Şans Sistemi
Gönderilme zamanı: 29 Nis 2024 10:16
Herkese Merhabalar
Öncesinde açıklandı mı bilmiyorum Bu sebeple şans sistemi ile alakalı bir tahminim olacak.
Öncelikle, oyun yöneticileri 2+2+2 sistemini yani, her sınıftan ve cinsiyetten oyuncunun kesimlerde olmasını öneriyor. Ve oyundaki şeflerinde (Boss) buna göre tasarlandığını düşünüyorum.
Şimdi, bir şef kesildiğini düşünelim. Şans sistemi önce itemi atıp atmayacağına karar veriyor. Devamında ise önce hangi sınıfa atacağına, seçilen sınıftan sonra ise hangi cinsiyete atacağına karar veriyor. Fakat bu sınıf ve cinsiyette birden çok kişi varsa, sistem buradan da bir oyuncu seçiyor. Tabi ki burada ise, yağma artıcı ve plus paket önemi devreye giriyor.
İki farklı örnek vereyim.
Bir şef kestiniz. Grupta;
Sistem item atmaya karar verdiği durum için, Erkek Büyücü sınıfını seçtiğini düşünelim. Öncelikle seçeceği sınıf için 1/3, seçeceği cinsiyet içinde 1/2 ihtimal bulunuyor.
3 erkek büyücüden iki tanesi plus pakete sahip. Bu sebeple plusa sahip bir erkek büyücü için itemi alma ihtimali 2/5 iken, plus olmayan durumda ise 1/5 ihtimali oluyor. Şimdi ihtimalleri toplarsak;
Ama aynı gruptaki kadın şifacı ve savaşçılar için ise bu ihtimal ise 1/6 olarak kalıyor.
Peki aynı gruptan devam edelim. Sistem item atmaya karar verdiğinde ise 3 erkek büyücünün hepsi pluslu olduysa, bu sefer her erkek büyücünün itemi alma ihtimali 1/3 olacağından dolayı, bir erkek büyücü 1/18 ihtimalle item alabilir. Ek olarak, eğer sistem erkek şifacıya item atmayı seçtiğinde grupta erkek şifacı olmadığı için item yanmış oluyor.
Reçete ve materyalleri atacağı durumda ise plusa sahip kişilerin ihtimali fazla olacak şekilde gruptan rastgele birini seçerek atıyor.
Tabi ben burada item atma ihtimalinden bahsediyorum. Spesifik itemi atma ihtimalini konuya dahil etmiyorum.
Bu arada, "KIYAMET GÜNLÜKLERİ" etkinliği geri gelsinnn
Öncesinde açıklandı mı bilmiyorum Bu sebeple şans sistemi ile alakalı bir tahminim olacak.
Öncelikle, oyun yöneticileri 2+2+2 sistemini yani, her sınıftan ve cinsiyetten oyuncunun kesimlerde olmasını öneriyor. Ve oyundaki şeflerinde (Boss) buna göre tasarlandığını düşünüyorum.
Şimdi, bir şef kesildiğini düşünelim. Şans sistemi önce itemi atıp atmayacağına karar veriyor. Devamında ise önce hangi sınıfa atacağına, seçilen sınıftan sonra ise hangi cinsiyete atacağına karar veriyor. Fakat bu sınıf ve cinsiyette birden çok kişi varsa, sistem buradan da bir oyuncu seçiyor. Tabi ki burada ise, yağma artıcı ve plus paket önemi devreye giriyor.
İki farklı örnek vereyim.
Bir şef kestiniz. Grupta;
- 2 farklı cinsiyette savaşçı
- 3 erkek büyücü ve birinde plus bulunmuyor.
- 1 tane kadın şifacı bulunuyor.
Sistem item atmaya karar verdiği durum için, Erkek Büyücü sınıfını seçtiğini düşünelim. Öncelikle seçeceği sınıf için 1/3, seçeceği cinsiyet içinde 1/2 ihtimal bulunuyor.
3 erkek büyücüden iki tanesi plus pakete sahip. Bu sebeple plusa sahip bir erkek büyücü için itemi alma ihtimali 2/5 iken, plus olmayan durumda ise 1/5 ihtimali oluyor. Şimdi ihtimalleri toplarsak;
- Plusa sahip erkek büyücü için item alma ihtimali 2/30 iken,
- Plusa sahip olmayana erkek büyücü için ihtimal 1/30 oluyor.
Ama aynı gruptaki kadın şifacı ve savaşçılar için ise bu ihtimal ise 1/6 olarak kalıyor.
Peki aynı gruptan devam edelim. Sistem item atmaya karar verdiğinde ise 3 erkek büyücünün hepsi pluslu olduysa, bu sefer her erkek büyücünün itemi alma ihtimali 1/3 olacağından dolayı, bir erkek büyücü 1/18 ihtimalle item alabilir. Ek olarak, eğer sistem erkek şifacıya item atmayı seçtiğinde grupta erkek şifacı olmadığı için item yanmış oluyor.
Reçete ve materyalleri atacağı durumda ise plusa sahip kişilerin ihtimali fazla olacak şekilde gruptan rastgele birini seçerek atıyor.
Tabi ben burada item atma ihtimalinden bahsediyorum. Spesifik itemi atma ihtimalini konuya dahil etmiyorum.
Bu arada, "KIYAMET GÜNLÜKLERİ" etkinliği geri gelsinnn