Göster
movie yazdı: ↑12 Ara 2017 17:45 Eklenti paketiyle ilgili bir sır daha ortaya çıktı. Bununla ilgili birçok söz söyleyen oldu bazılarına katılıyorum bazılarına katılmıyorum. Öncelikle yetenek gelmemesi benim için büyük hayal kırıklığı.Üstüne üstlük yetenek puanı da gelmiyor. Bu durumda şu soru gayet haklı bir sorudur. Seviyeler neden artıyor? Yeni bölgeyi 49 seviye üzerinden de sürdürebilirdiniz aynı şekilde yeni itemler materyaller vs ? Yetenek gelmeden seviye arttırmak mantıksız olmuyor mu ? Tek mantığı var eski itemler iş yapmasın mecbur yeni itemleri elde etsin oyuncular. Ve tabi ki oyuncuyu oyalamak.
Tabi bu durumda onlara da hak veriyorum. Yeni yetenekleri tasarlamak, yetenekleri ve sınıflar arası dengeyi sağlamak kolay değil. Bu kadar kısa sürede bu topa girmek istemediler muhtemelen. Olur da artık eskiden olduğu gibi senede bir güncelleme alırsa ileriki güncellemelerde ekleyebilirler.
Daha önce yeni seviyelerin geleceğini, gelmesi gerektiğini, gelmemesinin önünde hiçbir engel olmadığını ifade etmiştim. Hatta burada bir arkadaşla baya tartışmıştık bunu. Yeni seviyelerin gelmesine sevindim fakat bu biraz buruk bir sevinç çünkü yeni yeteneklerin gelmesini bekliyordum.
Yeteneklerin gelmemesini yetenek barının yetersiz olmasına bağlayanlar olmuş umarım bir an önce ne kadar komik bir argüman ortaya koyduklarının farkına varırlar![]()
Direnç puanlarının artmaması isabetli bir karar olmuş. Zaten kolaylıkla istenilen direnç 1000 yapılabiliyor. Bu yüzden ben yeni itemlerde de direnç değerlerinin artacağını düşünmüyorum. Şu anki değeri 60 olan dirençler belki 63 ve 66 olabilir. Tank için ise 32 olan değerler max 36 olur.
Sınıfların enerji değerlerinin güncelleme gelir gelmez %25-50 oranında artmasını bekliyorum. Seviye atlayınca artan enerjiden bahsetmiyorum. Daha önce böyle düzenlemeler yapmışlardı sınıflar arası dengeyi sağlamak adına.
Büyük ve açık bir bölge olacağı söylendi. Ben en az meteor bölgesi büyüklüğünde bir bölge bekliyorum. Bir tarafta çeteciler bir tarafta kurtadamlar bir tarafta cinler bir tarafta tepegözler yılanlar vs meteor bölgesi gibi güzel bir bölge olacağını düşünüyorum.
Hatta meteor bölgesi + sivri ada büyüklüğünde bir bölge olursa tadından yenmez.
Toplama ve üretim puanları artacak yeni madenlere merhaba! Büyük bir bölge olmasından dolayı ben her toplama sınıfı için 3-4 maden bekliyorum. Toplamda 9-12 yeni maden gelebilir. 7-8 tane de yeni materyal gelecektir (salgı xenotim gibi).
Daha önce de söyledim (viewtopic.php?f=46&t=144940&start=20) eski madenler iş yapmayacak üretimlerin hepsi bu madenler ve materyaller üzerinden olacaktır. Tabi grup bölgelerinin işlerliğini kaybetmemesi için, bölgelerden düşen materyaller (hidrojen, niobyum vs) ilgili reçetelerde yerini bulacak.
Yeni eşya reçetelerinde eski eşyalar istenmeyecek. Bu zaten oyuncuların yeni bölgenin grup bölgesi olmaması isteklerinin sonucudur. Nerull bu isteği göz önünde bulundurduk dedi. Çemberlitaş eşyalarını bir reçetede isterse bu grup bölgelerini dolaylı olarak devam ettirmek demektir. Böyle bir şey beklemeyin yani.
Yeni bölge muhtemelen Karaköy olacak. Daha önce GRC afişi Nerull'un fanatikler tweeti (Gizit klanı fanatikleri) gibi ipuçları Karaköyü işaret ediyor. Nerull daha önceden "hikayeden sapmayalım arkadaşlar" diye bir konuya yorum yapmıştı. Bu anlamda bir ters köşe yapıp Tangriss getirebilirler saatin ilerisindeki yapı. Çünkü hikaye orada kaldı şu anda.
Bu arada Kuklacıyı orada bulacağımızı düşünmüyorum. Çünkü Karaköy dediğimiz yer Eminönünün dibi. Orada olsa illa ki bir şeyler kulağımıza çınlardı. Görev hikayelerinde vs bahsederdi veya bir çeteciden falan duyardık. Dolayısıyla orada Kuklacının seçilmişi gibi atıyorum "Kuklacının veliahtı" adında bir boss ile karşılacağız. Kuklacının hala kayıplarda olduğunu düşünüyorum. Belki de en yakınımızdadır sonuçta kimse yüzünü görmedi![]()
Sadece bu kadar mı ? Yeni ne gelebilir. Devasa bir haritayı bize sunup işte yaratıklar hadi kesin yeni eşyaları üretin demeyeceklerdir. Benim tahminim tılsım sistemi gibi yeni bir sistem geleceği üzerinedir. Cevher sistemi desem çok yavan kalacaktır ikv'nin o bildiğimiz havasına uymuyor, + basma sistemi desem silah yükseltme var zaten. Bakalım ne gelecek bekleyip göreceğiz.
Benim düşüncelerim bu kadar. Herkese iyi oyunlar dilerim.
Not: Yalnız yazarken kendimi yutubır gibi hissettim haha![]()
Şimdi öncelikle yeni gelecek sistem kararlı olmalı komplex olmamalı sınıflar arası dengeyi aşırı bozacak bir şey olmamalı. Çünkü bu kısa sürede bunu tasarlayıp test etmek imkan dahilinde değil. O yüzden daha basit bir şey üzerinde çalıştıklarını düşünüyorum. Basit derken sınıflar arasını dengeyi çok bozmayan ama oyuncuya ekstra özellikler kazandıran şeyler.
Bu anlamda bir "olmasını istediklerim" var, bir de "olmasını istediklerimden daha olası" ihtimaller var.
Şimdi stat arttırıcı bir şeyler getirebilirler. Enerji, zırh, savunma vs. Yine tılsım sistemi gibi düşünelim ve bu sisteme "mahmut" diyelim. Her sınıf 4 tane mahmut takabilir. 2 majör mahmut 2 minör mahmut.
Her sınıf için Enerjiyi % X, zırhı % Y, savunmayı % Z arttıran minör mahmutlar olabilir.

Bunlar da yine kademe olur I II III TTNET köşeyi dönmeli tabi ki de adamlar taş mı yesin. Örneğin Enerji %10-20-30 artar. vuuv mis.
Ofansiflere de bir tane majör mahmut ekleyelim garibanlar kaç senedir %30 zırh limitiyle perişan oldular
Ofansif dövüşme mahmutu: zırh limiti %15 artar
Şu an burada tıkandım. Aklıma bir şey gelmiyor. Yani geliyor da çok karışık ve yetenekler de işin içine giriyor. Dolayısıyla tılsım sisteminden ne farkı var gibi bir durum ortaya çıkıyor. O yüzden pasif yeteneklere geçelim.
Yetenekler gelmedi ama birkaç arkadaşın da dediği pasif yetenekler gelir mi ?
Pasif yeteneklerle ilgili yığınla şey söylenebilir. Enerjiyi arttırsın, hasarı arttırsın, hızı arttırsın, zırhı arttırsın, beni "invincible" yapsın vs vs çok fazla alternatif var yani. Ama hangileri ikvye uygulanabilir.
Örneğin "Enerji %40 veya daha aşağıda ise alınan hasarı % X azaltır" etkisine sahip bir pasif yetenek eklenebilir oyuna. Tabi bunun için tüm sınıfların enerjisi hasara nazaran baya arttırılmalı. Çünkü ofans tek bir yetenekle büyücünün %60-70 enerjisini düşürüyor defansif ise daha fazla düşürüyor. Dolayısıyla söz konusu pasif yetenek aktif olmadan büyücü ölebilir. Malum %40 aşağısı enerjiyi göremiyor direk ölüyor. Yazık ama
Şevk ile başlamıştım yazıya ama sıkılarak sonlandırıyorum. Hem uykum geldi hem de kendim açısından tatmin edici olmadı.
Neyse bunun altına yazın siz de fikirlerinize de beyin fırtınası yapalım.









