Daha önce "Büyücü" konusunda biraz değindiğim ve "Avcı" meselesi dolayısıyla ayrıntılı olarak yeniden anlatmaya karar verdiğim ; "kurgusal anlamda karakteristik sınıflara" açıklık getirmek isterim.
Başlangıçta ; esas sınıf olarak "Savaşçı " ve "Büyücü" vardı. Yapay aletleri kuşanarak atak ve defans yapan Savaşçıların ; büyüsel kaabiliyetleri vardı , laboratuvar ortamında geliştirilmiş bu büyüsel kaabiliyetler sayesinde aletlerini güçlendiriyor , daha da kuvvetleniyorlardı.
Yapay olan savaşçılara muhalif olan ikinci ırksa doğallık olan Büyücülüktü. Büyücüler, evreni yaratan elementleri idare ediyor , elemental güçlerle , gizemli ve sonsuz büyüler arasında keşfe çıkıyorlardı. Büyücüler tüm doğallık ve oluşumlarıyla yaşamlarını sürdürürken , sahip oldukları aletlerin yapaylığı ; savaşçıların kendi silahlarını güçlendirmek için buldukları büyülerle eşleniyor ; yapay ve doğal içerisindeki kah iyi kah köyü uyum kata bozulmuyordu.
İşte bu yapaylık ve doğallık içlerinden kendilerini farklı hisseden , temelinden uzaklaşamasa da teknik olarak farklı olabilen sayısız ulus çıktı! Şifacı , Ateş elementi özellikli , Hava ve Buz elementi özellikli gibi bir çok "Büyücü" den doğan ırklarla birlikte (şifacı , büyücüden doğmadır .) okçu , avcı , hançerci , kırbaççı , mızrakçı , şövalye , atlı mızraklı , atlı okçu gibi sayısız "Savaşçı" dan doğan ırklar (avcı , okçu savaşçıdan doğmadır .) da boy göstermeye başladı.
Bu herkesçe kabul gören karakteristik seneryosunun ardından oynumuzla ilişkilendirildiğinde ; (yapay/doğal) Savaşçı bağımsız bir yapaycı ve Büyücü+ Şifacı ise "Doğallık" temelli kahramanlar olarak "dengesizlik" söz konusu.
Yapılabilinecek iki şey var. Şifacıyı , büyücüye katarak en doğruyu yapmak aynı zamanda en zoru gerçekleştirmek ve bununla birlikte bir çok elemental gücü (Şifacının asit baz özelliği ile birlikte) de "Büyücü" sınıfına eklemek veya kolay olarak yapay ırkların da doğallarla eşitlenebilmesi için Okçu , Avcı gibi düşünülen uzak menzilli "Savaşçı" asıllı bir ırkın da eklenmesi.
Ama unutulmaması gerekense ; "esas" ırklar ve seneryolardır. Hayal gücünün enginliklerinde gözlemlenen yapaylığın ve doğallığın ahenginin buluşuysa "hayretler verici"dir.
Teşekkür ederim... (Alıntı değil , şahsi yazımdır .)
Smyrnaonian ( Smyrnaon .)
Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
- Smyrnaonian
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 250
- Kayıt: 11 Haz 2010 03:18
- Sunucu: Beyaz Köşk
Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Defteri ( olan Yazar , Hukuk varsa ) Dürülür . 32 oyuncu ; 1 Büyük Yürüyüş ,
Hayatta en hakiki mürşit İlimdir ; bunu kabul edemeyen Vatan Hainidir .
32 Türk ; 32 Emanetçi ; 32 "Oyuncu" .
Hayatta en hakiki mürşit İlimdir ; bunu kabul edemeyen Vatan Hainidir .
32 Türk ; 32 Emanetçi ; 32 "Oyuncu" .
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Güzel anlatmışın kardeş.
- Smyrnaonian
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 250
- Kayıt: 11 Haz 2010 03:18
- Sunucu: Beyaz Köşk
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Teşekkür ederim.
Defteri ( olan Yazar , Hukuk varsa ) Dürülür . 32 oyuncu ; 1 Büyük Yürüyüş ,
Hayatta en hakiki mürşit İlimdir ; bunu kabul edemeyen Vatan Hainidir .
32 Türk ; 32 Emanetçi ; 32 "Oyuncu" .
Hayatta en hakiki mürşit İlimdir ; bunu kabul edemeyen Vatan Hainidir .
32 Türk ; 32 Emanetçi ; 32 "Oyuncu" .
- KaraXHayalet
- Yalnız Adam'ın Dostu
- Mesajlar: 2733
- Kayıt: 06 Ara 2009 01:29
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Seni gerçekten tebrik ediyorum güzel bir türkçe kullanıyorsun


- EmirBerkKorkmaz
- Folklor Kurtarıcısı
- Mesajlar: 3339
- Kayıt: 11 Oca 2010 16:33
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Güzel diye yorum yapacaktım da o Aşk-ı Memnu meselesi aklıma geldikçe. :mrgreen:
- αяz'ıη çσ¢υкℓαяı кℓαηı
тнє ∂єαтн тєαм
тüяк ѕιℓαнℓı кυννєтℓєяι ℓση¢αѕı вιηвαşı
- Smyrnaonian
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 250
- Kayıt: 11 Haz 2010 03:18
- Sunucu: Beyaz Köşk
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Ben , yazar ve Edebiyat 'çıyım. Sık sık buradaki yorumlarımdan ; yazım hatalarını düzelttiğimi görmüşsünüzdür zaten. Zevkler ve renkler tartışılır derler ya adeta; diziler de bir zevk meselesidir. Ben de "Kurtlar Vadisi"'nden nefret ederim, futboldan ... Ama başkası sever , sevmez. Zevklere saygı duymak gerektiği kanaatindeyim.
Türkçe'nin güzelliğinin sırrı , bu güzellik ile "Kelime Bilgisi" doğru orantılıdır. Ne kadar çok kitap okur , araştırma yapar , günlük gazete okursunuz , o halde; güzel bir Türkçe de kaçınılmaz olacaktır.
İyi Forumlar diliyorum herkese...
Smyrnaonian
Defteri ( olan Yazar , Hukuk varsa ) Dürülür . 32 oyuncu ; 1 Büyük Yürüyüş ,
Hayatta en hakiki mürşit İlimdir ; bunu kabul edemeyen Vatan Hainidir .
32 Türk ; 32 Emanetçi ; 32 "Oyuncu" .
Hayatta en hakiki mürşit İlimdir ; bunu kabul edemeyen Vatan Hainidir .
32 Türk ; 32 Emanetçi ; 32 "Oyuncu" .
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Aslında Savaşçı Karekteri İçin Sadece Ağır Silahlar ; Balyoz-Kafa Koparan-Ecel Getiren [Ortak Silah]
Avcı İçin ise : Papağan- Diş- Latif [Ortak] Gibi Hafif ve Hızlı Silahlar..Ayrıca Avcı İsminden Birde Ok-Yay Olabilir.
Bu Şekilde Olsaydı Bir Ayrımcılık Söz Konusu Olmazdı..
Şu An Büyücüler ve Şifalar İçin Tek Şaheser Varken..
Savaşçı İçin 2 Tane Olması .. Savaşçının Kendi İçerinde 2 Bölüme Ayrıldığını Gösterir..
Eğer Böyle Bir Karekter Meydana Gelirse Anlattığım Gibi Olucağı Düşüncesindeyim..
Sadece Kişisel Görüşümdür.
Avcı İçin ise : Papağan- Diş- Latif [Ortak] Gibi Hafif ve Hızlı Silahlar..Ayrıca Avcı İsminden Birde Ok-Yay Olabilir.
Bu Şekilde Olsaydı Bir Ayrımcılık Söz Konusu Olmazdı..
Şu An Büyücüler ve Şifalar İçin Tek Şaheser Varken..
Savaşçı İçin 2 Tane Olması .. Savaşçının Kendi İçerinde 2 Bölüme Ayrıldığını Gösterir..
Eğer Böyle Bir Karekter Meydana Gelirse Anlattığım Gibi Olucağı Düşüncesindeyim..
Sadece Kişisel Görüşümdür.
- "Yâd elde oturanlar, bil ki yurt kaçağıdır.
Senin kılıç dediğin, TÜRK'ün oyuncağıdır"
Hüseyin Nihâl Atsız
-
- Salgın Koruyucusu
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 15 Haz 2010 19:04
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Ben yeni karakter sınıfı getirilmesini isterim fakat böyle bir şey olacağına kesinlikle inanmıyor ve böyle bir yenilik ummuyorum.
Çünkü oyun bir hikaye etrafında şekilleniyor ve bu hikaye ile gelişiyor...
Bunları iptal etsek hikayeyi saymasak yeni bir karakter sınıfı getirilse herkes eminim o sınıftan karakter açıcaktır ve hiç hoş ortam olmayacaktır...
