Anti Tecrübe Ürünü - Teknik Öneri

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Lighthouse
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 222
Kayıt: 26 Mar 2012 02:48
Sunucu: Karaköy
Lonca: Brothership Of Nobility
Discord: recthaltouche

Anti Tecrübe Ürünü - Teknik Öneri

Mesaj gönderen Lighthouse »

Evet arkadaşlar benim gibi 54 seviyeye yaklaşan arkadaşlar için, problem belli çözüm önerimde.

Tecrübe sistemi kümülatif bir yapı işlediğini biliyoruz. Anti tecrübe sistemi, oyuncuların elde ettiği tecrübenin azaltılması veya negatif bir etkisi olması amacıyla kullanılır. Bu durumda, tecrübe kazancını azaltan veya negatif yapan bir katsayı (k_antiexp) belirlemeniz gerekecek.

Kod: Tümünü seç

Kazanılan Tecrübe + ( (Kazanılan Tecrübe)*(k_1+ k_2 + k_3 + ... + n ) ; 
k_exp[n]( k_1 , k_2 , ... n );
Buradaki n kaç adet arttırıcı çeşidi bulunduğuna bağlı olan döngü değişkeninin toplam formülü ile ifade edilişi,

Ürün'ün buraya etikeşimi (tahminimce) özetleyecek olursak,

Kod: Tümünü seç

Kazanılan Tecrübe + ( (Kazanılan Tecrübe)*(Bireysel + Lonca + Diğer(Yılbaşı Paketi vb.) + n )
Bireysel ve Lonca arttırıcılı bir tecrübe kazanımını örnek alalım,
Kazanılan tecrübe 100 olsun.

Kod: Tümünü seç

n=0 için,
100 + ( 100 * ( 0.5 + 0.5 + 0 + n ) ) = 100 + ( 100 ) = 200;
Anti tecrübe nasıl entegre edilebilir?

Sadece Bireysel,

Kod: Tümünü seç

100 + ( 100 * ( 0.5 + 0 + 0 + ... n + (-1)*(kp)*(0.5 + 0 + 0 + ... + n) ) 
n=0 için,
100 + ( 100 * ( 0.5 - (kp)*0.5  ) 
kp=3
100 - 100 = 0
Bireysel + Lonca

Kod: Tümünü seç

100 + ( 100 * ( 0.5 + 0.5 + 0 + ... n + (-1)*(kp)*(0.5 + 0.5 + 0 + ... + n) ) 
n=0 için,
100 + ( 100 * ( 1 - (kp)*1 ) = 0
kp=2
100 - 100
Bireysel + Lonca + Ek

Kod: Tümünü seç

100 + ( 100 * ( 0.5 + 0.5 + 0.2 + ... n + (-1)*(kp)*(0.5 + 0.5 + 0 + ... + n) ) 
n=0 için,
100 + ( 100 * ( 1.2 - (kp)*1.2 ) = 0
kp = 1.833
100 - 100 = 0 (yaklaşık-çok düşük bir tecrübe kazanımı olacaktır.)
Peki kp nasıl belirlenebilir?
kp değeri, arttırıcıların toplam etkisini tamamen dengeleyecek şekilde belirlenmelidir. Her durumda,
kp değeri arttırıcıların toplam etkisini sıfıra indirgeyecek bir değerde olmalıdır. Bu nedenle, her senaryoda farklı bir
kp değeri bulunur ve bu değer, arttırıcıların toplam etkisi ile orantılıdır.

Kod: Tümünü seç

kp = (1 +(Bireysel+Lonca+Ek)) / (Bireysel+Lonca+Ek)
​
Sadece Bireysel

Kod: Tümünü seç

kp = ( 1 + 0.5 ) / 0.5 = 3
Bireysel + Lonca
kp = ( 1+ 1 ) / 1 = 2
Bireysel + Lonca + Ek
kp = ( 1 + 1.2 ) / 1.2 = 1.833
Özet Olarak,

Oyuna "anti tecrübe ürünü" ekliyoruz. Bu, oyuncuların kazandığı XP'yi azaltan veya sıfırlayan bir sistem. Amacımız, oyuncuların kazandığı XP'nin bazı durumlarda sıfır olmasını sağlamak.

Örneğin:

Sadece "bireysel arttırıcı" (0.5 kat) kullanıldığında, oyuncu normalde 150 XP kazanıyor olabilir.
Hem "bireysel arttırıcı" (0.5 kat) hem de "lonca arttırıcı" (0.5 kat) kullanıldığında, oyuncu normalde 200 XP kazanıyor olabilir.
Bizim yapmak istediğimiz, oyuncunun hangi arttırıcıları kullandığına bakmaksızın, anti tecrübe etkisini devreye sokarak, oyuncunun kazandığı XP'yi sıfırlamak.

Bunu yapmak için, bir katsayı (kp) kullanıyoruz. Bu katsayı, oyuncunun hangi arttırıcıları kullandığına göre belirleniyor ve oyuncunun kazandığı ekstra XP'yi sıfırlamak için gereken değeri ifade ediyor. Yani, hangi arttırıcılar olursa olsun, doğru kp değeri ile oyuncunun XP kazancı sıfırlanabilir.

Kısacası, oyun içindeki arttırıcıların etkisini sıfırlamak ve oyuncunun XP kazanmasını engellemek için belirli bir katsayı (kp) kullanıyoruz. Bu sayede, oyuncuların XP kazancını kontrol edebiliyoruz.
2009 - 2012 Beyazköşk
2012 - 2017 Kuklacı
2017 - 2024 Eminönü
2024 Karaköy
Kullanıcı avatarı
GoDIsNoWHeRe
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 39
Kayıt: 11 Haz 2014 02:36
Sunucu: Karaköy

Re: Anti Tecrübe Ürünü - Teknik Öneri

Mesaj gönderen GoDIsNoWHeRe »

Düsünce olarak cok güzel, ama uygulamada zorluklari olabilir.
Lonca exp arttirici, bireysel exp arttirici ya da yilbasi paketi gibi bir ürün olamaz. ayni sunucuda 1 seviye yeni karakterinizi kasamazsiniz demek olur bu. ya da baska sunucuda da seviye atlayamaz karakterleriniz.
bunun yerine tesla, ayi, kangal gibi istenildigi zaman acilip kapanabilen, ama +5 yetenek ya da kasa erisimi gibi sadece karakter secerek yüklenen bir ürün olmali.
bu fikri destekliyorum, olmali, olmak zorunda. yeralti eklentisinden sonra insanlar 2009dan 2018e kadar 49 seviyede iken bu kadar birikimi yapti. binlerce siginak migrat cemberlitas girildi, holde raylarda, irklarda, saatte, akrep örümcek cukurlarinda binlerce yaratik kesildi. insanlar karaköy icin birikimlerini bu sayede yapti.
Kullanıcı avatarı
Dofians
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 142
Kayıt: 21 Eki 2017 19:39
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos

Re: Anti Tecrübe Ürünü - Teknik Öneri

Mesaj gönderen Dofians »

Artık bana kimse oyunda imkan yok demesin. GBM-0 teknik ekibi kritik hata problemini çözüp 120 fps oyun oynatıyor, az önce youtubeda başka bir video gördüm adam kullanıcı arayüzünü geliştirip saydam hale getirmiş, modernize etmiş. Bunları da oyunun dosya boyutunu artırmadan yapıyorlar. Çanta, can barımız, yetenek ağacımız, sohbet kısmı falan hepsi modern hale gelmiş. Bence yıllardır kandırıldık imkan yok falan diye. Exp kazanmamızı engelleyecek bir sistem ne kadar zor olabilir ki bazı adamlar oyun dosyalarına erişemeden kullanıcı arayüzünü geliştirip oyunun hatalarını bir programla çözebilirken?
Since 2008
Kullanıcı avatarı
pankuscagiz
Teşkilat Neferi
Teşkilat Neferi
Mesajlar: 502
Kayıt: 31 May 2016 20:03
Sunucu: Karaköy
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Ölümden Sonra
Discord: mitwelt

Re: Anti Tecrübe Ürünü - Teknik Öneri

Mesaj gönderen pankuscagiz »

Dofians yazdı: 30 Tem 2024 12:45 Artık bana kimse oyunda imkan yok demesin. GBM-0 teknik ekibi kritik hata problemini çözüp 120 fps oyun oynatıyor, az önce youtubeda başka bir video gördüm adam kullanıcı arayüzünü geliştirip saydam hale getirmiş, modernize etmiş. Bunları da oyunun dosya boyutunu artırmadan yapıyorlar. Çanta, can barımız, yetenek ağacımız, sohbet kısmı falan hepsi modern hale gelmiş. Bence yıllardır kandırıldık imkan yok falan diye. Exp kazanmamızı engelleyecek bir sistem ne kadar zor olabilir ki bazı adamlar oyun dosyalarına erişemeden kullanıcı arayüzünü geliştirip oyunun hatalarını bir programla çözebilirken?
Arkadaşımız çok doğru konuşmuş, oyunla ilgili teknik bir sorun yaşadığımız zaman artık destek ekibine değil GBM-0 ve benzeri arkadaşlarımıza ulaşıp akıl alıyoruz. İkv Launcher'ın geliştirilmesi adına taleplerimi GBM-0'a iletiyorum. Onların yaptığı ara yüzleri onların yaptığı uygulamaları kullanarak oyuna giriş yapıyorum. :') :') kritik hata ve fps problemini, chat arayüzünün büyüklüğünü ve oyunun arkadan kaydedilmesi gibi çokça sistemi düşününce emekleri çok büyük. Bu özellikler olmasaydı oyuna geri döner miydim onu da bilmiyorum, normal istemciyi kullananlar hala mouse dpi problemi yaşıyor. Yönetimin bu konular hakkında kayda değer ve tatmin edici açıklamaları yapmaları gerek.
Ben yapılacağını düşünüyorum, oyuna olan ilginin artması ve artan haklı talepler resmi ekibi daha somut ve tatmin edici adımlar atmaya itecektir. Onların da bu durumdan memnuniyet duyacağını düşünüyorum. Abi yapamıyorlarsa GBM-0'a ulaşsınlar o yapar. :')
Sadece
Kutay

Ahi Evran'a selamlar

Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenlerin Norm Düzenlemesi Şimdi Değilse Ne Zaman?
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön