IKV Level Tasarımı Üzerine Öneri: Level Sınırı Getiremiyorsanız, XP – Level Eşleşmesini Düzeltin
Gönderilme zamanı: 08 Ara 2025 15:12
Evet, hepimiz farkındayız:
Bu açtığımız konunun “dünyayı kurtarmayacağını” biliyoruz. Ama oyuncu olarak tepki vermek ve yapıcı bir öneri sunmak istiyoruz.
Şu gerçekleri kabul edelim:
Level sınırı getiremiyorsunuz, tamam.
Versiyon kontrolünüz olmadığı için eski patch’e dönemiyorsunuz, tamam.
Dönseniz bile 8 tılsım sonrası, 2017 Ağustos patch’ine dönmeniz lazım ki, x64dbg’un aktif olduğu, milletin 4. sınıf olup gezdiği dönemler…
Bunları kabul edelim. Ama yine de yapılabilecek mantıklı bir şey var.
KK ilk oyuna geldiği dönemi hatırlayanlar bilir:
“Nezaket Ziyareti” görevi, Tılsım (phi) görevine bağlıydı.
Şu an yapılabilecek en basit ve etkili dokunuşlardan biri bence şu:
“Nezaket Ziyareti” görevini, Tılsım(phi) yerine “Huzursuzluğum” görevine bağlamak.
Böylece:
İçerik akışı daha kontrollü olur,
Oyuncuların level atlama temposu daha sağlıklı ilerler,
Eski patch’e dönmeden, mevcut sistem içinde bir dengeleme yapılmış olur.
Şu anki durumda:
ÇT’den 55’e kadar XP geliyor, evet.
54’ten sonra item’ların etkisi düşüyor, buna da tamamım.
Burada ince bir nüans var, katılıyorum:
Eğer ÇT moblarından XP tamamen kesilirse, oyuncular yine bir yolunu bulur:
Görevlerle 50 olurlar,
Holde kasarlar,
Üşenmez, gider “gece takipçisi” keser, gene level alırlar vs.
Yani çözüm sadece “şuradan XP’yi keselim” değil. Daha kök bir dengeleme lazım.
Bence bu düğüm, level – XP eşleşmesi ile çözülebilir.
Önerim şu:
1 level bir oyuncu, sadece 1 level yaratıklardan XP almalı.
(Bu erken oyun rekabetini de arttırır. Herkes aynı segmentte, aynı yaratıklar için uğraşır.)
Benzer şekilde:
49 level bir oyuncu, hiçbir zaman 50 level bir mob veya 50 level bir görev görememeli.
Dolayısıyla doğal üst sınır 50 level olur.
Zaten hatırladığım kadarıyla son 49 level görev: [49] Anahtarlar
Bu şekilde:
İçerik akışı kademe kademe ilerler,
Oyuncu, “level atlama hile yolu” aramaktansa mevcut içerikle oynamak zorunda kalır,
Eski 49 patch ruhuna daha yakın, kontrollü bir level ortamı oluşur.
"Peki Ya O Levelde Kesilecek Mob Yoksa?”
Burada haklı bir soru çıkıyor:
“Peki o level aralığında kesilecek uygun mob yoksa ne olacak?”
Bunun da çözümü:
Eksik level aralıklarını tespit etmek,
Gerekirse mevcut mob’ların level’larını ufak kaydırmalarla düzenlemek,
Ya da birkaç stratejik noktaya, o level aralığını dolduracak yeni mob yerleştirmek.
“hatırladığım moblar / level aralıkları”
[*]Seviye Yaratık Adı
1 Fare
1 Biçare Folklör
2 Küçük Kertenkele
2 Lağım Faresi
3 Keme
4 Yeşil Örümcek
5 İri Fare
6 Cin
6 Garr (Usta Cin)
7 Cin Tüftüfçü
8 Fare Adam
9 Fare Adam Tetikçi
9 İri Kertenkele
9 Kızgın Kum (Usta)
10 Cin Avcı
11 Cin Bekçi
12 Çeteci Çaylak
12 Kırmızı Örümcek
13(?)
14 Gri Akrep
15(?)
16 Engerek
17 Kobra
18 Sarı Örümcek
19 Mezarlık Bekçisi
20 Fare Adam Koruyucu
21 Fare Adam Fedai
21 Kara Akrep
22 (?)
23 Fare Adam Tetikçi
23 Mavi Örümcek
24 Zincir Savaşçısı
25 Sarı Akrep
25 Kuklacının Seçilmişi
26 Labirent Bekçisi
27 Kan Örümceği
28 Gölge Örümceği
28 Tılsım Tanrısı
29 Kan Çalan
30 Başı Boş Yağmacı
31 Başı Boş Tüftüfçü
32 Mavi Engerek
32 Boş
33 Zincir Muhafızı
34 Sultan[Usta]
34 Dev Ana'nın Gözdesi
34 Cevriye Sultan
34 Fare-Adam Adalı
35 Dev Ana
35 Loxosceles Reclusa
35 Hızlı Koşan Kurt
36 Zincir Delisi
36 Vadi Kobrası
36 Dev Kobra
36 Şahkobra
36 Taşkanat
36 Büyük Bronz
37 Kurt Adam
37 Kurt Şaman
37 Vahşi
37 Fare-Adam Terbiyeci[Usta]
38 Kurt Alfa
38 Ruh Çalan(Sivri Ada)
39 Kemik Kafa
39 Hortlak
39 Tepe Göz
39 Toprak Şamanı
39 Mağara Şamanı
39 Karakürk
40 Bekçi Engerek
41 Kızıl Kobra
42 Kara Cin
43 Bombacı Cin
44(?)
45 Uçak Muhafız
45 Bekçi Kobra
46 Meran Muhafızı
46 Bronz Akrep
46 Gümüş Akrep
47 Lanetli Meran
48 Buz Büyücüsü
48 Gecenin Takipçisi
49 ÇT + Hol + Migrat + Sığınak
Eski patch’e dönemiyorsunuz, bunu kabul ediyoruz.
Level cap getiremiyorsunuz, onu da kabul ediyoruz.
Ama görev bağımlılıkları ve level–XP eşleşmesi üzerinden,
eski 49 patch hissiyatına yaklaşan, daha dengeli bir sistem kurmak mümkün.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.
Bu açtığımız konunun “dünyayı kurtarmayacağını” biliyoruz. Ama oyuncu olarak tepki vermek ve yapıcı bir öneri sunmak istiyoruz.
Şu gerçekleri kabul edelim:
Level sınırı getiremiyorsunuz, tamam.
Versiyon kontrolünüz olmadığı için eski patch’e dönemiyorsunuz, tamam.
Dönseniz bile 8 tılsım sonrası, 2017 Ağustos patch’ine dönmeniz lazım ki, x64dbg’un aktif olduğu, milletin 4. sınıf olup gezdiği dönemler…
Bunları kabul edelim. Ama yine de yapılabilecek mantıklı bir şey var.
KK ilk oyuna geldiği dönemi hatırlayanlar bilir:
“Nezaket Ziyareti” görevi, Tılsım (phi) görevine bağlıydı.
Şu an yapılabilecek en basit ve etkili dokunuşlardan biri bence şu:
“Nezaket Ziyareti” görevini, Tılsım(phi) yerine “Huzursuzluğum” görevine bağlamak.
Böylece:
İçerik akışı daha kontrollü olur,
Oyuncuların level atlama temposu daha sağlıklı ilerler,
Eski patch’e dönmeden, mevcut sistem içinde bir dengeleme yapılmış olur.
Şu anki durumda:
ÇT’den 55’e kadar XP geliyor, evet.
54’ten sonra item’ların etkisi düşüyor, buna da tamamım.
Burada ince bir nüans var, katılıyorum:
Eğer ÇT moblarından XP tamamen kesilirse, oyuncular yine bir yolunu bulur:
Görevlerle 50 olurlar,
Holde kasarlar,
Üşenmez, gider “gece takipçisi” keser, gene level alırlar vs.
Yani çözüm sadece “şuradan XP’yi keselim” değil. Daha kök bir dengeleme lazım.
Bence bu düğüm, level – XP eşleşmesi ile çözülebilir.
Önerim şu:
1 level bir oyuncu, sadece 1 level yaratıklardan XP almalı.
(Bu erken oyun rekabetini de arttırır. Herkes aynı segmentte, aynı yaratıklar için uğraşır.)
Benzer şekilde:
49 level bir oyuncu, hiçbir zaman 50 level bir mob veya 50 level bir görev görememeli.
Dolayısıyla doğal üst sınır 50 level olur.
Zaten hatırladığım kadarıyla son 49 level görev: [49] Anahtarlar
Bu şekilde:
İçerik akışı kademe kademe ilerler,
Oyuncu, “level atlama hile yolu” aramaktansa mevcut içerikle oynamak zorunda kalır,
Eski 49 patch ruhuna daha yakın, kontrollü bir level ortamı oluşur.
Kod: Tümünü seç
if( chLvl > mobLvl || chLvl < mob Lvl)
{
earnedXp = 0;
}
Burada haklı bir soru çıkıyor:
“Peki o level aralığında kesilecek uygun mob yoksa ne olacak?”
Bunun da çözümü:
Eksik level aralıklarını tespit etmek,
Gerekirse mevcut mob’ların level’larını ufak kaydırmalarla düzenlemek,
Ya da birkaç stratejik noktaya, o level aralığını dolduracak yeni mob yerleştirmek.
“hatırladığım moblar / level aralıkları”
[*]Seviye Yaratık Adı
1 Fare
1 Biçare Folklör
2 Küçük Kertenkele
2 Lağım Faresi
3 Keme
4 Yeşil Örümcek
5 İri Fare
6 Cin
6 Garr (Usta Cin)
7 Cin Tüftüfçü
8 Fare Adam
9 Fare Adam Tetikçi
9 İri Kertenkele
9 Kızgın Kum (Usta)
10 Cin Avcı
11 Cin Bekçi
12 Çeteci Çaylak
12 Kırmızı Örümcek
13(?)
14 Gri Akrep
15(?)
16 Engerek
17 Kobra
18 Sarı Örümcek
19 Mezarlık Bekçisi
20 Fare Adam Koruyucu
21 Fare Adam Fedai
21 Kara Akrep
22 (?)
23 Fare Adam Tetikçi
23 Mavi Örümcek
24 Zincir Savaşçısı
25 Sarı Akrep
25 Kuklacının Seçilmişi
26 Labirent Bekçisi
27 Kan Örümceği
28 Gölge Örümceği
28 Tılsım Tanrısı
29 Kan Çalan
30 Başı Boş Yağmacı
31 Başı Boş Tüftüfçü
32 Mavi Engerek
32 Boş
33 Zincir Muhafızı
34 Sultan[Usta]
34 Dev Ana'nın Gözdesi
34 Cevriye Sultan
34 Fare-Adam Adalı
35 Dev Ana
35 Loxosceles Reclusa
35 Hızlı Koşan Kurt
36 Zincir Delisi
36 Vadi Kobrası
36 Dev Kobra
36 Şahkobra
36 Taşkanat
36 Büyük Bronz
37 Kurt Adam
37 Kurt Şaman
37 Vahşi
37 Fare-Adam Terbiyeci[Usta]
38 Kurt Alfa
38 Ruh Çalan(Sivri Ada)
39 Kemik Kafa
39 Hortlak
39 Tepe Göz
39 Toprak Şamanı
39 Mağara Şamanı
39 Karakürk
40 Bekçi Engerek
41 Kızıl Kobra
42 Kara Cin
43 Bombacı Cin
44(?)
45 Uçak Muhafız
45 Bekçi Kobra
46 Meran Muhafızı
46 Bronz Akrep
46 Gümüş Akrep
47 Lanetli Meran
48 Buz Büyücüsü
48 Gecenin Takipçisi
49 ÇT + Hol + Migrat + Sığınak
Eski patch’e dönemiyorsunuz, bunu kabul ediyoruz.
Level cap getiremiyorsunuz, onu da kabul ediyoruz.
Ama görev bağımlılıkları ve level–XP eşleşmesi üzerinden,
eski 49 patch hissiyatına yaklaşan, daha dengeli bir sistem kurmak mümkün.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.