Yeni sunucuların açılmasına çok az kaldı ancak hâlâ yeni sunucularda başlamayı cazip kılacak güçlü bir açıklama veya güncelleme paylaşılmadı.
Mevcut değişiklikler, oyunculara sıfırdan başlama isteği vermiyor.
(Not: Ayı bile bal için yeni ormana girer… burada bal yok.)
— ayiwojtek
Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Tüm mmorpg oyunlarda yeni server acılır eski oyuncular ile yeni oyuncular ortak değerde tekrardan eşit şekilde başlar. Diğer sunucuların kullanımı azalır. Ticaret ve kalabalık yeni serverlerde olur. Knight Online gibi emsal mmorpgler 5 senede bir yeni server acarak yıllarca hype yakalar. İkv içinde bu süre 1 senedir çünkü grafik vs olarak keyif karşılanmaz. Yeni yönetim ile başka güncellemeler gelebilir.
-
Gündüz
- Şarapçı'nın Sırdaşı

- Mesajlar: 92
- Kayıt: 01 Ağu 2024 03:38
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Ödülü 1 xenotim olan olum oyunu için 300 kişi başlayacağız
- Externorum
- Sahaf Yardımcısı

- Mesajlar: 133
- Kayıt: 08 Eki 2021 21:44
- Sunucu: Sancak
- Klan: Lodos
- Lonca: Türk İstihbarat Teşkilat
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Karaköy'ün açılışından hallice bir ortam görebiliriz belki ama büyük ihtimalle o kadar kalabalık olmayacak iki sunucunun toplamı. Oynanış ya da grafik güncellemesi gelmeyecek, KO ile kıyaslanacak bir oyun da değil İKV; hem oynanışı hem de oyun mantığı tamamen farklı. Bü yüzden her geçen gün yeni sunucu açılsa bile oyuncu kaybedecek. Her MMORPG kendi ekolojisini oluşturur, bu yüzden mmorpg'ler aralarında farklılık gösterir; İKV Türkiye'de oynanan diğer türdaşlarından farklıdır. Aynı şekilde eskiden Türkiye'de popüler olan mmorpg'ler birbirine benzememektedir. MMORPG yaratık kestim, boss kestim; çarı kastım/item dizdim değildir. Nasıl yaratık ve boss kestiğin önemlidir, yoksa tüm oyunlar aynı kafada bakılır; düşman öldür sonra şeflerini öldür.
Sancak | KADIOĞLU | Türk İstihbarat Teşkilatı | TiTxKüRŞaT
Erlik (59)
Arçura (59)
Externorum (59)
Erlik (59)
Arçura (59)
Externorum (59)
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Haklı olduğunuz noktalar var; yeni sunucular birçok MMORPG’de oyuncuları eşitlemek ve ticareti canlandırmak için açılır.Sufizm yazdı: ↑15 Ara 2025 21:36 Tüm mmorpg oyunlarda yeni server acılır eski oyuncular ile yeni oyuncular ortak değerde tekrardan eşit şekilde başlar. Diğer sunucuların kullanımı azalır. Ticaret ve kalabalık yeni serverlerde olur. Knight Online gibi emsal mmorpgler 5 senede bir yeni server acarak yıllarca hype yakalar. İkv içinde bu süre 1 senedir çünkü grafik vs olarak keyif karşılanmaz. Yeni yönetim ile başka güncellemeler gelebilir.
Ancak burada asıl tartışılan konu “yeni sunucu açılması” değil, yeni sunucuyu cazip kılacak somut farkların olmaması.
Sıfırdan başlamayı gerçekten anlamlı kılacak içerik, ödül veya sistem farkı sunulmadığı sürece sadece reset atılmış bir evren, uzun vadede hype oluşturmaz.
Oyuncuların beklentisi; eşit başlangıçtan ziyade, bu başlangıcı özel kılacak net bir vizyonun açıklanmasıdır.
(Aynı hikâye, yeni bölüm.)
— ayiwojtek
-
Lowermabel
- Acemi Savaşçı

- Mesajlar: 9
- Kayıt: 25 Eyl 2015 21:01
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Lonca: Uninon Of Shadows
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Çok doğru bir noktaya değinmişsin hocam şayet level sınırlaması ya da direkt 49 level sunucu gelmezse başlamayı düşünmüyorum karaköy sunucusunda 1 ay oynadım çarı karaköye atıp oyunu bıraktım neden yine aynı şeyi yapayım 
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Zaten grafik ya da oynanış güncellemesi beklentisi yok; bu oyunun ne olduğu da hepimizin malumu.Externorum yazdı: ↑15 Ara 2025 21:57 Karaköy'ün açılışından hallice bir ortam görebiliriz belki ama büyük ihtimalle o kadar kalabalık olmayacak iki sunucunun toplamı. Oynanış ya da grafik güncellemesi gelmeyecek, KO ile kıyaslanacak bir oyun da değil İKV; hem oynanışı hem de oyun mantığı tamamen farklı. Bü yüzden her geçen gün yeni sunucu açılsa bile oyuncu kaybedecek. Her MMORPG kendi ekolojisini oluşturur, bu yüzden mmorpg'ler aralarında farklılık gösterir; İKV Türkiye'de oynanan diğer türdaşlarından farklıdır. Aynı şekilde eskiden Türkiye'de popüler olan mmorpg'ler birbirine benzememektedir. MMORPG yaratık kestim, boss kestim; çarı kastım/item dizdim değildir. Nasıl yaratık ve boss kestiğin önemlidir, yoksa tüm oyunlar aynı kafada bakılır; düşman öldür sonra şeflerini öldür.
Konu bu değil.
Beklenti, yeni sunucuyu gerçekten cazip kılacak farkların net şekilde ortaya konması.
Yani oyuncuya “neden yeniden başlayayım?” dedirtecek küçük ama anlamlı değişiklikler.
Aksi hâlde yeni sunucu, sadece takvimi sıfırlanmış bir başlangıç olur.
— ayiwojtek
- AGRESIF
- Antrepo Bekçisi

- Mesajlar: 715
- Kayıt: 14 Nis 2018 14:39
- Sunucu: Karaköy
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Bunlar, belli ki hiç MMORPG oynamamış insanların söylemleri. Anlaşılan tek oynadığınız oyun İKV. Oysa çoğu MMORPG’de dönem dönem fresh start adı altında yeni sunucular açılır ve bunun için özel ya da büyük bir güncellemeye ihtiyaç duyulmaz. Bu sunucular, yeni oyuncu çekmek ve sıfırdan başlama hissini yaşatmak amacıyla açılır. Biraz araştırıp öyle konu açmanızı tavsiye ederim.
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Seviye sınırlaması olmaması ve 49’a dönülememesi zaten bilinen bir durum.
Oyun, oyuncular Karaköy evresine geçene kadar genel olarak sorunsuz ve keyifli ilerliyor.
Ancak Karaköy geçildikten kısa bir süre sonra; boss kaçırmalar, keyfi yasaklamalar ve oyunun akışını bilinçli şekilde engelleyen oyuncular ortaya çıkıyor.
Asıl problem de bu noktada başlıyor.
Bu durumun önüne geçilecek net ve kesin çözümler üretildiği takdirde, Karaköy başlı başına bir sorun olmaktan çıkar.
Oyuncuların beklentisi karmaşık sistemler değil; bu süreci sağlıklı yürütecek açık, uygulanabilir ve kararlı çözümler.
(Ayı Karaköy’den korkmuyor… ayıyı korkutan belirsizlik.)
— ayiwojtek
Oyun, oyuncular Karaköy evresine geçene kadar genel olarak sorunsuz ve keyifli ilerliyor.
Ancak Karaköy geçildikten kısa bir süre sonra; boss kaçırmalar, keyfi yasaklamalar ve oyunun akışını bilinçli şekilde engelleyen oyuncular ortaya çıkıyor.
Asıl problem de bu noktada başlıyor.
Bu durumun önüne geçilecek net ve kesin çözümler üretildiği takdirde, Karaköy başlı başına bir sorun olmaktan çıkar.
Oyuncuların beklentisi karmaşık sistemler değil; bu süreci sağlıklı yürütecek açık, uygulanabilir ve kararlı çözümler.
(Ayı Karaköy’den korkmuyor… ayıyı korkutan belirsizlik.)
— ayiwojtek
- turkoxHAMSTER
- Praetorian Piyadesi

- Mesajlar: 4350
- Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
- Sunucu: Teşkilat
Re: Yeni Sunuculara Başlamak İçin Güçlü Bir Neden Yok
Karaköy sunucusunda da gördük ki İKV şu anki haliyle 1 aydan fazla sürdürülebilirliği olan bir oyun değil. Karaköy'e girdikten sonra oyun yüzlerce kez aynı boss'ları kesmekten ibaret oluyor. Bu da oyundaki rekabetçiliği çok küçük bir alana topluyor ki bu da toksiditeyi arttırıyor.AGRESIF yazdı: ↑15 Ara 2025 22:27 Bunlar, belli ki hiç MMORPG oynamamış insanların söylemleri. Anlaşılan tek oynadığınız oyun İKV. Oysa çoğu MMORPG’de dönem dönem fresh start adı altında yeni sunucular açılır ve bunun için özel ya da büyük bir güncellemeye ihtiyaç duyulmaz. Bu sunucular, yeni oyuncu çekmek ve sıfırdan başlama hissini yaşatmak amacıyla açılır. Biraz araştırıp öyle konu açmanızı tavsiye ederim.
Büyük hol madenciliği ve karaköy tüccarlığı gibi sürdürülebilirliği daha yüksek bir rol edinsek bu sefer de kopya ihtimali bu alandaki motivasyonu oldukça düşürüyor.
Bu alanlarda eldeki geliştirici kabiliyetleriyle bile atılabilecek olumlu birkaç adım belki bu motivasyonumuzu 4-5 ay gibi uzun bir süreye yayabilir.


