1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Modellemeler Hk
Gönderilme zamanı: 02 Eki 2023 12:32
gönderen Empyrium
Maya modelleme mi ikv'ye daha yakin bir modelleme yoksa blender mi arkadaslar?
Ayrica is acisindan hangisi daha iyi olur?
Re: Modellemeler Hk
Gönderilme zamanı: 02 Eki 2023 15:42
gönderen Rescuer
İKV'ye yakın modelleme programla alakalı değil sanat tarzıyla alakala bir durum. Bahsettiğiniz iki program da aynı işi yapmanıza yardımcı olur.
İş bulma açısından, sektörde hala 3ds Max yaygın olarak tercih ediliyor fakat çoğu iş ilan program konusunda bir dayatma yapmaz. Genellikle "3ds Max, Maya, Blender vb. programı bilen kişiler." şeklinde ilanlar verilir çünkü üç boyutlu modelleme programı bilmekten ziyade, üç boyutlu modellemenin mantığını öğrenmiş ve uygulayabilir düzeye gelmiş olmak önemlidir. İşin mantığını bir defa oturttuğunuzda programlar arası geçiş yapmak çok da zor olmaz.
Blender açık kaynak kodlu, ücretsiz ve son zamanlarda özellikle bağımsız geliştiriciler arasında yaygın kullanıma sahip olduğu için tercih edilebilir. Bahsettiğim durum program hakkında Türkçe veya İngilizce eğitim içeriği bulunmasını kolaylaştırıyor.
Bunların yanı sıra ilerleyen safhalarda (kaplama işleri için) Substance, (kabartma için) Zbrush gibi programlar da öğrenmeniz gerekecek. Tabii her şey zamanla, sindire sindire...
Son olarak,
https://www.tr3d.com/ oldukça eski bir arayüze sahip eski bir site olmasına karşın, ilgi çekici başlıklar bulabileceğiniz, farklı çalışmalar görebileceğiniz ve fikir alış verişinde bulunabileceğiniz bir kaynak olabilir.
Başarılar dilerim. :)
Re: Modellemeler Hk
Gönderilme zamanı: 02 Eki 2023 18:25
gönderen Empyrium
Rescuer yazdı: ↑02 Eki 2023 15:42
İKV'ye yakın modelleme programla alakalı değil sanat tarzıyla alakala bir durum. Bahsettiğiniz iki program da aynı işi yapmanıza yardımcı olur.
İş bulma açısından, sektörde hala 3ds Max yaygın olarak tercih ediliyor fakat çoğu iş ilan program konusunda bir dayatma yapmaz. Genellikle "3ds Max, Maya, Blender vb. programı bilen kişiler." şeklinde ilanlar verilir çünkü üç boyutlu modelleme programı bilmekten ziyade, üç boyutlu modellemenin mantığını öğrenmiş ve uygulayabilir düzeye gelmiş olmak önemlidir. İşin mantığını bir defa oturttuğunuzda programlar arası geçiş yapmak çok da zor olmaz.
Blender açık kaynak kodlu, ücretsiz ve son zamanlarda özellikle bağımsız geliştiriciler arasında yaygın kullanıma sahip olduğu için tercih edilebilir. Bahsettiğim durum program hakkında Türkçe veya İngilizce eğitim içeriği bulunmasını kolaylaştırıyor.
Bunların yanı sıra ilerleyen safhalarda (kaplama işleri için) Substance, (kabartma için) Zbrush gibi programlar da öğrenmeniz gerekecek. Tabii her şey zamanla, sindire sindire...
Son olarak,
https://www.tr3d.com/ oldukça eski bir arayüze sahip eski bir site olmasına karşın, ilgi çekici başlıklar bulabileceğiniz, farklı çalışmalar görebileceğiniz ve fikir alış verişinde bulunabileceğiniz bir kaynak olabilir.
Başarılar dilerim.
tesekkur ederim
Re: Modellemeler Hk
Gönderilme zamanı: 04 Eki 2023 09:56
gönderen 02ARMA02
Re: Modellemeler Hk
Gönderilme zamanı: 31 Eki 2023 02:14
gönderen Memoo
hepsi aynı mantığı işliyor ama tavsiyem blender'dan yana olur hocam 3dsmax ve maya arayüzleri şahsımca kullanışlı değil blender gün geçtikçe arayüzü vs. geliştiriyor ve blender topluluğunda geliştirebildiği bir uygulama, topluluğun geliştirdiği ücretli veya ücretsiz addons (eklentiler) yerine göre çok kullanışlı oluyor.