Oyun dengesi ve güncelleme
-
offalena
- Şarapçı'nın Sırdaşı

- Mesajlar: 84
- Kayıt: 02 Tem 2017 19:59
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
Re: Oyun dengesi ve güncelleme
Mmorpg oyunu olmasına rağmen hafta da bir güncelleme gelen moba oyunları kadar potansiyel olduğunu düşünüyorum. 5 yıl da bir gelen güncelleme bile meta kavramını oluşturmaya başladıysa hele... Ama en başından böyle tutmaları lazımdı bunu, artık geçti bence

Re: Oyun dengesi ve güncelleme
Büyücüleri Çok Ezmişsiniz Ya 8 met Tılsımıyla Büyücü Savaşcıları Baya Yoruyor Ama Tabi Def 2 3 Oyun Bilmeyenler İçin Bire Bir Oyun Hatası
DAİREONÜÇ
Oksit
KUKLACI
[2008---?]
Oksit
KUKLACI
[2008---?]
- Retaliation
- Cin Sigorta Üyesi

- Mesajlar: 5030
- Kayıt: 27 Haz 2015 13:39
- Sunucu: Eminönü
Re: Oyun dengesi ve güncelleme
TOLGA yazdı: ↑05 Tem 2017 20:08 Tılsım eklentisinden sonra tüm karakterler arasındaki dengenin bozulduğunu düşünüyorum.
Defansif bir savaşçı bir büyücüye mor balyoz ile düz ve tek vuruşla öldürebiliyor. Üstüne üstlük defansif bir savaşçıya fiziksel bir büyücünün müdahale etme şansı neredeyse yok, gördüğümüz kadarıyla en fazla %10-12 kadar canını indirebiliyoruz o da kritikle. Bire bir savaşta zaten yenmesi neredeyse imkansız(tılsımlı savaşçı için).
Şifacı, doğru şekilde yetenek dağılımı yapmış ve Gazap yeteneğini kullanmış ise ve itemleri de biraz iyiyse en fazla üç, dört asit ve bir iki zehir yeteneği ile büyücüyü rahatça öldürebiliyor.
Y2 büyücülere gelecek olursak eğer, Transformatör ve Alternatör itemleri tamamlanmış bir büyücü, kullanmasını biliyorsa eğer hedef aldığı oyuncunun yanındaki yaratıklara, yardımcılara vuruyor ki zırhlarının düşük olması hedefe gidecek hasarın artmasını sağlayacak. Oldukça akıllıca olduğunu ben de düşünüyorum ama tıpkı defansif savaşçı gibi bu şekilde de bir büyücü tek yetenekle ölebiliyor.
Böyle anlatmakla çok uzun süreceğini bildiğim için başlıca değinmek istediğim ve benim de sinirimi bozan üç nedeni kısaca açıklamaya çalıştım. Şunu da eklemek isterim, yeni genişleme paketi ile sınıflar ve tılsımlar arasındaki denge kurulmalı.
Re: Oyun dengesi ve güncelleme
arkadaş defalarca konuşulmuş konular üzerine dengesizlik ısrarlarınız her geçen gün devam etmekte. her sınıf her sınıfla ws atarsa dengesizlik olması kaçınılmaz olur. tüm oyunlarda bu böyledir. her sınıfın farklı görevi vardır. benim bildiğim bir oyun hariç. kesin bir sınıf olmadığından oyuncular kendileri belirledikleri skillerle kendilerine has sınıfı oluşturabiliyorlar. her neyse fazla uzatmadan konuya giriyorum;
1- SAVAŞÇI: savaş alanlarında en önde bulunan neferlerdir. piyondurlar. piyonlar olmazsa şahın koruma kalkanı delinmiş olur. bu elemanlar son derece vahşi yetişmişlerdir ve savaşmak onların kanında vardır. savaşçı ws savaşçı da ise oyuncuların hünerlerine kalmıştır. taktiksel çatışmada kim daha üstün olursa o kişinin hayatta kalma oranı daha yüksek olur (tılsımların iki oyuncuda da var olduğunu varsayıyorum).
2- BÜYÜCÜ: bu kişiler savaşçının ardında ona yardımcı olmak için destek görevini görmek üzere savaşçının hemen ardından savaştaki yerlerini alırlar. at, fil, kale taşları gibi düşünülebilinirler bir bakıma. üstün hasar güçleri sayesinde uzaktaki düşmanlarını kendilerine yaklaştırmadan etkisiz hale getirmek zorundalar. yoksa ölü bedenleri kendilerine ve takımlarına bir fayda sağlamaz. ws olayı savaşçıda anlattığım gibi aynı mantıktır. ayrıca büyücülerin bir başka görevi de bölgelerde kesim işlerini üstlenmeleridir. kaçarak verdikleri hasarlar sayesinde düşmanları kısa zamanda etkisiz hale getirirler.
3- ŞİFACI: bu elemanlar ise savaşçı ve büyücü arkasında kendisini ve takımını şifalamak üzere savaşta bulunurlar. bana göre de takımın vezirleridir. onlar ölürse can veren kimsenin hayatta kalmayacağı için ölü sayısı her geçen saniye artacağından savaş büyük ölçüde kaybedilmiş olur. ws olayı bu sınıfta da savaşçı ve büyücüdeki gibi akla ve yeteneğe dayalıdır.
***ŞAH***: zafer ve aynı zamanda prestijdir. hahaha sizi nasıl patates ettik ama nın belki biraz daha kibar versiyonudur.
yani her sınıfın görevi farklıdır. birbiriyle kıyaslamaları yapılamaz. yapılırsa dengesizlik söz konusu olur. savaşçı savaşçıyla, büyücü büyücüyle, şifacı şifacıyla ws atarsa o zaman adalet yerini bulur.
peki savaşılan bölgelerde maden falan toplarken çıkan çatışmalar ne olacak? diye bir soru sorulur ise cevabı gayet basit. madenci çarları klana sokulmaz olur biter. ikv için bu kural sadece. diğer oyunlarda pvp alanlara girildiğinde maalesef güçlü olan ayakta kalır mantığı hakimdir. umarım ısrarlarınıza bir nebzede olsa haksızlık payı olarak verdiğim bu cevap yazımda anlattığım her şey açıkça kavranmıştır. iyi oyunlar, iyi forumlar hepinize.
1- SAVAŞÇI: savaş alanlarında en önde bulunan neferlerdir. piyondurlar. piyonlar olmazsa şahın koruma kalkanı delinmiş olur. bu elemanlar son derece vahşi yetişmişlerdir ve savaşmak onların kanında vardır. savaşçı ws savaşçı da ise oyuncuların hünerlerine kalmıştır. taktiksel çatışmada kim daha üstün olursa o kişinin hayatta kalma oranı daha yüksek olur (tılsımların iki oyuncuda da var olduğunu varsayıyorum).
2- BÜYÜCÜ: bu kişiler savaşçının ardında ona yardımcı olmak için destek görevini görmek üzere savaşçının hemen ardından savaştaki yerlerini alırlar. at, fil, kale taşları gibi düşünülebilinirler bir bakıma. üstün hasar güçleri sayesinde uzaktaki düşmanlarını kendilerine yaklaştırmadan etkisiz hale getirmek zorundalar. yoksa ölü bedenleri kendilerine ve takımlarına bir fayda sağlamaz. ws olayı savaşçıda anlattığım gibi aynı mantıktır. ayrıca büyücülerin bir başka görevi de bölgelerde kesim işlerini üstlenmeleridir. kaçarak verdikleri hasarlar sayesinde düşmanları kısa zamanda etkisiz hale getirirler.
3- ŞİFACI: bu elemanlar ise savaşçı ve büyücü arkasında kendisini ve takımını şifalamak üzere savaşta bulunurlar. bana göre de takımın vezirleridir. onlar ölürse can veren kimsenin hayatta kalmayacağı için ölü sayısı her geçen saniye artacağından savaş büyük ölçüde kaybedilmiş olur. ws olayı bu sınıfta da savaşçı ve büyücüdeki gibi akla ve yeteneğe dayalıdır.
***ŞAH***: zafer ve aynı zamanda prestijdir. hahaha sizi nasıl patates ettik ama nın belki biraz daha kibar versiyonudur.
yani her sınıfın görevi farklıdır. birbiriyle kıyaslamaları yapılamaz. yapılırsa dengesizlik söz konusu olur. savaşçı savaşçıyla, büyücü büyücüyle, şifacı şifacıyla ws atarsa o zaman adalet yerini bulur.
peki savaşılan bölgelerde maden falan toplarken çıkan çatışmalar ne olacak? diye bir soru sorulur ise cevabı gayet basit. madenci çarları klana sokulmaz olur biter. ikv için bu kural sadece. diğer oyunlarda pvp alanlara girildiğinde maalesef güçlü olan ayakta kalır mantığı hakimdir. umarım ısrarlarınıza bir nebzede olsa haksızlık payı olarak verdiğim bu cevap yazımda anlattığım her şey açıkça kavranmıştır. iyi oyunlar, iyi forumlar hepinize.
Re: Oyun dengesi ve güncelleme
Selamün aleyküm,öncelikle şunu belirtmeliyimki asıl dengeyi bozan şey normalde tılsım için 4 slot bulunan yere 8 tane takılmasıdır.Tılsım eklentisi gerçekten çok akıllıcaydı ve oyuncuları çeşitli tılsım kombinasyonlarına iterek oyuna farklılık,yeni bir espiri katacaktı,ta ki oyuncuların bu olayın bugunu bulup 8'er tılsım takmasıyla kendi kendimize bu espiriyi yok etmemizle dengenin bozulması kaçınılmaz oldu.Oyun geliştiricilerinin kesinlikle tılsım eklentisini çıkarırken,oyun içi karakter dengesini iyi ayarladıklarını düşünüyorum ve ne kadar acı ki böyle bir bugu kullanarak veyahut bularak hem geliştiricilerin emeğine saygısızlık yaptığımızı hemde kendi oyunumuzun ayağına sıktığımızı düşünüyorum.Gerçekten 4 er tılsım taksaydı her karakter,senelerdir güncelleme gelmemesine rağmen biz bu oyunu zevkle oynuyor olurduk.
- cCckorcancCc
- Cin Avcısı

- Mesajlar: 168
- Kayıt: 13 Nis 2012 20:11
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Raiders of Anatolia
Re: Oyun dengesi ve güncelleme
Aynı şekilde def 23 tılsımının dengesiz hasarı düşürülmeli.







