılacak güncellemelerle ilgili önceden bilgi veremiyoruz maalesef. İKV’miz için çalışmalarımız her zaman ki gibi devam ediyor
12- Oyunumuzda her gün artık sıkça göremeye alıştığımız oyuncular tarafından edilen küfürler. Bu gibi rahatsız edici davranış sergileyen oyunculara daha caydırıcı önlemler alınacak mı? 3-5 günlük bir susturma sizce yeterli mi? Ufak bir hata olmasına rağmen hala neden oyundan çıkan kişiyi şikâyet edemiyoruz?
Nerull: İKV Şikayet sistemimizde sizlerin de bildiği üzere yazışmalar incelenerek gerekli yaptırımlar uygulanıyor. Verilen cezalar 3 günle sınırlı değil tabi ki. Ceza alan bir kullanıcı (karakter değil) şimdiye dek aldığı ceza sayısına göre bundan sonra alacağı ceza süresi uzayacaktır. Örneğin bir süreden sonra bu ceza uzaklaştırma cezası olur ve hesabın süresiz olarak kapatılması dahi söz konusu olabilir.
13- Bizim sorularımız şimdilik bu kadar röportaj sorularımıza cevap verdiğiniz için teşekkür ederiz. Oyunumuzun şimdiki halinden daha güzel yerlerde görmek üzere Allaha emanet olun.
Nerull: Buradaki İstanbul Kıyamet Vakti oyuncularına ne söylemek istersiniz?
Umarım akılda kalan soru işaretlerinin üzerini çizebilmişizdir. İstanbul’un tüm güzellikleri sizlerle olsun. En kısa sürede bir araya gelmek dileğiyle. Sevgiler
Nihat "Nerull" Özpay
Head Game Master
Sobee Studios
