Nadide Maden / Şaheser Eşya Düşürme [Tezdir]
Gönderilme zamanı: 16 Haz 2012 20:32
Merhabalar arkadaşlar;
Son günlerde forumda dolaşırken sürekli bu konu / konular ile ilgili soru soran arkadaşlara rastlıyorum.Bu konu hakkında kendimce geliştirdiğim bir tezim var.Biraz sayısal olduğu için kafa karıştırabilir ancak dikkatli ve anlayacak cinsten okunursa gayet basittir.
Öncelikle bu tezimi açıklarken bana yardımcı olacak karakterleri tanıtayım:
S: Saf Maden [2. Sınıf] maden çekme olasılığını gösteren oran
N: Nadide [3. Sınıf] maden çekme olasılığı gösteren karakter
E: Şaheser Eşya düşürme olasılığını gösteren karakter
Ş: Şans artırıcılar
Karakterin Şans Arıtırcıların Etkisiyle Artan Şansını gösteren değer
Öncelikle madenden başlamak istiyorum;
İstanbul Kıyamet Vakti en başından yapılırken nadide [3. sınıf] maden düşürme olasılıkları her karakter için eşit olarak belirlenmiştir.Bu olasılığı azaltan bir etken olmadığı gibi artırabilen tek etken ise İKV Dükkanda ki Maden Arıtıcı Ürünlerdir.Bu oranı biz belkide hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz ama ben bu orana yukarıda da belirttiğim gibi " M " dedim.Şimdi biraz hesap kitap yapalım;
Öncelikle sizinde bileceğiniz üzere S her zaman için N den büyüktür.Yani siz her maden çekişiniz de 2. Sınıf çekme ihtimaliniz 3. Sınıf maden çekme ihtimalinizden büyüktür.Ayrıca oyunda şöylede bir yanlış anlama söz konusu.
Maden başında 3 kişi bekler.Bu 3 kişiden herhangi biri madeni diğer ikisinden önce çeker ve Menekşe çıkar.Diğerleri o gün boyunca o madene bir daha Menekşe çıkmayacak diye ya az uğrar ya da hiç uğramaz.Oysaki maden şaheser eşyada da olduğu gibi tamamen karakter şansıdır.Yani aynı madenden diğer madeni siz çektiğinizde size Menekşe Elmas veyahut Yeşil Elmas gibi 3. sınıf Maden çıkma ihtimali yine aynıdır. (Her karakter için aynı oran)
Şimdi bu şansa şans artırıcıların nasıl etki ettiğine bakalım.Dükkandan alınan şans artırıcılar sizin çift veyahut 3torbaya kadar daha fazla maden çekmenizi sağlar.Bu da sizin 2. ve ya 3. sınıf maden çekme ihtimalinizi artırır.Yine tamda bu noktada bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek istiyorum.
Örneğin Dükkandan %60 Lokman Şans artırıcı aldınız.Bu sizin her Çıban Otu çekişiniz de %60 ihtimalle Dört Yapraklı Yonca çekeceğiniz anlamına gelmez.Şöyle bi hesap kitap yapacak olursak;
M x Ş = D ( Karakterin 2. ve ya 3. derece maden çekme ihtimalinin ne kadar arttığını gösteren değer )
M + D = Karakterin 2. ve ya 3. derece maden çekme olasılığı
Olayı biraz sayısallaştırıp M ve Ş ye değer verecek olursak;
M= %5 olsun, Ş=%60 olsun
%5 x %60 =%3
%5 + %3 = %8 Yani sizin artık saf çekme ihtimaliniz %8 oldu.
Gelelim bir diğer konu olan şaheser düşürme olasılığı:
Öncelikle her karaktere şaheser düşme olasılığının aynı olduğunu ancak bunun gruptaki sınıf farkı ve sayısından dolayı azalıp Şans artırıcılarla birlikte artması mümkündür.
Şimdi size gruptaki sınıf farkından dolayı değişen şansları göstermek istiyorum.
2 Büyücü => Her Büyücü İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2 = 33
2 Şifacı => Her Şifacı İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2 = 33
2 Savaşçı => Her Savaşçı İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2= 33
Aşağıdaki grupta ise benim düşünceme göre savaşçı olmadığı için savaşçının payını 2 sınıf paylaşacak 2 sınıfada eşya düşme ihtimali %50 şer olarak eşit olacak
5 Büyücü => Her Büyücü İçin Yaklaşık %10
1 Şifacı => Her Şifacı İçin Yaklaşık %50
Grupta çok fazla büyücü ve sadece1 adet şifacı olduğu için eğer gruba eşya düşerse %50 ihtimalle şifacıya %10 ihtimalle 5 büyücüden herhangi birine düşecek.
Şans artırıcıların hesabı buradada aynı olacak.
E x Ş = D
E + D = Karakterin Şans artırıcılı Şaheser Eşya düşürme olasılığı
Örneğin 5 + 1 lik grupta büyücüye şans artırıcılı eşya düşürme olasılığını hesaplayacak olursak
%10 x %60 = %6
%10 + %6 = %16 [Eğer gruba eşya düşer ise şans artırıcısı ile birlikte eşyanın büyücüye düşme olasılığı %16 ya yükselmiş oluyor.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Fahrenheit...
Not:Yukarıda yazılanlar alıntı değildir.Ayrıca yukarıda yazılanlar herhangi bir şekilde ispatlanmamış tahmini değerlerdir, şahsi fikir ve gözlemlerim doğrultusunda hazırlanmış bir tezdir.
Son günlerde forumda dolaşırken sürekli bu konu / konular ile ilgili soru soran arkadaşlara rastlıyorum.Bu konu hakkında kendimce geliştirdiğim bir tezim var.Biraz sayısal olduğu için kafa karıştırabilir ancak dikkatli ve anlayacak cinsten okunursa gayet basittir.
Öncelikle bu tezimi açıklarken bana yardımcı olacak karakterleri tanıtayım:
S: Saf Maden [2. Sınıf] maden çekme olasılığını gösteren oran
N: Nadide [3. Sınıf] maden çekme olasılığı gösteren karakter
E: Şaheser Eşya düşürme olasılığını gösteren karakter
Ş: Şans artırıcılar
Öncelikle madenden başlamak istiyorum;
İstanbul Kıyamet Vakti en başından yapılırken nadide [3. sınıf] maden düşürme olasılıkları her karakter için eşit olarak belirlenmiştir.Bu olasılığı azaltan bir etken olmadığı gibi artırabilen tek etken ise İKV Dükkanda ki Maden Arıtıcı Ürünlerdir.Bu oranı biz belkide hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz ama ben bu orana yukarıda da belirttiğim gibi " M " dedim.Şimdi biraz hesap kitap yapalım;
Öncelikle sizinde bileceğiniz üzere S her zaman için N den büyüktür.Yani siz her maden çekişiniz de 2. Sınıf çekme ihtimaliniz 3. Sınıf maden çekme ihtimalinizden büyüktür.Ayrıca oyunda şöylede bir yanlış anlama söz konusu.
Maden başında 3 kişi bekler.Bu 3 kişiden herhangi biri madeni diğer ikisinden önce çeker ve Menekşe çıkar.Diğerleri o gün boyunca o madene bir daha Menekşe çıkmayacak diye ya az uğrar ya da hiç uğramaz.Oysaki maden şaheser eşyada da olduğu gibi tamamen karakter şansıdır.Yani aynı madenden diğer madeni siz çektiğinizde size Menekşe Elmas veyahut Yeşil Elmas gibi 3. sınıf Maden çıkma ihtimali yine aynıdır. (Her karakter için aynı oran)
Şimdi bu şansa şans artırıcıların nasıl etki ettiğine bakalım.Dükkandan alınan şans artırıcılar sizin çift veyahut 3torbaya kadar daha fazla maden çekmenizi sağlar.Bu da sizin 2. ve ya 3. sınıf maden çekme ihtimalinizi artırır.Yine tamda bu noktada bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek istiyorum.
Örneğin Dükkandan %60 Lokman Şans artırıcı aldınız.Bu sizin her Çıban Otu çekişiniz de %60 ihtimalle Dört Yapraklı Yonca çekeceğiniz anlamına gelmez.Şöyle bi hesap kitap yapacak olursak;
M x Ş = D ( Karakterin 2. ve ya 3. derece maden çekme ihtimalinin ne kadar arttığını gösteren değer )
M + D = Karakterin 2. ve ya 3. derece maden çekme olasılığı
Olayı biraz sayısallaştırıp M ve Ş ye değer verecek olursak;
M= %5 olsun, Ş=%60 olsun
%5 x %60 =%3
%5 + %3 = %8 Yani sizin artık saf çekme ihtimaliniz %8 oldu.
Gelelim bir diğer konu olan şaheser düşürme olasılığı:
Öncelikle her karaktere şaheser düşme olasılığının aynı olduğunu ancak bunun gruptaki sınıf farkı ve sayısından dolayı azalıp Şans artırıcılarla birlikte artması mümkündür.
Şimdi size gruptaki sınıf farkından dolayı değişen şansları göstermek istiyorum.
2 Büyücü => Her Büyücü İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2 = 33
2 Şifacı => Her Şifacı İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2 = 33
2 Savaşçı => Her Savaşçı İçin Yaklaşık %16,5 --> 16,5 x 2= 33
Aşağıdaki grupta ise benim düşünceme göre savaşçı olmadığı için savaşçının payını 2 sınıf paylaşacak 2 sınıfada eşya düşme ihtimali %50 şer olarak eşit olacak
5 Büyücü => Her Büyücü İçin Yaklaşık %10
1 Şifacı => Her Şifacı İçin Yaklaşık %50
Grupta çok fazla büyücü ve sadece1 adet şifacı olduğu için eğer gruba eşya düşerse %50 ihtimalle şifacıya %10 ihtimalle 5 büyücüden herhangi birine düşecek.
Şans artırıcıların hesabı buradada aynı olacak.
E x Ş = D
E + D = Karakterin Şans artırıcılı Şaheser Eşya düşürme olasılığı
Örneğin 5 + 1 lik grupta büyücüye şans artırıcılı eşya düşürme olasılığını hesaplayacak olursak
%10 x %60 = %6
%10 + %6 = %16 [Eğer gruba eşya düşer ise şans artırıcısı ile birlikte eşyanın büyücüye düşme olasılığı %16 ya yükselmiş oluyor.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Fahrenheit...
Not:Yukarıda yazılanlar alıntı değildir.Ayrıca yukarıda yazılanlar herhangi bir şekilde ispatlanmamış tahmini değerlerdir, şahsi fikir ve gözlemlerim doğrultusunda hazırlanmış bir tezdir.