Daha İyi Bir Oyun Deneyimi İçin Tavsiyeler
Gönderilme zamanı: 15 Tem 2024 20:49
15 yıldan fazla bir süre oynadığım İKV'nin daha keyifli bir ortamda oynanması için birkaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Bu tavsiyeleri sadece İKV teknik ve yönetim ekibi için yazmıyorum. Oyuncuların da destek ve görüşlerini merak ediyorum.
Karaköy bölgesinin gelmesinden bu yana atılan en büyük adım çoğu oyuncuyu bezdiren ve hatta oyunu bırakmasına sebep olan çökme sorunuydu. Bu sorun ''kopyalama'' gibi bir açığın herkesçe malum olmasına sebep olduğu gibi haksız yere hesap kapanmalarına da ortam hazırlamıştı. Oyuncuları bezdiren (kimilerinin işine gelen) bu sorun 6 yıl gibi bir sürenin ardından nihayet çözüme kavuştu ancak yeterli oldu mu? Bence hayır. Çünkü bu açık sayesinde zaten çoğu oyuncu milyonlarca maden ve iksir elde ederek oyunun rekabetini ve hatta ticaretini bitirdiler. Bu durum İKV'nin kapitalist yarışını bitirdiği gibi ''En çok emek veren en güçlüdür'' gerçeğini de ortadan kaldırdı. İKV'deki yarış ve mücadele sadece klan savaşlarından ibaret değildir. Daha çok güçlü eşyaya sahip olmak için verilen mücadele oyuncular arasında bir rekabet ortamının oluşmasına zemin hazırlıyordu ki bu oyundan alınan keyfi kat kat artırıyordu. Ancak son 5 yıldır o duygudan mahrumuz. Çökme sorunu çözüldüğüne göre artık bu rekabet ortamını geri getirmek mümkündür. Bunun için yapılması gerekenler çok basit: Oyunda bütün karakterlerdeki tüm madenleri, iksirleri, bonoları ve hatta paraları sıfırlamak.
Oyundaki tüm madenleri sıfırlamanın neye yararı olacak?
Oyuncuların %99'u eşyalarının tamamını boss'lardan düşürmemiştir. Hatta son birkaç yılda %75'inden fazlası tamamını reçeteyle üretmiştir. Piyasada milyonlarca maden olduğundan sahip olan eşyaların hiçbir kıymeti kalmamıştır. Madenler sıfırlanırsa herkes gidip eşya düşürmeye gayret edecektir. Düşecek bir pantolon, 2009'da Junon'dan düşen bir amplifikatör kadar mutlu edecektir. Ancak her eşyanın rahatlıkla üretilebildiği bir ortamda bu sevinci yaşamak mümkün değildir. Bir aralar sahip olmayanların Çemberlitaş'a katiyen giremediği Meteorit 1 tılsımına ne oldu? Çöp oldu. Hiçbir şeyin değeri kalmadı ve her şeyin değerini yitirmesi oyundaki rekabeti tamamen bitirdi. Rakebetin bitmesi heyecanı da ortadan kaldırdı.
Oyundaki madenleri sıfırlamak oyuncu sayısını azaltmaz mı?
Bilâkis daha çok artırır. Bir düşünün, şu an oyunda ne yapıyorsunuz? Ya Karaköy'de boss kesiyorsunuz ve düşen eşyalar sizi mutlu etmiyor (neticede reçeteyle bedava üretiliyor, bir heyecanı yok), ya da klan savaşlarında vakit geçiriyorsunuz. Koskoca İKV haritası ise bomboş. Madenler sıfırlandığında herkes para kazanabilmek için Eminönü, Meteor ve Yeraltı bölgelerine koşacak. Sığınaklar ve Migrat ile Çemberlitaş'a gruplar kurulacak. Düşen Karaköy reçete materyalleri satılacak ve oyuncularda kazanç rekabeti başlayacak. Ayrıca haritanın tüm bölgelerindeki etkinliğin artmasına imkân sağlayacak.
Tüm iksirleri sıfırlamanın neye yararı olacak?
Bir savaşçı maksimum hasarlı iksir içtiğinde sadece birkaç vuruşla bir başka savaşçıyı öldürebiliyor. Önceden bu daha uzun sürüyordu ve birebir dövüşlerin bir tekniği, sanatı vardı. En çok tercih edilen can ve kudret iksirlerine yine ulaşabileceksiniz. Çemberkitaş'ta her birinden 5 adet edinebiliyorsunuz. Ya gidip kendiniz düşüreceksiniz ya da Çemberlitaş'a hücum eden gruplardan satın alacaksınız. Herkeste iksir olması iksirin anlam ve önemini ortadan kaldırmış ve artık bir alışkanlık hâlini almasına neden olmuştur.
Tüm maden, iksir ve paraların sıfırlanması emeğiyle birikim yapan oyuncuların haksızlığa uğramasına neden olmaz mı?
Sorarım size, kaç kişi Xenotim elde etmek için Büyük Hol'de vakit geçiriyor? Tüm madenler boş. Hakir'den düşen Mikroçip hiçbir anlam ifade etmiyor. Mikroçip düşürse bile başkalarında yüz binlerce olduğundan torbada yer israfından öteye geçemiyor. Böyle bir ortamda kim haksızlığa uğrayacak? Zaten oyuncuların tamamının çantasındaki iksir ve madenler kopyayla oluşturulmuş materyallerdir. Ortadan kaldırılmaları kimsenin haksızlığa uğramasına sebep olmaz.
Peki parayı sıfırlamak neye yarayacak?
Şu an oyunda ticaret bitmiş durumda. Bir takı setine sahip olmak istiyorum ve satıcının istediği 7 adet Meteorit 2 (III) tılsımı. Zaten ticaret oyun içinde yapılsa yapılsa bu ve klan paralarıyla elde edilen tılsımlarla yapılabiliyor. Onun dışında ticaret yok, hepsi oyun dışı. Oyundaki paralar ve bonolar sıfırlanırsa artık mazide kalan yaratıklardan elde edilen ganimetlerin işportacıya satılma alışkanlığı ve hatta gerekliliği yeniden hayatiyet kazanmış olacak. Maden ve iksirler değerli olacağından bunların takası bile artık yapılabilecek.
Kolay yollarla elde edilen tüm kazanımların sıfırlanmasının oyuna rekabet, canlılık ve eğlence getireceğini düşünüyorum. Bu konuda sizlerin de görüşünü merak ediyor ve tavsiyelerimin destek ve yönetici ekip tarafından müzakere edilmesini rica ediyorum.
Karaköy bölgesinin gelmesinden bu yana atılan en büyük adım çoğu oyuncuyu bezdiren ve hatta oyunu bırakmasına sebep olan çökme sorunuydu. Bu sorun ''kopyalama'' gibi bir açığın herkesçe malum olmasına sebep olduğu gibi haksız yere hesap kapanmalarına da ortam hazırlamıştı. Oyuncuları bezdiren (kimilerinin işine gelen) bu sorun 6 yıl gibi bir sürenin ardından nihayet çözüme kavuştu ancak yeterli oldu mu? Bence hayır. Çünkü bu açık sayesinde zaten çoğu oyuncu milyonlarca maden ve iksir elde ederek oyunun rekabetini ve hatta ticaretini bitirdiler. Bu durum İKV'nin kapitalist yarışını bitirdiği gibi ''En çok emek veren en güçlüdür'' gerçeğini de ortadan kaldırdı. İKV'deki yarış ve mücadele sadece klan savaşlarından ibaret değildir. Daha çok güçlü eşyaya sahip olmak için verilen mücadele oyuncular arasında bir rekabet ortamının oluşmasına zemin hazırlıyordu ki bu oyundan alınan keyfi kat kat artırıyordu. Ancak son 5 yıldır o duygudan mahrumuz. Çökme sorunu çözüldüğüne göre artık bu rekabet ortamını geri getirmek mümkündür. Bunun için yapılması gerekenler çok basit: Oyunda bütün karakterlerdeki tüm madenleri, iksirleri, bonoları ve hatta paraları sıfırlamak.
Oyundaki tüm madenleri sıfırlamanın neye yararı olacak?
Oyuncuların %99'u eşyalarının tamamını boss'lardan düşürmemiştir. Hatta son birkaç yılda %75'inden fazlası tamamını reçeteyle üretmiştir. Piyasada milyonlarca maden olduğundan sahip olan eşyaların hiçbir kıymeti kalmamıştır. Madenler sıfırlanırsa herkes gidip eşya düşürmeye gayret edecektir. Düşecek bir pantolon, 2009'da Junon'dan düşen bir amplifikatör kadar mutlu edecektir. Ancak her eşyanın rahatlıkla üretilebildiği bir ortamda bu sevinci yaşamak mümkün değildir. Bir aralar sahip olmayanların Çemberlitaş'a katiyen giremediği Meteorit 1 tılsımına ne oldu? Çöp oldu. Hiçbir şeyin değeri kalmadı ve her şeyin değerini yitirmesi oyundaki rekabeti tamamen bitirdi. Rakebetin bitmesi heyecanı da ortadan kaldırdı.
Oyundaki madenleri sıfırlamak oyuncu sayısını azaltmaz mı?
Bilâkis daha çok artırır. Bir düşünün, şu an oyunda ne yapıyorsunuz? Ya Karaköy'de boss kesiyorsunuz ve düşen eşyalar sizi mutlu etmiyor (neticede reçeteyle bedava üretiliyor, bir heyecanı yok), ya da klan savaşlarında vakit geçiriyorsunuz. Koskoca İKV haritası ise bomboş. Madenler sıfırlandığında herkes para kazanabilmek için Eminönü, Meteor ve Yeraltı bölgelerine koşacak. Sığınaklar ve Migrat ile Çemberlitaş'a gruplar kurulacak. Düşen Karaköy reçete materyalleri satılacak ve oyuncularda kazanç rekabeti başlayacak. Ayrıca haritanın tüm bölgelerindeki etkinliğin artmasına imkân sağlayacak.
Tüm iksirleri sıfırlamanın neye yararı olacak?
Bir savaşçı maksimum hasarlı iksir içtiğinde sadece birkaç vuruşla bir başka savaşçıyı öldürebiliyor. Önceden bu daha uzun sürüyordu ve birebir dövüşlerin bir tekniği, sanatı vardı. En çok tercih edilen can ve kudret iksirlerine yine ulaşabileceksiniz. Çemberkitaş'ta her birinden 5 adet edinebiliyorsunuz. Ya gidip kendiniz düşüreceksiniz ya da Çemberlitaş'a hücum eden gruplardan satın alacaksınız. Herkeste iksir olması iksirin anlam ve önemini ortadan kaldırmış ve artık bir alışkanlık hâlini almasına neden olmuştur.
Tüm maden, iksir ve paraların sıfırlanması emeğiyle birikim yapan oyuncuların haksızlığa uğramasına neden olmaz mı?
Sorarım size, kaç kişi Xenotim elde etmek için Büyük Hol'de vakit geçiriyor? Tüm madenler boş. Hakir'den düşen Mikroçip hiçbir anlam ifade etmiyor. Mikroçip düşürse bile başkalarında yüz binlerce olduğundan torbada yer israfından öteye geçemiyor. Böyle bir ortamda kim haksızlığa uğrayacak? Zaten oyuncuların tamamının çantasındaki iksir ve madenler kopyayla oluşturulmuş materyallerdir. Ortadan kaldırılmaları kimsenin haksızlığa uğramasına sebep olmaz.
Peki parayı sıfırlamak neye yarayacak?
Şu an oyunda ticaret bitmiş durumda. Bir takı setine sahip olmak istiyorum ve satıcının istediği 7 adet Meteorit 2 (III) tılsımı. Zaten ticaret oyun içinde yapılsa yapılsa bu ve klan paralarıyla elde edilen tılsımlarla yapılabiliyor. Onun dışında ticaret yok, hepsi oyun dışı. Oyundaki paralar ve bonolar sıfırlanırsa artık mazide kalan yaratıklardan elde edilen ganimetlerin işportacıya satılma alışkanlığı ve hatta gerekliliği yeniden hayatiyet kazanmış olacak. Maden ve iksirler değerli olacağından bunların takası bile artık yapılabilecek.
Kolay yollarla elde edilen tüm kazanımların sıfırlanmasının oyuna rekabet, canlılık ve eğlence getireceğini düşünüyorum. Bu konuda sizlerin de görüşünü merak ediyor ve tavsiyelerimin destek ve yönetici ekip tarafından müzakere edilmesini rica ediyorum.