Başka devasa çevrimiçi rol yapma oyunlarında yeni bir karakter sınıfı getirildiğinde herkes o sınıfta karakter açmaz ama eminim bizim oyunumuzda bu olacaktır.
Saygılar.
Çünkü oyun bir hikaye etrafında şekilleniyor ve bu hikaye ile gelişiyor...
Bunları iptal etsek hikayeyi saymasak yeni bir karakter sınıfı getirilse herkes eminim o sınıftan karakter açıcaktır ve hiç hoş ortam olmayacaktır...
Başka devasa çevrimiçi rol yapma oyunlarında yeni bir karakter sınıfı getirildiğinde herkes o sınıfta karakter açmaz ama eminim bizim oyunumuzda bu olacaktır.
Saygılar.
Eminönü
Hephaistos
Hephaistos
- Smyrnaonian
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 250
- Kayıt: 11 Haz 2010 03:18
- Sunucu: Beyaz Köşk
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
Hephaistos yazdı:Ben yeni karakter sınıfı getirilmesini isterim fakat böyle bir şey olacağına kesinlikle inanmıyor ve böyle bir yenilik ummuyorum.
Çünkü oyun bir hikaye etrafında şekilleniyor ve bu hikaye ile gelişiyor...
Bunları iptal etsek hikayeyi saymasak yeni bir karakter sınıfı getirilse herkes eminim o sınıftan karakter açıcaktır ve hiç hoş ortam olmayacaktır...
Başka devasa çevrimiçi rol yapma oyunlarında yeni bir karakter sınıfı getirildiğinde herkes o sınıfta karakter açmaz ama eminim bizim oyunumuzda bu olacaktır.
Saygılar.
Açıcaktır değil "açacaktır" diyerek başlayayım sözlerimle ; sayın Hephaistos. Oyunun seneryosu , 2000'li yıllardan günümüzeyle Mısır Çarşısı altındaki meclis gündemiyle bitmektedir. Kalkıpta , "Laboratuvar ortamında bulunan yeni sınıf ! " diye bir hikaye başlatırsak , hikayeye de uyum sağlamış oluruz.Bu çokta zor değil.
İkinci olarakta söylemek istediğim , bizzat ben büyücü olduğum için ; usta ve büyücülüğe gönül vermiş benle birlikte sayısız büyücü tanıyorum. Bu kişiler gibi diğer sınıflardan da birçok kişi aşığı olduğu sınıfından asla vazgeçmez. Yeni sınıftan açar , inceler ve kapatacaktır en fazlası. Bizim başka RPG'lerden farkımız olduğunu da düşünmüyorum , doğrusu. Kısacası , kısa bir merak konusu olup gidecektir ve yeni bir sınıf ya da Şifacılığın katımı muhakkak ki gereklidir.
Defteri ( olan Yazar , Hukuk varsa ) Dürülür . 32 oyuncu ; 1 Büyük Yürüyüş ,
Hayatta en hakiki mürşit İlimdir ; bunu kabul edemeyen Vatan Hainidir .
32 Türk ; 32 Emanetçi ; 32 "Oyuncu" .
Hayatta en hakiki mürşit İlimdir ; bunu kabul edemeyen Vatan Hainidir .
32 Türk ; 32 Emanetçi ; 32 "Oyuncu" .
- turkoxHAMSTER
- Praetorian Piyadesi
- Mesajlar: 4338
- Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
- Sunucu: Teşkilat
Re: Kurgusal Anlamda Karakterler (Avcı meselesine açıklık)
qalanoth yazdı:Aslında Savaşçı Karekteri İçin Sadece Ağır Silahlar ; Balyoz-Kafa Koparan-Ecel Getiren [Ortak Silah]
Avcı İçin ise : Papağan- Diş- Latif [Ortak] Gibi Hafif ve Hızlı Silahlar..Ayrıca Avcı İsminden Birde Ok-Yay Olabilir.
Bu Şekilde Olsaydı Bir Ayrımcılık Söz Konusu Olmazdı..
Şu An Büyücüler ve Şifalar İçin Tek Şaheser Varken..
Savaşçı İçin 2 Tane Olması .. Savaşçının Kendi İçerinde 2 Bölüme Ayrıldığını Gösterir..
Eğer Böyle Bir Karekter Meydana Gelirse Anlattığım Gibi Olucağı Düşüncesindeyim..
Sadece Kişisel Görüşümdür.
Ok ve yay çok saçma olmuş.Oyun günümüzde yaşanıyor kimimiz tesla tabancası kullanırken kimimiz ok yay kullanması biraz uyumsuz olur.