Tecrübe sistemi kümülatif bir yapı işlediğini biliyoruz. Anti tecrübe sistemi, oyuncuların elde ettiği tecrübenin azaltılması veya negatif bir etkisi olması amacıyla kullanılır. Bu durumda, tecrübe kazancını azaltan veya negatif yapan bir katsayı (k_antiexp) belirlemeniz gerekecek.
Kod: Tümünü seç
Kazanılan Tecrübe + ( (Kazanılan Tecrübe)*(k_1+ k_2 + k_3 + ... + n ) ;
k_exp[n]( k_1 , k_2 , ... n );
Ürün'ün buraya etikeşimi (tahminimce) özetleyecek olursak,
Kod: Tümünü seç
Kazanılan Tecrübe + ( (Kazanılan Tecrübe)*(Bireysel + Lonca + Diğer(Yılbaşı Paketi vb.) + n )
Kazanılan tecrübe 100 olsun.
Kod: Tümünü seç
n=0 için,
100 + ( 100 * ( 0.5 + 0.5 + 0 + n ) ) = 100 + ( 100 ) = 200;
Sadece Bireysel,
Kod: Tümünü seç
100 + ( 100 * ( 0.5 + 0 + 0 + ... n + (-1)*(kp)*(0.5 + 0 + 0 + ... + n) )
n=0 için,
100 + ( 100 * ( 0.5 - (kp)*0.5 )
kp=3
100 - 100 = 0
Kod: Tümünü seç
100 + ( 100 * ( 0.5 + 0.5 + 0 + ... n + (-1)*(kp)*(0.5 + 0.5 + 0 + ... + n) )
n=0 için,
100 + ( 100 * ( 1 - (kp)*1 ) = 0
kp=2
100 - 100
Kod: Tümünü seç
100 + ( 100 * ( 0.5 + 0.5 + 0.2 + ... n + (-1)*(kp)*(0.5 + 0.5 + 0 + ... + n) )
n=0 için,
100 + ( 100 * ( 1.2 - (kp)*1.2 ) = 0
kp = 1.833
100 - 100 = 0 (yaklaşık-çok düşük bir tecrübe kazanımı olacaktır.)
kp değeri, arttırıcıların toplam etkisini tamamen dengeleyecek şekilde belirlenmelidir. Her durumda,
kp değeri arttırıcıların toplam etkisini sıfıra indirgeyecek bir değerde olmalıdır. Bu nedenle, her senaryoda farklı bir
kp değeri bulunur ve bu değer, arttırıcıların toplam etkisi ile orantılıdır.
Kod: Tümünü seç
kp = (1 +(Bireysel+Lonca+Ek)) / (Bireysel+Lonca+Ek)
Kod: Tümünü seç
kp = ( 1 + 0.5 ) / 0.5 = 3
Bireysel + Lonca
kp = ( 1+ 1 ) / 1 = 2
Bireysel + Lonca + Ek
kp = ( 1 + 1.2 ) / 1.2 = 1.833
Oyuna "anti tecrübe ürünü" ekliyoruz. Bu, oyuncuların kazandığı XP'yi azaltan veya sıfırlayan bir sistem. Amacımız, oyuncuların kazandığı XP'nin bazı durumlarda sıfır olmasını sağlamak.
Örneğin:
Sadece "bireysel arttırıcı" (0.5 kat) kullanıldığında, oyuncu normalde 150 XP kazanıyor olabilir.
Hem "bireysel arttırıcı" (0.5 kat) hem de "lonca arttırıcı" (0.5 kat) kullanıldığında, oyuncu normalde 200 XP kazanıyor olabilir.
Bizim yapmak istediğimiz, oyuncunun hangi arttırıcıları kullandığına bakmaksızın, anti tecrübe etkisini devreye sokarak, oyuncunun kazandığı XP'yi sıfırlamak.
Bunu yapmak için, bir katsayı (kp) kullanıyoruz. Bu katsayı, oyuncunun hangi arttırıcıları kullandığına göre belirleniyor ve oyuncunun kazandığı ekstra XP'yi sıfırlamak için gereken değeri ifade ediyor. Yani, hangi arttırıcılar olursa olsun, doğru kp değeri ile oyuncunun XP kazancı sıfırlanabilir.
Kısacası, oyun içindeki arttırıcıların etkisini sıfırlamak ve oyuncunun XP kazanmasını engellemek için belirli bir katsayı (kp) kullanıyoruz. Bu sayede, oyuncuların XP kazancını kontrol edebiliyoruz.