Daha Oynanabilir Bir İKV İçin...

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
Forumkral
Çınaraltı Müdavimi
Çınaraltı Müdavimi
Mesajlar: 838
Kayıt: 29 Haz 2010 16:00

Re: Daha Oynanabilir Bir İKV İçin...

Mesaj gönderen Forumkral »

JackGhosen yazdı:
JackGhosen yazdı:
◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Objelerin Traverse yada Noclip Değerleri Tekrar Düzenlenmelidir. Örnek Vermek Gerekirse;

Sivri Ada'da Taşkanatlara Giden Yol Üzerinde Bulunan, Karakterimizin 3 Katı Büyüklüğündeki Kumul Kayaçlardan Geçerken Karakterimiz Dağ, Taş, Dere, Tepe Dinlemeden İlerliyor.

Fakat Fareadam Köyü'nün Bitiminde Dev Komodoya Giden Yoldaki Ufacık Kayanın, Bırakın Üstünden Geçmeyi Yanından Geçerken Zorlanıyoruz.

Aynı Şekilde Yeraltı Bölgesi'nde Hikaye ve Bölge Adıyla Tezat Düşmemesi Açısından Yoluna Kenarına Koyulmuş Sözde Estetik Amaçlı, Fizik Kanunlarına Tamamen Aykırı Kayaçların Yanından Geçerken Önümüzde Engel Yokken Bile Takılıyoruz.


◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊





Söz Konusu Geçen Resimlere Aşağıdan Bakabilirsiniz.

Not: Resimlere Büyük Bakmak İçin Resimin Sol Üstündeki [+]'ya Tıklayınız.





Resim


Resim

Resim
Bu 3 ü ölümdür hele son resimdeki geçişten bi kere takılmadan geçemedim.Tam destek dediklerinin hepsinin yapılması gerek.
Sabırlı insanın öfkesinden kork
Bacon
Kullanıcı avatarı
lBlackDeathl
Mezarlık Bekçisi
Mezarlık Bekçisi
Mesajlar: 1122
Kayıt: 14 Tem 2011 13:19
Sunucu: Sancak

Re: Daha Oynanabilir Bir İKV İçin...

Mesaj gönderen lBlackDeathl »

çok güzel öneriler dikkate alınabilir
Kullanıcı avatarı
EscapisT
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 468
Kayıt: 18 Kas 2011 17:41
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Nemesis

Re: Daha Oynanabilir Bir İKV İçin...

Mesaj gönderen EscapisT »

Tam duyguları tercüme eden bir yazı hepsi mantıklı ve hepsi gerekli. Umarım her zamanki gibi öneri havuzuna atmazlar da gerçekleştirirler.
Kullanıcı avatarı
Splash
Zincir Bozan
Zincir Bozan
Mesajlar: 2085
Kayıt: 27 Oca 2011 13:50
Sunucu: Kuklacı
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: <Game Master>

Re: Daha Oynanabilir Bir İKV İçin...

Mesaj gönderen Splash »

Doğru Söze Ne Denir Dostum...
Kullanıcı avatarı
adresbu
Tılsım Tanığı
Tılsım Tanığı
Mesajlar: 1439
Kayıt: 22 Şub 2010 23:40
Sunucu: Eminönü
Lonca: Sanki Sene 2008

Re: Daha Oynanabilir Bir İKV İçin...

Mesaj gönderen adresbu »

JackGhosen yazdı:
Merhaba Arkadaşlar Uzun Süredir Aranızda Yoktum. Şüphesiz Oyunu Baya Özledim.
Ara Verdiğim Zaman Beni Baya Detaycı Hale Getirmiş Olacak ki İKV'deki Eksikleri ve Oyunu Daha Oynanabilir Hale Getirecek Yenilikleri Bir Bir Toplarladım...



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Oyunda Çoğu Objenin Traverse Değerleri Farklı Olduğundan Bazen Gitmek İstediğimiz Yere Tıkladığımızda İlerlemiyor, Karakter Adeta Kitleniyor. Kurtarmak İçinse Küçük Adımlarla Nokta Atışı Yaparcasına Oradan Geçmemiz Gerekiyor.

