Merhaba arkadaşlar, hepimizin heyecanlı ve merak dolu olduğu şu günlerde bir kaç konuya kendimce açıklık getirmek istiyorum. Bu konuda söyleyeceğim şeyler tamamen benim kendi fikrim ve analizim. Doğru veya yanlış olduğunu ilerleyen zamanlarda göreceğiz. Bu konuya devamlı olarak analizlerimi yazacağım.
Öncelikle son gelen afiş ile beraber forumda bir bilgi kirliliği oluştu. Karaköy - Perihan - Gezgin Şehir gizemi ile alakalı bundan 3 ay önce açtığım konuya göz gezdirebilirsiniz:
Karaköy ve Tangriss
Bu gün oyunun son durumu hakkında bir kaç analiz yapacağım. İstanbul Kıyamet Vakti 2006 Beta sürecinde seviye sınırını 25 olarak belirlemiş, 2007 senesi tam sürüme geçtiğinde 29 olmuş, 2008'de 39, 2009'da ise 49 olarak bu süreç devam etmişti. Üzerinden geçen 8 senelik süreçte herhangi bir seviye arttırımı olmamış fakat oyun içi genişleme devam etmişti. 2012 senesinin sonunda gelen "Arz ve Lodos" paketi ile bu inovasyon tamamlanmış ve 5 senelik süreçte herhangi bir genişleme olmamıştı.
2007 ile 2012 arasındaki bu 5 sene içinde ortalama olarak her sene oyuna büyük anlamda bir genişleme paketi geliyordu. Bu da biz oyuncuların her sene yeni bir eklenti beklemesine sebep oluyordu. Hatta 8-9 ay güncelleme haberi gelmediğinde forumlarda ve oyunda büyük tepkiler oluşuyor, oyunu bırakanlar oluyordu. Lafı çok eveleyip gevelemek istemiyorum. Sonuç olarak 1 sene içinde bile oyuncular tarafından geliştirme beklenilen oyunumuz tam 5 senedir neredeyse hiç bir güncelleme olmadan oynanmaya devam etti. Bu durum da oyun içinde yüksek oranda yığınlaşma oluşturdu. Bu yığınlaşmayı 3 kategoride inceleyemek istiyorum.
1) Ekonomik
Oyunun normal doğasında maksimum 1 senede güncelleme gelmesi ile kısa vadede piyasa sürekli dopingleniyor ve ekonomik anlamda oyunda devamlı bir akış sağlanıyordu. Para çok fazla birikmiyor, her paket sonrası yeni madenler veya itemler değerleniyordu. Bu durumun 5 seneye sarkması sonucunda piyasalar çökme durumuna geldi. Oyunda para akışı durma noktasına geldi ve para değer kaybetti. Şuan oyuna girdiğinizde çoğu alışverişiniz takas yöntemiyle gerçekleşiyor. Neredeyse para kullanan kalmadı. Ayrıca oyunda para ve maden stoklayanlar sunucu piyasalarını kendileri belirlemeye başladı. Oyuna yeni başlayan bir kişinin para kasması neredeyse imkansız hale geldi.
2) Metodik
Oyunda sınıfsal denge ve oynanış her gelen güncellemede yenileniyordu. Oyuncuların yeni yöntemler bulması gerekiyordu ve bulduklarında yeni bir paket gelmiş oluyordu. Özellikle Grup Bölgeleri eklentisi ile beraber sınıfsal çeşitlilik kötü bir yola girmişti. Oyun yavaş yavaş kalıplaşıyor, eşya düşürme sistemi sadece şaheserler üzerine yoğunlaşıyordu. Bu süreç tılsım sisteminin gelmesiyle biraz aşılmaya çalışıldı. Özellikle PvP özelinde bulunan tılsımlar ile oyuncular yeni eşya setleri denemeye başladı. Oyunda sarı renkte bulunan ve tamamen değerini bitiren eşyalar biraz da olsa değerlenmişti. Fakat bu sürecin üzerine bir şey eklenmemesi olayları tekrar başa döndürdü. Özellikle 5 sene gibi uzun bir süreç olunca, oyundaki bazı sınırlar aşılmaya başlandı. Özellikle "Meteorit" büyüsü gibi zırh kıran bir yetenek, bir kaç tılsımın da etkisiyle oyunda "olmaması" gereken bir hasar potansiyeli oluşturdu. Oynanış ve meta tamamen bu düzene göre şekillendi ve grup bölgelerinde şifacılara veya tanklara gereksinim kalmadı. Bunun dışında oyunda normalde ortalama 3-4 günde zor kasılan karakterler Yıldırım 2 gibi tılsımlar ile günde 5 karaktere kadar çıktı(15-20 kat). Oyun içi çeşitlilik sıfıra yaklaştı.
3)Kitlesel
Bu konu hassas bir konu olduğu için tam olarak açıklamam zor. Fakat az da olsa çabalamak istiyorum. Öncelikle İstanbul Kıyamet Vakti tam sürüme geçtiği dönem ile "Derindeki Sır" gelene kadarki süreçte bambaşka bir kitleye sahipti. Yaş ortalaması cidden çok yüksekti. Mynet'e okey oynamak veya haberlere bakmak için giren 35-50 yaş arası kitle oyunun reklamını görüp oyuna başlamıştı. Ben o dönemde oynarken çoğu tanıdığım babasıyla veya dayısıyla falan oynuyordu. Bunun dışındaki genç kitle de oyunda bu kitleye uygun oynuyordu. Neredeyse tüm sunucularda bir aile ortamı oluşmuştu. Oyunun metodik değişime başlamasından itibaren kitle yavaş yavaş vasatlaşmaya başladı. Özellikle tılsım sisteminden bu yana geçen süreçte kitle tamamen bu vasat ve vasat altı kitleye dönüştü. Oyun; ilgi sevdalısı, özgüvensiz, asabi, cahil bir kitlenin ego savaşına ev sahipliği yapmaya başladı. Bu da az sayıda kalan kaliteli kitleyi de oyundan uzaklaştırdı.
Bir sonraki analiz "Oyuna Seviye Güncellemesi Gelebilir Mi?" olacak. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Analizler bu konudan devam edecek.
İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
- turkoxHAMSTER
- Dipsiz Kuyu Gözcüsü
- Mesajlar: 4285
- Kayıt: 04 Ara 2009 18:06
- Sunucu: Teşkilat
Re: İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
çok güzel açıklamışsın özellikle bu ;
eline sağlık devamını bekliyorum
1) Ekonomik
Oyunun normal doğasında maksimum 1 senede güncelleme gelmesi ile kısa vadede piyasa sürekli dopingleniyor ve ekonomik anlamda oyunda devamlı bir akış sağlanıyordu. Para çok fazla birikmiyor, her paket sonrası yeni madenler veya itemler değerleniyordu. Bu durumun 5 seneye sarkması sonucunda piyasalar çökme durumuna geldi. Oyunda para akışı durma noktasına geldi ve para değer kaybetti. Şuan oyuna girdiğinizde çoğu alışverişiniz takas yöntemiyle gerçekleşiyor. Neredeyse para kullanan kalmadı. Ayrıca oyunda para ve maden stoklayanlar sunucu piyasalarını kendileri belirlemeye başladı. Oyuna yeni başlayan bir kişinin para kasması neredeyse imkansız hale geldi.
eline sağlık devamını bekliyorum
Herhangi bir düşünce,konuya,fikiri sindirmeye çalışan,silen, özgürlük sunmayan ikv yönetimi yüzünden pek yorum atasım gelmiyor.
- SPIEGLEIN
- Yalnız Adam'ın Dostu
- Mesajlar: 2708
- Kayıt: 30 Tem 2017 08:45
- Sunucu: Eminönü
- Lonca: Kök Tengri
Re: İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
Öncelikle merhaba
Şuan analiz anlamında gerçekten tam olarak oyunun durumunu anlatmış bulunmaktasınız.
Forumda yazdıklarınıza gördüğüm zaman genelde hikaye üzerinden oluyor şu aralar hep hoşuma giderek okumuşumdur yazılarınızı.
Bahsetmiş olduklarınız gerçekten o saygın kitle şuan düşmüş durumda sayılı kişiler sayılı insanlar kalmış durumda evet bütün sunucularda aile ortamı vardı şuan elle tutulacak kadar bile kalmamış durumda.
O zamanki kitleye hitaben gerçekten OYUNUN OYUN olduğunu bilen bir kitleye sahiptik bu yüzden gerçek dostluk ve aile ortamı mevcuttu şuan bunlardan eser kalmamış durumda gibi.
Şuan analiz anlamında gerçekten tam olarak oyunun durumunu anlatmış bulunmaktasınız.
Forumda yazdıklarınıza gördüğüm zaman genelde hikaye üzerinden oluyor şu aralar hep hoşuma giderek okumuşumdur yazılarınızı.
Bahsetmiş olduklarınız gerçekten o saygın kitle şuan düşmüş durumda sayılı kişiler sayılı insanlar kalmış durumda evet bütün sunucularda aile ortamı vardı şuan elle tutulacak kadar bile kalmamış durumda.
O zamanki kitleye hitaben gerçekten OYUNUN OYUN olduğunu bilen bir kitleye sahiptik bu yüzden gerçek dostluk ve aile ortamı mevcuttu şuan bunlardan eser kalmamış durumda gibi.
- FiratCakiroglu
- Meteor Kaşifi
- Mesajlar: 1605
- Kayıt: 19 Eyl 2016 21:45
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Raiders Of Anatolia
- Konum: Aydın
- İletişim:
Re: İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
Bu başlığa abone oldum. Tebrikler
Göster
ıTANRIKUTLUGı & ıTENGRİKUTLUGı
- Retaliation
- Cin Sigorta Üyesi
- Mesajlar: 5030
- Kayıt: 27 Haz 2015 13:39
- Sunucu: Eminönü
- Konum: İstanbul
- 92Gner
- FareAdam Düşmanı
- Mesajlar: 302
- Kayıt: 12 Tem 2017 22:23
- Sunucu: Kuklacı
- Klan: Arzın Çocukları
- Lonca: Merkez Tehlike
- Konum: İstanbul
Re: İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
Eline koluna sağlik çok güzel ve doğru bir açıklama olmuş .
Re: İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
Harfiyen katılıyorum ellerine sağlık
- RAMPER205
- İri Fare Avcısı
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 15 Şub 2015 09:45
- Sunucu: Eminönü
- Klan: Lodos
- Konum: Türkiye
Re: İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
Ne söylesen haklısın, şu düşünceni cidden çok seviyorum.. Ellerine sağlık açıkta bıraktığın tek bir şey bile yok.
- ybrdelisix
- Teşkilat Neferi
- Mesajlar: 553
- Kayıt: 27 May 2013 20:23
Re: İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
Bu oyunu bana sevdiren değerli Yiğit abim (KIRIKKANAT) çok uzun zamandır oyuna girmiyor. GM ler kızmayın ama sizleri oyun bilgisi ile cebimden çıkarabilecek bir oyun sevdalısı bu oyundan göçtü gitti. Ve daha niceleri ikv yi unuttu gitti. 25 aralıkta güncelleme gelmezse tüm hesaplarımı devredip oyuna noktayı koyacağım. Konuyu açan değerli arkadaşım üşenmeden hepsini okudum. Düşüncelerimize tercüman olmuşsun. Yüreğine ve klavyene sağlık devamını 25 aralığa kadar yazarsan okuyacağım.
- yun1010
- Labirent Rehberi
- Mesajlar: 1304
- Kayıt: 11 Ara 2009 10:13
- Sunucu: Teşkilat
- Klan: Lodos
- Lonca: Ancient Legends
- Konum: Şanlıurfa / Viranşehir
- İletişim:
Re: İKV Hakkında Analiz (Aktif Konu)
Çok doğru açıklamışsın hocam.
------------------------------------------Ancient Legends Lonca Lideri-----------------------------------------
Youtube Kanalım: https://www.youtube.com/watch?v=v_G6kEwdzfI
Youtube Kanalım: https://www.youtube.com/watch?v=v_G6kEwdzfI