Cümlelerinizin çoğunun altına ben de imzamı atar ve desteklerim. Söylemek istediğim de yapıcı eleştirileri bu dille ifade etmekti. Konunun başlığına bakıldığında amacın ne olduğu anlaşılıyor. Beni rahatsız eden geliştirme önerileri değil kullanılan üsluptu. Elbette söylediklerinizin çoğunda özellikle kombinasyon özgürlüğü konusunda -İKV'nin son büyük güncellemelerinin hepsinde- oyuncuların bir fanusa kapatıldığı açık. Tek düze oyuncularla dolu oluyor herkes bölgenin hakkını verince ki maalesef bu da sıradanlaşmaya yol açıyor. Yorumunuz için teşekkür ederim. Tüm iyi dileklerinizi ben de umuyorum.TENGRISOYLUTURUK yazdı: ↑11 Nis 2018 02:53Merhaba,xLuCaGox yazdı: ↑10 Nis 2018 10:59 Kinayeli bir tavırla 11. seviyesinde hala beta gibi gördüğünüz oyuna geliştirme önerisi vermeye tenezzül ettiğiniz için teşekkürler. Başka MMORPG oyunlarından emsal alınan özellikler, rol yapma oyunlarının tamamında olacak diye ahkam kesmekte üzücü. Gereksiz eleştiri, gizli hayranlıktır. Hala kanında zehir gibi dolaşan o hayranlıkla forumda zaman geçiren fakat oyuna etmediği laf kalan insanları gördükçe mutluluk duyuyorum. Kimse kimseye bir şey ikna etmek zorunda değil; kimse oyunu silah zoruyla/ölüm tehdidiyle oynamıyor. Oyun bittiyse sizin tabiriniz ile öldüyse ilgilenmez, oynamaz, üzerinde düşünmezsiniz. Baktınız olmuyor, bakmazsınız bu kadar basit olan bir şeyi böyle komplike hale getirip 7/24 forum üzerinden milleti rahatsız eden tayfa aşırı can sıkıcı. Açıkçası oyunda boss kaçıran o psikolojisi bozuk ahalinin forumda "oyun çok kötü moruq" tayfasının olduğundan şüpheleniyorum ve günden güne bu şüphem artıyor. Kendini ikna edemeyen insanların hayatta en çok sığındığı şey 'şikayet'tir.
11. senesinde hala beta gibi olan oyuna gönül vermiş birisi. Esen kalın.
Ben de 11. yılında olan bu ihtiyar delikanlı oyuna gönül vermiş bir kişi olarak oyunun hâlâ çok eksik olduğunu belirtiyorum. Yapıcı eleştiriler dikkate alınmalı ve küçük ama sürekli güncellemelerle oyuncular oyuna çekilmeli. Örneğin 2 numaralı önerme benim yıllardır bu oyuna gelmesini beklediğim bir özellik, oyun haritasını tam ekran olarak görebilmeliyiz. Oyuna giriş değiştirilmeli, karakter değiştirmek için oyunu tümüyle kapatmak çok çağ dışı. Patron OOK'leri kaçıranlara da caydırıcı cezalar verilmeli, örneğin "süreli IP erişim yasağı" kısmen caydırıcı bir cezadır. Bu benim aklıma gelebiliyorsa geliştiricilerin aklına çok daha iyi çözümler gelebilir.
Ve elbette artık karakteri yönlendirme düğmeleri ve mantığı değişmeli, karakterin yalnızca fare kullanılarak ilerletilmesi çok geride kaldı.
Ve en nefret ettiğim ve bu oyunun kanseri olan özelliğe geliyorum. Özellikle Çemberlitaş geldiğinden beri şaheser ve nadide efsunlu eşyalar tektipleşti ve oyuncuya kombinasyon özgürlüğü tanıyan özelliğini yitirdi. Bunu şimdi Karaköy'de de yaşıyoruz ve ilerde daha yoğun yaşayacağız. Savaşçı sınıfında şuan neden Hidra Nefesi/Yıldız Alevi gibi tek tip element hasar verici eşyalar var, eskisi gibi "elektrik, buz, ateş, zehir, asit" hasarlarına çeşitli efsunlar eklenerek oluşturulan kombinasyonlar neden yok? Ve nadide ile şaheser eşyalar neden aktarılamıyor? Bunun yerine diğer oyunlarda bulunan karakter şifreleme veya eşya şifreleme gibi çağımız oyun teknolojisinde kullanılan yöntemler bizim oyunumuza da eklemlenmelidir.
Sıraladığım tüm bu öneriler yapıcı eleştiri özelliğinde olup, kesinlikle bir "kıskanma" veya "oyuna zarar verme" amacı taşımamaktadır. Dilerim çok emek verilerek yapılmış olan ve bana göre gerçekten çok nitelikli bilgilerle, entelektüel kültürle dolu olan bu Türk oyunu daha uzun yıllar capcanlı biçimde varlığını korur.![]()
11. SENESİNDE HALA BETA GİBİ OLAN OYUNA GELİŞTİRME ÖNERİLERİ
-
xLuCaGox
- Kobra Takipçisi

- Mesajlar: 935
- Kayıt: 21 Oca 2012 18:10
- Sunucu: Tılsım
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Nemesis
Re: 11. SENESİNDE HALA BETA GİBİ OLAN OYUNA GELİŞTİRME ÖNERİLERİ
xLuCaGox | LLAMA | dRopheaLing | Smegma | PaRCHeR | PaRCHeRII | PaRCHeRIII | Lucago | DrKojiro
since 2007
Tılsım - Anka - Eminönü
İKV 2020 Mani Birinciliği*
since 2007
Tılsım - Anka - Eminönü
İKV 2020 Mani Birinciliği*