Bir kaç Kez Tıkladığımızda Oluşan Bir Sorun da Var...Ne Kadar Sık Tıklarsak Tepki Süresi O Kadar Azalıyor Bu da Hızımızda Aşırı Bir Azalmaya Neden Oluyor.

Uzak Bir Yere Tıklayıp Gitme Sistemi Aynı Kalacak Fakat Ek Olarak Gelecek Özellik Farenin Sol Tuşuna Basılı Tutarak İlerlerleme ile Hem Oynanış Daha Kolay Hale Gelecek Hem de Takılma, Kitlenme, Yavaşlama Gibi Bir Takım Sorunlara Elveda Demiş Olacağız.

W,A,S,D Tuşlarının Sürekli Tıklanması Halinde Oluşacak LAG Sorununa Çözüm Bulunamayacağı İçin Bu Sistem Sürekli Hale Getirilerek Çözüm Oluşturulabilir.



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Objelerin Traverse yada Noclip Değerleri Tekrar Düzenlenmelidir. Örnek Vermek Gerekirse;

Sivri Ada'da Taşkanatlara Giden Yol Üzerinde Bulunan, Karakterimizin 3 Katı Büyüklüğündeki Kumul Kayaçlardan Geçerken Karakterimiz Dağ, Taş, Dere, Tepe Dinlemeden İlerliyor.

Fakat Fareadam Köyü'nün Bitiminde Dev Komodoya Giden Yoldaki Ufacık Kayanın, Bırakın Üstünden Geçmeyi Yanından Geçerken Zorlanıyoruz.

Aynı Şekilde Yeraltı Bölgesi'nde Hikaye ve Bölge Adıyla Tezat Düşmemesi Açısından Yoluna Kenarına Koyulmuş Sözde Estetik Amaçlı, Fizik Kanunlarına Tamamen Aykırı Kayaçların Yanından Geçerken Önümüzde Engel Yokken Bile Takılıyoruz.


◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Karakterlere Yeni Saç, Sakal, Takı, Dövme Gibi Estetik Eklentiler Gelmelidir.

Görsellik Açısından Önemli Olan Bu Güncelleme İnsanları Tek Tip Karakter Modundan Çıkaracaktır. Üzerimize Kıyafet Giydiğimizde Kolumuzda Beliren Sözde Dövme (Bayan Çorabı) İmajından Daha İyi Bir İzlenim Bırakacaktır.



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Her Yaratık Sınıfına Özel Seslerin Eklenmesi Yine Oyuna Bir Realite Katacaktır.

Hepimiz Biliyoruz ki Bu Oynayan Çoğu Kişi Sesi Kapatarak Radyo yada Müzik Dinlemeyi Tercih Ediyor. Bazıları ise Arkadaşları ile Skype'den Muhabbet Etmeyi yada Yardımlaşmayı...

Oysa Yaratık ve Özellikle Patronların Kendine Has Ses - Efektlerinin Olması Oyuna Renk Katacaktır.



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Arayüzün Değiştirilmesi Yine Büyük Bir İhtiyaçtır. Oyunun, Oyuncuların Alışkanlıklarına Göre Değil de İsteklerine Göre Yenilenmesi Gerektiğini Kanıtlayan Bir Yenilik !
Artık Şu Paslı Metal Görünümündeki Temanın, Oradan Buradan Fırlayan Kabloların Değiştirilmesinin, Daha Modernize Bir Tema Eklenmesinin Zamanı Geldi de Geçiyor Bile...



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Değişen Arayüz ile Birlikte Bütün Materyal, Yetenek, Eşya vb... Simgeleri Büyültülmeli, Daha Canlı ve Gerçekçi Bir Görünüme Kavuşturulmalıdır.


◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊



Oyunda Bulunan Bazı Eşyaların Simge ve Görüntülerindeki Tezatlık Giderilmelidir. Aynı Zamanda Çocuk Oyuncağı Sınıfına Giren, Vurduğunda ''Çatt...Patt...Dkşşş'' Gibi Sesler Değil de ''Vickk...Ciykk...Çınn'' Gibi Efektler Çıkaracağı Sanılan Bazı Savaşçı Çekiçleri, Yaratıklara Vururken Etrafa Pislikler Fırlayacağını Düşündüren Bazı Tesisatçı Malzemelerine Yani Şifacı Gürzlerine de Bir Çözüm Getirilmesi Gerekmektedir.


◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Yaratıkların, Karakterlerin Farklılığı Yeteneklerine de Yansımalıdır. Örneğin Çoğu Yaratığın Aynı Zehir, Asit, Kanatma Etkisini Yaratması ve Simgelerinin Dahi Aynı Olması ''Sen de mi Brütüs ?'' Diye Haykırmamıza Neden Olabiliyor. Yaratıkların Sözleri Gibi Yeteneklerinin de Farklı Olması Gerekmektedir.
Aynı Kadim Hidra yada Yeşil Hidra Gibi...



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Madenlerin Görüntülerinin Hiç Değilse Oyundaki Simgeleriyle Benzerlik Göstermeleri Yeterli Olacaktır. Böylece O Madenin Türünü Yanına Gitmeden Anlamamız İçin Ne Oyuncuların Hazırladığı Maden Haritalarına Ne de Saatlerce Aynı Madenleri Çekip Yerlerini Ezberlememize Gerek Kalmaz.


◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Oyundaki Yazı Tipinin Değişmesi ve Puntonun Çok Az Büyümesi Çok Faydalı Olacaktır.
''ı-i-l'' Harflerinin Karışması Önlenecektir.

Hipermetrop Hastası Olanlara yada Göz Bozukluğu Yaşayanlara da Kolaylık Sağlanmış Olacaktır.



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Rehber Olanların Egolarını Şişirmek Yerine Oyuna Yeni Başlayanlara Yardımcı Bir Sistem Oluşturulmalıdır. Bu Sistem Oyuna Yeni Başlayanlara Hem Sempatik Gelecek Hem de Yanlarında Eş Zamanlı Bir Destek Olacaktır.

İlk 15 Seviye Boyunca Sürecek Bu Sistemle Aynı Zamanda Oyunu Anlamayıp İKV Serüveni Daha Başlamadan Biten Bir Çok Oyuncuyu da Yeniden Kazanmış Olacağız.

Bu Sistemde Görev Aldığımız da Bize O Görevi Nerede, Nasıl, Ne Kadar Sürede Yapacağımız Yazacak Bunları Bize Anlatansa ''Umut'' Karakteri Olacak.



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Lonca Sistemi En Kısa Sürede Açılmalıdır. Oyun Büyüdükçe Çevre ve Arkadaş Kavramı Kısacası Yardımlaşma Kaçınılmaz Bir Hal Alıyor Bunu ise Kolaylaştıracak Tek Yol Lonca Sistemidir.

Bununla Birlikte Oyun İçi Konuşmayı Sağlayacak Bir Sistem Konulursa İKV Birçok Oyunu Gelişme Bazında Sollayabilir Hatta Kendini Bile...
Ayrıca Skype, TeamSpeak vb...Programlara İhtiyaç Kalmaz.


◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Karakter Sınıflarının Özel Yeteneklerine Daha Hoş Ama Sade Efektler Eklenmelidir. Aynı Zamanda Bazı Yetenekler Tekrardan Düzenlenmeli ve Gözden Geçirilmedilir.

Örneğin; Şifacı Sakinleştirme Bastığında Farklı Bir Hareketle Eğilmeli ve Etrafından Hafif Sarı Bir Toz Bulutu Çıkarak Etrafını Etkilemelidir yada Bu Yeteneği Kullandığımızda Yaratıklar Belli Bir Menzil İçinde Uyumalıdır, Sersemlemelidir Gibi...

Başka Bir Örnek; Büyücü Yıldırım Yeteneği Kullandığında Daha Gerçekçi Bir Elektrik Efekti Çıkmalı Ayrıca Yıldırım Atılan Oyuncu Yada Yaratığın Yanındakilere de Seken Küçük Bir Elektrik Akımı Eklenebilir.



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Para ile Satın Alınan Kangal, Ayı, Tesla Daha Farklı Özelliklere de Sahip Olmalıdır.

Örneğin; Ayı Savaşçının Max Hasarı ile Orantılı Vurmalı, Hasarı Buna Göre Düzenlenmeli,
Tesla Vurduğunda Elektrik Bilgisi ile Orantılı Olarak Düşman Şok Geçirmeli,
Asit Yeteneğine Verilmesi Durumunda Kangalda Asit Hasarı Vermeli Gibi...


◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Madenlerin Çıkış Yerleri Tamamen Rastgele Hale Getirilerek Çıkış Süreleri Kısaltılmalı, Maden Sayısı Arttırılmalıdır. Böylece Maden, Başında Sabahlanacak Bir İş yada Para Makinesi Değil, Şans ve Üretim Aracı Halini Alacaktır.

Bu Sistemle Şans Arttırıcıların Önemi ve Özellikleri de Arttırılabilir.



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Derindeki Sır Paketi'nden Önce Oyunda Bulunan Bölgelerin (Meteor, Eminönü, Sivri Ada, Labirent) Dokuları Yenilenmeli Bazı Yerlerin Tamamının Eski Hali Bozulmadan Değiştirilmesi Gerekmektedir.

Çoğu Oyunda Aynı Mekana Değişik Paketler ile Resurrection Eklentileri Getirilerek Oyuna Modern Bir Görüntü Katılıyor. Oyuncuların ise Sıkıldığı Tek Düze Mekandan Kopuş Yaşadıkları, Bünyelerinde Yeni Başlıyormuş Hissi Oluştuğu Bir Gerçek...

Örneğin; Mısır Çarşısının Bütün Kapıları Açılabilir.
Balıkçının Yanına Balık Tutan İnsanlar, Balık Ekmek Satan Bir Tekne Eklenebilir.
Çınaraltında Masalarda Oturmuş Çay İçen İnsanlar Olabilir.
Elif'in Arkasındaki Kangal Sucuklar Kaldırılabilir Daha Aktar Tarzı Bir Görev Yüklenebilir.
Zwartanın Domates Bahçesi Daha Mantıklı Bir Yere Taşınır.
İstanbul Denince Akla İlk Gelen Şey Olan DENİZ Daha Gerçekçi Bir Hal Alabilir !..

ve En Önemlisi Gece Gündüz Farkı Oyun Saati ile Senkronize Hale Gelebilir.

Özellikle Sivri Ada da Havaya Bakmanızı Tavsiye Ederim Tam Bir Felaket.
Ne Gece Ne Gündüz Sürekli Gri ve Mat Bir Gökyüzü...

Not: [GM]Erdoğanın Yaptığı Ufkabakan Adlı Esere Bakarak Nasıl Bir Gökyüzü Yapılabileceğini Anlarsınız.



◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Yine Herkesin Beklediği Berber Eklentisi Oyuna Biran Önce Getirilmelidir. Resurrection ile Gelecek Yenilikler Arasında...Mısır Çarşısının Yeni Esnafı Arasında...Neden Olmasın ?

Berber Fuat Efendi
''Şevket ile Necmi Eskiden Bana Kırık Makas Derlerdi''
''Saçı Olmayan Adamın Saçını Çıkarır Bu Sihirli Eller Heh heh..''
''Geç Şöyle Bir Saç Sakal Kısaltayım Zamanı Gelmiş''

Gibi Diyaloglar Fena Olmazdı Hani ?


◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊۞◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊


Sadece Aklıma Gelenler Bunlar Tabi ki Sizlerin de Düşünceleriniz Olabilir.
Konunun Yöneticilerce İnceleneceğinden Emin Olabilirsiniz.
Bu Yüzden Sizde Düşüncelerinizi Örneklerle Belirtebilir, Bizlerle Paylaşabilirsiniz.

Merhabalar ;

Düşüncelerin ,önerilerin çok güzel umarım dikkate alınır . Bir işi yaptığın zaman önce kendin beğen demişler Sobee ekibi yaptıkları yenilikleri (vb.) kendileri beğeniyor mu acaba ?

Bence Sobee çalışanlarına bir denetmen şart Mevlüt DİNÇ'in İstanbul kıyamet vaktinde karakteri bulunmuyor ve kendiside ilgilenmiyor peki bu oyundaki sorunları kendi görse ne olur ?

Umarım Sobee ekibi İstanbul Kıyamet Vakti'ni üvey evlat gibi görmekten vazgeçer oyunu geliştirir :!:

Tüm Önerilerini Destekliyorum

İyi Forumlar.
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön