DEV Röportaj - Nihat Özpay
Gönderilme zamanı: 20 Mar 2012 12:54
Merhaba;
Mart ayında yayın hayatına başlayan KIYAMET dergimizin ilk sayısında Sobee Oyun geliştirme ekibinden Nihat ÖZPAY (Nerull) ile çok keyifli bir röportaj yaptık. Nerull, İKV Camiası için sorularımızı yanıtladı.
Bu güzel röportajı henüz dergimizle tanışmamış veya bu röportajı gözden kaçırmış olanlar için sizlere sunmak istiyoruz.
1-Röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Öncelikle bize kendinizden bahseder misiniz?
Nihat ÖZPAY: 1983 yılında İstanbul'da doğdum ve İstanbul'un en kalabalık semtlerinden biri olan Gaziosmanpaşa'da büyüdüm. Oyunlarla ilk tanışmam kuzenimin Commodore 64’ü ile başladı. Sonrasında arcade salonları ve konsollarla devam etti. Hala eski oyunları emulatörlerle açar oynarım. Oyunlar benim vazgeçemediğim tek alışkanlığımdır diyebilirim.
2-İKV ile ne zaman ve nasıl tanıştınız? İlk oynadığınızda izleniminiz nasıl oldu?
Nihat ÖZPAY: Bir hafta sonu oyun motorları hakkında araştırma yaparken Actor'e rastladım ve kısa bir aramadan sonra kendimi Sobee web sitesinde buldum. Kod adı "İstanbul" olan Türkiye'nin ilk 3B MMOG oyunundan bahsediyordu. Beni oldukça heyecanlandıran bu haberin ardından açık beta testlerinin açılmış olduğunu görmemle oyunu indirmem bir oldu.
Oyuna ilk defa girdiğimde bu sanal ortamın bana hiç yabancı gelmediğini gördüm. Tamamen bize özgü motiflerle bezenmiş İstanbul atmosferi ile Yeni Camii'nin içinde başlayan maceram, önce Galata köprüsü ardından da Eminönü'nün dar sokaklarında kaybolmamla devam etti. Hatta bir ara Lodos kalesini evlerden biri sanarak girdiğimi ve orada kayboluşumu sonrasında da Çeteciler tarafından kovalanışımı hatırlıyorum
Önce Eminönü sunucusunda, ardından da Kuklacı sunucularında oyuncu olarak yer aldım. Sınıflar içerisinde yetiştirmesi en zor, ama içlerinde en çok sevdiğim sınıf hep Şifacı olmuştur.
3-Nasıl [DEV] oldunuz? [DEV] olmanın zorlukları nelerdir? Neler yapar bu [DEV]ler?
Nihat ÖZPAY: Yukarıda da söylediğim gibi İKV macerasına oyuncu olarak adım attım. İKV tutkunu olarak çoğu zamanımı oyunda geçirdiğimi söyleyebilirim. Güzel tecrübeler ve oldukça güzel arkadaşlıklar edindiğim oyunculuk döneminden sonra gözlemci olarak seçildim. Mynet’in oyun yönetimini Mynet Oyun Moderasyon Takımı adı altında toplama çabası sonrasında oyun yönetiminde yapılan değişikliklerle lağv edilen gözlemcilik görevinden sonra bu takımda görev almaya başladım. Ancak işler, uzun zamandır gönül verdiğimiz İKV için umduğumuz gibi gitmeyince ben ve arkadaşlarım bu görevden ayrılmak zorunda kaldık.
Sobee’nin Türk Telekom çatısı altına girmesiyle birlikte oyunların yönetimini kendi bünyesinde barındıracağı konusunda duyum almış ve başvurumu yapmıştım. Başvurum sonrasında görüşmeye çağırıldım ve Haziran 2009’dan bu yana Sobee’de Lider Oyun Yöneticisi (Head Game Master) olarak görev alıyorum.
[DEV] – Developer terimi Oyun Geliştiricisi anlamına gelmektedir ve Sobee oyun geliştirme departmanı çalışanlarından oluşmaktadır. Geliştirme ekipleri, projelerin kurgulama, ar-ge, konsept oluşturma/tasarlama, geliştirme ve bunların testleri gibi oldukça önemli süreçlerinden sorumludurlar.
4-İKV kısa bir sürede çok fazla gelişti, bu gelişmeyi kimlere borçluyuz?
Nihat ÖZPAY: Sobee’nin Türk Telekom bünyesinde yer almasının büyük bir etkisi oldu tabi. Bu değişimin baş mimarları olarak N. Özgür Soner (Zwartan), Kürşad Karamahmutoğlu(Gorgar), Fevzi Altuncu (FevziBey) ve Murat Afşar(Sarruma) 'ı gösterebilirim. Bunun yanında en çok ta İKV’mize gönül veren ve her zaman destekçimiz olan oyuncu kitlemize borçluyuz bence.
5-Kıyamet Dergisi hakkında ne düşünüyorsunuz? İKV Fanlarının çalışmalarını takip ediyor musunuz?
Nihat ÖZPAY: Tamamı İKV Severlerin hazırladığı bir dergiyi okumak oldukça eğlenceli olur bence. İlk sayıyı elime aldığımda fikirlerimi paylaşacağım. Forumlarımızda, sosyal medyada çok sıkı takipçisi olduğum oyuncular var. Her biri benim için çok değerli.
6-İKV ile ilgili ilerde bizi ne gibi yenilikler bekliyor?
Nihat ÖZPAY: İstanbul Kıyamet Vakti, her dönemde olduğu gibi geliştirilmeye devam ediliyor. İKV hikâye örgüsünde daha aydınlatılmayı bekleyen nice karanlık nokta var. Bunları da zamanla göreceğiz.
Geliştirmesi devam eden bölümleri, geliştirme sürecinde yapılabilecek değişiklikler olabileceği için belli kısımlar finalize edilmeden paylaşmayı pek uygun görmüyoruz. Yalnız şunu söyleyebilirim ki; önümüzdeki dönem Lonca sistemini daha da ön plana çıkartacak ve Lonca puanına anlam kazandıracak bir takım yenilikler görebiliriz. İKV severler için ileriye yönelik oldukça güzel sürprizlerimiz olacak
7- Sobee'nin diğer projeleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce gelecekte Oyun Sektörü'nde Sobee'nin yeri ne olur?
Nihat ÖZPAY: Bizim için her oyunumuzun ayrı bir yeri var diyebilirim. Hepsi bizim çocuklarımız gibi. Kimi zaman bazı oyuncularımızın bir oyunumuza diğerinden fazla değer verdiğimizi ve bu sebeple o oyunumuza gereken önemi vermediğimizi düşündüklerini görüyorum. Kesinlikle bu düşünce tarzına katılmıyorum. Az önce de söylediğim gibi tüm oyunlarımızın ayrı bir yeri var ve her proje birbirinden ayrı şekilde geliştiriliyor. Hali hazırda birine çok fazla önem verip, diğerini görmezden gelmek te yanlış olur. İKV’ye gelince onun bizim için yerinin bambaşka olduğunu söyleyebilirim.
Gelecekte Sobee’nin oyun sektöründeki yeri ne olur bilemem ama Dijital Oyunlar Federasyonu ile Türkiye’de oyun sektörünün iyi bir yerlere geleceğini düşünüyorum.
8- Diğer MMORPG'lerle İKV'yi karşılaştırsanız...
Nihat ÖZPAY: İstanbul Kıyamet Vakti oyunumuzu diğer oyunlarla karşılaştırmıyoruz çünkü İKV’nin kendine özgü bir yapısı var. Tamamen bize özgü motiflerle örülmüş bir dünyası var. Günümüz oyunlarıyla yarışmak gibi bir gayesi yok. İKV’nin geliştirilmesindeki en büyük etkenin Türk oyun sektörüne ve Türk oyuncularına iyi bir şeyler sunabilmek olduğunu ve ille de bir karşılaştırma yapmak gerekirse de dünyanın en yaygın MMORPG’lerindeki oyun öğelerinin neredeyse tamamının son derece özgün ve farklı bir ortamda oyunculara sunulduğunu söyleyebilirim rahatlıkla.
9- Önce İstanbul, sonra Ankara ve ardından da İzmir'de İmza Günleri düzenlendi. Bu İmza günlerinin devamı gelecek mi?
Nihat ÖZPAY: Aslına bakarsanız Çemberlitaş Özel Sürüm lansmanından sonra Türkiye genelinde imza günleri yapmayı planlıyorduk ancak Mevlüt Bey'in Dijital Oyunlar Federasyonu başkanı seçilmesi ile programının yoğunlaşması sebebiyle maalesef ertelemek zorunda kaldık. Sobee ekibi olarak biz de oyuncularımızla bir araya gelmeyi çok istiyoruz. Umarım en kısa zamanda siz oyuncularla buluşma imkânımız olur.
10- Peki Sobee'den başka projeler geliyor mu? Özellikle de CD'li oyunlar...
Nihat ÖZPAY: Yeni bir proje geliştirildiğinde proje ile ilgili duyurular zamanı geldiğinde yapılacaktır zaten. Geliştirilme sürecine girmiş yeni bir projemiz olup olmadığı konusunda maalesef net bilgi verebilmem mümkün değil.
Yalnız yakında futbol oyunu tutkunlarını sevindirecek bir oyunumuz Açık Beta olarak oyuncularımızın beğenisine sunulacak. Bu sene GameX fuarında da tanıtımını yaptığımız I Can Football oyunumuzun baştan aşağı yenilenmiş yeni sürümü ICF2 tamamen yeni oynanış stili, yenilenmiş grafikleri ve yeni ara yüzü ile geliyor.
SüperCan ekibinden de Türkiye’nin ilk çocuk kahramanı SüperCan’ın yeni maceralarına hazırlandığına dair duyumlar da alıyorum.
11- Sobee'de ki arkadaşlarınızla aranız nasıl? Neler yapıyorsunuz? Gününüz nasıl geçiyor?
Nihat ÖZPAY: Ofis içinde her günümüz oldukça keyifli geçiyor diyebilirim. Her zaman birbirimizle paylaştığımız, birlikte tartıştığımız konular olur. Günün en çok eğlendiğimiz kısmı ise ICF'te yaptığımız maçlar ve bu maçların sonrası yaptığımız kritikler:)
12- Röportajımıza katıldığınız için teşekkür ederiz. Son olarak İKV oyuncularına söylemek istediğiniz bir şeyler var mı?
Nihat ÖZPAY: Sobee ekibi olarak oyun geliştirici olmanın yanı sıra bizler de aynı zamanda oyuncu olduğumuz için oyuncularımızın şikâyet ettiği durumlara oldukça hassas yaklaşmaya çalışıyoruz. Son zamanlarda yaşanan bazı sorunların da en kısa süre içerisinde giderileceğini ve İKV’mizin daha da güzel günlerin beklediğini söyleyebilirim.
Oyuncularımızdan çocuğumuz kadar sevdiğimiz İKV’mize gösterdikleri ilgiyi ve desteği esirgememelerini rica ediyorum. Bunun yanında biraz klişe gibi gelebilir ama ama halen öğrenimine devam eden oyuncularımıza oyun dünyasının sanal bir dünya olduğunu unutmamalarını ve öğrenim hayatlarının her şeyden önde tutmaları gerektiğini hatırlatmak istiyorum.
Mart ayında yayın hayatına başlayan KIYAMET dergimizin ilk sayısında Sobee Oyun geliştirme ekibinden Nihat ÖZPAY (Nerull) ile çok keyifli bir röportaj yaptık. Nerull, İKV Camiası için sorularımızı yanıtladı.
Bu güzel röportajı henüz dergimizle tanışmamış veya bu röportajı gözden kaçırmış olanlar için sizlere sunmak istiyoruz.
1-Röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Öncelikle bize kendinizden bahseder misiniz?
Nihat ÖZPAY: 1983 yılında İstanbul'da doğdum ve İstanbul'un en kalabalık semtlerinden biri olan Gaziosmanpaşa'da büyüdüm. Oyunlarla ilk tanışmam kuzenimin Commodore 64’ü ile başladı. Sonrasında arcade salonları ve konsollarla devam etti. Hala eski oyunları emulatörlerle açar oynarım. Oyunlar benim vazgeçemediğim tek alışkanlığımdır diyebilirim.
2-İKV ile ne zaman ve nasıl tanıştınız? İlk oynadığınızda izleniminiz nasıl oldu?
Nihat ÖZPAY: Bir hafta sonu oyun motorları hakkında araştırma yaparken Actor'e rastladım ve kısa bir aramadan sonra kendimi Sobee web sitesinde buldum. Kod adı "İstanbul" olan Türkiye'nin ilk 3B MMOG oyunundan bahsediyordu. Beni oldukça heyecanlandıran bu haberin ardından açık beta testlerinin açılmış olduğunu görmemle oyunu indirmem bir oldu.
Oyuna ilk defa girdiğimde bu sanal ortamın bana hiç yabancı gelmediğini gördüm. Tamamen bize özgü motiflerle bezenmiş İstanbul atmosferi ile Yeni Camii'nin içinde başlayan maceram, önce Galata köprüsü ardından da Eminönü'nün dar sokaklarında kaybolmamla devam etti. Hatta bir ara Lodos kalesini evlerden biri sanarak girdiğimi ve orada kayboluşumu sonrasında da Çeteciler tarafından kovalanışımı hatırlıyorum
Önce Eminönü sunucusunda, ardından da Kuklacı sunucularında oyuncu olarak yer aldım. Sınıflar içerisinde yetiştirmesi en zor, ama içlerinde en çok sevdiğim sınıf hep Şifacı olmuştur.
3-Nasıl [DEV] oldunuz? [DEV] olmanın zorlukları nelerdir? Neler yapar bu [DEV]ler?
Nihat ÖZPAY: Yukarıda da söylediğim gibi İKV macerasına oyuncu olarak adım attım. İKV tutkunu olarak çoğu zamanımı oyunda geçirdiğimi söyleyebilirim. Güzel tecrübeler ve oldukça güzel arkadaşlıklar edindiğim oyunculuk döneminden sonra gözlemci olarak seçildim. Mynet’in oyun yönetimini Mynet Oyun Moderasyon Takımı adı altında toplama çabası sonrasında oyun yönetiminde yapılan değişikliklerle lağv edilen gözlemcilik görevinden sonra bu takımda görev almaya başladım. Ancak işler, uzun zamandır gönül verdiğimiz İKV için umduğumuz gibi gitmeyince ben ve arkadaşlarım bu görevden ayrılmak zorunda kaldık.
Sobee’nin Türk Telekom çatısı altına girmesiyle birlikte oyunların yönetimini kendi bünyesinde barındıracağı konusunda duyum almış ve başvurumu yapmıştım. Başvurum sonrasında görüşmeye çağırıldım ve Haziran 2009’dan bu yana Sobee’de Lider Oyun Yöneticisi (Head Game Master) olarak görev alıyorum.
[DEV] – Developer terimi Oyun Geliştiricisi anlamına gelmektedir ve Sobee oyun geliştirme departmanı çalışanlarından oluşmaktadır. Geliştirme ekipleri, projelerin kurgulama, ar-ge, konsept oluşturma/tasarlama, geliştirme ve bunların testleri gibi oldukça önemli süreçlerinden sorumludurlar.
4-İKV kısa bir sürede çok fazla gelişti, bu gelişmeyi kimlere borçluyuz?
Nihat ÖZPAY: Sobee’nin Türk Telekom bünyesinde yer almasının büyük bir etkisi oldu tabi. Bu değişimin baş mimarları olarak N. Özgür Soner (Zwartan), Kürşad Karamahmutoğlu(Gorgar), Fevzi Altuncu (FevziBey) ve Murat Afşar(Sarruma) 'ı gösterebilirim. Bunun yanında en çok ta İKV’mize gönül veren ve her zaman destekçimiz olan oyuncu kitlemize borçluyuz bence.
5-Kıyamet Dergisi hakkında ne düşünüyorsunuz? İKV Fanlarının çalışmalarını takip ediyor musunuz?
Nihat ÖZPAY: Tamamı İKV Severlerin hazırladığı bir dergiyi okumak oldukça eğlenceli olur bence. İlk sayıyı elime aldığımda fikirlerimi paylaşacağım. Forumlarımızda, sosyal medyada çok sıkı takipçisi olduğum oyuncular var. Her biri benim için çok değerli.
6-İKV ile ilgili ilerde bizi ne gibi yenilikler bekliyor?
Nihat ÖZPAY: İstanbul Kıyamet Vakti, her dönemde olduğu gibi geliştirilmeye devam ediliyor. İKV hikâye örgüsünde daha aydınlatılmayı bekleyen nice karanlık nokta var. Bunları da zamanla göreceğiz.
Geliştirmesi devam eden bölümleri, geliştirme sürecinde yapılabilecek değişiklikler olabileceği için belli kısımlar finalize edilmeden paylaşmayı pek uygun görmüyoruz. Yalnız şunu söyleyebilirim ki; önümüzdeki dönem Lonca sistemini daha da ön plana çıkartacak ve Lonca puanına anlam kazandıracak bir takım yenilikler görebiliriz. İKV severler için ileriye yönelik oldukça güzel sürprizlerimiz olacak
7- Sobee'nin diğer projeleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce gelecekte Oyun Sektörü'nde Sobee'nin yeri ne olur?
Nihat ÖZPAY: Bizim için her oyunumuzun ayrı bir yeri var diyebilirim. Hepsi bizim çocuklarımız gibi. Kimi zaman bazı oyuncularımızın bir oyunumuza diğerinden fazla değer verdiğimizi ve bu sebeple o oyunumuza gereken önemi vermediğimizi düşündüklerini görüyorum. Kesinlikle bu düşünce tarzına katılmıyorum. Az önce de söylediğim gibi tüm oyunlarımızın ayrı bir yeri var ve her proje birbirinden ayrı şekilde geliştiriliyor. Hali hazırda birine çok fazla önem verip, diğerini görmezden gelmek te yanlış olur. İKV’ye gelince onun bizim için yerinin bambaşka olduğunu söyleyebilirim.
Gelecekte Sobee’nin oyun sektöründeki yeri ne olur bilemem ama Dijital Oyunlar Federasyonu ile Türkiye’de oyun sektörünün iyi bir yerlere geleceğini düşünüyorum.
8- Diğer MMORPG'lerle İKV'yi karşılaştırsanız...
Nihat ÖZPAY: İstanbul Kıyamet Vakti oyunumuzu diğer oyunlarla karşılaştırmıyoruz çünkü İKV’nin kendine özgü bir yapısı var. Tamamen bize özgü motiflerle örülmüş bir dünyası var. Günümüz oyunlarıyla yarışmak gibi bir gayesi yok. İKV’nin geliştirilmesindeki en büyük etkenin Türk oyun sektörüne ve Türk oyuncularına iyi bir şeyler sunabilmek olduğunu ve ille de bir karşılaştırma yapmak gerekirse de dünyanın en yaygın MMORPG’lerindeki oyun öğelerinin neredeyse tamamının son derece özgün ve farklı bir ortamda oyunculara sunulduğunu söyleyebilirim rahatlıkla.
9- Önce İstanbul, sonra Ankara ve ardından da İzmir'de İmza Günleri düzenlendi. Bu İmza günlerinin devamı gelecek mi?
Nihat ÖZPAY: Aslına bakarsanız Çemberlitaş Özel Sürüm lansmanından sonra Türkiye genelinde imza günleri yapmayı planlıyorduk ancak Mevlüt Bey'in Dijital Oyunlar Federasyonu başkanı seçilmesi ile programının yoğunlaşması sebebiyle maalesef ertelemek zorunda kaldık. Sobee ekibi olarak biz de oyuncularımızla bir araya gelmeyi çok istiyoruz. Umarım en kısa zamanda siz oyuncularla buluşma imkânımız olur.
10- Peki Sobee'den başka projeler geliyor mu? Özellikle de CD'li oyunlar...
Nihat ÖZPAY: Yeni bir proje geliştirildiğinde proje ile ilgili duyurular zamanı geldiğinde yapılacaktır zaten. Geliştirilme sürecine girmiş yeni bir projemiz olup olmadığı konusunda maalesef net bilgi verebilmem mümkün değil.
Yalnız yakında futbol oyunu tutkunlarını sevindirecek bir oyunumuz Açık Beta olarak oyuncularımızın beğenisine sunulacak. Bu sene GameX fuarında da tanıtımını yaptığımız I Can Football oyunumuzun baştan aşağı yenilenmiş yeni sürümü ICF2 tamamen yeni oynanış stili, yenilenmiş grafikleri ve yeni ara yüzü ile geliyor.
SüperCan ekibinden de Türkiye’nin ilk çocuk kahramanı SüperCan’ın yeni maceralarına hazırlandığına dair duyumlar da alıyorum.
11- Sobee'de ki arkadaşlarınızla aranız nasıl? Neler yapıyorsunuz? Gününüz nasıl geçiyor?
Nihat ÖZPAY: Ofis içinde her günümüz oldukça keyifli geçiyor diyebilirim. Her zaman birbirimizle paylaştığımız, birlikte tartıştığımız konular olur. Günün en çok eğlendiğimiz kısmı ise ICF'te yaptığımız maçlar ve bu maçların sonrası yaptığımız kritikler:)
12- Röportajımıza katıldığınız için teşekkür ederiz. Son olarak İKV oyuncularına söylemek istediğiniz bir şeyler var mı?
Nihat ÖZPAY: Sobee ekibi olarak oyun geliştirici olmanın yanı sıra bizler de aynı zamanda oyuncu olduğumuz için oyuncularımızın şikâyet ettiği durumlara oldukça hassas yaklaşmaya çalışıyoruz. Son zamanlarda yaşanan bazı sorunların da en kısa süre içerisinde giderileceğini ve İKV’mizin daha da güzel günlerin beklediğini söyleyebilirim.
Oyuncularımızdan çocuğumuz kadar sevdiğimiz İKV’mize gösterdikleri ilgiyi ve desteği esirgememelerini rica ediyorum. Bunun yanında biraz klişe gibi gelebilir ama ama halen öğrenimine devam eden oyuncularımıza oyun dünyasının sanal bir dünya olduğunu unutmamalarını ve öğrenim hayatlarının her şeyden önde tutmaları gerektiğini hatırlatmak istiyorum.