Merhaba dostlarım, abilerim ve kardeşlerim.
Oyuna yıllardır girmeyen fakat 2007 yılından Çemberlitaş ve Hol Dönemlerine kadar oynamış bir oyuncuyum. Karaköy geldiğinden beri ise oyuna bir yahut birkaç kez girdim.
Bu oyun hepimiz gibi benim için de eski bir dost.. Bazen de çocukluğumun ta kendisi. Arada derede benim gibi birkaç duygusal arkadaşımız böyle konular açıyordur eminim. Mazur görün bu yaptığımı.
Haberleri yeni aldım. Oyunun veritabanı karışmış. Hile akımı sonunda buraya da bulaşmış. Bildiğim kadarıyla oyunun piyasası inanılmaz derecede bozulmuş. Bir maden için biçilen değer artık t'ler ile ifade ediliyor. Kopya skandalları yüzünden onlarca insan haksız yere ban yemiş. Mahvolmuş güzelim oyunumuz.
Kimsenin umrunda değildir biliyorum ama ben eski günleri özlüyorum. İmkansız mıdır inanın bir fikrim yok ama, hiç değilse çemberlitaşa kadar ilerleyebileceğimiz bir sunucu hayal ediyorum. Ejder Asa'nın Ecel Getiren'lerin ve Ashab-ı Kehf'lerin dünyalar kadar değerli olduğu zamanlara gitmek istiyorum.
Yönetim de farkında aslında bazı şeylerin. Ancak farkında olabilecekleri bir durum daha var, bu dükkandan özel ögeler alınabiliyor ve halen çok cüzi miktarlar ödemek gerekiyor.
Eğer mümkün olursa arttırın fiyatları ve bize deyin ki, size Nostalji sunucusu getireceğiz. Her şeyin eskisi gibi olduğu bir yer ve bunun için ödemeniz gereken miktarlar bunlar; eminim ki birçok arkadaşım sizin talep edeceğiniz miktarlardan fazlasını ödeyecektir.
Bilmiyorum bu isteklerin yönetim nezdinde bir karşılığı var mı. Sadece bu oyunu ve ortamı çok özledim. Bu duygu yüküyle yazdım cümlelerimi.
Vaktinizi aldım k.bakmayın.
Eski bir dosta mektup..
- BLITZKRIEG
- Şarapçı'nın Sırdaşı
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Eski bir dosta mektup..
It is always darkest before the dawn.
- okan54kaplan
- İri Fare Avcısı
- Mesajlar: 74
- Kayıt: 24 Eki 2011 11:10
- Sunucu: Teşkilat
- Lonca: Terk İ Diyar
Re: Eski bir dosta mektup..
Ağzına sağlık ustam bende karaköy geldiğinde 54 levelde bırakmıştım askerlik vesaire derken girmedim hevesim kaçtı zaten, sonra tekrar girdim başlayım stres atayım dedim sunucular boş 1 hesabımı aktardım diğerlerini aktaramıyorum
insanlar değişmiş kardeşlik değişmiş kısacası alt üst oldu sadece foruma şunu yazsalar biz bu oyunu sıfırladık karaköyü kapattık sadece geriye kenan junon çemberlitaş ve büyük hol kaldı deseler yani bi 5-6 Sene önceye alsalar kaybedilen kitlenin geri geleceğini bile varsayarım ben bütün maden iksir vs hepsi silinecek kimsenin gıkı bile çıkmaz 
Sayın kendini vazgeçilmez sananlar. Vazgeçtiklerim referansımdır.
- melihbaba
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 266
- Kayıt: 14 Kas 2010 09:57
- Sunucu: Tılsım
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Nemesis
Re: Eski bir dosta mektup..
Duygusal insanlarız o eski şahane günlerin aklımızda bıraktıgı tatları hala arıyoruz , oyundan tanıstığım ve hala sürekli görüstügüm arkadaşımla da bu konular geçiyor ve keşke yeni sunucu açılsa bi sene aralıklarla çemberlitaşa kadar yeni bölgeler gelse ne iyi olur demeden bunu hayal etmeden kendimizi durduramıyoruz.Ama bu güzel fikirler hep keşkelerde kalıcak' o güzel hatıralarda bir anı olarak kalıcak gibi görünüyor,umarım ki birileri karar alırda bu güzel fikirler keşkelerde kalmaz

Kod: Tümünü seç
"İstanbul'un göbeğinde,savaşın eşiğinde ve kaosun son perdesinde;selam olsun Nemesis'e!.."
- Artık Karaköy'de SERTVURUŞ
- 02ARMA02
- Antrepo Bekçisi
- Mesajlar: 726
- Kayıt: 30 Nis 2013 21:48
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Lonca: Hamunaptra
Re: Eski bir dosta mektup..
Keşke.. Ama kapanmadıği için bile çok şansliyiz aslında.. 
...COMANDANTE...
... Semsûr...
... Semsûr...
Re: Eski bir dosta mektup..
Duygularımıza tercüman oldun, diline sağlık. Haklısın..
Umarım ekibi yeni dahil olan DEV ve Gönüllüler ile İKV Dünyası eskisinden daha ileri ve güzel olur. Beklemedeyiz..
Umarım ekibi yeni dahil olan DEV ve Gönüllüler ile İKV Dünyası eskisinden daha ileri ve güzel olur. Beklemedeyiz..
İKV dünyasında, sadece Eminönü Sunucusu'nda; EsedullahŞifa(59), EsedullahBüyü(59) ve esedullahAli(59) isimli karakterlerim bulunmaktadır. Çakma karakterin verdiği/vereceği huzursuzluklardan mesul değilim.
ÖZGÜR FİLİSTİN
- HollyShit
- Arzuhalci'nin Adamı
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 01 Ara 2011 11:11
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Eski bir dosta mektup..
Açıkçası uzun süredir ara ara gelip forumu kontrol ediyorum.
Hile olaylarıyla ilgili aksiyon alınıyor veya alınmıyor bilmiyorum. Oyun motoru, geliştirici ekip üyesi sayısı vb. göz önünde bulundurulunca iş yükünün epey fazla olduğu aşikâr.
Bilinen hatta bilinmeyen bir çok hile ve hata hala mevcut oyunda. 2011-2014 arasında bunlar üzerinde ben ve Syclopen (Büşra) baya vakit geçirmiştik. Sonradan Turboy (Akın) da dahil olmuştu. (Eğer buradaysanız siz de ses verin, ulaşamadım uzun zamandır sizlere
)
Oyun sistemi siyaha boyanmış kilit mekanizmalı bir rubik küp gibi çalışıyor. Eğer daha önce bir rubik küp çözdüyseniz ve sistemin hareket yönlerini biliyorsanız, sadece bunları çevire çevire kilit mekanizmasının açılmasını sağlayabiliyorsunuz (patterni bilmenize gerek yok).
Gelelim asıl soruna, İKV daha öncelerde bildiğim kadarıyla sadece user data'yı tutuyordu uzak sunucuda. Daha sonra oyun datalarını değiştiren kullanıcılar tespit edildikçe şifrelenmeye ve uzak sunucuya taşınmaya başladı ana dosyalar. Yani siz bilgisayarınıza oyunu indirirken şifreli olarak uzak sunucudan çekip decode ediyordunuz.
Ancak ; siz ne kadar şifreli sistemi decode ederek oyunu kursanız da sonuçta uzak sunucuya sürekli bir bağlantı halindesiniz ve bu sunucuya gönderebildiğiniz komutlar var (Oyuncu bu eşyayı giydi, çıkardı, yürüdü, oturdu, hasar verdi, hasar aldı vb.).
Bu komutların yanı sıra bir de admin komutları var (-ki bunlar oyuncu tarafından kullanılmasın diye bir exception çalışması yapılmamış veya teknik bir sorun var.) ve bunlar oyuncular tarafından client tarafından uzak sunucuya gönderildiğinde çalışıyor.
Hile sorunu burada başlıyor. Oyuncu kendi client'ında yaptığı değişiklikleri bir arayüz üzerinden uzak sunucuya gönderiyor ve kendi tanımladığı şekilde oyun sunucularında görünebiliyor. Dolayısıyla da fareye dönüşüyor, GM oluyor ve diğer komutları kullanıyor.
Edit Not : Oyunun çalışma sistemine dair notlarım 2009-2014 arasındadır. Şu an Client-BE tarafı nasıl çalışıyor bilmiyorum. (
)
Bunların hepsi çözülebilir fakat büyük iş yükleri gerektiren şeyler. Hali hazırda bir genişleme/ara paketi çalışması var mı yok mu bilmiyorum. Olsa da olmasa da suya çamur bulaşınca durulması epey uzun sürüyor. Diğer oyunlarda da olduğu gibi İKV'nin klasik versiyonunun (Beta-Meteor) yayınlanması ve resetlenmesi taraftarıyım (bug fix sonrasında) . Bunun için de gönüllü çalışanlara ihtiyaçları varsa gönüllü, yoksa da daha farklı bir plan proje çizilmesi gerektiğine inanıyorum.
Oyun sektörü o kadar gariptir ki- yıllarca sürecek oyunlar yapılır ama bir anda proje öldürülür (Rtn hariç). Hiç tutmayacağı biline biline bir tutku olarak sonsuza kadar da yaşatılabilir.
İKV şu an cümlenin ikinci kısmına devam ediyor ama birinci cümleye geçmemesi için de ne yazık ki bir engel yok.
Hile olaylarıyla ilgili aksiyon alınıyor veya alınmıyor bilmiyorum. Oyun motoru, geliştirici ekip üyesi sayısı vb. göz önünde bulundurulunca iş yükünün epey fazla olduğu aşikâr.
Bilinen hatta bilinmeyen bir çok hile ve hata hala mevcut oyunda. 2011-2014 arasında bunlar üzerinde ben ve Syclopen (Büşra) baya vakit geçirmiştik. Sonradan Turboy (Akın) da dahil olmuştu. (Eğer buradaysanız siz de ses verin, ulaşamadım uzun zamandır sizlere
Oyun sistemi siyaha boyanmış kilit mekanizmalı bir rubik küp gibi çalışıyor. Eğer daha önce bir rubik küp çözdüyseniz ve sistemin hareket yönlerini biliyorsanız, sadece bunları çevire çevire kilit mekanizmasının açılmasını sağlayabiliyorsunuz (patterni bilmenize gerek yok).
Gelelim asıl soruna, İKV daha öncelerde bildiğim kadarıyla sadece user data'yı tutuyordu uzak sunucuda. Daha sonra oyun datalarını değiştiren kullanıcılar tespit edildikçe şifrelenmeye ve uzak sunucuya taşınmaya başladı ana dosyalar. Yani siz bilgisayarınıza oyunu indirirken şifreli olarak uzak sunucudan çekip decode ediyordunuz.
Ancak ; siz ne kadar şifreli sistemi decode ederek oyunu kursanız da sonuçta uzak sunucuya sürekli bir bağlantı halindesiniz ve bu sunucuya gönderebildiğiniz komutlar var (Oyuncu bu eşyayı giydi, çıkardı, yürüdü, oturdu, hasar verdi, hasar aldı vb.).
Bu komutların yanı sıra bir de admin komutları var (-ki bunlar oyuncu tarafından kullanılmasın diye bir exception çalışması yapılmamış veya teknik bir sorun var.) ve bunlar oyuncular tarafından client tarafından uzak sunucuya gönderildiğinde çalışıyor.
Hile sorunu burada başlıyor. Oyuncu kendi client'ında yaptığı değişiklikleri bir arayüz üzerinden uzak sunucuya gönderiyor ve kendi tanımladığı şekilde oyun sunucularında görünebiliyor. Dolayısıyla da fareye dönüşüyor, GM oluyor ve diğer komutları kullanıyor.
Edit Not : Oyunun çalışma sistemine dair notlarım 2009-2014 arasındadır. Şu an Client-BE tarafı nasıl çalışıyor bilmiyorum. (
Bunların hepsi çözülebilir fakat büyük iş yükleri gerektiren şeyler. Hali hazırda bir genişleme/ara paketi çalışması var mı yok mu bilmiyorum. Olsa da olmasa da suya çamur bulaşınca durulması epey uzun sürüyor. Diğer oyunlarda da olduğu gibi İKV'nin klasik versiyonunun (Beta-Meteor) yayınlanması ve resetlenmesi taraftarıyım (bug fix sonrasında) . Bunun için de gönüllü çalışanlara ihtiyaçları varsa gönüllü, yoksa da daha farklı bir plan proje çizilmesi gerektiğine inanıyorum.
Oyun sektörü o kadar gariptir ki- yıllarca sürecek oyunlar yapılır ama bir anda proje öldürülür (Rtn hariç). Hiç tutmayacağı biline biline bir tutku olarak sonsuza kadar da yaşatılabilir.
İKV şu an cümlenin ikinci kısmına devam ediyor ama birinci cümleye geçmemesi için de ne yazık ki bir engel yok.
Hiçbir şey başladığı gibi bitmez hayatta.
Ya hedeflediklerimiz ya biz biteriz daima.
Bir şeyi bıkmadan istemek,
Daima kazanmak için bir çabadır insana.
Ya hedeflediklerimiz ya biz biteriz daima.
Bir şeyi bıkmadan istemek,
Daima kazanmak için bir çabadır insana.
- Galette
- Sahaf Yardımcısı
- Mesajlar: 129
- Kayıt: 28 Tem 2020 11:09
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
- Lonca: Ottoman Nobility
Re: Eski bir dosta mektup..
+++HollyShit yazdı: ↑25 Nis 2023 10:23 Açıkçası uzun süredir ara ara gelip forumu kontrol ediyorum.
Hile olaylarıyla ilgili aksiyon alınıyor veya alınmıyor bilmiyorum. Oyun motoru, geliştirici ekip üyesi sayısı vb. göz önünde bulundurulunca iş yükünün epey fazla olduğu aşikâr.
Bilinen hatta bilinmeyen bir çok hile ve hata hala mevcut oyunda. 2011-2014 arasında bunlar üzerinde ben ve Syclopen (Büşra) baya vakit geçirmiştik. Sonradan Turboy (Akın) da dahil olmuştu. (Eğer buradaysanız siz de ses verin, ulaşamadım uzun zamandır sizlere)
Oyun sistemi siyaha boyanmış kilit mekanizmalı bir rubik küp gibi çalışıyor. Eğer daha önce bir rubik küp çözdüyseniz ve sistemin hareket yönlerini biliyorsanız, sadece bunları çevire çevire kilit mekanizmasının açılmasını sağlayabiliyorsunuz (patterni bilmenize gerek yok).
Gelelim asıl soruna, İKV daha öncelerde bildiğim kadarıyla sadece user data'yı tutuyordu uzak sunucuda. Daha sonra oyun datalarını değiştiren kullanıcılar tespit edildikçe şifrelenmeye ve uzak sunucuya taşınmaya başladı ana dosyalar. Yani siz bilgisayarınıza oyunu indirirken şifreli olarak uzak sunucudan çekip decode ediyordunuz.
Ancak ; siz ne kadar şifreli sistemi decode ederek oyunu kursanız da sonuçta uzak sunucuya sürekli bir bağlantı halindesiniz ve bu sunucuya gönderebildiğiniz komutlar var (Oyuncu bu eşyayı giydi, çıkardı, yürüdü, oturdu, hasar verdi, hasar aldı vb.).
Bu komutların yanı sıra bir de admin komutları var (-ki bunlar oyuncu tarafından kullanılmasın diye bir exception çalışması yapılmamış veya teknik bir sorun var.) ve bunlar oyuncular tarafından client tarafından uzak sunucuya gönderildiğinde çalışıyor.
Hile sorunu burada başlıyor. Oyuncu kendi client'ında yaptığı değişiklikleri bir arayüz üzerinden uzak sunucuya gönderiyor ve kendi tanımladığı şekilde oyun sunucularında görünebiliyor. Dolayısıyla da fareye dönüşüyor, GM oluyor ve diğer komutları kullanıyor.
Edit Not : Oyunun çalışma sistemine dair notlarım 2009-2014 arasındadır. Şu an Client-BE tarafı nasıl çalışıyor bilmiyorum. ()
Bunların hepsi çözülebilir fakat büyük iş yükleri gerektiren şeyler. Hali hazırda bir genişleme/ara paketi çalışması var mı yok mu bilmiyorum. Olsa da olmasa da suya çamur bulaşınca durulması epey uzun sürüyor. Diğer oyunlarda da olduğu gibi İKV'nin klasik versiyonunun (Beta-Meteor) yayınlanması ve resetlenmesi taraftarıyım (bug fix sonrasında) . Bunun için de gönüllü çalışanlara ihtiyaçları varsa gönüllü, yoksa da daha farklı bir plan proje çizilmesi gerektiğine inanıyorum.
Oyun sektörü o kadar gariptir ki- yıllarca sürecek oyunlar yapılır ama bir anda proje öldürülür (Rtn hariç). Hiç tutmayacağı biline biline bir tutku olarak sonsuza kadar da yaşatılabilir.
İKV şu an cümlenin ikinci kısmına devam ediyor ama birinci cümleye geçmemesi için de ne yazık ki bir engel yok.
FERASET
zahH
zahH
- BLITZKRIEG
- Şarapçı'nın Sırdaşı
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Haz 2017 22:13
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
Re: Eski bir dosta mektup..
Söylediklerin malesef o kadar mantıklı ki.. Okuduktan sonra otomatik bir umutsuzluğa kapıldım. Artık ne olacak, nereden dönülecek ya da bir dönüş olacak mı.. Uçurum dibini mi boylayacağız. Bilmiyoruz. Umarım cümlenin ikinci kısmına devam ederiz ilelebet..HollyShit yazdı: ↑25 Nis 2023 10:23 Açıkçası uzun süredir ara ara gelip forumu kontrol ediyorum.
Hile olaylarıyla ilgili aksiyon alınıyor veya alınmıyor bilmiyorum. Oyun motoru, geliştirici ekip üyesi sayısı vb. göz önünde bulundurulunca iş yükünün epey fazla olduğu aşikâr.
Bilinen hatta bilinmeyen bir çok hile ve hata hala mevcut oyunda. 2011-2014 arasında bunlar üzerinde ben ve Syclopen (Büşra) baya vakit geçirmiştik. Sonradan Turboy (Akın) da dahil olmuştu. (Eğer buradaysanız siz de ses verin, ulaşamadım uzun zamandır sizlere)
Oyun sistemi siyaha boyanmış kilit mekanizmalı bir rubik küp gibi çalışıyor. Eğer daha önce bir rubik küp çözdüyseniz ve sistemin hareket yönlerini biliyorsanız, sadece bunları çevire çevire kilit mekanizmasının açılmasını sağlayabiliyorsunuz (patterni bilmenize gerek yok).
Gelelim asıl soruna, İKV daha öncelerde bildiğim kadarıyla sadece user data'yı tutuyordu uzak sunucuda. Daha sonra oyun datalarını değiştiren kullanıcılar tespit edildikçe şifrelenmeye ve uzak sunucuya taşınmaya başladı ana dosyalar. Yani siz bilgisayarınıza oyunu indirirken şifreli olarak uzak sunucudan çekip decode ediyordunuz.
Ancak ; siz ne kadar şifreli sistemi decode ederek oyunu kursanız da sonuçta uzak sunucuya sürekli bir bağlantı halindesiniz ve bu sunucuya gönderebildiğiniz komutlar var (Oyuncu bu eşyayı giydi, çıkardı, yürüdü, oturdu, hasar verdi, hasar aldı vb.).
Bu komutların yanı sıra bir de admin komutları var (-ki bunlar oyuncu tarafından kullanılmasın diye bir exception çalışması yapılmamış veya teknik bir sorun var.) ve bunlar oyuncular tarafından client tarafından uzak sunucuya gönderildiğinde çalışıyor.
Hile sorunu burada başlıyor. Oyuncu kendi client'ında yaptığı değişiklikleri bir arayüz üzerinden uzak sunucuya gönderiyor ve kendi tanımladığı şekilde oyun sunucularında görünebiliyor. Dolayısıyla da fareye dönüşüyor, GM oluyor ve diğer komutları kullanıyor.
Edit Not : Oyunun çalışma sistemine dair notlarım 2009-2014 arasındadır. Şu an Client-BE tarafı nasıl çalışıyor bilmiyorum. ()
Bunların hepsi çözülebilir fakat büyük iş yükleri gerektiren şeyler. Hali hazırda bir genişleme/ara paketi çalışması var mı yok mu bilmiyorum. Olsa da olmasa da suya çamur bulaşınca durulması epey uzun sürüyor. Diğer oyunlarda da olduğu gibi İKV'nin klasik versiyonunun (Beta-Meteor) yayınlanması ve resetlenmesi taraftarıyım (bug fix sonrasında) . Bunun için de gönüllü çalışanlara ihtiyaçları varsa gönüllü, yoksa da daha farklı bir plan proje çizilmesi gerektiğine inanıyorum.
Oyun sektörü o kadar gariptir ki- yıllarca sürecek oyunlar yapılır ama bir anda proje öldürülür (Rtn hariç). Hiç tutmayacağı biline biline bir tutku olarak sonsuza kadar da yaşatılabilir.
İKV şu an cümlenin ikinci kısmına devam ediyor ama birinci cümleye geçmemesi için de ne yazık ki bir engel yok.
It is always darkest before the dawn.
- Galette
- Sahaf Yardımcısı
- Mesajlar: 129
- Kayıt: 28 Tem 2020 11:09
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
- Lonca: Ottoman Nobility
Re: Eski bir dosta mektup..
Belirsizlik. Oyuncuları deli eden şey bu. Kardeşim adam gibi açıklama yapan yok. Ya şu zamanda bile oyuna güncelleme gelecek diyen o kadar çok inanmış oyuncular var ki şaşırıyorum. Belirsizlikleri artık kafalardan kaldırmanız gerek yönetim ekibi.
FERASET
zahH
zahH
-
- Acemi Savaşçı
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 11 Eki 2017 22:50
- Sunucu: Beyaz Köşk
- Klan: Lodos
- Lonca: Türkiye Cumhuriyeti
Re: Eski bir dosta mektup..
Sektörün içinden biri olarak, bu zamana kadarki en mantıklı açıklama olduğunu söyleyebilirim.HollyShit yazdı: ↑25 Nis 2023 10:23 Açıkçası uzun süredir ara ara gelip forumu kontrol ediyorum.
Hile olaylarıyla ilgili aksiyon alınıyor veya alınmıyor bilmiyorum. Oyun motoru, geliştirici ekip üyesi sayısı vb. göz önünde bulundurulunca iş yükünün epey fazla olduğu aşikâr.
Bilinen hatta bilinmeyen bir çok hile ve hata hala mevcut oyunda. 2011-2014 arasında bunlar üzerinde ben ve Syclopen (Büşra) baya vakit geçirmiştik. Sonradan Turboy (Akın) da dahil olmuştu. (Eğer buradaysanız siz de ses verin, ulaşamadım uzun zamandır sizlere)
Oyun sistemi siyaha boyanmış kilit mekanizmalı bir rubik küp gibi çalışıyor. Eğer daha önce bir rubik küp çözdüyseniz ve sistemin hareket yönlerini biliyorsanız, sadece bunları çevire çevire kilit mekanizmasının açılmasını sağlayabiliyorsunuz (patterni bilmenize gerek yok).
Gelelim asıl soruna, İKV daha öncelerde bildiğim kadarıyla sadece user data'yı tutuyordu uzak sunucuda. Daha sonra oyun datalarını değiştiren kullanıcılar tespit edildikçe şifrelenmeye ve uzak sunucuya taşınmaya başladı ana dosyalar. Yani siz bilgisayarınıza oyunu indirirken şifreli olarak uzak sunucudan çekip decode ediyordunuz.
Ancak ; siz ne kadar şifreli sistemi decode ederek oyunu kursanız da sonuçta uzak sunucuya sürekli bir bağlantı halindesiniz ve bu sunucuya gönderebildiğiniz komutlar var (Oyuncu bu eşyayı giydi, çıkardı, yürüdü, oturdu, hasar verdi, hasar aldı vb.).
Bu komutların yanı sıra bir de admin komutları var (-ki bunlar oyuncu tarafından kullanılmasın diye bir exception çalışması yapılmamış veya teknik bir sorun var.) ve bunlar oyuncular tarafından client tarafından uzak sunucuya gönderildiğinde çalışıyor.
Hile sorunu burada başlıyor. Oyuncu kendi client'ında yaptığı değişiklikleri bir arayüz üzerinden uzak sunucuya gönderiyor ve kendi tanımladığı şekilde oyun sunucularında görünebiliyor. Dolayısıyla da fareye dönüşüyor, GM oluyor ve diğer komutları kullanıyor.
Edit Not : Oyunun çalışma sistemine dair notlarım 2009-2014 arasındadır. Şu an Client-BE tarafı nasıl çalışıyor bilmiyorum. ()
Bunların hepsi çözülebilir fakat büyük iş yükleri gerektiren şeyler. Hali hazırda bir genişleme/ara paketi çalışması var mı yok mu bilmiyorum. Olsa da olmasa da suya çamur bulaşınca durulması epey uzun sürüyor. Diğer oyunlarda da olduğu gibi İKV'nin klasik versiyonunun (Beta-Meteor) yayınlanması ve resetlenmesi taraftarıyım (bug fix sonrasında) . Bunun için de gönüllü çalışanlara ihtiyaçları varsa gönüllü, yoksa da daha farklı bir plan proje çizilmesi gerektiğine inanıyorum.
Oyun sektörü o kadar gariptir ki- yıllarca sürecek oyunlar yapılır ama bir anda proje öldürülür (Rtn hariç). Hiç tutmayacağı biline biline bir tutku olarak sonsuza kadar da yaşatılabilir.
İKV şu an cümlenin ikinci kısmına devam ediyor ama birinci cümleye geçmemesi için de ne yazık ki bir engel yok.
Yazılanlar tamamen doğru fakat çözüme dair olan umutlar oldukça uzak. İşim dolayısıyla TT'yi ve departmanlarını, mevcut TT yönetiminin politikasını az çok tanıyorum. Gönüllü ekip falan bunlar hayal, çünkü bu firma için bir oyun değil, bir proje. Projeye duygusal anlam yükleyemezsiniz, 100-200 user faydası için böyle bir efor harcamayı geç, bu eforu planlayacak analistleri bile yok bu proje için. Ne zaman ki akçe satışları tam anlamıyla durdu ve oyun kendi sunucu ve dev maliyetlerini karşılayamaz oldu, daha o gün bu projenin fişini çekecekler.