Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 12 Tem 2022 11:40
Aktor demosunu paylaşmışlardı. Genel bir kullanıma sunulmamıştı. Türk oyun motoru, Türk oyunu
Merakın gider indir
İstanbul Kıyamet Vakti Oyuncularının Buluşma Noktası
http://forum.istanbuloyun.com/
Açıkçası bu kadar eski bir motor ve yapı için efor harcamaya gönüllü olmazdım. Çok fazla kişinin de gönüllü olacağını sanmıyorum. İlk yazıda da bahsettiğim gibi kendi oyun projeniz üzerinden ilerlemeniz bence çok daha sağlıklı.
zaten yukarda yazdık oyunu satın almasına gerek yok telifi alsa yeter. Bir arkadaş 1 yılı geçmedi yaptı böyle bir oyun. Gözü korkutmayalım bence. Telif yüzünden yayınlamadı.aydineray yazdı: ↑17 Tem 2022 09:03Açıkçası bu kadar eski bir motor ve yapı için efor harcamaya gönüllü olmazdım. Çok fazla kişinin de gönüllü olacağını sanmıyorum. İlk yazıda da bahsettiğim gibi kendi oyun projeniz üzerinden ilerlemeniz bence çok daha sağlıklı.
Basit indie projeler "tasarlayacaksanız" Unity veya Godot kullanılabilir. Bunların sağladığı pipelineları yeterli bulmuyorsanız veya ölçeklenebilir bir proje geliştirmeniz gerekiyorsa tavşan deliğine hoşgeldiniz; grafik apileri (directx, opengl, vulkan, metal vs.), fizik, networking, deployment... Bu kadar eforu harcayabilecek takımım yok diyorsanız da rendering engine, hazır fizik kütüphaneleri, hazır networking araçları ile de ilerleyebilirsiniz.
Herkesin hayali bir MMO yapmak ama bu yolun ne kadar uzun, meşakkatli ve maliyetli olduğunu görmek lazım. Bu noktada önerim; her adımınızda ufak projeler geliştirmek, ağınızı ve çevrenizi kuvvetlendirmek, spesifik bir alanda kendinizi geliştirirken aynı zamanda diğer alanlar hakkında da bilgilenmek.
Hocam çok merak ettim.. Madem bunu başarabiliyorsunuz, neden sırf maden toplayan karakter oluşturmadınız? (veya oluşturdunuz mu?)aydineray yazdı: ↑09 Tem 2022 08:53 Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.
Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır![]()
Sizce çözüm nedir? Ne yapılması gerek? Yeni motor, yeni yazılım, yeni ekip mi?
Niye böyle bir şey yapayım ki? Oyuna ve topluluğa zarar verici bir eylem bu.Esadullah yazdı: ↑17 Tem 2022 09:32Hocam çok merak ettim.. Madem bunu başarabiliyorsunuz, neden sırf maden toplayan karakter oluşturmadınız? (veya oluşturdunuz mu?)aydineray yazdı: ↑09 Tem 2022 08:53 Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.
Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır![]()
"böyle" bir oyundan bahsettiğiniz "massive" multiplayer online ise maalesef bu mümkün değil. Oyun tasarlamakta veya az eforla bir fikri prototiplemekte bir sorun yok, kısa zamanda elbette yapılabilir ki game jamler içerisinde de bunlar yapılıyor. Lakin "devasa" çok oyunculu bir oyun projesi geliştirilirken bunlar geçerli değil. Çok az bir CCU limiti ile "devasa" bir oyun yapmış olmuyorsunuz.MetalV yazdı: ↑17 Tem 2022 09:20zaten yukarda yazdık oyunu satın almasına gerek yok telifi alsa yeter. Bir arkadaş 1 yılı geçmedi yaptı böyle bir oyun. Gözü korkutmayalım bence. Telif yüzünden yayınlamadı.aydineray yazdı: ↑17 Tem 2022 09:03Açıkçası bu kadar eski bir motor ve yapı için efor harcamaya gönüllü olmazdım. Çok fazla kişinin de gönüllü olacağını sanmıyorum. İlk yazıda da bahsettiğim gibi kendi oyun projeniz üzerinden ilerlemeniz bence çok daha sağlıklı.
Basit indie projeler "tasarlayacaksanız" Unity veya Godot kullanılabilir. Bunların sağladığı pipelineları yeterli bulmuyorsanız veya ölçeklenebilir bir proje geliştirmeniz gerekiyorsa tavşan deliğine hoşgeldiniz; grafik apileri (directx, opengl, vulkan, metal vs.), fizik, networking, deployment... Bu kadar eforu harcayabilecek takımım yok diyorsanız da rendering engine, hazır fizik kütüphaneleri, hazır networking araçları ile de ilerleyebilirsiniz.
Herkesin hayali bir MMO yapmak ama bu yolun ne kadar uzun, meşakkatli ve maliyetli olduğunu görmek lazım. Bu noktada önerim; her adımınızda ufak projeler geliştirmek, ağınızı ve çevrenizi kuvvetlendirmek, spesifik bir alanda kendinizi geliştirirken aynı zamanda diğer alanlar hakkında da bilgilenmek.
Bu oyunun motoru çok eski şuan da hiç bir işe yaramaz. 10 yıl önce şirket satıldı ve bu motoru geliştirenler şirketten ayrıldı. Motor da 10 yıl önce ömrünü doldurdu. Bir oyunu geliştirmek için motorun da geliştirilmesi gerekiyor yada "güncel" motorlar üzerinde oyun yapmak gerekiyor.