Tank ve Dps

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Bigugur
Acemi Savaşçı
Acemi Savaşçı
Mesajlar: 2
Kayıt: 12 Nis 2010 21:44

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen Bigugur »

Herkese Selamlar,
ben bu oyunu Betaya başladığı Aralık 2006 da başladım ve yaklaşık 2 sene zevkle oynadım. Bu zevkli anları özellikle arkadaşlıklarına çok değer verdiğim Lazmania, xxxHaKaNxxx, Cadı, ve CapatainATX hocamıza borçluyum.

Öncelikle belirtmek isterim ki İKV'nin ilk ve tek Türk MMORPG olması ile gurur ve onur duyuyorum, ve konusu ile Görselliği ve Müzikleriyle milyon dolarlık bütçeli MMORPG leri ezip geçer. Ancak sınırlı bütçe ve kadronun eksiklikleri bu güzel görüntü ve seslerin arkasında gizleniyor. Oyun motorunda ve Karakter hareketlerinde çok önemli eksikler vardır. Örneğin: Bir Büyücü koşarak arkasındaki hedefi kaçırmadan vurabiliyor. Ya da bir kaç duvar arkasındaki hedefi nasıl görüyorsa aynı "ustalıkla" avlıyor. Aynı durum Savaşçılar için de geçerli olduğu durumlar var. Fazla da vaktinizi almak istemiyorum. Gördüğünüz gibi karakter ve yaratık animasyonlarında ciddi hatalar var.
Gargoyle un da hatırlattığı gibi eski zamanlarda İKV'nin karakter değerlerini Oyuncular özgürce dağıtabiliyordu. Bunun üzerine Savaşçıların bazıları sırf Bünye ye puan yatırarak Büyücüleri resmen donla kesiyorlardı. Yönetim bu durumu el koyarak bir değere verilebilecek maksimum puana sınırlama getirdiler(bana göre olumlu bir uygulamaydı bu). Ancak daha sonradan anlamsız bir şekilde tek tip karakter puan sistemine geçilmiştir ve kanımca bunun da sebebi maalesef Yapımcıların oyundaki sınıflar arasındaki güç dengesini sağlıyamamalaridir. Bu anlamsız çaba yüzünden benim gibi birçok oyuncunun oyundan ayrılmasına sebep olmuşlardır.
Bu itiraz ve önerilerimi Mevlüt Dinç üstadımız ve DEV Gorgar ile görüştüğümüz de dile getirdim ancak imkanlarının kısıtlı olduklarını ilettiler bana. Bunu duymak bana üzüntü veriyor çünkü bu oyunun Dünya çapında başarılı olmasını gerçekten isterdim. Ancak bu haliyle maalesef bırakın Kapıkuleyi Boğazı bile geçemez (acı ama gerçek).
Benim yapımcılara ve Mevlüt Dinç Üstadımıza nacizane önerim bu Oyunu geliştirmekten vazgeçin. Değerli vaktinizi ve emeğinizi temelden bozuk olan bir oyunu düzeltmeye harcamaktansa, edindiğiniz bilgi ve birikimler ışığında, oyuncuların da istek ve arzularına da kulak vererek Yepyeni bir oyun sistemi oluşturmalarını dilerim. Ayrıca diğer MMORPG lerin denenmiş ve başarılı olmuş yönlerinden de ilham da alinabilir. Örneğin bir Pazar alanı veya Müzayede evi gibi.
Burada İKV nin buraya sığdıramadığım bir sürü eksiklikleri ve güzellikleri daha var, ancak en başta da söylediğim gibi aslında bu oyundan ne kadar zevk aldığın herhangi bir sisteme değil birlikte oynadığınız insanlar ile sınırlıdır.
Saygılarımla


(Çok eski)
Eminönü
Bigugur
MyLady
Miraculix
Kullanıcı avatarı
SAMILBEY
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 72
Kayıt: 04 Ara 2009 18:29

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen SAMILBEY »

Bigugur yazdı:Herkese Selamlar,
ben bu oyunu Betaya başladığı Aralık 2006 da başladım ve yaklaşık 2 sene zevkle oynadım. Bu zevkli anları özellikle arkadaşlıklarına çok değer verdiğim Lazmania, xxxHaKaNxxx, Cadı, ve CapatainATX hocamıza borçluyum.

Öncelikle belirtmek isterim ki İKV'nin ilk ve tek Türk MMORPG olması ile gurur ve onur duyuyorum, ve konusu ile Görselliği ve Müzikleriyle milyon dolarlık bütçeli MMORPG leri ezip geçer. Ancak sınırlı bütçe ve kadronun eksiklikleri bu güzel görüntü ve seslerin arkasında gizleniyor. Oyun motorunda ve Karakter hareketlerinde çok önemli eksikler vardır. Örneğin: Bir Büyücü koşarak arkasındaki hedefi kaçırmadan vurabiliyor. Ya da bir kaç duvar arkasındaki hedefi nasıl görüyorsa aynı "ustalıkla" avlıyor. Aynı durum Savaşçılar için de geçerli olduğu durumlar var. Fazla da vaktinizi almak istemiyorum. Gördüğünüz gibi karakter ve yaratık animasyonlarında ciddi hatalar var.
Gargoyle un da hatırlattığı gibi eski zamanlarda İKV'nin karakter değerlerini Oyuncular özgürce dağıtabiliyordu. Bunun üzerine Savaşçıların bazıları sırf Bünye ye puan yatırarak Büyücüleri resmen donla kesiyorlardı. Yönetim bu durumu el koyarak bir değere verilebilecek maksimum puana sınırlama getirdiler(bana göre olumlu bir uygulamaydı bu). Ancak daha sonradan anlamsız bir şekilde tek tip karakter puan sistemine geçilmiştir ve kanımca bunun da sebebi maalesef Yapımcıların oyundaki sınıflar arasındaki güç dengesini sağlıyamamalaridir. Bu anlamsız çaba yüzünden benim gibi birçok oyuncunun oyundan ayrılmasına sebep olmuşlardır.
Bu itiraz ve önerilerimi Mevlüt Dinç üstadımız ve DEV Gorgar ile görüştüğümüz de dile getirdim ancak imkanlarının kısıtlı olduklarını ilettiler bana. Bunu duymak bana üzüntü veriyor çünkü bu oyunun Dünya çapında başarılı olmasını gerçekten isterdim. Ancak bu haliyle maalesef bırakın Kapıkuleyi Boğazı bile geçemez (acı ama gerçek).
Benim yapımcılara ve Mevlüt Dinç Üstadımıza nacizane önerim bu Oyunu geliştirmekten vazgeçin. Değerli vaktinizi ve emeğinizi temelden bozuk olan bir oyunu düzeltmeye harcamaktansa, edindiğiniz bilgi ve birikimler ışığında, oyuncuların da istek ve arzularına da kulak vererek Yepyeni bir oyun sistemi oluşturmalarını dilerim. Ayrıca diğer MMORPG lerin denenmiş ve başarılı olmuş yönlerinden de ilham da alinabilir. Örneğin bir Pazar alanı veya Müzayede evi gibi.
Burada İKV nin buraya sığdıramadığım bir sürü eksiklikleri ve güzellikleri daha var, ancak en başta da söylediğim gibi aslında bu oyundan ne kadar zevk aldığın herhangi bir sisteme değil birlikte oynadığınız insanlar ile sınırlıdır.
Saygılarımla


(Çok eski)
Eminönü
Bigugur
MyLady
Miraculix
Arkadas kısaca ozetlemıs sanırım durumu.. Emın olmamakla beraber oyunda kullanılan motor gene mevlut dınc ın onderlıgındekı actor oyun motoru tabanı uzerıne yapımıs bır oyun ve bence bu tarz onlıne oyunlar ıcın cok cesıtlılık ve hareket kabılıyetı olmuyan bır motor oldgunu dusunuyorum .. elbette bunlar ısın cok teknık detayları ama ıyı bır oyunun en onemlı temelı oyun motoru oldugunu dusunursek.. mevcut bu oyunun ılerıye yonelık gelısımınde bu oyun motoru ıle gıdıp gıtmıyecegını bıızm teknık olarak bılmemız zor.. ama gorunen su kı cok saglıklı ve yaratıcı degıl..Tabıkı boyle bır oyun yarata bılmek ıcın profesyonel oyun motorları almak oyle sanıldıgı gıbı kolay da degıl ortalama ıyı bır oyun motoru lısansını almak 100,000-150,000 $ gıbı el yakan cınsden bır deger odemek gerekıyor bu oyunumuz turkıyenın bır ılkı oldugu ıcın ve zamanında mynetın maddı destegı ıle yola cıkıldıgı dusunulunce ayrılan ılk gelıstırme parası nedır bılemeyız.. bence oyun mevcut bu sıstemle daha ılerıye gıtmesı zor radıkal degısıklıkler ve yuksek meblaglarla ılerı sevıyelerde gıdıle bılecegını dusunuyorum.. Tabı bunlar benım eskıbır oyuncu ve oyun meraklısı olarak kısısel fıkırlerımdır.. teknık konularda her na kadar bu yapımcı arkadaslar kadar bılgılı olmaksada kendı tecrubelerım ısıgında gorduklerım boyle.. Saygılarımla.....................
[img][a%20href=http://urlal.com/dqqf][img%20src=http://i1001.hizliresim.com/2010/1/28/1635.bmp][/a][/img]
Kullanıcı avatarı
Gargoyle35
Mezarlık Bekçisi
Mezarlık Bekçisi
Mesajlar: 1123
Kayıt: 04 Ara 2009 17:31
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Deva

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen Gargoyle35 »

Bigugur yazdı:Herkese Selamlar,
ben bu oyunu Betaya başladığı Aralık 2006 da başladım ve yaklaşık 2 sene zevkle oynadım. Bu zevkli anları özellikle arkadaşlıklarına çok değer verdiğim Lazmania, xxxHaKaNxxx, Cadı, ve CapatainATX hocamıza borçluyum.

Öncelikle belirtmek isterim ki İKV'nin ilk ve tek Türk MMORPG olması ile gurur ve onur duyuyorum, ve konusu ile Görselliği ve Müzikleriyle milyon dolarlık bütçeli MMORPG leri ezip geçer. Ancak sınırlı bütçe ve kadronun eksiklikleri bu güzel görüntü ve seslerin arkasında gizleniyor. Oyun motorunda ve Karakter hareketlerinde çok önemli eksikler vardır. Örneğin: Bir Büyücü koşarak arkasındaki hedefi kaçırmadan vurabiliyor. Ya da bir kaç duvar arkasındaki hedefi nasıl görüyorsa aynı "ustalıkla" avlıyor. Aynı durum Savaşçılar için de geçerli olduğu durumlar var. Fazla da vaktinizi almak istemiyorum. Gördüğünüz gibi karakter ve yaratık animasyonlarında ciddi hatalar var.
Gargoyle un da hatırlattığı gibi eski zamanlarda İKV'nin karakter değerlerini Oyuncular özgürce dağıtabiliyordu. Bunun üzerine Savaşçıların bazıları sırf Bünye ye puan yatırarak Büyücüleri resmen donla kesiyorlardı. Yönetim bu durumu el koyarak bir değere verilebilecek maksimum puana sınırlama getirdiler(bana göre olumlu bir uygulamaydı bu). Ancak daha sonradan anlamsız bir şekilde tek tip karakter puan sistemine geçilmiştir ve kanımca bunun da sebebi maalesef Yapımcıların oyundaki sınıflar arasındaki güç dengesini sağlıyamamalaridir. Bu anlamsız çaba yüzünden benim gibi birçok oyuncunun oyundan ayrılmasına sebep olmuşlardır.
Bu itiraz ve önerilerimi Mevlüt Dinç üstadımız ve DEV Gorgar ile görüştüğümüz de dile getirdim ancak imkanlarının kısıtlı olduklarını ilettiler bana. Bunu duymak bana üzüntü veriyor çünkü bu oyunun Dünya çapında başarılı olmasını gerçekten isterdim. Ancak bu haliyle maalesef bırakın Kapıkuleyi Boğazı bile geçemez (acı ama gerçek).
Benim yapımcılara ve Mevlüt Dinç Üstadımıza nacizane önerim bu Oyunu geliştirmekten vazgeçin. Değerli vaktinizi ve emeğinizi temelden bozuk olan bir oyunu düzeltmeye harcamaktansa, edindiğiniz bilgi ve birikimler ışığında, oyuncuların da istek ve arzularına da kulak vererek Yepyeni bir oyun sistemi oluşturmalarını dilerim. Ayrıca diğer MMORPG lerin denenmiş ve başarılı olmuş yönlerinden de ilham da alinabilir. Örneğin bir Pazar alanı veya Müzayede evi gibi.
Burada İKV nin buraya sığdıramadığım bir sürü eksiklikleri ve güzellikleri daha var, ancak en başta da söylediğim gibi aslında bu oyundan ne kadar zevk aldığın herhangi bir sisteme değil birlikte oynadığınız insanlar ile sınırlıdır.
Saygılarımla


(Çok eski)
Eminönü
Bigugur
MyLady
Miraculix
Teşekkürler abi :D
Resim
Kullanıcı avatarı
Petcarar
Yasemin'in Gözcüsü
Yasemin'in Gözcüsü
Mesajlar: 1245
Kayıt: 04 Ara 2009 18:19
Sunucu: Meran
Klan: Arzın Çocukları

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen Petcarar »

Bigugur yazdı:Herkese Selamlar,
ben bu oyunu Betaya başladığı Aralık 2006 da başladım ve yaklaşık 2 sene zevkle oynadım. Bu zevkli anları özellikle arkadaşlıklarına çok değer verdiğim Lazmania, xxxHaKaNxxx, Cadı, ve CapatainATX hocamıza borçluyum.

Öncelikle belirtmek isterim ki İKV'nin ilk ve tek Türk MMORPG olması ile gurur ve onur duyuyorum, ve konusu ile Görselliği ve Müzikleriyle milyon dolarlık bütçeli MMORPG leri ezip geçer. Ancak sınırlı bütçe ve kadronun eksiklikleri bu güzel görüntü ve seslerin arkasında gizleniyor. Oyun motorunda ve Karakter hareketlerinde çok önemli eksikler vardır. Örneğin: Bir Büyücü koşarak arkasındaki hedefi kaçırmadan vurabiliyor. Ya da bir kaç duvar arkasındaki hedefi nasıl görüyorsa aynı "ustalıkla" avlıyor. Aynı durum Savaşçılar için de geçerli olduğu durumlar var. Fazla da vaktinizi almak istemiyorum. Gördüğünüz gibi karakter ve yaratık animasyonlarında ciddi hatalar var.
Gargoyle un da hatırlattığı gibi eski zamanlarda İKV'nin karakter değerlerini Oyuncular özgürce dağıtabiliyordu. Bunun üzerine Savaşçıların bazıları sırf Bünye ye puan yatırarak Büyücüleri resmen donla kesiyorlardı. Yönetim bu durumu el koyarak bir değere verilebilecek maksimum puana sınırlama getirdiler(bana göre olumlu bir uygulamaydı bu). Ancak daha sonradan anlamsız bir şekilde tek tip karakter puan sistemine geçilmiştir ve kanımca bunun da sebebi maalesef Yapımcıların oyundaki sınıflar arasındaki güç dengesini sağlıyamamalaridir. Bu anlamsız çaba yüzünden benim gibi birçok oyuncunun oyundan ayrılmasına sebep olmuşlardır.
Bu itiraz ve önerilerimi Mevlüt Dinç üstadımız ve DEV Gorgar ile görüştüğümüz de dile getirdim ancak imkanlarının kısıtlı olduklarını ilettiler bana. Bunu duymak bana üzüntü veriyor çünkü bu oyunun Dünya çapında başarılı olmasını gerçekten isterdim. Ancak bu haliyle maalesef bırakın Kapıkuleyi Boğazı bile geçemez (acı ama gerçek).
Benim yapımcılara ve Mevlüt Dinç Üstadımıza nacizane önerim bu Oyunu geliştirmekten vazgeçin. Değerli vaktinizi ve emeğinizi temelden bozuk olan bir oyunu düzeltmeye harcamaktansa, edindiğiniz bilgi ve birikimler ışığında, oyuncuların da istek ve arzularına da kulak vererek Yepyeni bir oyun sistemi oluşturmalarını dilerim. Ayrıca diğer MMORPG lerin denenmiş ve başarılı olmuş yönlerinden de ilham da alinabilir. Örneğin bir Pazar alanı veya Müzayede evi gibi.
Burada İKV nin buraya sığdıramadığım bir sürü eksiklikleri ve güzellikleri daha var, ancak en başta da söylediğim gibi aslında bu oyundan ne kadar zevk aldığın herhangi bir sisteme değil birlikte oynadığınız insanlar ile sınırlıdır.
Saygılarımla


(Çok eski)
Eminönü
Bigugur
MyLady
Miraculix
aslında o maksimum puanın da özgürce verilebilmesi gerekli.1v1de birbirini kesen kombinasyonlar olacaktır kesinlikle.1v1 de yenilmez bir karakter oluşmasın diye oyunun özgürlüklerinin kısıtlanması hiç de hoş bir davranış değil.sonuçta oyunda asıl zevk alınan arena 1v1 değil, takım oyunu :S
Kullanıcı avatarı
Rosafin
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 149
Kayıt: 13 Nis 2010 15:47
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen Rosafin »

Bigugur yazdı:Herkese Selamlar,
ben bu oyunu Betaya başladığı Aralık 2006 da başladım ve yaklaşık 2 sene zevkle oynadım. Bu zevkli anları özellikle arkadaşlıklarına çok değer verdiğim Lazmania, xxxHaKaNxxx, Cadı, ve CapatainATX hocamıza borçluyum.

Öncelikle belirtmek isterim ki İKV'nin ilk ve tek Türk MMORPG olması ile gurur ve onur duyuyorum, ve konusu ile Görselliği ve Müzikleriyle milyon dolarlık bütçeli MMORPG leri ezip geçer. Ancak sınırlı bütçe ve kadronun eksiklikleri bu güzel görüntü ve seslerin arkasında gizleniyor. Oyun motorunda ve Karakter hareketlerinde çok önemli eksikler vardır. Örneğin: Bir Büyücü koşarak arkasındaki hedefi kaçırmadan vurabiliyor. Ya da bir kaç duvar arkasındaki hedefi nasıl görüyorsa aynı "ustalıkla" avlıyor. Aynı durum Savaşçılar için de geçerli olduğu durumlar var. Fazla da vaktinizi almak istemiyorum. Gördüğünüz gibi karakter ve yaratık animasyonlarında ciddi hatalar var.
Gargoyle un da hatırlattığı gibi eski zamanlarda İKV'nin karakter değerlerini Oyuncular özgürce dağıtabiliyordu. Bunun üzerine Savaşçıların bazıları sırf Bünye ye puan yatırarak Büyücüleri resmen donla kesiyorlardı. Yönetim bu durumu el koyarak bir değere verilebilecek maksimum puana sınırlama getirdiler(bana göre olumlu bir uygulamaydı bu). Ancak daha sonradan anlamsız bir şekilde tek tip karakter puan sistemine geçilmiştir ve kanımca bunun da sebebi maalesef Yapımcıların oyundaki sınıflar arasındaki güç dengesini sağlıyamamalaridir. Bu anlamsız çaba yüzünden benim gibi birçok oyuncunun oyundan ayrılmasına sebep olmuşlardır.
Bu itiraz ve önerilerimi Mevlüt Dinç üstadımız ve DEV Gorgar ile görüştüğümüz de dile getirdim ancak imkanlarının kısıtlı olduklarını ilettiler bana. Bunu duymak bana üzüntü veriyor çünkü bu oyunun Dünya çapında başarılı olmasını gerçekten isterdim. Ancak bu haliyle maalesef bırakın Kapıkuleyi Boğazı bile geçemez (acı ama gerçek).
Benim yapımcılara ve Mevlüt Dinç Üstadımıza nacizane önerim bu Oyunu geliştirmekten vazgeçin. Değerli vaktinizi ve emeğinizi temelden bozuk olan bir oyunu düzeltmeye harcamaktansa, edindiğiniz bilgi ve birikimler ışığında, oyuncuların da istek ve arzularına da kulak vererek Yepyeni bir oyun sistemi oluşturmalarını dilerim. Ayrıca diğer MMORPG lerin denenmiş ve başarılı olmuş yönlerinden de ilham da alinabilir. Örneğin bir Pazar alanı veya Müzayede evi gibi.
Burada İKV nin buraya sığdıramadığım bir sürü eksiklikleri ve güzellikleri daha var, ancak en başta da söylediğim gibi aslında bu oyundan ne kadar zevk aldığın herhangi bir sisteme değil birlikte oynadığınız insanlar ile sınırlıdır.
Saygılarımla


(Çok eski)
Eminönü
Bigugur
MyLady
Miraculix

:!: :!: :!:
      • Resim Resim Resim
Kullanıcı avatarı
Gargoyle35
Mezarlık Bekçisi
Mezarlık Bekçisi
Mesajlar: 1123
Kayıt: 04 Ara 2009 17:31
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Deva

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen Gargoyle35 »

:!: :idea: :!:
Resim
SeraxsTyLe
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 363
Kayıt: 05 Ara 2009 09:10

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen SeraxsTyLe »

Gargoyle35 yazdı:Resim

Sevgili İkv oyuncuları ve Developerlar yukarda gördüğünüz gibi İkv oyununda Tank ve Dps kavramları geçmiştir.Kadim hidra gelene kadar ikvden başka online oyun oynamayan arkadaşlarımız duymadığı bir kaç terimdir.Öncelikle genel olarak Tank ve Dps açılımını yapmak istiyorum.

TANK
Bu terim genelde Savaşçı sınıfına hitaben kullanılır. Tankın amacı, mobları(yaratıkları) üstüne çekerek bütün dayağı tek başına yemesidir. Bu şekilde ağır zırhı[+Kalkan] onu koruyacaktır (sonsuza kadar değil tabiki ) ve guruptaki diğer kişiler rahat nefes alabileceklerdir.Ayrıca Tank olarak yapılmış savaşçıların yüksek can ve makul ölçüde karizmaları olmalı ki düşmanları üzerine çekebilsinler.Aşağıda Tam manasıyla tank kavramını gösteren bir foto vardır.Str[Güç] Dex[çeviklik] Con[Can] Int[zeka] Wis[bilgelik] Cha[Karisma] orda [AC][ARMOR CLASS] 84 olan zırh etkisi ve bu rakam herkesin kendi isteğine göre ayarlanılabiliyor.Tank olmak istemiş ve nasıl yapmış arkadaş resimde açıkça görülüyor.Dps ise daha çok DEX biraz daha az CON ve karizmasıda minimun olmalı.


Resim

DPS
"Damage Per Second" kısaltmasıdır. Saniye başında verilen hasar anlamına gelir. Silahlarda DPS kısmında yazar ne kadar hasar verdiği. Ne kadar yüksekse o kadar fazla hasar verir. Çoğunlukla Savaşçı [Rogue,Ranger,Champion ikvde yoktur] Dps kavramı için uygundur.Tanklara nispeten az canları ve daha çok çeviklikleri[Dexterity] vardır.Daha az hasar almamaları için çünkü tanklar kadar ağır ve dayanıklı zırhları giyemezler ve kalkan kullanmazlar.


Şimdi sayın İkv oyuncuları ve Developerlar İkvde karakterimizi kendimiz mi yapıyor da Tank ve Dps terimlerini kullanmışınız.Tüm savaşçıların canları eşit.Zırhları eşit.Saniyede verdikleri hasar eşit.Neye göre bu ayrımı yapıyorsunuz hiç anlamış değilim.Kışkırtma yeteniği yapan sizce Tank yeteneği alıyorsa tamam diyeceğim söz yoktur ama Tank kavramını diğer online oyunları oynamış arkadaşlar daha net bir şekilde öğrenir.Ayrıca ikvde tek tip zırh var verdiği koruma hepsinin aynı.Elimize kalkan alamıyoruz.Daha bir sürü şey sadece terim kullanmakla olmuyor bazı şeyler umarım eleştirilerimi yapıcı olarak görür ve ters anlamazsınız.Zaten bu karakteri kendi yapmamamız çok saçma eskiden bu varmış ikvde ama bunun değiştirilmesiyle çok beta oyuncusu oyunu bıraktı en yakından bildğim abim Bigugur ve arkadaşları.Aynı şekilde artık bende bu oyuna ne vakit nede para ayırıcam.Umarım bazı şeyler düzeltilir çünkü oraya terim yazmakla olmuyor.

Saygılarımla...
Çok güzel konuya değinmişsin böyle bir konu şarttı ve emek sarf edip açmışsın Teşekkürlerimi sunar başarının devamını dilerim.
* ђéя séçίş, bίя ωazqéçίşтίr.....
smartenes
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 329
Kayıt: 10 Ara 2009 22:03
Sunucu: Eminönü
Klan: Arzın Çocukları

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen smartenes »

SeraxsTyLe yazdı:
Gargoyle35 yazdı:Resim

Sevgili İkv oyuncuları ve Developerlar yukarda gördüğünüz gibi İkv oyununda Tank ve Dps kavramları geçmiştir.Kadim hidra gelene kadar ikvden başka online oyun oynamayan arkadaşlarımız duymadığı bir kaç terimdir.Öncelikle genel olarak Tank ve Dps açılımını yapmak istiyorum.

TANK
Bu terim genelde Savaşçı sınıfına hitaben kullanılır. Tankın amacı, mobları(yaratıkları) üstüne çekerek bütün dayağı tek başına yemesidir. Bu şekilde ağır zırhı[+Kalkan] onu koruyacaktır (sonsuza kadar değil tabiki ) ve guruptaki diğer kişiler rahat nefes alabileceklerdir.Ayrıca Tank olarak yapılmış savaşçıların yüksek can ve makul ölçüde karizmaları olmalı ki düşmanları üzerine çekebilsinler.Aşağıda Tam manasıyla tank kavramını gösteren bir foto vardır.Str[Güç] Dex[çeviklik] Con[Can] Int[zeka] Wis[bilgelik] Cha[Karisma] orda [AC][ARMOR CLASS] 84 olan zırh etkisi ve bu rakam herkesin kendi isteğine göre ayarlanılabiliyor.Tank olmak istemiş ve nasıl yapmış arkadaş resimde açıkça görülüyor.Dps ise daha çok DEX biraz daha az CON ve karizmasıda minimun olmalı.


Resim

DPS
"Damage Per Second" kısaltmasıdır. Saniye başında verilen hasar anlamına gelir. Silahlarda DPS kısmında yazar ne kadar hasar verdiği. Ne kadar yüksekse o kadar fazla hasar verir. Çoğunlukla Savaşçı [Rogue,Ranger,Champion ikvde yoktur] Dps kavramı için uygundur.Tanklara nispeten az canları ve daha çok çeviklikleri[Dexterity] vardır.Daha az hasar almamaları için çünkü tanklar kadar ağır ve dayanıklı zırhları giyemezler ve kalkan kullanmazlar.


Şimdi sayın İkv oyuncuları ve Developerlar İkvde karakterimizi kendimiz mi yapıyor da Tank ve Dps terimlerini kullanmışınız.Tüm savaşçıların canları eşit.Zırhları eşit.Saniyede verdikleri hasar eşit.Neye göre bu ayrımı yapıyorsunuz hiç anlamış değilim.Kışkırtma yeteniği yapan sizce Tank yeteneği alıyorsa tamam diyeceğim söz yoktur ama Tank kavramını diğer online oyunları oynamış arkadaşlar daha net bir şekilde öğrenir.Ayrıca ikvde tek tip zırh var verdiği koruma hepsinin aynı.Elimize kalkan alamıyoruz.Daha bir sürü şey sadece terim kullanmakla olmuyor bazı şeyler umarım eleştirilerimi yapıcı olarak görür ve ters anlamazsınız.Zaten bu karakteri kendi yapmamamız çok saçma eskiden bu varmış ikvde ama bunun değiştirilmesiyle çok beta oyuncusu oyunu bıraktı en yakından bildğim abim Bigugur ve arkadaşları.Aynı şekilde artık bende bu oyuna ne vakit nede para ayırıcam.Umarım bazı şeyler düzeltilir çünkü oraya terim yazmakla olmuyor.

Saygılarımla...
Çok güzel konuya değinmişsin böyle bir konu şarttı ve emek sarf edip açmışsın Teşekkürlerimi sunar başarının devamını dilerim.
Katılıyorum. ;)
-"Lodos kalmayana dek Arz. Arz olmak bir tarz."
smartenes - Eminönü since: ?/Mart/2006
Kullanıcı avatarı
Gargoyle35
Mezarlık Bekçisi
Mezarlık Bekçisi
Mesajlar: 1123
Kayıt: 04 Ara 2009 17:31
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Deva

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen Gargoyle35 »

Teşekkürler arkadaşlar ama neden bir GM veya DEV cevap veremedi konular kilitleniyor ama buna bir cevap verilemiyor.Ben GMlerin bilgisinden şüphe duydum bu basit konuya şu nedenden ötürü senin dediğin imkansız yanıtı bu kadar zorsa dahada güncelemenin anlamı yok konuyu bunuda kilitleyin silinde bari kirlilik olmasın !
Resim
Kullanıcı avatarı
complex
Yasemin'in Gözcüsü
Yasemin'in Gözcüsü
Mesajlar: 1221
Kayıt: 05 Ara 2009 22:37
Sunucu: Sancak
Klan: Lodos

Re: Tank ve Dps

Mesaj gönderen complex »

Ne demelerini bekliyorsun. Bekle de gör bölgeleri.
APCAĞAApçağa
Ŧıгคt özɠüภ

________________________________________________________________________________________
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön