1. sayfa (Toplam 5 sayfa)
Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 07 Tem 2022 23:43
gönderen MetalV
c++ öğrenmek zor mu? Matematiği iyi olmayan,sayısalcı olmayan bir kişinin öğrenmesi nasıl olur? Ve ikv'yi sadece c dilinde mi programlayabiliriz? Değerli forum halkının cevaplarına ihtiyaç duymaktayım.
Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 07 Tem 2022 23:58
gönderen iautr
Ben oyunun dili Cobol dilinde yazıldığını düşünüyorum. Basic yada Pascal da olabilir. Gerisine imkan vermiyorum.
Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 08 Tem 2022 02:06
gönderen SanirsamTR
Gorgar'ın dediğine göre C++ dı
Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 09 Tem 2022 08:53
gönderen aydineray
Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.
Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır

Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 09 Tem 2022 13:30
gönderen MetalV
aydineray yazdı: ↑09 Tem 2022 08:53
Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.
Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır
kodlamasız mümkün mü bu?
Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 09 Tem 2022 17:03
gönderen benibanladilar
Kolay bir şey olsa her ilin kıyamet vakti oyunu olurdu ankara kıyamet vakti gibi gibi...
Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 11 Tem 2022 22:34
gönderen aydineray
MetalV yazdı: ↑09 Tem 2022 13:30
aydineray yazdı: ↑09 Tem 2022 08:53
Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.
Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır
kodlamasız mümkün mü bu?
Visual Scripting çözümleri sunan araçlar var lakin MMO boyutunda bir proje için bu elbetteki hayal...
Oyun geliştirmeye merakınız varsa roadmap amaçlı şunu inceleyebilirsiniz:
utilForever/game-developer-roadmap
Projenin ölçeklenebilirliği önemli değilse; öğrenmesi kolay oyun motorlarını da inceleyebilirsiniz.
Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 12 Tem 2022 10:31
gönderen MetalV
aydineray yazdı: ↑11 Tem 2022 22:34
MetalV yazdı: ↑09 Tem 2022 13:30
aydineray yazdı: ↑09 Tem 2022 08:53
Daha önce reverse engineering ve potansiyel bot içerikli bir yazıda paylaşmıştım. C++ ile yazılmış ve eski bağımlılıklara sahip. PE Packer ile packlanip dağıtılmış. Oldukça eski olmasından dolayı istemciyi düzeltmenin, gereksiz efor harcamanın çok bir mantığı yok. Yeni istemci yazmak da aynı şekilde gereksiz çünkü network trafiği çok rahat izlenebilir ve taklit edilebilir şekilde. Bunu da zamanında çok basit bir perl betiği ile Eminönü'nde bankacının önünde "iyi oyunlar neferler!" diyen karakter ile sağlamıştım. Aynı şekilde istenirse maden toplayan, 1-59 karakter geliştiren, boss kesimi sağlayan hali de yapılabilir lakin buradaki amaç zarar vermeden bu açığı belirtmekti. Elbette dikkate alınmadı.
Kısaca belirtmek istediğim; istemciyi güncellemek yerine kendinize yeni bir oyun projesi belirleyip üzerinde çalışmanız sizin için çok daha faydalı olacaktır
kodlamasız mümkün mü bu?
Visual Scripting çözümleri sunan araçlar var lakin MMO boyutunda bir proje için bu elbetteki hayal...
Oyun geliştirmeye merakınız varsa roadmap amaçlı şunu inceleyebilirsiniz:
utilForever/game-developer-roadmap
Projenin ölçeklenebilirliği önemli değilse; öğrenmesi kolay oyun motorlarını da inceleyebilirsiniz.
bu kadar ingilizcem yok : ) biraz ilerlersem bakacağım ama oyunu hangi oyun motorunda yapmak daha uygun ve kolay olabilir peki
Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 12 Tem 2022 11:33
gönderen TTYusuf
MetalV yazdı: ↑07 Tem 2022 23:43
c++ öğrenmek zor mu? Matematiği iyi olmayan,sayısalcı olmayan bir kişinin öğrenmesi nasıl olur? Ve ikv'yi sadece c dilinde mi programlayabiliriz? Değerli forum halkının cevaplarına ihtiyaç duymaktayım.
Bu oyun kendi oyun motorunu yaptı. 2004 te Türkiye de oyun falan yaygın değildi. Destekçi de yoktu. Durum buydu diye biliyorum
Re: Oyunun programlama dili
Gönderilme zamanı: 12 Tem 2022 11:37
gönderen TTYusuf
Zaten oyunda ki hatanın düzeltilememe sebebi de bu

Yanlış güncelleme dosyası ve yanlış kod oyunu bu hale getirdi. Kendi oyun motorları( AKTOR ) olduğu için artık bilende yok düzeltemiyorlar. Adamlar ayrıldı yı yaptı dünyaya açıldı
