Herkese merhaba oyuncu arkadaşlarım ve sayın yöneticiler
Çok uzun bir yazı olucak bir kaç farklı gönderide tüm metni yollayabileceğim sıra ile okumanızı tavsiye ederim
Öncelikle belirteyim ki yazımın başlarında kendimi veya ekibimi övmek gibi bir amacım yok bunları genel oyun durumunun nasıl oluşacağını anlatmak için yazıyorum öneriler için sonuna kadar okuyun lütfen
Çok uzun bir yazı olucak fakat yaptığım öneriler okunursa ve dikkate alınırsa oyunumuza çok yerinde bir dinamizm ve oynanabilirlik katacağına end gamede sıradalanmış eşya dizilimlerinin farklılaştırılabileceğine eminim bu önerileri yaparken de hepsini mevcut yapıda uygulanmasının çok da zor olmadığını düşünerek belli bir uğraş sonrasında yapılabileceğine güvenerek yapıyorum.Çünkü zamanında bu işlerle bir miktar uğraşmış ve uygulamış biriyim
Öncelikle kendimden ve bu konuyu açmaktaki amacımdan bahsedeyim ki yazdıklarım daha iyi anlaşılsın ve konunun daha çok hangi kesime hitap edeceği anlaşılsın
Oyun içi nickimi veya lonca ismimi vermiyeceğim kendimi övmek gibi bir amacım yok ,amacım tamamen oyuna faydalı fikirler sunmak. Ben A dan Zye İKV nin her detayını bilen ve zamanında hobi olarak Blueprint ve C++ dilleriyle orta seviye derecesinde ilgilenmiş ve iyi derecede algoritma kurgulayabilen biri olarak oyunun mekaniklerine ve arka planında kodlanırken ki algoritmik düşünceye çok hakimim.Bu yüzden yaptığım önerileri yaparken oyunun arka planındaki işleyiş mantığına değinerek sizlere önerileri mi aktaracağım.
Onun dışında bu önerilerimi daha çok hangi kesim için yaptığıma gelirsek Yeni bir sunucu geliyor bildiğiniz üzere Karaköy İsmiyle bu Sunucunun en kilit olayı herkesin de tahmin edebileceği üzere Gaffar beyi öldürmeyi başararak Karaköye geçebilmek olacak.Fakat şöyle bir durum var ki Bunu çoğu oyuncu üstlerini yeterli derecede ne kadar dizseler bile ne kadar iksir çekseler bile başaramıyacaklar.Bunun en önemli sebebi 2018 yılında gelen Karaköy güncellemesi ile gelen dirençlerin maksimum 600 olabilmesi durumu olacak.Ve aslında burda oyuncuların pek de bir suçu olmayacak çünkü Çemberlitaş ve Gaffar bey tasarlanırken maksimum direncimiz 1000 olabilecek şekilde tasarlanmıştı.Çemberlitaşın ilk geldiği zamanlar Shen kara iksir yoktu kesimi bir nebze kolaylaştırabilmek için Shen Kara iksiri getirdiler akçe ile satılmaya başlandı.Bu yazdıklarımdan şu da anlaşılmasın sen ağlıyorsun şuan Gaffarı kesebilmek için vesaire vesaire emin olun Ben ve ekibimin Gaffarı ilk kesen ekip olacağımıza adım gibi eminim hem de beklenenden çok daha kısa sürede.Bazı şeyler ters gitti ilk kesen ekip olamadık mı 2. veya 3. giren ekip biz olacağız zaten karaköye bunu biliyorum benim tartışmak istediğim bu değil zaten ne 55 levelde hasarlar düşüyormuş ne dirençler maksimum 600 oluyormuş filan bunlar bazı ekiplere işlemiycek her türlü üstesinden gelicekler. Bizim gibi oyunculuk bakımından sağlam 4 5 ekip daha olacak karaköye beklenenden hızlı girebilecek.Fakat şöyle bir durum var ki Bu oyunu yetenek bakımından ortalama düzeyde oynayan çoğu oyuncu aylar yıllar geçse de üstünü dizse de Karaköye hiçbir şekilde adım atamıyacak çünkü Tasarlanan Çemberlitaş bölgesi Ve Gaffar bey günümüz İKV sindeki şartlara göre tasarlanmadı Çemberlitaş ilk geldiğinde dirençler maksimum 600 olmuyordu 1000 yapılabiliyordu.Bu demek değil ki Karaköye giriş için Gaffarı kesmek gerekmesin.Tam tersi Gaffarı kesmek kesinlikle gerekiyor.MMORPG oynuyoruz ve kesinlikle üst düzey bir emek vermeden bazı şeylere herkes ulaşamamalı fakat şöyle bir durum var ki Oyunun End Game kısmını yaşatacak olan karaköy bölgesine çoğu insan aylar yıllar sonra bile giremiyecek ve bu oyundan soğumalarına sebep olacak işte tam burda bu yeni sunucumuzu İKV nin en oynanabilir ve sadece ilk geldiği zamanlarda 2 3 ay oynanıp bırakılacak bir sunucu değil yıllarca oynayabilecek bir sunucu yapmak gerekiyor bunun için insan psikolojisinin belirli tekrar eden başarısızlığa ne kadar tahammül edilebileceği de düşünülerek bazı düzeltmeler adımlar atılmalı.
Bu kadar uzun yazıdan sonra gelelim önerilere
1)Dirençlerin maksimum 600 olması durumu ortadan kaldırılmalı fakat bu maksimum direnç değeri kesinlikle de 1000 e çıkarılmamalı.Zaten bilindiği üzere Karaköy bölgesi gelmeden önce büyücüler dirençlerini 1000 e tamamlayarak umursuzca kenan junon stuart gaffar bey gibi bossları tanklıyorlardı savaşçı sınıfı etkisiz elamana dönüşmüştü grup bölgelerinde.Zaten bu direnç olayı bu yüzden değişmişti burda yapılabilecek adım nedir biz oyuncular için Dirençlerin maksimum 750,800 gibi ara bir değerde maksimum olabilmesi sağlanarak ne yıllar öncesi gibi büyücülerin bossları tankladığı bir döneme dönmek ne de şuanki gibi dirençlerin 600 olmasından dolayı günümüz tanklarının aşırı fazla hasar alması gibi bir saçmalığın devam etmesi .Günümüzdeki tankları şifacıların tutması aldıkları fazla hasardan dolayı oldukça zor ki yeni gelecek olan sunucumuz KARAKÖY de ekstra ekstra zor olacaktır.6 yıl önceki Karaköy bölgesi güncellemesi öncesindeki tankların aldığı hasar ile şuanki tankların aldığı hasar arasında dağlar kadar fark var ve bu Karaköye geçişi bazı gruplar için aylarını yıllarını verseler de imkansız hale getirecek.Üstelik gaffar bey harici tamamlayabilecekleri tüm eşyaları tamamlamalarına rağmen.Ben açıkçası sadece 5 6 sağlam ekibin karaköye girebildiği tüm piyasayı elinde tuttukları fakat çoğu oyuncunun karaköye adım dahi atamadığı bir sunucunun uzun süreli kalıcılık olarak pek başarılı olacağını düşünmüyorum.Ama kesinlikle bazı şeyler zor olmalı fakat makul ölçüde bunu dirençleri maksimum 800 olabilir gibi bir değere çekerek çok kolay bir şekilde sağlayabiliriz bunu kodlamak da oldukça kolay olacaktır.Karaköye gaffar görevini yapmadan girebilmek ise tamamen bir faciaya yol açar boss kaçırmalar dur durak bilmez kesinlikle böyle bir hataya düşülmemeli.
Devamı Alttta
YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
-
- İskele Babası
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 24 Şub 2018 13:25
- Sunucu: Tılsım
-
- İskele Babası
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 24 Şub 2018 13:25
- Sunucu: Tılsım
Re: YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
2)Gelelim ikinci önerimize çoğu oyuncunun korktuğu durumlardan biri de şu ki biz üstümüzü dizmeye çalışırken kenan junon atarken holde tılsım kasarken ,çemberlitaşta takılırken vesaire 55.seviye ulaşacağız tüm düşürdüğümüz eşyaların efsunların etkisi bir miktar düşecek biz zaten zar zor kesebilecekken bu gaffarı şimdi düşmüş hasarlarımızla nasıl kesebileceğiz düşüncesi.Bu duruma şöyle bir öneri ile geleceğim bildiğiniz üzere 49 seviye bir düşman yaratığı kestiğimizde şayet biz 54.seviyede isek bir miktar tecrübe puanı veriyor bize ve bu tecrübe puanlarını biriktirirek uzun bir süreç sonunda 55.seviyeye ulaşabiliyoruz.Yani nasıl bir durum var ortada biz 54 seviye iken yaratık 49 seviye iken tecrübe puanı kazanabiliyoruz düşman yaratıktan yani aramızda 5 seviye fark varken tecrübe kazanımı oluyor.Fakat 55.seviyeye ulaştığımızda bir anda gelen tecrübe puanı kesiliyor ve 0 a eşitleniyor.Yani karakter seviyesi ile düşman yaratık arasında 6 seviye fark varsa bu değer 0 lanıyor .Bu arka planda kodlanırken nasıl bir algoritmayla kodlanıyor ona bakalım ilk önce ve sonrasında çözüm önerisiyle geleceğim
Bu işlem şöyle çalışıyor 49 seviye bir düşman yaratığın verdiği temel tecrübe puanı 100 olsun eğer biz 49 seviye veya altında isek 100 tecrübe puanı kazanırız.Fakat seviyemiz düşman yaratığın seviyesinden yüksek olduğu ilk saniyede kazandığımız tecrübe puanı belirli oranda düşer peki İstanbul Kıyamet vaktinde Karakter seviyesi ve düşman yaratık arasında ki seviye farkından dolayı alınan tecrübe puanının azalmasını sağlayan ana değer nedir kodlanırken hangi sayıyla veya yüzdelik oranla kodlanmıştır kendi hesaplamalarım sonucunda bu değer %16.666666 şeklinde sonsuza giden bir oran peki ben bu değere nasıl ulaştım ve günün sonunda biz bu değerde nasıl bir oynama yaparsak korkulan durum 55.seviye olmaktan nasıl kurtuluruz gelin anlatayım.
Şimdi ilk olarak 49 seviye bir düşmanımızın verdiği temel tecrübe puanı 100 olsun bizim bu düşmanla aramızdaki her seviye farkı için düşmanın temel tecrübe puanından karakter seviyesi-(eksi)düşman yaratık seviyesi farkı x(çarpı) (temel tecrübe puanı x %16.6) bu yazdıklarımın işleyişi şöyle temel olarak 100 tecrübe puanı veren bir düşmandan seviye başına her fark için 16.6 tecrübe puanı daha az alırız bunun seviye seviye uygulanması sonucunda 55.seviyede alacağımız tecrübe birden 0 lanacaktır 49.seviye bir yaratık kestiğimizde tablo şeklinde şöyle anlatayım
Yaratık Seviyesini 49 ve temel tecrübe puanını 100 olarak aldık varsayalım
Biz 49 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 100 dür
Biz 50 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 100-16.6=83.4
Biz 51 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 83.4-16.6=66.8
Biz 52 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 66.8-16.6=50.2
Biz 53 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 50.2-16.6=33.6
Biz 54 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 33.6-16.6=17
Biz 55 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 17-16.6=0 !!!!! Gördüğünüz üzere kazandığımız tecrübe puanı bir anda kesildi Dikkat edin burda çıkarma işleminde bir işlem hatası yok aslında benim her değerden 16.66666666 şeklinde sonsuza giden bir sayı çıkartmam gerekirdi fakat kolay anlaşılır olması için 16.6 şeklinde bir değer çıkarttım yani kısacası aslında değer 0 a eşitlendi ve gelen tecrübe puanı yok oldu
Pekiii biz burda nasıl bir değişiklik yaparak çok kolay bir şekilde 49 seviye yaratıkları keserken 55 seviye olma sorunundan kurtulabiliriz tabiki de seviye farkı başına azaltma yapılan yüzde 16.666666 lık değeri tek hamlede yüzde 20 tecrübe puanı azaltımı ile değiştirerek bu durumda nasıl bir senaryo oluşacak tablo ile anlatayım
Tekrar 49 seviye bir düşmanın verdiği temel tecrübe puanını 100 olarak ele alalım ve sürekli bu düşmanı keselim
Biz 49 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 100
Biz 50 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 100-20=80
Biz 51 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 80-20=60
Biz 52 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 60-20=40
Biz 53 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 40-20=20
Biz 54 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 20-20=0
Bu durumda ne oldu 54.seviyede bir anda çemberlitaş sığınaklar miğrat hol gibi bölgelerden kazandığımız tecrübe puanı bir anda 0 olmaya başladı böylece 55.seviye ulaşmadık ve üretmeye uğraşılan ejder asaların kenandan düşürülen kolyelerin çemberlitaştan düşürülen zırhların verdiği efsunların değerlerinde herhangi bir azalma olmadı bu sayede çoğu oyuncunun korktuğu durum yaşanmadı.Çok küçük bir değerin değiştirilmesiyle
Tabi ki arkadaşlar bu benim oyun içi gördüklerimin ,tecrübelerimin arka plandaki algoritmasını kurarak nasıl kodlandığını düşünmem ile böyle bir kodlanma olduğunu düşünüyorum ben böyle bir algoritma kurdum İstanbul kıyamet vaktinde bu tecrübe kazanımı olayı farklı şekilde kodlanmış olabilir fakat olayın özünde seviye farkı açıldıkça azalan bir tecrübe kazanımı durumu var ve bir anda tak diye gelmemeye başlayan 0 tecrübe puanı ve en mantıklı algoritma kurgusu da budur diye düşünüyorum
Bu işlem şöyle çalışıyor 49 seviye bir düşman yaratığın verdiği temel tecrübe puanı 100 olsun eğer biz 49 seviye veya altında isek 100 tecrübe puanı kazanırız.Fakat seviyemiz düşman yaratığın seviyesinden yüksek olduğu ilk saniyede kazandığımız tecrübe puanı belirli oranda düşer peki İstanbul Kıyamet vaktinde Karakter seviyesi ve düşman yaratık arasında ki seviye farkından dolayı alınan tecrübe puanının azalmasını sağlayan ana değer nedir kodlanırken hangi sayıyla veya yüzdelik oranla kodlanmıştır kendi hesaplamalarım sonucunda bu değer %16.666666 şeklinde sonsuza giden bir oran peki ben bu değere nasıl ulaştım ve günün sonunda biz bu değerde nasıl bir oynama yaparsak korkulan durum 55.seviye olmaktan nasıl kurtuluruz gelin anlatayım.
Şimdi ilk olarak 49 seviye bir düşmanımızın verdiği temel tecrübe puanı 100 olsun bizim bu düşmanla aramızdaki her seviye farkı için düşmanın temel tecrübe puanından karakter seviyesi-(eksi)düşman yaratık seviyesi farkı x(çarpı) (temel tecrübe puanı x %16.6) bu yazdıklarımın işleyişi şöyle temel olarak 100 tecrübe puanı veren bir düşmandan seviye başına her fark için 16.6 tecrübe puanı daha az alırız bunun seviye seviye uygulanması sonucunda 55.seviyede alacağımız tecrübe birden 0 lanacaktır 49.seviye bir yaratık kestiğimizde tablo şeklinde şöyle anlatayım
Yaratık Seviyesini 49 ve temel tecrübe puanını 100 olarak aldık varsayalım
Biz 49 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 100 dür
Biz 50 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 100-16.6=83.4
Biz 51 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 83.4-16.6=66.8
Biz 52 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 66.8-16.6=50.2
Biz 53 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 50.2-16.6=33.6
Biz 54 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 33.6-16.6=17
Biz 55 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 17-16.6=0 !!!!! Gördüğünüz üzere kazandığımız tecrübe puanı bir anda kesildi Dikkat edin burda çıkarma işleminde bir işlem hatası yok aslında benim her değerden 16.66666666 şeklinde sonsuza giden bir sayı çıkartmam gerekirdi fakat kolay anlaşılır olması için 16.6 şeklinde bir değer çıkarttım yani kısacası aslında değer 0 a eşitlendi ve gelen tecrübe puanı yok oldu
Pekiii biz burda nasıl bir değişiklik yaparak çok kolay bir şekilde 49 seviye yaratıkları keserken 55 seviye olma sorunundan kurtulabiliriz tabiki de seviye farkı başına azaltma yapılan yüzde 16.666666 lık değeri tek hamlede yüzde 20 tecrübe puanı azaltımı ile değiştirerek bu durumda nasıl bir senaryo oluşacak tablo ile anlatayım
Tekrar 49 seviye bir düşmanın verdiği temel tecrübe puanını 100 olarak ele alalım ve sürekli bu düşmanı keselim
Biz 49 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 100
Biz 50 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 100-20=80
Biz 51 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 80-20=60
Biz 52 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 60-20=40
Biz 53 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 40-20=20
Biz 54 seviye iken düşmanı kestiğimizde alacağımız tecrübe puanı 20-20=0
Bu durumda ne oldu 54.seviyede bir anda çemberlitaş sığınaklar miğrat hol gibi bölgelerden kazandığımız tecrübe puanı bir anda 0 olmaya başladı böylece 55.seviye ulaşmadık ve üretmeye uğraşılan ejder asaların kenandan düşürülen kolyelerin çemberlitaştan düşürülen zırhların verdiği efsunların değerlerinde herhangi bir azalma olmadı bu sayede çoğu oyuncunun korktuğu durum yaşanmadı.Çok küçük bir değerin değiştirilmesiyle
Tabi ki arkadaşlar bu benim oyun içi gördüklerimin ,tecrübelerimin arka plandaki algoritmasını kurarak nasıl kodlandığını düşünmem ile böyle bir kodlanma olduğunu düşünüyorum ben böyle bir algoritma kurdum İstanbul kıyamet vaktinde bu tecrübe kazanımı olayı farklı şekilde kodlanmış olabilir fakat olayın özünde seviye farkı açıldıkça azalan bir tecrübe kazanımı durumu var ve bir anda tak diye gelmemeye başlayan 0 tecrübe puanı ve en mantıklı algoritma kurgusu da budur diye düşünüyorum
-
- İskele Babası
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 24 Şub 2018 13:25
- Sunucu: Tılsım
Re: YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
3)Eveett şimdi gelelim oyuna biraz daha dinamizm katmaya ve sıradalanlaşmış eşya dizilimlerinin 10 seviye farktan sonra yavaş yavaş değerini yitiren efsunların nasıl oyuna tekrar döndürülebileceğine.Belki de oynanışı tamamen değiştirecek ve yıllardır oyuncuların yanıp tutuştuğu dillerine pelesenk olmuş keşke maraton ayakkabımız gözlüğümüz işe yarasa da daha hızlı koşsak çok yavaş koşuyoruz gibi cümlelere oyun içi çok küçük bir değişiklikle son vereceğiz .Hem de bunu yeni bir gözlük veya ayakkabı getirmeden yapacağız.Oyuna şu aşamada yeni bir eşya eklemek onun görsel boyutta tasarımını yapmak zor olabilir fakat oyun içindeki bazı işleyiş biçimlerini değiştirerek.59 seviyede herkesin tıpatıp aynı üstlere sahip olduğu hiçbir farklılık olmayan eşya dizilimini çeşitlendirebiliriz nasıl mı olucak anlatıyorum 
Şimdi ilk olarak kısa bir özet geçmek gerekirse eşyanın sahip olduğu efsun değeri ile karakter seviyesi arasındaki fark 10 a ulaştığı andan itibaren ve sonrasında kademe kademe her an efsunun verdiği özelliğin değeri azalır.Dikkat edilmesi gereken kısımlardan biri şudur bu seviye farkı efsunun seviyesine göre hesaplanır eşyanın seviyesine göre değil örnek vermek gerekirse urban icadı 38 seviye bir çifte efsunun temel gücünü 48 seviyede değil 50 seviye ulaştığı an yavaş yavaş kaybetmeye başlar ve 10 seviye seviye farkı üstüne her fazladan artışta efsunun verdiği değer bir miktar azalır.Pekiii bu değer neye göre hangi oranda azalır.Tamamen ortadan kaybolabilir mi bir efsunun verdiği değer yoksa çok fazla seviye farkı olsa da az da olsa etki eder mi.Burdaki durum 2.önerimdeki seviye farkı ve kazanılan tecrübe puanı olayından daha farklı şekilde işliyor.2. örneğimde bir anda kazanılan tecrübe puanı kesiliyordu 0 a eşitleniyordu çünkü orada temel tecrübe puanından temel tecrübe puanının yüzde 16.6666 ile çarpılmasından oluşan değer sabit olarak her seviye farkında çıkarılıyordu.Yani çıkarılan değer her seviye farkında eşitti.Oransal bir değer değil sabit bir değer çıkarılıyordu.Böylece 6 seviye farka ulaştığımızda bu değer 0 lanıyordu
Peki gelelim 3.örneğimizin ana konusuna efsun seviyesi ile karakter seviyemizin arasındaki fark 10 a eşitlenince ve 10 dan büyük olduğu süreçlerde bu efsunun temel gücünde azalmaya nasıl gidiliyor nasıl bir oran ve algoritma arka planda işliyor
Bir efsun üzerinden gidelim Transformatör zırh bildiğiniz üzere Büyü Hasarı elektirk 150+Büyü Hasarı Elektirik 150+Büyü Kritik şansı 4.354 temel değerlerine sahip ve 49 seviye bir büyücü bu eşyayı taktığında temel efsun özelliklerinin hepsinden tam olarak faydalanıyor.Çünkü Transformatör efsununun seviyesi 45 seviye ve karakterimiz 55 seviyeye ulaşana kadar tam etkisiyle etki etmekte
Peki 55 seviye ve üstünde 59. seviyeye kadar efsun temel gücünde azalma yaşanırken nasıl bir algoritma arka planda çalışıyor hangi sayılar ile bu kodlamalar yapılmış veya hangi yüzdelik oranlarla
Şimdi ilk olarak 49 seviye bir büyücü Transformatör zırhdan 300 büyü elektirik hasarı ile faydalanırken
59.seviye bir büyücü bu büyü hasarı elektirik değerinden sadece 60 olarak faydalanabiliyor.Neden böyle oluyor çünkü 10 seviye ve üstü her farkta efsun değerimiz düştü.
Peki arka planda nasıl bir matematik işledi benim şahsi olarak yaptığım hesaplamalara göre burdaki sihirli sayı 28 ile 27 arasında bir değer net olarak ondalıklı değeri hesaplamaya uğraşmadım çünkü bizim burda edinmemiz gereken ana fikir olayın mantığı ve biz buna nasıl etki edebiliriz biz bu değere etki edersek oyunda neler değişir neler güzel olur neler kötü olur vesaire vesaire. Peki burdaki 28 değeri hangi matematiksel işlemlere girerek bize bir sonuç veriyor konuşalım
İlk olarak Burda oransal bir azalma var sabit bir azalma yok.Yani her seviyede büyü hasarı elektiriğimiz farklı miktarlarda azalıyor.Burdaki işlemlerde neler oluyor konuşalım.
İlk olarak 54 seviye bir büyücü transformatör asadan 300 büyü hasarı elektirik alıyor 55 seviyede bu biraz düşüyor 56 da biraz daha düşüyor en sonunda 59.seviyeye geldiğimizde transformatör asanın bize saladığı büyü hasarı değeri 60 a iniyor.
Burda olan işlem şu Transformatör asa temelde 300 büyü hasarı verirken 59 seviyede 60 büyü hasarı veriyorsa 300 ün yüzde kaçı 60 eder mantığıyla ilerlersek 300 ün yüzde 20 sinin 60 edeceğini buluruz
Pekii bu yüzde 20 lik hasar değeri kalırken elimizde yüzde kaçlık hasar kaybı yaşamısızdır tabiki de yüzde 80 lik bir kayıp yaşadık.Başlangıçtaki yüzdelik gücümüzü yüzde 100 olarak aldığımızı varsıyorum
Ve biz bu yüzde 80 lik kaybı kaç seviyede topladık onu hesaplayalım
55.Seviye olduk ilk hasar düşüsümüzü yaşadık bu 1
56. Seviye olduk ikinci hasar düşüşümüzü yaşadık bu 2
57. Seviye olduk üçüncü hasar düşüşümüzü yaşadık bu 3
58.Seviye olduk dördüncü hasar düşüşümüzü yaşadık bu 4
59.Seviye olduk beşinci hasar düşüşümüzü yaşadık bu 5
Toplamda 5 defa hasar düşüşü yaşadık ve yüzde 80 lik bir değer kaybettik
Fakat burda her seviye atladığımızda sabit bir değerde hasarımız azalmadı eğer öyle olsaydı belirli bir seviyede farkından sonra efsunlar hiçbir etki vermezdi ama veriyorlar.Örnek vermek gerekirse 40 seviye bir efsunu takın örn olarak urban icadı belli bir değerde maksimum hasar verir .veyahut 35 seviye alman takın belirli bir seviyede maksimum 59 seviyede dahi verir .Burdan çıkaracağımız sonuç efsunlardaki etki azalması sabit bir değerle değil oransal bir değerle oluyor yani yüzdesel bir çarpan var ve her seferinde farklı bir sayıyla çarpıldığı için azalan değerler her zaman farklı
Efsun hasarı azalmasındaki sihirli sayımız yüzde 28 dedik bunun nasıl işleme girdiğini size örnek vererek anlatayım
Transformatör örneğinde anlattığım üzere 45 seviye bir efsundu hasarı 300 dü ve 59 seviye bir karakter taktığında 60 hasar değerini kullanabiliyordu yani yüzde 80 lik bir kayıp yaşıyordu ve bunu toplam 5 azaltma ile yapıyordu
Şimdi kolay hesaplamak için 45 seviye bir efsun yaratalım kafamızdan ve bu efsun 100 hasar veriyor olsun
10 seviye ve üstü her farkta temel efsun gücünden yüzde 28 lik bir güç çıkartılarak hesaplanma yapılıyor İstanbul Kıyamet vaktinde fakat her seviye için yüzde 28 ile çarpma çıkartma işleminden kalan sonuçla çarpılıyor ve tekrardan çıkarılıyor böylece hiçbir zaman değer sabit olmuyor ve sonsuza dek 0 a eşitlenmiyor
Tablo şeklinde özetleyelim
Temel gücü 100 olan 45 seviye bir efsun için
54 seviye bir karakter bu efsunu takarsa 100 güç olarak efsundan faydalanır
55 seviyebir karakter bu efsunu takarsa 100-(100 çarpı yüzde 28 ) = 100-28 işlemi oluşur sonuç 72 olur .55 seviyede bu efsundan 72 gücünde faydalanırız
56.Seviye bir karakter bu efsunu takarsa 72-(72çarpı yüzde28)=72-20,16= 51,84 dir yani 56.seviyede bu efsundan 51.84 gücü değerinde faydalanabiliriz
57.Seviye bir karakter bu efsunu takarsa 51,84-(51.84 çarpı yüzde 28)=51.84-14,5152=37,3248 dir 57.seviye birkarakter bu efsunu takarsa bu efsundan 37.3248 gücünde faydalanabilir
58.seviye bir karakter bu efsunu takarsa 37,3248(37,3248 çarpı yüzde 28)=37,32-10,45=26,87 dir 58 .seviye bir karakter bu efsunu takarsa 26.87 gücünde bu efsundan faydalabilir
59.seviye bir karakter bu efsunu takarsa 26,87-(26,87çarpı yüzde28)=26,87-7.52=19.35 dir yani 59. seviye bir karakterbu efsunu takarsa 19.35 gücünde bu efsundan faydalanabilecek yani efsunun temel gücünün yüzde 19,35inden
Biz zaten yukarda transformatör örneğinde ne hesaplamıştık yüzde 20 lik bir hasar bize kalıyordu
Sihirli sayıyı yüzde 28 olarak aldığımızdada bize yüzde 19.35 lik bir efsun gücü değeri kalıyor
Zaten bizim burdaki amacımız o sihirli sayının ne olduğunu virgülüne kadar tahmin etmek değil sayın geliştiriciler bunu oyunun kodlamalarına bakarak pekala bulabilirler
Bizim burda anlatmak istediğimiz öz düşünce bu işin mantığı ve işleyiş biçimi
Devamı altta
Şimdi ilk olarak kısa bir özet geçmek gerekirse eşyanın sahip olduğu efsun değeri ile karakter seviyesi arasındaki fark 10 a ulaştığı andan itibaren ve sonrasında kademe kademe her an efsunun verdiği özelliğin değeri azalır.Dikkat edilmesi gereken kısımlardan biri şudur bu seviye farkı efsunun seviyesine göre hesaplanır eşyanın seviyesine göre değil örnek vermek gerekirse urban icadı 38 seviye bir çifte efsunun temel gücünü 48 seviyede değil 50 seviye ulaştığı an yavaş yavaş kaybetmeye başlar ve 10 seviye seviye farkı üstüne her fazladan artışta efsunun verdiği değer bir miktar azalır.Pekiii bu değer neye göre hangi oranda azalır.Tamamen ortadan kaybolabilir mi bir efsunun verdiği değer yoksa çok fazla seviye farkı olsa da az da olsa etki eder mi.Burdaki durum 2.önerimdeki seviye farkı ve kazanılan tecrübe puanı olayından daha farklı şekilde işliyor.2. örneğimde bir anda kazanılan tecrübe puanı kesiliyordu 0 a eşitleniyordu çünkü orada temel tecrübe puanından temel tecrübe puanının yüzde 16.6666 ile çarpılmasından oluşan değer sabit olarak her seviye farkında çıkarılıyordu.Yani çıkarılan değer her seviye farkında eşitti.Oransal bir değer değil sabit bir değer çıkarılıyordu.Böylece 6 seviye farka ulaştığımızda bu değer 0 lanıyordu
Peki gelelim 3.örneğimizin ana konusuna efsun seviyesi ile karakter seviyemizin arasındaki fark 10 a eşitlenince ve 10 dan büyük olduğu süreçlerde bu efsunun temel gücünde azalmaya nasıl gidiliyor nasıl bir oran ve algoritma arka planda işliyor
Bir efsun üzerinden gidelim Transformatör zırh bildiğiniz üzere Büyü Hasarı elektirk 150+Büyü Hasarı Elektirik 150+Büyü Kritik şansı 4.354 temel değerlerine sahip ve 49 seviye bir büyücü bu eşyayı taktığında temel efsun özelliklerinin hepsinden tam olarak faydalanıyor.Çünkü Transformatör efsununun seviyesi 45 seviye ve karakterimiz 55 seviyeye ulaşana kadar tam etkisiyle etki etmekte
Peki 55 seviye ve üstünde 59. seviyeye kadar efsun temel gücünde azalma yaşanırken nasıl bir algoritma arka planda çalışıyor hangi sayılar ile bu kodlamalar yapılmış veya hangi yüzdelik oranlarla
Şimdi ilk olarak 49 seviye bir büyücü Transformatör zırhdan 300 büyü elektirik hasarı ile faydalanırken
59.seviye bir büyücü bu büyü hasarı elektirik değerinden sadece 60 olarak faydalanabiliyor.Neden böyle oluyor çünkü 10 seviye ve üstü her farkta efsun değerimiz düştü.
Peki arka planda nasıl bir matematik işledi benim şahsi olarak yaptığım hesaplamalara göre burdaki sihirli sayı 28 ile 27 arasında bir değer net olarak ondalıklı değeri hesaplamaya uğraşmadım çünkü bizim burda edinmemiz gereken ana fikir olayın mantığı ve biz buna nasıl etki edebiliriz biz bu değere etki edersek oyunda neler değişir neler güzel olur neler kötü olur vesaire vesaire. Peki burdaki 28 değeri hangi matematiksel işlemlere girerek bize bir sonuç veriyor konuşalım
İlk olarak Burda oransal bir azalma var sabit bir azalma yok.Yani her seviyede büyü hasarı elektiriğimiz farklı miktarlarda azalıyor.Burdaki işlemlerde neler oluyor konuşalım.
İlk olarak 54 seviye bir büyücü transformatör asadan 300 büyü hasarı elektirik alıyor 55 seviyede bu biraz düşüyor 56 da biraz daha düşüyor en sonunda 59.seviyeye geldiğimizde transformatör asanın bize saladığı büyü hasarı değeri 60 a iniyor.
Burda olan işlem şu Transformatör asa temelde 300 büyü hasarı verirken 59 seviyede 60 büyü hasarı veriyorsa 300 ün yüzde kaçı 60 eder mantığıyla ilerlersek 300 ün yüzde 20 sinin 60 edeceğini buluruz
Pekii bu yüzde 20 lik hasar değeri kalırken elimizde yüzde kaçlık hasar kaybı yaşamısızdır tabiki de yüzde 80 lik bir kayıp yaşadık.Başlangıçtaki yüzdelik gücümüzü yüzde 100 olarak aldığımızı varsıyorum
Ve biz bu yüzde 80 lik kaybı kaç seviyede topladık onu hesaplayalım
55.Seviye olduk ilk hasar düşüsümüzü yaşadık bu 1
56. Seviye olduk ikinci hasar düşüşümüzü yaşadık bu 2
57. Seviye olduk üçüncü hasar düşüşümüzü yaşadık bu 3
58.Seviye olduk dördüncü hasar düşüşümüzü yaşadık bu 4
59.Seviye olduk beşinci hasar düşüşümüzü yaşadık bu 5
Toplamda 5 defa hasar düşüşü yaşadık ve yüzde 80 lik bir değer kaybettik
Fakat burda her seviye atladığımızda sabit bir değerde hasarımız azalmadı eğer öyle olsaydı belirli bir seviyede farkından sonra efsunlar hiçbir etki vermezdi ama veriyorlar.Örnek vermek gerekirse 40 seviye bir efsunu takın örn olarak urban icadı belli bir değerde maksimum hasar verir .veyahut 35 seviye alman takın belirli bir seviyede maksimum 59 seviyede dahi verir .Burdan çıkaracağımız sonuç efsunlardaki etki azalması sabit bir değerle değil oransal bir değerle oluyor yani yüzdesel bir çarpan var ve her seferinde farklı bir sayıyla çarpıldığı için azalan değerler her zaman farklı
Efsun hasarı azalmasındaki sihirli sayımız yüzde 28 dedik bunun nasıl işleme girdiğini size örnek vererek anlatayım
Transformatör örneğinde anlattığım üzere 45 seviye bir efsundu hasarı 300 dü ve 59 seviye bir karakter taktığında 60 hasar değerini kullanabiliyordu yani yüzde 80 lik bir kayıp yaşıyordu ve bunu toplam 5 azaltma ile yapıyordu
Şimdi kolay hesaplamak için 45 seviye bir efsun yaratalım kafamızdan ve bu efsun 100 hasar veriyor olsun
10 seviye ve üstü her farkta temel efsun gücünden yüzde 28 lik bir güç çıkartılarak hesaplanma yapılıyor İstanbul Kıyamet vaktinde fakat her seviye için yüzde 28 ile çarpma çıkartma işleminden kalan sonuçla çarpılıyor ve tekrardan çıkarılıyor böylece hiçbir zaman değer sabit olmuyor ve sonsuza dek 0 a eşitlenmiyor
Tablo şeklinde özetleyelim
Temel gücü 100 olan 45 seviye bir efsun için
54 seviye bir karakter bu efsunu takarsa 100 güç olarak efsundan faydalanır
55 seviyebir karakter bu efsunu takarsa 100-(100 çarpı yüzde 28 ) = 100-28 işlemi oluşur sonuç 72 olur .55 seviyede bu efsundan 72 gücünde faydalanırız
56.Seviye bir karakter bu efsunu takarsa 72-(72çarpı yüzde28)=72-20,16= 51,84 dir yani 56.seviyede bu efsundan 51.84 gücü değerinde faydalanabiliriz
57.Seviye bir karakter bu efsunu takarsa 51,84-(51.84 çarpı yüzde 28)=51.84-14,5152=37,3248 dir 57.seviye birkarakter bu efsunu takarsa bu efsundan 37.3248 gücünde faydalanabilir
58.seviye bir karakter bu efsunu takarsa 37,3248(37,3248 çarpı yüzde 28)=37,32-10,45=26,87 dir 58 .seviye bir karakter bu efsunu takarsa 26.87 gücünde bu efsundan faydalabilir
59.seviye bir karakter bu efsunu takarsa 26,87-(26,87çarpı yüzde28)=26,87-7.52=19.35 dir yani 59. seviye bir karakterbu efsunu takarsa 19.35 gücünde bu efsundan faydalanabilecek yani efsunun temel gücünün yüzde 19,35inden
Biz zaten yukarda transformatör örneğinde ne hesaplamıştık yüzde 20 lik bir hasar bize kalıyordu
Sihirli sayıyı yüzde 28 olarak aldığımızdada bize yüzde 19.35 lik bir efsun gücü değeri kalıyor
Zaten bizim burdaki amacımız o sihirli sayının ne olduğunu virgülüne kadar tahmin etmek değil sayın geliştiriciler bunu oyunun kodlamalarına bakarak pekala bulabilirler
Bizim burda anlatmak istediğimiz öz düşünce bu işin mantığı ve işleyiş biçimi
Devamı altta
-
- İskele Babası
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 24 Şub 2018 13:25
- Sunucu: Tılsım
Re: YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
Pekiiiiiiii biz burdaki bu sihirli sayı değerini 28 değilde başka bir sayı ile değiştirirsek nasıl etkiler ortaya çıkabilir oyun dinamikleri hangi yönde değişebilir eskiden 55 seviyeden sonra yavaş yavaş çöp olan maraton adam efsunları oyunumuzda tekrardan nasıl yer edinebilir eşya dizilimi çeşitliğiliği nasıl arttırabilir çok küçük bir sihirli sayı değişikliğiyle onları konuşalım.Sığınaklardan Düşürdüğümüz takılar bir anda nasıl olurda karaköydede bir miktar iş yapmaya başlayabilir Ensari Altuncu kolyeye alternatif olarak Nucleus yüzük de bir alt seçeneği olarak nasıl devreye girebilir onu konuşalım.Örnekler üzerinden gidelim.Bir büyücü var karaköye girmiş fakat ensari altuncu takısını düşüremiyor satanlar çok pahalıya satıyor defalarca yaratık kesmiş düşmemiş.Alternatif olarak nucleus kolyeyi oyunun şuanki halinde takabilir mi pek tabiii takamaz .Fakat küçük bir sihirli sayı değişikliğiyle Ensari Altuncu kolye düşüremiyorsam bari sığınaklara gireyim kenan keseyim hem eğlenmiş de olurum Nucleus kolye düşüreyim demesini sağlayabiliriz.Böylece ne olur sığınaklar ve miğratlarda daha canlı olur normalde karaköye girmiş birinin sığınak ve miğrat ile işi olmazken arkadaşlarının görevini yapmak veya zevkine kesmek dışında .Bu sefer bir amacı olabilir Ensari altuncu takı düşüremiyorsam bari Nucleus takı düşüreyim o da işime yarar diyebilir.Böylece zamanında emek edilen eşyaların değeri hala korunabilir ve eşya dizilimi çeşitliğiği sağlanabilir Sığınak ve miğrat çemberlitaş gibi karkaöye adım attıktan sonra değerini yitiren eşyalar hala bir eşya diziliminin içine girebilir ve çok güzel setler oluşturulabilir.
Maraton adam ayakkabı ve gözlük şuan aşırı aşırı az etki ederken bu yeni sihirli sayı ile orta düzey bir hal alarak eşya dizilimlerinin bir parçası haline gelebilir.
İlk olarak Maraton adamın günümüzdeki 59 seviye haraket hızı değerlerinden bahsedeyim
Maraton adam 45 seviye bir efsun
Maraton adam ayakkabı 2.0 m2.5 maraton adam gözlüğü(mor) ise 2.82 lik bir değere sahip
Bunun oyun içine etkisi şöyle oluyor
Karakterimizin temel hızını 100 birim hız olarak alırsak
49 seviye bir oyuncuya maraton ayakkabı 20 birim hız
49 seviye bir oyuncuya m2.5 adamgözlük 28.2 birim hız veriyor
Ikisini de takan 49 seviye bir oyunucunun hızı 100+20+28.2 =148.2 olarak hesaplanıyor
Yani kısacası biz çift maraton 49 seviyede iken 148 birim hızla koşuyoruz
Fakat yukarda ne anlattık 59 seviyede bu efsunların yüzde 20 lik gücünü kullanabiliyoruz
Çift maraton bize 20+28.2=48.2 güç verdi bunun yüzde 20 si 9.6 eder
Yani biz 59 seviye çift maraton birisi olarak aşağı yukarı 109-110 birim arası bir hızla koşuyoruz
Biz bu 10 seviye efsun seviyesi farkından dolayı azalan yüzde 28 lik değeri 28 olarak değildie daha en başından itibaren yüzde 10 olarak belirleseydik peki nasıl bir senaryo oluşurdu onu hesaplayalım
Efsunumuzun temel gücü 100 olsun ve 45 seviye bir efsun olsun
Yüzde 10 luk bir hasar azaltma uygulandı 10 seviyeden sonraki her fark için diyelim
54 seviyede 100 güçverir
55 seviyede 100-10=90 güç verir
56 seviyede 90-9=81 güç verir
57.seviyede 81-8.1=72.9 güç verir
58.Seviyede 72.9-7,29=65.6 yuvarlama yaptım burda
59.Seviyede 65.6-6.56=59 güç verir yani 59 seviye bir karakter bu efsundan yüzde 59 oranında faydalanabilir
Çok küçük bir sihirli sayı değişikliyle gördüğünüz üzere 59 seviyedeyken 45 seviye bir efsundan yüzde 59 oranında faydalanabildik
Noldu şimdi Maratonlar hayatımıza girdi hemde herhangi bir yeni eşya oyuna getirmeden yeni bir grafik yeni bir görsel hazırlamadan oldu bunlar
Yüzde 10 luk sihirli sayı hesabına göre maraton adamın hangi seviyede kaç birim hız vereceğine bakalım
Hiç maraton takmayan 49 seviye bir karakter 100 birim hızı vardır
Çift maraton takan 49 seviye bir karakterin 148 birim hızı vardır
Çift maraton takan 59 seviye bir karakterin hızını hesaplarken çift maratondan gelen 48 birim hızın yüzde 59 unu alarak yani yuvarlayalım yüzde 60 ını alarak hesaplayacaz
48 birim hızın yüzde 60ı =28.8
Eeee zaten bizim temel hızımız 100 birimdi bir de bunun üstüne 28.8 lik çift maraton hızı eklenince
100+28.8=128.8 birim hızımız oldu yuvarlayalım ne yapar 129 birim hız
Birden 59.seviyede maraton adam ayakkabı ve gözlükler kullanılabilir oldu
Ne oldu böylece Klan parasının bir değeri oldu artık sadece görünüş için gözlük takmayacağız 59.seviyede ayn zamanda bir etkisini de göreceğiz
Klan parası sadece yardımcı tılsımı almaya değil oyun içi gözlüklerle de efektif şekilde kullanılabilecek
Bunların hepsi küçük bir değeri değiştirmekle oldu unutmayalım
Maraton adam ayakkabı ve gözlük şuan aşırı aşırı az etki ederken bu yeni sihirli sayı ile orta düzey bir hal alarak eşya dizilimlerinin bir parçası haline gelebilir.
İlk olarak Maraton adamın günümüzdeki 59 seviye haraket hızı değerlerinden bahsedeyim
Maraton adam 45 seviye bir efsun
Maraton adam ayakkabı 2.0 m2.5 maraton adam gözlüğü(mor) ise 2.82 lik bir değere sahip
Bunun oyun içine etkisi şöyle oluyor
Karakterimizin temel hızını 100 birim hız olarak alırsak
49 seviye bir oyuncuya maraton ayakkabı 20 birim hız
49 seviye bir oyuncuya m2.5 adamgözlük 28.2 birim hız veriyor
Ikisini de takan 49 seviye bir oyunucunun hızı 100+20+28.2 =148.2 olarak hesaplanıyor
Yani kısacası biz çift maraton 49 seviyede iken 148 birim hızla koşuyoruz
Fakat yukarda ne anlattık 59 seviyede bu efsunların yüzde 20 lik gücünü kullanabiliyoruz
Çift maraton bize 20+28.2=48.2 güç verdi bunun yüzde 20 si 9.6 eder
Yani biz 59 seviye çift maraton birisi olarak aşağı yukarı 109-110 birim arası bir hızla koşuyoruz
Biz bu 10 seviye efsun seviyesi farkından dolayı azalan yüzde 28 lik değeri 28 olarak değildie daha en başından itibaren yüzde 10 olarak belirleseydik peki nasıl bir senaryo oluşurdu onu hesaplayalım
Efsunumuzun temel gücü 100 olsun ve 45 seviye bir efsun olsun
Yüzde 10 luk bir hasar azaltma uygulandı 10 seviyeden sonraki her fark için diyelim
54 seviyede 100 güçverir
55 seviyede 100-10=90 güç verir
56 seviyede 90-9=81 güç verir
57.seviyede 81-8.1=72.9 güç verir
58.Seviyede 72.9-7,29=65.6 yuvarlama yaptım burda
59.Seviyede 65.6-6.56=59 güç verir yani 59 seviye bir karakter bu efsundan yüzde 59 oranında faydalanabilir
Çok küçük bir sihirli sayı değişikliyle gördüğünüz üzere 59 seviyedeyken 45 seviye bir efsundan yüzde 59 oranında faydalanabildik
Noldu şimdi Maratonlar hayatımıza girdi hemde herhangi bir yeni eşya oyuna getirmeden yeni bir grafik yeni bir görsel hazırlamadan oldu bunlar
Yüzde 10 luk sihirli sayı hesabına göre maraton adamın hangi seviyede kaç birim hız vereceğine bakalım
Hiç maraton takmayan 49 seviye bir karakter 100 birim hızı vardır
Çift maraton takan 49 seviye bir karakterin 148 birim hızı vardır
Çift maraton takan 59 seviye bir karakterin hızını hesaplarken çift maratondan gelen 48 birim hızın yüzde 59 unu alarak yani yuvarlayalım yüzde 60 ını alarak hesaplayacaz
48 birim hızın yüzde 60ı =28.8
Eeee zaten bizim temel hızımız 100 birimdi bir de bunun üstüne 28.8 lik çift maraton hızı eklenince
100+28.8=128.8 birim hızımız oldu yuvarlayalım ne yapar 129 birim hız
Birden 59.seviyede maraton adam ayakkabı ve gözlükler kullanılabilir oldu
Ne oldu böylece Klan parasının bir değeri oldu artık sadece görünüş için gözlük takmayacağız 59.seviyede ayn zamanda bir etkisini de göreceğiz
Klan parası sadece yardımcı tılsımı almaya değil oyun içi gözlüklerle de efektif şekilde kullanılabilecek
Bunların hepsi küçük bir değeri değiştirmekle oldu unutmayalım
-
- İskele Babası
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 24 Şub 2018 13:25
- Sunucu: Tılsım
Re: YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
Son ve Kısa bir fikir önerim daha olacak istenirse bu da yapılabilir
Bildiğiniz üzere karaköy ile nadide takılar gelmedi
Sarı efsunlu takıları takıyoruz
Ne yapılabilir istenirse Sığınak ve Miğratın da her zaman aktif olabilmesi için ışık hanım nucleus gibi takıların efsun gücü değeri yükseltilerek En güçlü kullanılabilir takılar haline gelmesi getirilebilir.Veyahut 55 seviye takılara birer alternatif olabilirler.
Öyle bir efsun gücü ayarlaması yapılır ki oyun içi dengeyi aşırı bozmadan ve 55 seviyeden sonra da her seviyede hasar düşüsü yaşanarak günün sonunda 59 seviyede iyi bir güç veren takılar haline gelebilirler böylece sığınak ve miğrat da çok değerli birer bölge haline gelebilir.Fakat bu efsun gücü değerini doğru ayarlamak gerçekten güç olacaktır dengesizlikler yaratma ihtimali de vardır.Akıllarda kalması belki ileri süreçler için değerlendirilmeye alınması hoş olabilir.
Önerilerim bu kadar Bu önerilerimin hepsi çok kolay bir kaç değeri değiştirerek oyunun geneline çok büyük etkileri olacak oyuna dinamizm farklılık katabilecek öneriler ve aynı zamanda yeni bir grafik görsel eklenti gerektirmiyorlar.Yeni sunucunun gelmesi ile oluşabilecek muhtemel sorunların da önüne çok güzel bir şekilde geçiyor ve 59.seviyede eşya diziliminde standarttan çıkılıp farklılıklara da fırsat veriyor .
Sonuna kadar okuyanlara teşekkürler.
Bildiğiniz üzere karaköy ile nadide takılar gelmedi
Sarı efsunlu takıları takıyoruz
Ne yapılabilir istenirse Sığınak ve Miğratın da her zaman aktif olabilmesi için ışık hanım nucleus gibi takıların efsun gücü değeri yükseltilerek En güçlü kullanılabilir takılar haline gelmesi getirilebilir.Veyahut 55 seviye takılara birer alternatif olabilirler.
Öyle bir efsun gücü ayarlaması yapılır ki oyun içi dengeyi aşırı bozmadan ve 55 seviyeden sonra da her seviyede hasar düşüsü yaşanarak günün sonunda 59 seviyede iyi bir güç veren takılar haline gelebilirler böylece sığınak ve miğrat da çok değerli birer bölge haline gelebilir.Fakat bu efsun gücü değerini doğru ayarlamak gerçekten güç olacaktır dengesizlikler yaratma ihtimali de vardır.Akıllarda kalması belki ileri süreçler için değerlendirilmeye alınması hoş olabilir.
Önerilerim bu kadar Bu önerilerimin hepsi çok kolay bir kaç değeri değiştirerek oyunun geneline çok büyük etkileri olacak oyuna dinamizm farklılık katabilecek öneriler ve aynı zamanda yeni bir grafik görsel eklenti gerektirmiyorlar.Yeni sunucunun gelmesi ile oluşabilecek muhtemel sorunların da önüne çok güzel bir şekilde geçiyor ve 59.seviyede eşya diziliminde standarttan çıkılıp farklılıklara da fırsat veriyor .
Sonuna kadar okuyanlara teşekkürler.
- IFonQzrail
- Arzuhalci'nin Adamı
- Mesajlar: 1018
- Kayıt: 07 Şub 2011 09:38
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: YENİ SUNUCU İSTİYORUZ
- hattihumayun
- Sahaf Yardımcısı
- Mesajlar: 144
- Kayıt: 01 Haz 2023 16:57
- Sunucu: Anka
Re: YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
hacı bu forumun arka planıyla yazı rengi çok uyumsuz yazılar belli olmuyor , okuyamadık valla kör olacaz okurken
ama özetle sanırım çt itemlerinin hasarının düşmemesi gerektiğini konu alan bir makale olmuş
ama özetle sanırım çt itemlerinin hasarının düşmemesi gerektiğini konu alan bir makale olmuş
- BLITZKRIEG
- Şarapçı'nın Sırdaşı
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Re: YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
It is always darkest before the dawn.
- BLITZKRIEG
- Şarapçı'nın Sırdaşı
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Re: YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
ya hacı abi lütfen yanlış anlama o kadar yazmışsın asla saygısızlık etmek amacında değilim ama,
bunların herbiriyle tek tek uğraşmak yerine, Karaköy'ün kilit görevini "Huzursuluğum" yapacak ve bitecek mevzu. 49'dan sonra exp gain fonskiyonuna da sıfır değeri atadı mı. mis
orti yapar. adam product manager. pm sektör normları keskin sınırlarla belirli değil. ancak bilişim sektöründe ki ben de bir parçasıyım, bir pm mutlak surette altındaki developerlar ile çalışır. orti yapar. yaparsa orti yapar.
bunların herbiriyle tek tek uğraşmak yerine, Karaköy'ün kilit görevini "Huzursuluğum" yapacak ve bitecek mevzu. 49'dan sonra exp gain fonskiyonuna da sıfır değeri atadı mı. mis
orti yapar. adam product manager. pm sektör normları keskin sınırlarla belirli değil. ancak bilişim sektöründe ki ben de bir parçasıyım, bir pm mutlak surette altındaki developerlar ile çalışır. orti yapar. yaparsa orti yapar.
It is always darkest before the dawn.
Re: YENİ SUNUCU KARAKÖY OLASI OLUŞABİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ(BU BAŞLIK ALTINDA TOPLANALIM)
Hocam mesajlarını okumak 1 iş günü sürer.
Maşallah eline sağlık yarısını okudugum kadarıyla söylediklerine katılıyorum. Oyuna yeni sunucu ile tekrar başlamayı düşünüyorum 5 6 arkadaşımla beraber. çokta hevesliyim ama hevesimi kıran düşündüren tek bir sorun var 49-54 seviye arasında ki Gaffar konusu. 55 olunca düşen hasarla nasıl Gaffar kesilecek bu konu çözülür ise başka bir soru işaretim yok. Bu saf maden işine de yüzde 25 şeklinde bir kolaylık sağlanır ise süper olur.