IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Kullanıcı avatarı
Heaven1925
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 431
Kayıt: 14 Şub 2014 21:48
Sunucu: Kuklacı
Lonca: Brothership Of Nobility

IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen Heaven1925 »

Evet, hepimiz farkındayız:
Bu açtığımız konunun “dünyayı kurtarmayacağını” biliyoruz. Ama oyuncu olarak tepki vermek ve yapıcı bir öneri sunmak istiyoruz.


Şu gerçekleri kabul edelim:
Level sınırı getiremiyorsunuz, tamam.
Versiyon kontrolünüz olmadığı için eski patch’e dönemiyorsunuz, tamam.
Dönseniz bile 8 tılsım sonrası, 2017 Ağustos patch’ine dönmeniz lazım ki, x64dbg’un aktif olduğu, milletin 4. sınıf olup gezdiği dönemler… 😄
Bunları kabul edelim. Ama yine de yapılabilecek mantıklı bir şey var.

KK ilk oyuna geldiği dönemi hatırlayanlar bilir:
“Nezaket Ziyareti” görevi, Tılsım (phi) görevine bağlıydı.

Şu an yapılabilecek en basit ve etkili dokunuşlardan biri bence şu:
“Nezaket Ziyareti” görevini, Tılsım(phi) yerine “Huzursuzluğum” görevine bağlamak.

Böylece:
İçerik akışı daha kontrollü olur,
Oyuncuların level atlama temposu daha sağlıklı ilerler,
Eski patch’e dönmeden, mevcut sistem içinde bir dengeleme yapılmış olur.
Şu anki durumda:
ÇT’den 55’e kadar XP geliyor, evet.
54’ten sonra item’ların etkisi düşüyor, buna da tamamım.
Burada ince bir nüans var, katılıyorum:
Eğer ÇT moblarından XP tamamen kesilirse, oyuncular yine bir yolunu bulur:
Görevlerle 50 olurlar,
Holde kasarlar,
Üşenmez, gider “gece takipçisi” keser, gene level alırlar vs.
Yani çözüm sadece “şuradan XP’yi keselim” değil. Daha kök bir dengeleme lazım.

Bence bu düğüm, level – XP eşleşmesi ile çözülebilir.


Önerim şu:
1 level bir oyuncu, sadece 1 level yaratıklardan XP almalı.
(Bu erken oyun rekabetini de arttırır. Herkes aynı segmentte, aynı yaratıklar için uğraşır.)

Benzer şekilde:
49 level bir oyuncu, hiçbir zaman 50 level bir mob veya 50 level bir görev görememeli.
Dolayısıyla doğal üst sınır 50 level olur.
Zaten hatırladığım kadarıyla son 49 level görev: [49] Anahtarlar

Bu şekilde:
İçerik akışı kademe kademe ilerler,
Oyuncu, “level atlama hile yolu” aramaktansa mevcut içerikle oynamak zorunda kalır,
Eski 49 patch ruhuna daha yakın, kontrollü bir level ortamı oluşur.

Kod: Tümünü seç

if( chLvl > mobLvl || chLvl < mob Lvl)
{
 earnedXp  = 0;
}
"Peki Ya O Levelde Kesilecek Mob Yoksa?”

Burada haklı bir soru çıkıyor:
“Peki o level aralığında kesilecek uygun mob yoksa ne olacak?”

Bunun da çözümü:
Eksik level aralıklarını tespit etmek,
Gerekirse mevcut mob’ların level’larını ufak kaydırmalarla düzenlemek,
Ya da birkaç stratejik noktaya, o level aralığını dolduracak yeni mob yerleştirmek.


“hatırladığım moblar / level aralıkları”
[*]Seviye Yaratık Adı
1 Fare
1 Biçare Folklör
2 Küçük Kertenkele
2 Lağım Faresi
3 Keme
4 Yeşil Örümcek
5 İri Fare
6 Cin
6 Garr (Usta Cin)
7 Cin Tüftüfçü
8 Fare Adam
9 Fare Adam Tetikçi
9 İri Kertenkele
9 Kızgın Kum (Usta)
10 Cin Avcı
11 Cin Bekçi
12 Çeteci Çaylak
12 Kırmızı Örümcek
13(?)
14 Gri Akrep
15(?)
16 Engerek
17 Kobra
18 Sarı Örümcek
19 Mezarlık Bekçisi
20 Fare Adam Koruyucu
21 Fare Adam Fedai
21 Kara Akrep
22 (?)
23 Fare Adam Tetikçi
23 Mavi Örümcek
24 Zincir Savaşçısı
25 Sarı Akrep
25 Kuklacının Seçilmişi
26 Labirent Bekçisi
27 Kan Örümceği
28 Gölge Örümceği
28 Tılsım Tanrısı
29 Kan Çalan
30 Başı Boş Yağmacı
31 Başı Boş Tüftüfçü
32 Mavi Engerek
32 Boş
33 Zincir Muhafızı
34 Sultan[Usta]
34 Dev Ana'nın Gözdesi
34 Cevriye Sultan
34 Fare-Adam Adalı
35 Dev Ana
35 Loxosceles Reclusa
35 Hızlı Koşan Kurt
36 Zincir Delisi
36 Vadi Kobrası
36 Dev Kobra
36 Şahkobra
36 Taşkanat
36 Büyük Bronz
37 Kurt Adam
37 Kurt Şaman
37 Vahşi
37 Fare-Adam Terbiyeci[Usta]
38 Kurt Alfa
38 Ruh Çalan(Sivri Ada)
39 Kemik Kafa
39 Hortlak
39 Tepe Göz
39 Toprak Şamanı
39 Mağara Şamanı
39 Karakürk
40 Bekçi Engerek
41 Kızıl Kobra
42 Kara Cin
43 Bombacı Cin
44(?)
45 Uçak Muhafız
45 Bekçi Kobra
46 Meran Muhafızı
46 Bronz Akrep
46 Gümüş Akrep
47 Lanetli Meran
48 Buz Büyücüsü
48 Gecenin Takipçisi
49 ÇT + Hol + Migrat + Sığınak



Eski patch’e dönemiyorsunuz, bunu kabul ediyoruz.
Level cap getiremiyorsunuz, onu da kabul ediyoruz.
Ama görev bağımlılıkları ve level–XP eşleşmesi üzerinden,
eski 49 patch hissiyatına yaklaşan, daha dengeli bir sistem kurmak mümkün.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.
Hafif bir iç çekiş ile birlikte, esprili bir cevap verdiniz "Kıyamet Keyifsizliği"

Karaköy
Lighthouse - Heaven - Recthaltouche


xxHerricFatxx
Acemi Savaşçı
Acemi Savaşçı
Mesajlar: 5
Kayıt: 05 Ara 2025 16:59
Sunucu: Eminönü

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen xxHerricFatxx »

Forumda olan birkaç fikir gibi bu fikirde gayet basitçe yapılabilir. Madem ortada bir ekip yok oyunculardan bir ekip kurun bir şeyler denesinler. Reisimin fikride harika. Ama bunu yapıcak biri var mı bilemiyorum:/
Kullanıcı avatarı
AGRESIF
Antrepo Bekçisi
Antrepo Bekçisi
Mesajlar: 708
Kayıt: 14 Nis 2018 14:39
Sunucu: Karaköy
Klan: Arzın Çocukları

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen AGRESIF »

Bildiğim kadarıyla bu değişiklikleri tek bir sunucu üzerinde yapamıyorlar; tüm sunucular etkileniyor. Yani bu düzenlemeler yapıldığında Eminönü sunucusunda da aynı olacak ve o sunucudaki kimse Karaköy bölgesine giremeyecek.
Kullanıcı avatarı
Heaven1925
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 431
Kayıt: 14 Şub 2014 21:48
Sunucu: Kuklacı
Lonca: Brothership Of Nobility

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen Heaven1925 »

AGRESIF yazdı: 08 Ara 2025 15:22 Bildiğim kadarıyla bu değişiklikleri tek bir sunucu üzerinde yapamıyorlar; tüm sunucular etkileniyor. Yani bu düzenlemeler yapıldığında Eminönü sunucusunda da aynı olacak ve o sunucudaki kimse Karaköy bölgesine giremeyecek.
Paralel sunucu diye birşey yoktur. Her sunucu fiziksel bir bilgisayardır. İçeriğinde hangi .exe dosyayı çalıştırırsan o çalışır. En büyük örneği; Anka'ya sadece plus ile giriş yapılabilmesidir.

Bunun gibi birkaç örnek daha var, adı-anılmaması-gereken-kişi'nin yaptığı Araf Kapısı Etkinliği, İşlenmiş Gümüş'ün sadece Karaköy sunucusuna gelmesi, karaköyden başka sunuculara transfer olmaması..

İKVAdmin; Okudugunu biliyorum. Biraz daha optimist düşünün; SSA tutmadı yol yakınken Gorgar ve ekibiyle(claytoken)'larla bir işbirliği yapın, her sene 1 sunucu açıp dümenden bu ufak güncellemelerle olmaz.
İKV'ye oyuncusu hiçbir oyuna vermediği insiyetifi vermiştir.
Karaköy yine dursun birşey demiyoruz be kardeşim. Gezginler grup bölgesini yapana kadar bırakın biz ÇT oynayalım.
Hafif bir iç çekiş ile birlikte, esprili bir cevap verdiniz "Kıyamet Keyifsizliği"

Karaköy
Lighthouse - Heaven - Recthaltouche


strix31
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 22
Kayıt: 28 Mar 2023 01:39
Sunucu: Karaköy

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen strix31 »

Ya ustam ben mi anlamıyorum bilmiyorum ama bizzat Knight Online'ın DB'sinde max_level diye bi kolon vardı hatta tbl.game_settings miydi neydi tablonun adı, 83 yazardı onu 59'a falan çekerlerdi 80'e çekerlerdi.Daha sonra level atlamak için gerekli exp değerleri de bir tablodaydı. Onu da güncellerlerdi custom server açanlar.83/1 diye serverler vardı. Yani İKV'nin sistem dizaynını bilmiyorum ama sanki db yapısı tabloların ilişkisi bu şekildedir aşağı yukarı diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
Heaven1925
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 431
Kayıt: 14 Şub 2014 21:48
Sunucu: Kuklacı
Lonca: Brothership Of Nobility

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen Heaven1925 »

strix31 yazdı: 08 Ara 2025 17:09 Ya ustam ben mi anlamıyorum bilmiyorum ama bizzat Knight Online'ın DB'sinde max_level diye bi kolon vardı hatta tbl.game_settings miydi neydi tablonun adı, 83 yazardı onu 59'a falan çekerlerdi 80'e çekerlerdi.Daha sonra level atlamak için gerekli exp değerleri de bir tablodaydı. Onu da güncellerlerdi custom server açanlar.83/1 diye serverler vardı. Yani İKV'nin sistem dizaynını bilmiyorum ama sanki db yapısı tabloların ilişkisi bu şekildedir aşağı yukarı diye düşünüyorum.
ikv'de öyle bir term yok hatta Gorgar'ın bizzat kendisinin level'i (?) olarak gözükür. " katıldığı bir yayında, bir güncelleme sonrası levelin çok arttığını ve çarın kel olduğunu söylemişti"

Ancak önceki önerinde belirttiğin şey eskiden geçerliydi.
49 level'a ulaştığında hiçbirşeyden xp gelmiyordu. Bu altyapı engame'den bağımsızdı. Çok iyi hatırlıyorum Etkinlik hesaplarında da level kısmı (?) oluyordu.

Bugün yapılan duyuru sonrası kafalarda 2 soru işareti var artık. Hakir mekaniği ne olacak?
a) İflis Mekaniği ile tek grup kesmeye zorlama -> bu eziyetten başka birşey değil
b) Bombaların kaldırılması, büyük ihtimalle bu olacak.
Hafif bir iç çekiş ile birlikte, esprili bir cevap verdiniz "Kıyamet Keyifsizliği"

Karaköy
Lighthouse - Heaven - Recthaltouche


Gerilim
Cin Avcısı
Cin Avcısı
Mesajlar: 167
Kayıt: 11 Haz 2015 13:49
Sunucu: Beyaz Köşk

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen Gerilim »

Sizlere katılıyorum. Yeni sunucu 49 seviyede kalmama izin vermediği sürece benim için hiiiiçbir anlamı yok.
strix31
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 22
Kayıt: 28 Mar 2023 01:39
Sunucu: Karaköy

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen strix31 »

Heaven1925 yazdı: 08 Ara 2025 17:35
strix31 yazdı: 08 Ara 2025 17:09 Ya ustam ben mi anlamıyorum bilmiyorum ama bizzat Knight Online'ın DB'sinde max_level diye bi kolon vardı hatta tbl.game_settings miydi neydi tablonun adı, 83 yazardı onu 59'a falan çekerlerdi 80'e çekerlerdi.Daha sonra level atlamak için gerekli exp değerleri de bir tablodaydı. Onu da güncellerlerdi custom server açanlar.83/1 diye serverler vardı. Yani İKV'nin sistem dizaynını bilmiyorum ama sanki db yapısı tabloların ilişkisi bu şekildedir aşağı yukarı diye düşünüyorum.
ikv'de öyle bir term yok hatta Gorgar'ın bizzat kendisinin level'i (?) olarak gözükür. " katıldığı bir yayında, bir güncelleme sonrası levelin çok arttığını ve çarın kel olduğunu söylemişti"

Ancak önceki önerinde belirttiğin şey eskiden geçerliydi.
49 level'a ulaştığında hiçbirşeyden xp gelmiyordu. Bu altyapı engame'den bağımsızdı. Çok iyi hatırlıyorum Etkinlik hesaplarında da level kısmı (?) oluyordu.

Bugün yapılan duyuru sonrası kafalarda 2 soru işareti var artık. Hakir mekaniği ne olacak?
a) İflis Mekaniği ile tek grup kesmeye zorlama -> bu eziyetten başka birşey değil
b) Bombaların kaldırılması, büyük ihtimalle bu olacak.
Sanırım burada diretilmesi gereken şey bu oyunun artık açık kaynak olması ve hobicilerin eline bırakılması.
strix31
Salgın Koruyucusu
Salgın Koruyucusu
Mesajlar: 22
Kayıt: 28 Mar 2023 01:39
Sunucu: Karaköy

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen strix31 »

Heaven1925 yazdı: 08 Ara 2025 17:35
strix31 yazdı: 08 Ara 2025 17:09 Ya ustam ben mi anlamıyorum bilmiyorum ama bizzat Knight Online'ın DB'sinde max_level diye bi kolon vardı hatta tbl.game_settings miydi neydi tablonun adı, 83 yazardı onu 59'a falan çekerlerdi 80'e çekerlerdi.Daha sonra level atlamak için gerekli exp değerleri de bir tablodaydı. Onu da güncellerlerdi custom server açanlar.83/1 diye serverler vardı. Yani İKV'nin sistem dizaynını bilmiyorum ama sanki db yapısı tabloların ilişkisi bu şekildedir aşağı yukarı diye düşünüyorum.
ikv'de öyle bir term yok hatta Gorgar'ın bizzat kendisinin level'i (?) olarak gözükür. " katıldığı bir yayında, bir güncelleme sonrası levelin çok arttığını ve çarın kel olduğunu söylemişti"

Ancak önceki önerinde belirttiğin şey eskiden geçerliydi.
49 level'a ulaştığında hiçbirşeyden xp gelmiyordu. Bu altyapı engame'den bağımsızdı. Çok iyi hatırlıyorum Etkinlik hesaplarında da level kısmı (?) oluyordu.

Bugün yapılan duyuru sonrası kafalarda 2 soru işareti var artık. Hakir mekaniği ne olacak?
a) İflis Mekaniği ile tek grup kesmeye zorlama -> bu eziyetten başka birşey değil
b) Bombaların kaldırılması, büyük ihtimalle bu olacak.
Sanırım burada diretilmesi gereken şey bu oyunun artık açık kaynak olması ve hobicilerin eline bırakılması.
Kullanıcı avatarı
gilgalath
Şarapçı'nın Sırdaşı
Şarapçı'nın Sırdaşı
Mesajlar: 95
Kayıt: 25 Şub 2021 19:11
Sunucu: Karaköy

Re: IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin

Mesaj gönderen gilgalath »

49 luk mobların levelini 47 yapsak yeterli gelen exp daha az olacak ve 53 ya da 54 olunca exp vermeyi kesecek moblar ya da oyuna bir eşya koysunlar bu eşyanın leveli 50 level olsun İKSİR gibi düşünebiliriz bu 50 levellik iksiri içince 49levele düşürsün bizi. gbmx parasına eşdeğer miktarda satılabilir bu iksir o da olmazsa şu itemlerin cap'ini ayarlasınlar 55 olunca hasar düşmemiş olur.
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön