Gorgar' ın peşinde !

Tüm İKV oyuncularının ortak paylaşım alanı
Cevapla
Kullanıcı avatarı
LEPRECHAUN
Dış Şehir Gezgini
Dış Şehir Gezgini
Mesajlar: 1732
Kayıt: 13 Mar 2011 07:45
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Deva

Gorgar' ın peşinde !

Mesaj gönderen LEPRECHAUN »

Her yerde karsima çıktı yillarca ama hep gizemini koruyan birisiydi Gorgar... Enson forumdaki konusu Gurup Bölgeleri eklentisiydi. Çok donanimli oyun yapmakla kalmamış oyuna felsefik bir yapıyla bakan birisi. Aşağıda ise onun bir makalesi var. Forumdaslarıma Armağan olsun.

Resim

Günümüzden 100 yıl sonra insanlık barış, refah ve ilerlemenin altın çağında… Bütün hastalıkların tedavisi bulunmuş, insan ömrü 200 yılın üstüne çıkarılmış, nano-teknoloji ve genetik en popüler alanlar haline gelmiş. Şehirler tipik bilimkurgu filmlerindeki gibi robotlar, androidler ve uçan arabalarla dolu. Gelecek harika olacakken, bütün bunlar bir nükleer savaşla tarih oluyor…

“Dünyanın sonuna hoş geldiniz! The Day After Tomorrow filmi, Nightmare on Elm Street’le buluşuyor!”

Bunlar benim cümlelerim değil. Rifts’in yaratıcısı Kevin Siembieda’nın söyledikleri. Rifts, bütün bilimkurgu, korku ve fantezi dünyası elementlerini aynı çatı altında bir araya getirmeyi hedefleyen bir sistem.

Bütün bir yok oluş ve kaosla birlikte, dünya manyetik çizgileri de garip davranışlar sergiliyor. İki veya daha fazla hattın buluştuğu noktalarda uzay-zaman kırılıyor ve bu çatlaklardan garip yaratıklar Dünya’ya geliyorlar. Bunların bazıları korkmuş ve tıpkı bizler gibi kafası karışmış ölümlülerken bazıları cehennemin derin çukurlarından gelen iblisler.




Resim

Oyun, bu felaketin 300 yıl ilerisinde geçiyor. Bildiğimiz Dünya, zorlukla tanınabilmekte. Binlerce yabancı dünyayı birbirine bağlayan bir yamalı bohçaya dönmüş. Dünya’nın bir çok yerinde birbirinden ilginç ve alakasız varlıklar, kaosun çelişkili armonisi içerisinde bir arada yaşıyorlar. Neler yok ki? Sakin korular, yaratıklı balta girmemiş ormanlar, ejder ve perilerin mekanları. Bazı mekanlar günlük olarak değişirken, bazıları iki veya üç gerçekliği aynı anda yaşıyorlar. Robotekvari cyberpunk elementleri, fantezi kurguyerlerdeki ejderler ve bir dünya yaratık ile bir arada yaşıyor. Tabii geçen zamanla manyetik çizgiler sonucu ortaya çıkan felaketler biraz durulmuş ve Rift’ler (kırıklar) artık her gün karşılaşılan fenomenler olmaktan çıkmışlar. Dünya biraz daha stabil bir hale gelmesine rağmen yine de kaos içerisinde.

Rifts, sayısız yaratık dünyasına ve uygarlığına uzay zaman içerisinde yolculuk edebilip maceralar yaşamanızı hedefleyen bir rol yapma oyunu dünyası. Rift’in dünyası, sınırsız Megaevren’e açılan bir kesişim noktası.

Rifts’in en güçlü olduğu yanlardan biri; bu dünya için yaratılmış ekipman, büyü ve eşya sayısının çokluğu. Karakter sınıfları o kadar detaylı ki, ancak deneyimli oyun yöneticileri altından kalkabilir. Rifts’te birçok alt sınıf olmasına rağmen temel sınıflar, Men at Arms (dövüşçüler), Adventurers & Scholars (yetenek gerektiren meslekler), Practicioners of Magic (Büyü kullanıcıları), Psychics (bir şekilde mutasyon geçirmişler), Racial Character Class (ejderhalar), Coalition Soldier O.O.C.s (askerler) gibisinden özetlenebilir. Bütün bu ana karakter sınıflarının birçok alt sınıfı mevcut ve bütün bu alt sınıflar aşırı derecede detaylılar. Karakter sınıfları yazılırken sınıflar arası denge kesinlikle gözetilmemiş. Ancak birçok Rifts sever zayıf sınıfları oynamayı da çok eğlenceli buluyor. Ayrıca oyundaki teknoloji ürünü inanılmaz silahlar ve değişik teknolojik aygıtlar da, sınıfları dengelemek için çeşitli fırsatlar sunuyor.

Rifts’in en zayıf yanı; her şeyi işin içerisine katma endişesinin bazı tutarsızlıklara yol açması. Bütün her şeyin başarılı şekilde birleştirilebildiğini söylemek güç. Oyun yöneticisi olarak, size birçok materyal sunuluyor ancak oyunu günümüz rol yapma oyunu severinin memnun kalacağı bir hale getirmek işi de yine oyun yöneticisine düşüyor. Mesela benim oyun grubumdakilere, bir CS Military Specialist’in yanında savaşan, büyücü Merlin konseptinde bir karakteri inandırıcı kılabilmem için gerçekten çaba sarfetmem gerekir. Oyun dünyasını daha rafine, daha inanılır hale getirmek oyun yöneticisinin ellerinden öpüyor.

Rifts kitaplarındaki tasarımlar çok başarılı sayılmaz. Kitaplardaki görselleri oyunculara referans teşkil etmek yerine, oyuncunun hayal gücüne bırakmak daha faydalı olabilir. Bazı tasarımlar özellikle genç oyunculara oldukça eski gelebilir. Zira kitapta Robotek’ten fırlamış mangavari robotlarla ejderhalar bir arada bulunuyor. Bu kopuklukları oyuncuya yansıtmadan bir çok şeyi modifiye edilmiş tasvirlerle oyuncunun hayal gücüne bırakmak daha faydalı olacaktır.

Bunların dışında Rifts dünyası çok detaylı çalışılmış. Her bölgesi hakkında istemeyeceğiniz kadar bilgi mevcut. Ayrıca bildiğimiz Dünya’ya da çok sayıda referans ve gönderme içeriyor. Oyunculara uzun süre sıkılmayacakları ilginçlikte ve başka hiçbir oyunda göremeyecekleri farklılıkta fantastik ve teknolojik macera olanakları sunmak mümkün.



Resim

Sisteme gelirsek, Rifts’in sıkça eleştirilen yanı; eski fanlarını kaybetmemek adına, 80’lerden beri sistem üzerinde devrimsel değişiklikler yapmayışları ve sürekli var olan sisteme eklemeler yapmaları. Bu sebeple sistem her durumda geriye nispeten uyumlu olsa da, oldukça hantal ve yaşlı. Temellerin aynı kalması, oyunun kemikleşmiş oyuncu kitlesinin oyuna bağlı kalmasını sağlasa da, daha kullanıcı dostu kurallara alışık modern oyuncular Rifts’le uğraşmayı tercih etmeyebilirler. Ayrıca bir çok Rifts sever, ev yapımı house rule’lar kulanmayı seviyorlar. House rule’lardan hoşlanmayan, her şeyin daha temiz ve belirli olmasını tercih edenler Rifts içerisinde kaybolabilirler.

Rifts, 1990’ların rol yapma oyunu oynamak isteyip, fanteziyle sınırlı kalmak istemeyen oyun grupları için cazip alternatiflerden biriydi. Dünyanın esnek yapısı sayesinde modern Kral Arthur’lardan droid’lere, her tarzın nispeten mantıklı bir kurgu içerisinde bir araya gelebildiği bu sistem, uzun savaş seansları ve atılan zar sayılarıyla ün salmıştı. Peki günümüzde Rifts oynamayı anlamlı kılan şey ne olabilir? Rifts’in en büyük avantajı aynı tadı veren, benzer bir rol yapma oyununun olmayışı. Farklı oyun deneyimleri arayanlar, tamamen kendine has bir dünyaya ve oynanışa sahip olan Rifts’e bir şans verebilirler, tabii oyunu oynatacak bir oyun yöneticisi bulabilirlerse.

Ömer Kürşad Karamahmutoğlu.
Resim

LEPRECHAUN
Kullanıcı avatarı
aLqoHoLiqq
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 45
Kayıt: 28 Eyl 2015 01:11
Sunucu: Teşkilat
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Kuvay İ Akademi

Re: Gorgar' ın peşinde !

Mesaj gönderen aLqoHoLiqq »

Kızın cinsel memesi görünüyo
Resim
Kullanıcı avatarı
sanalkorkun42
İskele Babası
İskele Babası
Mesajlar: 42
Kayıt: 16 Ara 2015 21:39
Sunucu: Anka
Klan: Lodos
Lonca: time of death

Re: Gorgar' ın peşinde !

Mesaj gönderen sanalkorkun42 »

aLqoHoLiqq yazdı:Kızın cinsel memesi görünüyo

İçiniz fesat ona bakarsan başka şeylerde görünüyor oyun forumunda görseniz bile şikayet etmeniz yada susmanız tercihdir.
Kullanıcı avatarı
SalurBeyi
Labirent Rehberi
Labirent Rehberi
Mesajlar: 1358
Kayıt: 22 Kas 2016 16:50
Sunucu: Teşkilat
Klan: Lodos
Lonca: Dostlar Kıraathanesi

Re: Gorgar' ın peşinde !

Mesaj gönderen SalurBeyi »

Adam yukarıya ne güzel bişey yazmış. Ama gelen 2 mesaj da meme ile ilgili. :) :)
Paylaştığın için sağol hocam.
ölüm tatlı bir hayal oldu artık
Kullanıcı avatarı
LEPRECHAUN
Dış Şehir Gezgini
Dış Şehir Gezgini
Mesajlar: 1732
Kayıt: 13 Mar 2011 07:45
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Deva

Re: Gorgar' ın peşinde !

Mesaj gönderen LEPRECHAUN »

Biraz garip yorumlar gelmiş olsun her fikire saygım var.
Aşağıda ise Oyunun gelistieilme hikayesi var.Düşuncelerinizi Foruma üyelik alarak ya da oturum açarak belirtirseniz sevinirim.

Oyunun geliştirim sürecini, oyuna ilişkin geri
bildirimleri ve oyuncu kitlesini Kürşat Karamahmutoğlu aşağıdaki gibi açıklamaktadır:
“İstanbul Kıyamet Vakti’nde aslında emeği olan kişi sayısı bir 10-15 kişi
vardır, ancak aynı anda projede çalışan kişi sayısı hiç bir zaman altıdan fazla
olmadı, hatta 4-5, 4 falan, 3 olduğu da oldu. Çünkü sonuçta Sobee firmasında
başka şeyler de üretiliyor, başka projeler de olabiliyor, İstanbul Kıyamet Vakti
bizim önemli projelerimizden biriydi, ama hiç bir zaman yani bütün şirket
olanaklarını oraya yöneltemediğimiz durumlar da oldu, yani en fazla 5-6…
İstanbul oyununun bu hale getirilmesi üç yıl sürdü. 2004 yılının Şubat ayında
başladı proje, şu anki haline gelmesi, yani şu anki aslında İstanbul’un
çıktığından daha gelişmiş, ancak esas projenin oynanabilir hale gelmesi, 2006
yılının Eylül ayına denk düşüyor. Yani iki buçuk yıllık süre, esasen oynanabilir
hale gelmesi için gereken süre diyebiliriz… Oyun bedava bir oyun, free to
play, İnternette free to play oyunlar var, plus abonelik diye bir paketimiz var,
plus pakette belli avantajlar var, mesela %40 daha fazla oyun satma, örneğin
PVP’lerde şu an OKO, yani Oyuncuya Karşı Oyuncu müsabakalarında daha
yüksek onur puanı alma, satış, oyundaki satıcılara eşyalarınızı sattığınızda
daha yüksek puan alma gibi avantajları var, bu avantajlar listeler halinde
sıralanmış. Oyunda daha kısa sürede daha çok iş yapmak isteyen oyuncular bu
paketi alırlar. Bu da oyunun gelir kaynaklarından biri, tabii ki bir diğer gelir
kaynağı da olası reklâm, sponsorluk davaları… Şimdi Türk oyuncularının
ilgisi, bence aslında gayet oldu, bayağı oyuncunun ilgisini çekebildik, özellikle
Türkçe oyun oynamak isteyen ve tam olarak oyunun içinde olmayanları yani
casual gamer’ları da çekebildik. Yani şu var, bir de İstanbul Kıyamet Vakti
oyunu free to play diğer oyunlarla karşılaştırıldığında, oyuncu kitlesi yaş
olarak diğer oyunlardan biraz daha yüksek, olgunluk olarak ve bayan
oyuncuların bizim oyunu oynama yüzdesi daha fazla. Bunun nedeni de bizim
İstanbul Kıyamet Vakti oyununu yaparken amaçladığımız en büyük şey,
oyunun free to play olmasına rağmen, genelde free to play oyunlarda olmayan
dikkat, özen ve kaliteyi oyuna yansıtmaya çalışmamız. Mesela biz, diğer free to
play oyunlarda kullanılmış geleneksel pazarlama yöntemleri, oyuncuya level
sun, istediğin kadar olanak sun, oyuncu sürekli başında vakit geçirmesinden
ziyade, oyuncuya sunduğumuz seviyelerin içini doldurmaya çalışıyoruz, yani
biz İstanbul Kıyamet Vakti’nde yeni bir seviye açıldığı zaman, bu seviye, belli
bir takım kriterleri geçmiş olmalı. Oyunun belli bir kalite standardı var, biz
bunu daima yüksek tutmaya çalışıyoruz, bu yüzden bizim oyuncu kitlemiz de,
ben buna paralel olduğunu düşünüyorum ve aynı zamanda sistemimizin,
yetenek sistemimizin, yönetim sistemimizin de belli bir kalitenin üzerinde
olmasından dolayı oyuncu olgunluk seviyemiz de biraz daha yüksek, benim
tahminim… şimdi free to play oyunları içerisinde İKV’nin grafikleri, paralı
oyunlar içerisinde İKV’nin grafikleri çok fazla eleştiri alabilecek bir durumda değil, yani gayet iyi durumda. Ancak, yani tabii ki sonuçta bazı sorunları var,
grafiksel olarak, game player olarak. Çok fazla gelişme kaydediyoruz, yani ilk
çıktığımız beta’da hatadan geçilmiyordu, şu an çok az sayıda, çok daha aza
indirildi bunlar, yani sürekli bizim bir geliştirme yapmamız gerekir, bu
geliştirmeyi yaparken de çok dikkatli olmamız gerekir, çünkü oyun oynanmakta
olan bir oyun. Yani bizim işte, oyunu iyi yapan ne sorunuza geleyim, bir oyunu
iyi yapan şey, öncelikle, kesinlikle oyunun reklâmının çok iyi yapılması lazım.
Yani oyunun iyiliğinden ziyade oyunun tanıtılması lazım, o çok önemli bir defa,
ikincisi oyunun grafikleri çarpıcı olmalı, ilk başta… bir kaç video çektiğinizde
insanları çekmeli, üçüncüsü de oyunun bir şeyi olmalı oyuncuları bağlayacak.
Bu ne olabilir? İşte bir sürü şey olabilir”.
Resim

LEPRECHAUN
Adrianalima
Işık Hanım'ın Elemanı
Işık Hanım'ın Elemanı
Mesajlar: 230
Kayıt: 17 Tem 2014 01:09
Sunucu: Sancak
Klan: Lodos

Re: Gorgar' ın peşinde !

Mesaj gönderen Adrianalima »

Kardes ozet gec iki saat kim okuyacak abv
Kullanıcı avatarı
LEPRECHAUN
Dış Şehir Gezgini
Dış Şehir Gezgini
Mesajlar: 1732
Kayıt: 13 Mar 2011 07:45
Sunucu: Tılsım
Klan: Arzın Çocukları
Lonca: Deva

Re: Gorgar' ın peşinde !

Mesaj gönderen LEPRECHAUN »

Adrianalima yazdı:Kardes ozet gec iki saat kim okuyacak abv
«Kardeş » en fazla 5(Beş) dakika sürer...
Resim

LEPRECHAUN
Kullanıcı avatarı
Brainiac
Kobra Takipçisi
Kobra Takipçisi
Mesajlar: 957
Kayıt: 14 Eyl 2016 21:06
Sunucu: Eminönü
Klan: Lodos
Lonca: Biizn İ Hüda

Re: Gorgar' ın peşinde !

Mesaj gönderen Brainiac »

bunlar gartlaşmış hali :D
Serinplay yazdı:Hepsini okudum ve ifade ettiği şeyi anladım.


aLqoHoLiqq yazdı:Kızın cinsel memesi görünüyo
Bu yoruma cevabım ise ;

Resim
Oksijen alıp tiner mi veriyonuz napıyonuz herkesin kafa güzel.
Cevapla

“Genel Etkileşim” sayfasına dön