Merhabalar; konuya kısa bir bilgilendirme ile giriş yapmak istiyorum. Fantezi ve türevi oyunları oynamaya İstanbul Kıyamet Vakti ile başladım. 39.Seviyeler'in başlarında başladığım bu oyun gerek hikayesi ile gerekse yaratıcı bir elden çıkmış olan yaratık türleriyle beni derinden etkilemişti. Bu konuyu açmayı uzun yıllar önce düşünsem de; bıraktığım bir oyun için pek de kılımı kıpırdatmak istemedim ancak adına ister can sıkıntısı ister tartışma arayışı diyin; hiçbir art niyet gözetmeksizin sizlere "İstanbul Kıyamet Vakti" ve "Warhammer" evrenleri arasında yapmış olduğum incelemeyi sunacağım. Yorumlarınızı ve fikirlerinizi samimiyetle bekliyorum.
Warhammer & Warhammer 40.000
Warhammer 40.000; 1987'de piyasaya sürülmüş bir masa oyunudur. 40.000 Yılında geçen bu oyun kendi fantezi evrenine sahiptir ancak asıl hikayenin çıkış noktası olan Warhammer daha derinlerde yatmaktadır. Warhammer denilen kavram; pek çok oyunun esinlendiği bir fantezi - rol oyunudur. Elfler, Orklar, Fareadamlar, İnsanlar, Yarı-İnsanlar, Cüceler ve benzeri ırkları barındıran Warhammer evreni, görünüşe göre "İstanbul Kıyamet Vakti" üzerine de etki yaratmış durumdadır. Hem de en başından beri. Peki bu benzerlikler nelerdir? Bunu en net olarak SEGA'nın 2016 ve 2017'de çıkarmış olduğu "Total War: Warhammer" ve "Total War: Warhammer II" oyunları üzerine incleyerek göreceğiz.
Not: İstanbul Kıyamet Vakti'nden daha sonra piyasaya sürülmüş olsa da, Total War: Warhammer ve Total War: Warhammer II oyunları tamamen bu fantezi evrenini işlemektedir.
Benzer Irklar
Skaven | Fareadamlar
Skaven; Warhammer Evreni'nin vazgeçilmez bir parçasıdır. Hikayeye göre Skaven'lar sayıca milyonları bulan bir nüfusa sahiptir ve Warhammer Evreni'nin en kalabalık oluşumudur. Klanlar halinde yaşarlar ve yaşam alanları yer altındadır. Pislik ve toksik maddeler içerisinde yaşarlar; Veba hastalığını taşırlar ve Veba onlar için kutsal sayılan bir olgudur. Skaven üresini dünyanın dört bir yanına yayma gayesi içerisinde olan Skaven şamanları; klanlara öncülük ederler. Teknolojik olarak "Steampunk" denilen kavrama adapte bir oluşumdur. İstanbul Kıyamet Vakti'ndeki Fareadamlar ile son derece benzer özellikler taşırlar. Özellikle Teknoloji konusunda iki hikaye de "Steampunk" kültürü üzerine yoğunlaşmıştır.
Göster

Orklar; Warhammer Evreni'nin kaba ve vahşi yaratıklarıdır. Kabileler halinde yaşarlar, teknolojik açıdan ilkeldirler ve pek çok çeşitleri bulunur. Orklar fiziksel olarak iri ve kuvvetlidir. (Bkz: Azul, Boş, Solucan vb.) ancak bir alt ırk olan Goblinler; orkların takipçileridir ve fiziksel olarak bodur ve çelimsizdirler. (Bkz: Cinler) İstanbul Kıyamet Vakti'nin sistem dosyalarını incelerseniz; Cinler'in kod isimleri "Goblin" olarak geçmektedir.
Göster
Vampir Kontları; Sylvania bölgesinde yaşayan hortlak efendileridir. (İlham: Transylvania) Vampir Kontları, tahmin edilenin aksine kan emici insansılardan oluşmuş bir orduya sahip değildir. Orduları ruhani ayinler ile çağırılmış olan hortlaklardan, ölülerden ve yaratıklardan oluşur. Nazarlar ve kara büyüler konusunda oldukça bilgilidirler. İstanbul Kıyamet Vakti'nin evreninde; Philotheos'un Labirenti kısmını inceleyecek olursak Mezar Muhafızları ve benzeri ölülerden oluşan bir kuvvet bulunur. Aynı savaşçı birimleri Warhammer evreni'nde de bulunur. Migrat ve civarında bulunan "Ölü Topraklar"; hortlaklara ve diğer ruhani bağlı canlılara ev sahipliği yapar. Özellikle Hortlaklar, Kelt mitolojisinde de bulunan ve aynı şekilde Warhammer dünyasına adapte edilmiş olan "Banşi" adı verilen hortlaklar ile bağlantılıdır. Taş Kanatlar ise; pek çok Avrupa mitolojisine konu olmuş ve Warhammer evrenine "Vargheist" olarak aktarılmış iri ve kanatlı gullerdir.
Mezar MuhafızlarıGöster

BanşilerGöster

VargheistlerGöster

Kertenkele Adamlar; Warhammer Evreni'nin en köklü ırkıdır ve bu ırkın kurduğu medeniyetler; Warhammer Evreni'ndeki en eski uygarlıklardır. İstanbul Kıyamet Vakti Evreni'nde de Meran Kültürü, var olan en eski kültürdür. İlginç bir şekilde; Kertenkele Adamlar'ın yapıları; tıpkı Meran yapıları gibi "Aztek", "Maya" ve "Mısır" yapıları ile örtüşmektedir. İki uygarlık da; evrenin enerjisini kullanmaktadır. Kertenkele Adamlar, ağırlıklı olarak Kertenkele ve Timsah üzerine yoğunlaşmıştır, Meran uygarlığında ise Yılan ön plandadır.
Göster

İmparatorluk; Warhammer Evreni'nin Merkez Kuzey'inde bulunan ve insanların hüküm sürdüğü bir oluşumdur. "Steampunk" kültürü burada da etkilidir. İmparatorluk mucitlerinin gözbebeği olan Buhar Tankları; İstanbul Kıyamet Vakti evreninde "GB-Makine" olarak benzerlik göstermektedir. Semavi, Ateş, Yaşam, Gri vb. büyücüler ile desteklenirler. Ana imparatorluk "Sigmar" olarak adlandırılır. Yani bizim değişimizle "Teşkilat" olarak adlandırılır. Bunun dışında pek çok feodal yapı bulunur. Sınır Prenslikleri, Averheim, Çalkantı Diyarı, Kislev vb. Bunlar da İstanbul Kıyamet Vakti evrenindeki "Yeni Bab-ı Ali, Güneş Öncüleri, Arzın Çocukları" ve benzeri oluşumlarla benzerlik göstermektedir. Hatta öyle ki; Yavuz Volkmar (Volkmar the Grim) adındaki İmparatorluk beyi, "İsmet Bey" ile oldukça benzer simalara sahiptir.
Göster

Yavuz VolkmarGöster

Ogreler; Warhammer Evreni'nin doğusunda bulunan devasa yaratıklardır. İlkel bir şekilde savaşırlar ancak son derece kuvvetlidirler. Tepegözler, Vahşiler, Dev Ana vb. yaratıklar Ogre sınıfına girmektedir. (Düzeltme: Vahşiler, Ogrelerin bir kolu olan "Dev" sınıfındadır.) Kaos Savaşçıları, Ogre kuvvetlerinden olabildiğince faydalansa da; (Bkz: Ejder Ogreleri, Troller, Devler vb.) ana ordusunu kanunsuz ve vahşi insan savaşçılar oluşturur. Zincir Çetesi, Kaos Savaşçıları ile benzer özellikler taşımaktadır.
Göster


-Ek Değerlendirmeler Yapılacaktır-




