SalurBeyi yazdı: ↑28 Tem 2018 14:47Oyunun kitlenmesine neden olan şey tılsım sistemidir. 10-12 yaşında ki kardeşlerimiz nereden bulsunlar Meteorit 1 tılsımını. Zaman içerisinde Meteorit 2.3 bile yetmemeye başladı. Tabi oyundaki bazı arkadaşlarımız Meteorit 1 olmadan da alırdı. Stulu yaparlardı kesimi, insanları mutlu ederlerdi. Ama herkes bu arkadaşlar gibi değil elbette. Semiha 2 defa girmesin içeriye, gruptan çıkarlardı hemen tek kelime etmeden. Ya holdeki kavgalar? Kuyu kavgaları, saat kavgaları, oda kavgaları, ray kavgaları... Yardımlaşmanın kökünü kuruttuğu için ben oyunun çıkmaza girmesinin nedenini tılsımlara bağlıyorum. Tılsım sistemi gelmeseydi her şey daha güzel olabilirdi.
Kesinlikle katılıyorum. Tılsımların üretim zorluğu ve bir süre sonra gb ye girmek için bir zorunluluk olması ikv'yi bitirdi.
Tılsımlar olmadan önce birisi ejder üretip parlattıktan sonra kolayca bölgelere girebiliyordu.Tılsımlar geldikten ve şu tılsımsız adamlar gbye alınmadığından beri oyun gittikçe oyuncu kaybetti.Ve bu tılsım dediğimiz şey ucuz birşeyde değil ki herkes üretsin...
Grup bölgeleri, devasa rol yapma oyunlarında bulunması gereken: oyuncular arası etkileşimin yapı taşlarından olan, stratejik anlamda oyuna değer katan güzel eklentilerden biri bence. Grup bölgeleri ile bir süre sonra oyuncu kaybı yaşandığı elbette doğru, bu, tamamen yönetimin sistemi içeriğine kadar kontrol etmemesi sebebiyle gerçekleşmiş bir şey. Özellikle tılsımlar ile birlikte savaşçıların grup bölgelerindeki işlevselliğini kaybetmesi, öncesinde - Sığınak ve Migrat'ta- "tank" olarak savaşçıya ihtiyaç duyulmaması oyuncuların suçu değil ve maalesef zamanında, sıcağı sıcağına bu sisteme ellenmemesi oyunu bu yöne itti.
Tılsımlara ayrı bir parantez açmak gerekiyor herhalde. Sığınak bölgesinin tek bir y2 tılsımı olan büyücü ile hızlıca bitmesi eminim ki planlarında olan bir şey değildir. Aynı zamanda bu tip bölgeleri tasarlarken "büyücüler çevirebilsin" diye tasarlamadıklarını düşünüyorum.
Beş sene de güncelleme gelmemesi, gelen güncellemenin tanıdıkları olanların işine gelmesi bir sorun oldu tabii. Loncalar ile bireysel oynayanlar arasında bir denge oluşturulması gerekiliyordu.
Nasıl yapılırdı veya yapılır, elbette tam emin değilim. Fakat İKV oyuncusu olarak kendi fikrimizi belirtmek de sanıyorum ki en doğal hakkımız.
BayTerapi yazdı: ↑02 Tem 2018 11:56Oyunun dağılma anı Çemberlitaş bölgesinin gelmesi idi. Şöyle ki çoğu kişi zorluklarla baş edemedi, ortam bulamadı, yardım edeni yoktu, bu nedenle oyun kan kaybına orada başladı. Bu yeni gelen Karaköy eklentisi tuzu, biberi oldu.
Büyücü gibi bir karakterin tank olabilme saçmalığı oyunu bitiren olay olmuştur.
Büyü tank olayını Karaköy güncellemesiyle değilde zamanında (2010 Grup Bölgeleri) çözselerdi bu oyun çok farklı yerlerde olurdu. Gerçi şuanda da doğru bir çözüm olmuş değil. Olması gereken savaşçılar defansıf dövüş moduna geçtiğinde direnç limiti 1000, ofansif dövüş modunda herkes gibi en fazla 600 olmalıydı. Böylece herkes mecburen grubuna tank savaşçı almak zorunda kalacaktı. İster sığınak ister migrat girsin.
BayTerapi yazdı: ↑02 Tem 2018 11:56Oyunun dağılma anı Çemberlitaş bölgesinin gelmesi idi. Şöyle ki çoğu kişi zorluklarla baş edemedi, ortam bulamadı, yardım edeni yoktu, bu nedenle oyun kan kaybına orada başladı. Bu yeni gelen Karaköy eklentisi tuzu, biberi oldu.
Büyücü gibi bir karakterin tank olabilme saçmalığı oyunu bitiren olay olmuştur.
Büyü tank olayını Karaköy güncellemesiyle değilde zamanında (2010 Grup Bölgeleri) çözselerdi bu oyun çok farklı yerlerde olurdu. Gerçi şuanda da doğru bir çözüm olmuş değil. Olması gereken savaşçılar defansıf dövüş moduna geçtiğinde direnç limiti 1000, ofansif dövüş modunda herkes gibi en fazla 600 olmalıydı. Böylece herkes mecburen grubuna tank savaşçı almak zorunda kalacaktı. İster sığınak ister migrat girsin.
bak bu direnc mevzusu cok dogru ofans ve defans arasındakı tercih bu şekilde olsaydı . savaşcı sınıfı için güzel bir toplama olurdu
Açıkçası ben de tılsımlardan nefret etmiştim.Ama bir gözümde canlandırınca tılsımlar oyuna farklı bir renk kattı sanki..Büyücünün tank olması vesayre bu konuda haklısınız.Bence bu oyunun dengesini bozan tek şey dirençler hasarlar gibi bir çok orantısız etken olmasıydı.Direnç konusunda kesinlikle katılıyorum.Her şeyi geçtim, klan savaşlarında 2 şifacıydık, gazap bir arkadaş içmiş vadi vahşileri, ölme eşeğim ölme.2 kişi kesemedik adamın canı 2 2 gidiyordu zaten.Dirençler defansif savaşcılarda 1000, şifacılarda ve büyücülerde 600 olsaydı dediğiniz gibi bir sorun çıkacağını düşünmüyorum.Ve tabi hasar çarpanları, eski defansifleri anlatmaya gerek yok zaten, görüyordunuz.
BayTerapi yazdı: ↑02 Tem 2018 11:56Oyunun dağılma anı Çemberlitaş bölgesinin gelmesi idi. Şöyle ki çoğu kişi zorluklarla baş edemedi, ortam bulamadı, yardım edeni yoktu, bu nedenle oyun kan kaybına orada başladı. Bu yeni gelen Karaköy eklentisi tuzu, biberi oldu.
kesinlikle haklı, ben çemberlitaş bölgesine girip üstümü dizmeme rağmen bu samimiyetsizlik ve ortam düşkünlüğüne dayanamayıp oyunu bıraktım, sancak sunucusunun da büyük bir kısmı bu yüzden veda etti..
BayTerapi yazdı: ↑02 Tem 2018 11:56Oyunun dağılma anı Çemberlitaş bölgesinin gelmesi idi. Şöyle ki çoğu kişi zorluklarla baş edemedi, ortam bulamadı, yardım edeni yoktu, bu nedenle oyun kan kaybına orada başladı. Bu yeni gelen Karaköy eklentisi tuzu, biberi oldu.
kesinlikle haklı, ben çemberlitaş bölgesine girip üstümü dizmeme rağmen bu samimiyetsizlik ve ortam düşkünlüğüne dayanamayıp oyunu bıraktım, sancak sunucusunun da büyük bir kısmı bu yüzden veda etti..
Tılsımlar olmasa şuan emin ol çemberlitaş deli gibi işlerdi oraya girmek isteyen ve giremeyen Yüzlerce kişi var çoğu Tılsım zımbırtısı yüzünden giremiyor 5 savaşçı 4 büyücü 1 şifacı tılsımım vardı kaldıralım deseler sesimi çıkarmazdım ben o derece sevmiyordum ama kullanmak zorunda kalıyorduk 15 Yaşında çocuk almış full tılsımı eline 25 30 yaşında adamlara abilik taslıyor durum bu gelde adam oyunu oynasın.