Karaköy bir "emek server" mı, yoksa "işkence server" mı olacak?

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Edna
İri Fare Avcısı
İri Fare Avcısı
Mesajlar: 66
Kayıt: 07 May 2018 16:55
Sunucu: Eminönü
Klan: Arzın Çocukları

Karaköy bir "emek server" mı, yoksa "işkence server" mı olacak?

Mesaj gönderen Edna »

Selamlar İKV ailesi,

Oyundan uzun süre önce ümidini kesmiş bir veteran olarak, yeni sunucu haberi eski günlerin hatrına beni de heyecanlandırdı. Bunu sağlayan Sayın Orti ağabeyime, İKV'yi ayakta tutmak için gösterdiği pozitif çaba nedeniyle teşekkür ederim. Oyunu aktif olarak oynar mıyım bilmiyorum, ama yeni sunucuda en azından bir gezintiye çıkıp eski heyecanımı arayacağımdan şüphem yok. Bütün eski dostlara selam olsun.

Bu yazımı kimsenin hevesini kırmak veya emeklerini küçümsemek için değil, daha önceden tecrübe ettiğim bazı sıkıntıların tekrar meydana gelmesinden çekindiğim için yazıyorum. Çocukluğumun neşesi olan, değer verdiğim bir oyunu en iyi haliyle görmek istediğim için yazıyorum. Kimsenin dikkate almayacağını bile bile yazıyorum çünkü sevgi karşılıksızken güzel :D

Orti ağabey eminim detaylıca düşünmüştür bir çok şeyi ve çoğu açıdan eli kolu bağlı olduğu da malum. Ancak oyunu tasavvur etmekle oynamak ve oynarken zorlukları tecrübe etmek arasında ciddi bir fark var. Bu farkı kapatmak için oyuncuya kulak vermek gerekir. Sonuçta "sınanmayan ne bilsin" demişler.

Karaköy'e girene kadar oyuncuların yaşayacağı serüven herkesin malumu, birçok kişi tarafından bahsedilmiş ve bunlara ilk zamanların heyecanıyla pekala göğüs gerilebileceğini düşünüyorum. Asıl curcuna ise Karaköy bölgesinde yaşanacaktır.

Bir emek server, doğal olarak ilgi görecektir ve ümit veren bir gelişmedir. Ancak bölge olan Karaköy'ün ilk açıldığı zamanlarda oyunu oynamış olanlar iyi bilirler ki, Karaköy genişlemesi ile kopyanın yaygınlaşması arasında geçen sürede bir "emek server" değil "işkence server" söz konusu idi.

Bir avuç boss, yüzlerce kişi tarafından kesilmek isteniyor ancak şu veya bu sebeple çoğu kesim hüsranla sonuçlanıyordu. Yirmi otuz kişilik gruplar, on dakika arayla doğan bu bossları ancak sıra ile kesebiliyor ve bu kesimler sırasında kafayı kırmış bir kişinin boss'u kaçırmaması için dua ediyordu.

Uzunca bir süre boss kaçıranlar ceza almadılar. Bendeniz gibi, aylarca boss kesme girişiminde bulunup bir item bile elde edemeyenler oldu. Emek desen gırla, ancak karşılığını alabilmek ne mümkün. Bu "işkence server"da aklı başında olanlar bir bir elenmeye başladılar. Yönetim yeri geldi kuralları değiştirdi ancak hiçbir zaman bu işkenceyi engelleyebilecek bir adım atamadı.

Baktık bu iş Eminönü gibi kalabalık sunucularda olmayacak, Meran gibi, Kuklacı gibi tenha yerlere attık kendimizi. Burada sıfırdan aylarca emek vererek bir şeyler elde etmeyi amaçladık. Kraliçe Tırtıl denen yaratığı bir ay boyunca kesip sadece 10 adet ipek elde ettiğimizi ve ekibimizden yalnızca bir kişiye zırh basabildikten sonra tırtıla tövbe ettiğimizi çok iyi hatırlıyorum.

Boss kaçırmaların durulduğu bir dönemde hiçkimse ile sıralaşmaksızın, gece gündüz Hakir keserek de çok az eşya elde ettiğimizi unutmuyorum. Bir zaman sonra üstümü dizme işinden ümidimi kesip bosslara tamamen arkadaşlarımın sohbeti için, makara uğruna dahil olmaya başladım. Oyunu oynarken oyundan değil, yalnızca arkadaşlarımla vakit geçirmekten keyif aldım. Arkadaşlar birer birer eksildiği zaman da, oyun bütün keyifsizliğiyle silinip gitti aklımdan.

Oyunun 2018 yılında aldığı son güncellemeyle ömrünü bir miktar uzatmasının amaçlandığı belli. Bu yüzden bir şeyler elde etmenin bu kadar zor olmasını doğal karşılayabiliriz. Grup bölgesi mantığının terk edilmesini de bir nebze anlayabiliriz. Hatta hatırlarsanız o dönemde oyuncular, bu durumu bizzat kendileri talep ettiler. Ancak hangi şartları kabul ettiklerini tam olarak bilmiyorlardı. Cahil özgüveniyle "grup bölgesinden sıkıldık" ve "silah ve zırhlar üretim olsun" diyebildiler.

Oyunun mekanik ve animasyon olarak bize vadettiklerinin 2024 yılında hiçbir geçerliliği olmadığı da zaten sır değil. Bu değiştirilebilir bir şey de değil. Oyunun cazibesini başka yönlerden artırdığımız zamanlarda, bu bizim için çok da sorun olmayabiliyor. Ama 2018 sonrası işkence server'ına dönüşen oyunda hileler, buglar, hızlı giriş vesaire derken bu açılardan da katlanılmaz bir deneyim söz konusu oldu.

Ne yazık ki bütün hilelerinden arınmış bir İKV için bile, yukarıda bahsettiğim işkence server'ı senaryosu devam ediyor. Hiçbir kayda değer değişiklik yapmadan açılan bir sunucu, çok adil ve çok hızlı bir moderasyona sahip olsanız dahi sürdürülebilir değildir. Boss kesmek dışında kayda değer bir PVE aktivitesinin olmaması, buna mukabil boss sayısının yetersizliği, açık bölge mantığı, eşyaların tek tipliği ve elde edilme zorluğu gibi yıldırıcı sebepler yeniden test edilecek ve oyuncular bu sebeplere yine yenileceklerdir.

Sizlere spesifik öneriler yapıp onların teknik olarak mümkün olmadığını duymaya alıştığım için, bu tecrübeyle daha genel endişelerimi yazıya dökmek istedim. Ancak böyle bir talep olursa tabii ki geçmişte olduğu gibi bugün de beyin fırtınası yapmaya hazırım. :D

Uzun bir yazı oldu. Dayanıp okuyabilen varsa sağ olsun. Umarım düşündüğüm sorunların hiçbirinin yaşanmadığı, oyuncular arası eski dostluk ruhunun hakim olduğu, sevilen ve keyif veren bir sunucu olur Karaköy. Dilimiz sürçtüyse affola. Herkese iyi oyunlar.
Edna (2007-2019)
Kullanıcı avatarı
Parlementxx
Hızlı Koşan
Hızlı Koşan
Mesajlar: 1945
Kayıt: 09 Ara 2015 19:38
Sunucu: Karaköy
Klan: Arzın Çocukları
Discord: parlooo.

Re: Karaköy bir "emek server" mı, yoksa "işkence server" mı olacak?

Mesaj gönderen Parlementxx »

Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03 Selamlar İKV ailesi,

Bütün eski dostlara selam olsun.
Selamlar kıymetli dostum Fatih
Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Bu yazımı kimsenin hevesini kırmak veya emeklerini küçümsemek için değil, daha önceden tecrübe ettiğim bazı sıkıntıların tekrar meydana gelmesinden çekindiğim için yazıyorum. Çocukluğumun neşesi olan, değer verdiğim bir oyunu en iyi haliyle görmek istediğim için yazıyorum. Kimsenin dikkate almayacağını bile bile yazıyorum çünkü sevgi karşılıksızken güzel :D

Yanılıyorsun ben edna adını gördüğümde sonuna kadar okurum :)


Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Bir emek server, doğal olarak ilgi görecektir ve ümit veren bir gelişmedir. Ancak bölge olan Karaköy'ün ilk açıldığı zamanlarda oyunu oynamış olanlar iyi bilirler ki, Karaköy genişlemesi ile kopyanın yaygınlaşması arasında geçen sürede bir "emek server" değil "işkence server" söz konusu idi.
Bu konuda yanılıyorsun oyunun en kalabalık sunucusu Eminönünde bile sadece biz kesebiliyorduk Hakiri.Buda emek verenin ödülünü aldıgı anlamına gelir.

Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Uzunca bir süre boss kaçıranlar ceza almadılar. Bendeniz gibi, aylarca boss kesme girişiminde bulunup bir item bile elde edemeyenler oldu. Emek desen gırla, ancak karşılığını alabilmek ne mümkün. Bu "işkence server"da aklı başında olanlar bir bir elenmeye başladılar. Yönetim yeri geldi kuralları değiştirdi ancak hiçbir zaman bu işkenceyi engelleyebilecek bir adım atamadı.
Yeni sunucuda boss kaçırma olayı olabilmesi için oyuncunun elinde riske atabileceği bir hesap ve Gaffarı ıkına ıkına kesmiş olması gerekiyor ki kaçırabilesin.Kaldı ki Ana karakterine Gaffar kesse dua edecek %85-90 bandında bir kitle var.

Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Baktık bu iş Eminönü gibi kalabalık sunucularda olmayacak, Meran gibi, Kuklacı gibi tenha yerlere attık kendimizi. Burada sıfırdan aylarca emek vererek bir şeyler elde etmeyi amaçladık. Kraliçe Tırtıl denen yaratığı bir ay boyunca kesip sadece 10 adet ipek elde ettiğimizi ve ekibimizden yalnızca bir kişiye zırh basabildikten sonra tırtıla tövbe ettiğimizi çok iyi hatırlıyorum.
35 kişi birleşiğ Benim karakterime zırh basmıştık çok büyük emek ve fedakarlıkla hatırlıyorum.Buda zorluk ve emeğin vucut bulmuş halidir bana göre çünkü MMORPG oyunların doğası budur.

Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Boss kaçırmaların durulduğu bir dönemde hiçkimse ile sıralaşmaksızın, gece gündüz Hakir keserek de çok az eşya elde ettiğimizi unutmuyorum. Bir zaman sonra üstümü dizme işinden ümidimi kesip bosslara tamamen arkadaşlarımın sohbeti için, makara uğruna dahil olmaya başladım. Oyunu oynarken oyundan değil, yalnızca arkadaşlarımla vakit geçirmekten keyif aldım. Arkadaşlar birer birer eksildiği zaman da, oyun bütün keyifsizliğiyle silinip gitti aklımdan.
Emin ol bizde hala ortam için dostlarla vakit geçirmekten keyif aldıgımız için oynayacağız.
Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Oyunun 2018 yılında aldığı son güncellemeyle ömrünü bir miktar uzatmasının amaçlandığı belli. Bu yüzden bir şeyler elde etmenin bu kadar zor olmasını doğal karşılayabiliriz. Grup bölgesi mantığının terk edilmesini de bir nebze anlayabiliriz. Hatta hatırlarsanız o dönemde oyuncular, bu durumu bizzat kendileri talep ettiler. Ancak hangi şartları kabul ettiklerini tam olarak bilmiyorlardı. Cahil özgüveniyle "grup bölgesinden sıkıldık" ve "silah ve zırhlar üretim olsun" diyebildiler.
Ben o konuda herşey üretilsin diyenlerdendim çünkü item ne kadar değerliyse o kadar iyiydi benim için muhtemelen o %48 oy veren kesimde o mantıkla hareket etti.Özetle herkes çocukluğuna geri dönmek için o anıları tekrar hissetmek için oynayacak.2009 da arkada Sagopa ile Sivri ada maden döndüğüm günleri keyifle ve sigaramla yad edeceğim.Sevgiler dostum başlayacaksan Discorddan ulaş eski ekip eski ortamla başlıyoruz.
Resim
Kullanıcı avatarı
melihbaba
FareAdam Düşmanı
FareAdam Düşmanı
Mesajlar: 266
Kayıt: 14 Kas 2010 09:57
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Nemesis

Re: Karaköy bir "emek server" mı, yoksa "işkence server" mı olacak?

Mesaj gönderen melihbaba »

Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03 Selamlar İKV ailesi,

Oyundan uzun süre önce ümidini kesmiş bir veteran olarak, yeni sunucu haberi eski günlerin hatrına beni de heyecanlandırdı. Bunu sağlayan Sayın Orti ağabeyime, İKV'yi ayakta tutmak için gösterdiği pozitif çaba nedeniyle teşekkür ederim. Oyunu aktif olarak oynar mıyım bilmiyorum, ama yeni sunucuda en azından bir gezintiye çıkıp eski heyecanımı arayacağımdan şüphem yok. Bütün eski dostlara selam olsun.

Bu yazımı kimsenin hevesini kırmak veya emeklerini küçümsemek için değil, daha önceden tecrübe ettiğim bazı sıkıntıların tekrar meydana gelmesinden çekindiğim için yazıyorum. Çocukluğumun neşesi olan, değer verdiğim bir oyunu en iyi haliyle görmek istediğim için yazıyorum. Kimsenin dikkate almayacağını bile bile yazıyorum çünkü sevgi karşılıksızken güzel :D

Orti ağabey eminim detaylıca düşünmüştür bir çok şeyi ve çoğu açıdan eli kolu bağlı olduğu da malum. Ancak oyunu tasavvur etmekle oynamak ve oynarken zorlukları tecrübe etmek arasında ciddi bir fark var. Bu farkı kapatmak için oyuncuya kulak vermek gerekir. Sonuçta "sınanmayan ne bilsin" demişler.

Karaköy'e girene kadar oyuncuların yaşayacağı serüven herkesin malumu, birçok kişi tarafından bahsedilmiş ve bunlara ilk zamanların heyecanıyla pekala göğüs gerilebileceğini düşünüyorum. Asıl curcuna ise Karaköy bölgesinde yaşanacaktır.

Bir emek server, doğal olarak ilgi görecektir ve ümit veren bir gelişmedir. Ancak bölge olan Karaköy'ün ilk açıldığı zamanlarda oyunu oynamış olanlar iyi bilirler ki, Karaköy genişlemesi ile kopyanın yaygınlaşması arasında geçen sürede bir "emek server" değil "işkence server" söz konusu idi.

Bir avuç boss, yüzlerce kişi tarafından kesilmek isteniyor ancak şu veya bu sebeple çoğu kesim hüsranla sonuçlanıyordu. Yirmi otuz kişilik gruplar, on dakika arayla doğan bu bossları ancak sıra ile kesebiliyor ve bu kesimler sırasında kafayı kırmış bir kişinin boss'u kaçırmaması için dua ediyordu.

Uzunca bir süre boss kaçıranlar ceza almadılar. Bendeniz gibi, aylarca boss kesme girişiminde bulunup bir item bile elde edemeyenler oldu. Emek desen gırla, ancak karşılığını alabilmek ne mümkün. Bu "işkence server"da aklı başında olanlar bir bir elenmeye başladılar. Yönetim yeri geldi kuralları değiştirdi ancak hiçbir zaman bu işkenceyi engelleyebilecek bir adım atamadı.

Baktık bu iş Eminönü gibi kalabalık sunucularda olmayacak, Meran gibi, Kuklacı gibi tenha yerlere attık kendimizi. Burada sıfırdan aylarca emek vererek bir şeyler elde etmeyi amaçladık. Kraliçe Tırtıl denen yaratığı bir ay boyunca kesip sadece 10 adet ipek elde ettiğimizi ve ekibimizden yalnızca bir kişiye zırh basabildikten sonra tırtıla tövbe ettiğimizi çok iyi hatırlıyorum.

Boss kaçırmaların durulduğu bir dönemde hiçkimse ile sıralaşmaksızın, gece gündüz Hakir keserek de çok az eşya elde ettiğimizi unutmuyorum. Bir zaman sonra üstümü dizme işinden ümidimi kesip bosslara tamamen arkadaşlarımın sohbeti için, makara uğruna dahil olmaya başladım. Oyunu oynarken oyundan değil, yalnızca arkadaşlarımla vakit geçirmekten keyif aldım. Arkadaşlar birer birer eksildiği zaman da, oyun bütün keyifsizliğiyle silinip gitti aklımdan.

Oyunun 2018 yılında aldığı son güncellemeyle ömrünü bir miktar uzatmasının amaçlandığı belli. Bu yüzden bir şeyler elde etmenin bu kadar zor olmasını doğal karşılayabiliriz. Grup bölgesi mantığının terk edilmesini de bir nebze anlayabiliriz. Hatta hatırlarsanız o dönemde oyuncular, bu durumu bizzat kendileri talep ettiler. Ancak hangi şartları kabul ettiklerini tam olarak bilmiyorlardı. Cahil özgüveniyle "grup bölgesinden sıkıldık" ve "silah ve zırhlar üretim olsun" diyebildiler.

Oyunun mekanik ve animasyon olarak bize vadettiklerinin 2024 yılında hiçbir geçerliliği olmadığı da zaten sır değil. Bu değiştirilebilir bir şey de değil. Oyunun cazibesini başka yönlerden artırdığımız zamanlarda, bu bizim için çok da sorun olmayabiliyor. Ama 2018 sonrası işkence server'ına dönüşen oyunda hileler, buglar, hızlı giriş vesaire derken bu açılardan da katlanılmaz bir deneyim söz konusu oldu.

Ne yazık ki bütün hilelerinden arınmış bir İKV için bile, yukarıda bahsettiğim işkence server'ı senaryosu devam ediyor. Hiçbir kayda değer değişiklik yapmadan açılan bir sunucu, çok adil ve çok hızlı bir moderasyona sahip olsanız dahi sürdürülebilir değildir. Boss kesmek dışında kayda değer bir PVE aktivitesinin olmaması, buna mukabil boss sayısının yetersizliği, açık bölge mantığı, eşyaların tek tipliği ve elde edilme zorluğu gibi yıldırıcı sebepler yeniden test edilecek ve oyuncular bu sebeplere yine yenileceklerdir.

Sizlere spesifik öneriler yapıp onların teknik olarak mümkün olmadığını duymaya alıştığım için, bu tecrübeyle daha genel endişelerimi yazıya dökmek istedim. Ancak böyle bir talep olursa tabii ki geçmişte olduğu gibi bugün de beyin fırtınası yapmaya hazırım. :D

Uzun bir yazı oldu. Dayanıp okuyabilen varsa sağ olsun. Umarım düşündüğüm sorunların hiçbirinin yaşanmadığı, oyuncular arası eski dostluk ruhunun hakim olduğu, sevilen ve keyif veren bir sunucu olur Karaköy. Dilimiz sürçtüyse affola. Herkese iyi oyunlar.
Selamlar Çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık.Karaköyü pek oynamadığım için bilgi birikimim yok fakat anlattığın üzere baya zor görünüyor. Benim düşüncem daha farklı, bu insanlar 600 direnç ve düşük hasarlarla gaffarı nasıl kesicek bunun endişesi üzerine kurulu biraz, 49a kadar kasılmak, kasılırken o müziklerin ve birçok insanla dayanışma içinde görevleri yapmanın keyfi bambaşka olacak orası kesin fakat asıl sorunlar buradan sonra başlıyor 600 700 hadi 1000 hasarla grup bölgelerine girdik diyelim karakterler lvl atlayacak bu sefer hasar daha da düşecek zaten dirençler malum bosslar nasıl kesilecek merak konusu bu sorunu çözmek için umarım bişeyler düşünülmüştür yoksa bi süreden sonra tıkanıcaz gibi
Resim

Kod: Tümünü seç

"İstanbul'un göbeğinde,savaşın eşiğinde ve kaosun son perdesinde;selam olsun Nemesis'e!.."
Sızıntıxazrail Sızıntıxyakışıklı SertVuRuŞ
- Artık Karaköy'de SERTVURUŞ
Kullanıcı avatarı
Vezirx27
Antrepo Bekçisi
Antrepo Bekçisi
Mesajlar: 734
Kayıt: 21 Oca 2015 19:21
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: <LIL>

Re: Karaköy bir "emek server" mı, yoksa "işkence server" mı olacak?

Mesaj gönderen Vezirx27 »

melihbaba yazdı: 22 Tem 2024 20:06
Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03 Selamlar İKV ailesi,

Oyundan uzun süre önce ümidini kesmiş bir veteran olarak, yeni sunucu haberi eski günlerin hatrına beni de heyecanlandırdı. Bunu sağlayan Sayın Orti ağabeyime, İKV'yi ayakta tutmak için gösterdiği pozitif çaba nedeniyle teşekkür ederim. Oyunu aktif olarak oynar mıyım bilmiyorum, ama yeni sunucuda en azından bir gezintiye çıkıp eski heyecanımı arayacağımdan şüphem yok. Bütün eski dostlara selam olsun.

Bu yazımı kimsenin hevesini kırmak veya emeklerini küçümsemek için değil, daha önceden tecrübe ettiğim bazı sıkıntıların tekrar meydana gelmesinden çekindiğim için yazıyorum. Çocukluğumun neşesi olan, değer verdiğim bir oyunu en iyi haliyle görmek istediğim için yazıyorum. Kimsenin dikkate almayacağını bile bile yazıyorum çünkü sevgi karşılıksızken güzel :D

Orti ağabey eminim detaylıca düşünmüştür bir çok şeyi ve çoğu açıdan eli kolu bağlı olduğu da malum. Ancak oyunu tasavvur etmekle oynamak ve oynarken zorlukları tecrübe etmek arasında ciddi bir fark var. Bu farkı kapatmak için oyuncuya kulak vermek gerekir. Sonuçta "sınanmayan ne bilsin" demişler.

Karaköy'e girene kadar oyuncuların yaşayacağı serüven herkesin malumu, birçok kişi tarafından bahsedilmiş ve bunlara ilk zamanların heyecanıyla pekala göğüs gerilebileceğini düşünüyorum. Asıl curcuna ise Karaköy bölgesinde yaşanacaktır.

Bir emek server, doğal olarak ilgi görecektir ve ümit veren bir gelişmedir. Ancak bölge olan Karaköy'ün ilk açıldığı zamanlarda oyunu oynamış olanlar iyi bilirler ki, Karaköy genişlemesi ile kopyanın yaygınlaşması arasında geçen sürede bir "emek server" değil "işkence server" söz konusu idi.

Bir avuç boss, yüzlerce kişi tarafından kesilmek isteniyor ancak şu veya bu sebeple çoğu kesim hüsranla sonuçlanıyordu. Yirmi otuz kişilik gruplar, on dakika arayla doğan bu bossları ancak sıra ile kesebiliyor ve bu kesimler sırasında kafayı kırmış bir kişinin boss'u kaçırmaması için dua ediyordu.

Uzunca bir süre boss kaçıranlar ceza almadılar. Bendeniz gibi, aylarca boss kesme girişiminde bulunup bir item bile elde edemeyenler oldu. Emek desen gırla, ancak karşılığını alabilmek ne mümkün. Bu "işkence server"da aklı başında olanlar bir bir elenmeye başladılar. Yönetim yeri geldi kuralları değiştirdi ancak hiçbir zaman bu işkenceyi engelleyebilecek bir adım atamadı.

Baktık bu iş Eminönü gibi kalabalık sunucularda olmayacak, Meran gibi, Kuklacı gibi tenha yerlere attık kendimizi. Burada sıfırdan aylarca emek vererek bir şeyler elde etmeyi amaçladık. Kraliçe Tırtıl denen yaratığı bir ay boyunca kesip sadece 10 adet ipek elde ettiğimizi ve ekibimizden yalnızca bir kişiye zırh basabildikten sonra tırtıla tövbe ettiğimizi çok iyi hatırlıyorum.

Boss kaçırmaların durulduğu bir dönemde hiçkimse ile sıralaşmaksızın, gece gündüz Hakir keserek de çok az eşya elde ettiğimizi unutmuyorum. Bir zaman sonra üstümü dizme işinden ümidimi kesip bosslara tamamen arkadaşlarımın sohbeti için, makara uğruna dahil olmaya başladım. Oyunu oynarken oyundan değil, yalnızca arkadaşlarımla vakit geçirmekten keyif aldım. Arkadaşlar birer birer eksildiği zaman da, oyun bütün keyifsizliğiyle silinip gitti aklımdan.

Oyunun 2018 yılında aldığı son güncellemeyle ömrünü bir miktar uzatmasının amaçlandığı belli. Bu yüzden bir şeyler elde etmenin bu kadar zor olmasını doğal karşılayabiliriz. Grup bölgesi mantığının terk edilmesini de bir nebze anlayabiliriz. Hatta hatırlarsanız o dönemde oyuncular, bu durumu bizzat kendileri talep ettiler. Ancak hangi şartları kabul ettiklerini tam olarak bilmiyorlardı. Cahil özgüveniyle "grup bölgesinden sıkıldık" ve "silah ve zırhlar üretim olsun" diyebildiler.

Oyunun mekanik ve animasyon olarak bize vadettiklerinin 2024 yılında hiçbir geçerliliği olmadığı da zaten sır değil. Bu değiştirilebilir bir şey de değil. Oyunun cazibesini başka yönlerden artırdığımız zamanlarda, bu bizim için çok da sorun olmayabiliyor. Ama 2018 sonrası işkence server'ına dönüşen oyunda hileler, buglar, hızlı giriş vesaire derken bu açılardan da katlanılmaz bir deneyim söz konusu oldu.

Ne yazık ki bütün hilelerinden arınmış bir İKV için bile, yukarıda bahsettiğim işkence server'ı senaryosu devam ediyor. Hiçbir kayda değer değişiklik yapmadan açılan bir sunucu, çok adil ve çok hızlı bir moderasyona sahip olsanız dahi sürdürülebilir değildir. Boss kesmek dışında kayda değer bir PVE aktivitesinin olmaması, buna mukabil boss sayısının yetersizliği, açık bölge mantığı, eşyaların tek tipliği ve elde edilme zorluğu gibi yıldırıcı sebepler yeniden test edilecek ve oyuncular bu sebeplere yine yenileceklerdir.

Sizlere spesifik öneriler yapıp onların teknik olarak mümkün olmadığını duymaya alıştığım için, bu tecrübeyle daha genel endişelerimi yazıya dökmek istedim. Ancak böyle bir talep olursa tabii ki geçmişte olduğu gibi bugün de beyin fırtınası yapmaya hazırım. :D

Uzun bir yazı oldu. Dayanıp okuyabilen varsa sağ olsun. Umarım düşündüğüm sorunların hiçbirinin yaşanmadığı, oyuncular arası eski dostluk ruhunun hakim olduğu, sevilen ve keyif veren bir sunucu olur Karaköy. Dilimiz sürçtüyse affola. Herkese iyi oyunlar.
Selamlar Çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık.Karaköyü pek oynamadığım için bilgi birikimim yok fakat anlattığın üzere baya zor görünüyor. Benim düşüncem daha farklı, bu insanlar 600 direnç ve düşük hasarlarla gaffarı nasıl kesicek bunun endişesi üzerine kurulu biraz, 49a kadar kasılmak, kasılırken o müziklerin ve birçok insanla dayanışma içinde görevleri yapmanın keyfi bambaşka olacak orası kesin fakat asıl sorunlar buradan sonra başlıyor 600 700 hadi 1000 hasarla grup bölgelerine girdik diyelim karakterler lvl atlayacak bu sefer hasar daha da düşecek zaten dirençler malum bosslar nasıl kesilecek merak konusu bu sorunu çözmek için umarım bişeyler düşünülmüştür yoksa bi süreden sonra tıkanıcaz gibi
Bossların kesilmesi bir çok kişiyi tıkayacak malum ama beni daha üzen durum Çemberlitaş, Sığınak ve Migrat gibi bölgelerin sadece görev amacıyla bir kere tamamlandığında daha girilmesine gerek kalmaması… Karaköy gelmeden önce uzun yıllar bu bölgeler ile oynadık ve bu bölgeleri oynamanın Karaköyde yapılan boss kesiminden kat kat zevkli olduğunu herkes bilir.. Yine belli kitle dayanırda karakterlerini Karaköyde fulleyip yine zevk için bu bölgelere girebilir ama hem item düşme hevesiyle hemde grup bölgesi keyifiyle bu bölgelerde zaman geçirmek herkesin isteği olucaktır.. İtem çeşitliği, gözlük sorunu, maraton sorunu gibi şeyler kalkacak ve oyun daha uzun soluklu olacak bla bla bla.. Ortiyle yaptığım konuşmada bu eşyaların hasar düşmesinden kaynaklanan sorunu pek sorun olarak görmediğini anladığım an benim için bu çaba sona ermiş oldu :) (Belki elinden gelmediği için bu cevabı vermiştir bilmiyorum) ama yinede bu konuda yorum yapan kişileri desteklemeden geçemiyorum.. İKV’nin bahtı kara hiç yüzü gülmedi şu oyuncuların 🚬
Kullanıcı avatarı
hattihumayun
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 144
Kayıt: 01 Haz 2023 16:57
Sunucu: Anka

Re: Karaköy bir "emek server" mı, yoksa "işkence server" mı olacak?

Mesaj gönderen hattihumayun »

Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Yirmi otuz kişilik gruplar, on dakika arayla doğan bu bossları ancak sıra ile kesebiliyor
Bu olay aşırı can sıkıcı , oyuna gireyim 1-2 boss keseyim diyorsun harcadığın vaktinin %80'i sıra beklemekle geçiyor nüfus müdürlüğüne gidersin sıra beklersin ya ya da devlet hastanesi o şekil sıra bekliyorsun , yeni sunucuda muhtemelen 4-5 gruplu kesilir , bu 2 saatte bir kesim sırası demek , zaten o kestiğinde de drop ihtimali %3-%4 falan
Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Boss kaçırmaların durulduğu bir dönemde hiçkimse ile sıralaşmaksızın, gece gündüz Hakir keserek de çok az eşya elde ettiğimizi unutmuyorum. Bir zaman sonra üstümü dizme işinden ümidimi kesip bosslara tamamen arkadaşlarımın sohbeti için, makara uğruna dahil olmaya başladım.
Karaköy oyunun son expansion'ı olduğu için herkes kolay kolay end game olamasın yeni bölge oyuncuları uzun süre götürsün diye droplar inanılmaz ötesi düşük ayarlanmış
Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03Cahil özgüveniyle "grup bölgesinden sıkıldık" ve "silah ve zırhlar üretim olsun" diyebildiler.
Bölgenin açık bölge olduğu söylenince herkesin aklına yeraltı gibi bir bölge geldi , muhtemelen doğal olarak yine 49 zamanı gibi üretim olsun dediler , ben de öyle düşündüm yine kadim gibi bir boss olacak ondan düşürdüğümüz materyalle şaheser silah üreteceğiz geri kalanları da tek efsun çift efsun dizeceğiz yücelen fevzi gibi mesela ama bu bölge grup bölgesinin açığa alınmış hâli gibi oldu
Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03 eşyaların tek tipliği
Keza aynı şekilde açık bölge diyince yeraltı 49 zamanı gibi çeşitlilik bekledik ama yine her şey tek tip oldu hatta efsunları birleştirdiler daha da çeşitlilik azaldı :grin: , zaten skill çeşitliliği yok aynı skilli vurup duruyorsun eşya çeşitliliği de kalmadı
Edna yazdı: 22 Tem 2024 19:03elde edilme zorluğu gibi yıldırıcı sebepler yeniden test edilecek ve oyuncular bu sebeplere yine yenileceklerdir.
Bugün bir oyuncunun asa üretimi için ihtiyacı olan 5 Hydargyrum için en az 110-120 kez Junon , Erg Yongası için en az 110-120 kez GBM X kesmesi lazım , eğer çalışan bir bireyse 9 saat mesaiden sonra yorgun argın akşam eve geliyorsa bu çok zor , bence de dediğin gibi oyuncular bu sebeplere yine yenileceklerdir , hadi 5-10-20 kez nostalji diye kesersin ama 30-40-50-60-90-100-110 illaki yılacaklardır bir süreden sonra aynı şeyler ızdıraba dönüşür
Kullanıcı avatarı
hattihumayun
Sahaf Yardımcısı
Sahaf Yardımcısı
Mesajlar: 144
Kayıt: 01 Haz 2023 16:57
Sunucu: Anka

Re: Karaköy bir "emek server" mı, yoksa "işkence server" mı olacak?

Mesaj gönderen hattihumayun »

Vezirx27 yazdı: 22 Tem 2024 20:50ama beni daha üzen durum Çemberlitaş, Sığınak ve Migrat gibi bölgelerin sadece görev amacıyla bir kere tamamlandığında daha girilmesine gerek kalmaması…
Kesinlikle öyle bir şey söz konusu değil , eski sunucuda kopya meselesi yaygınlaştığı için girilmiyordu , şimdi materyal düşürmek için aynı grup bölgesine en az 2-3 ay boyunca her gün gireceksin hocam :grin:
melihbaba yazdı: 22 Tem 2024 20:06 grup bölgelerine girdik diyelim karakterler lvl atlayacak bu sefer hasar daha da düşecek zaten dirençler malum bosslar nasıl kesilecek merak konusu
Muhtemelen giriş görevi değişecek diye düşünüyorum , yukarda Orti'nin bunu pek sorun etmediği söylenmiş , herhalde giriş görevinin değişeceği şekilde kurgulamış olmalı
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön