1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 11:43
gönderen TAYEM
Merhaba,

Bildiğiniz üzere XXX adında bir MMO (İKV ile aynı türde oyun) oyun var. Burada ilerleyen zamanlarda grup bölgeleri yani dungeoun'lar mutasyona uğruyor ve tekrardan aynı bölgelerde boss kesimi yaptığınızda itemler alıyorsunuz. Mutasyon grup bölgeleri niye önemli veya gelmeli açıklayayım;

1) Yeni bir bölge modellemek ve itemler üretmek zorunda kalınmayacak.
2) Takılar yine aynı isimli olacak ama adı ve değerleri değişecek. (Alternator v2, Işık Hanım v2>>> Özellik 200+ 200 gibi gelecek. Yeni gelen+200 v2'ye has olacak. )
3) Oyuna asla yeni oyuncu gelmeyeceği için eskileri ve bırakmışları geri döndürmek en önemli hedef.
4) Kopya olayına karşı olarak üretimi mümkün olmayanları vermek.
5) Mutasyonlarda amaç nedir? Yaratıkların canları artar, verdikleri hasar artar, tanka verdikleri hiddet(agro) hızlı diner ve boss'ların kesimi zor olduğu için insanların grup bölgelerinde daha çok vakit geçirmesi sağlanır.
6) MMO türü oyunlarda yapılan araştırmalara göre oyuncuların çoğunlukla PVE'yi sevdiği yani savaşı daha az sevdiği görülüyor. Geri dönüşler sağlanır. (%67 oranında)
7) Yapımını sağlamak yalnızca basit bir yazılımcı için çok kısa sürer, ayrı propslar istemediği için uğraştırıcı olmaz.
8 ) Oyunun halihazırdaki çöküş dönemi ötelenir ve belki de Karaköy bölgesi açıldığındaki aşırı doluluk yeniden sağlanır.
9) Açık bölge olmadığı için insanların birliktelik ve imece usulü çalışması sağlanır.

Ek
10) Düşürülen takılar 200+100 şeklinde yapıldıktan sonra bunların 200+200 şekline yükselmesi için dükkanda takı yükseltme bulunur. Finansal değer sağlanır. (Artık herkes silahlarını yükseltti ve plus paketleri aşırı ucuz ekonominin güncel durumuna baktığımızda.)
11) Ayrıca klan görevlisinden görev alınarak bu bölgelere gidildiği ve bitirildiği takdirde güncel maraton ayakkabının modelinde v3 modeli çıkarılabilir. (Gözlüklerin gelmesi büyücü sınıfını gereksiz üstün kılıyor.)
12) Bu bölgelere yine aynı yerlerden girilebilir. Misal vermek gerekirse 2 adete çıkarılan grup bögelerinin halihazırdaki girişi kullanılabilir. Sığınaklar (Normal), Sığınaklar (Yükseliş) gibi. İsimlendirme ve yapımı artık onlara kalmış.

ÖRNEK
Resim

Umarım dikkate alınır,
Saygılar ve sevgiler tüm İKV sever dostlarıma <3

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 12:07
gönderen Arque
Bence gayet iyi bir fikir ama bunu dikkate alacak, tasarlayacak herhangi bir geliştirici yok oyun yönetiminde.
Yoksa çok öneriler yazıldı buraya ama hiçbiri faaliyete geçmedi. ':)

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 12:16
gönderen IIxSkyLoxII
Fikir çok güzel bende xxx oyuncusuyum dediğin gibi aslında yapılsa çok güzel bu oyundan herkes elini ayağını çekmiş onu yapacak yetkili hani nerde 🙄😂

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 12:26
gönderen dedee66
Kardeşim oyunun şuan ki motoru üzerine bir şeyler yapmak veya değiştirmek emeği çöpe atmak olur ve şuan ki motor üzerine yeni bir şeyler yapılmasını beklemeyin. Karaköy de bile çok fazla hata varken yeni bir şeyler geliştirmek hayal.

Bu oyunu canlandırmak için paketler halinde yeni bir motor üzerine bölgeleri baştan modellemek olacaktır.
Oyuna mevcut motor üzerinden bence bir şey yapılmaması tarafındayım çünkü devamında getireceği hatalar ile oyuncu kaybından başka bir şey olmaz.

İstanbul Kıyamet Vaki 2 adında bir oyun geliştirilirse bomba bir şey olabilir. Telif hakları olmasaydı bir şekilde yardım toplanır, bir yerlerde talep edilir veya sponsordan falan maddiyat karşılanıp sistem kurulur ve kemik bir ekip toplanarak yapabilir. Yada TT destek çıkarsa :d yoksa bütçe olmadan çok zor.

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 13:15
gönderen TAYEM
dedee66 yazdı: 03 Haz 2022 12:26 Kardeşim oyunun şuan ki motoru üzerine bir şeyler yapmak veya değiştirmek emeği çöpe atmak olur ve şuan ki motor üzerine yeni bir şeyler yapılmasını beklemeyin. Karaköy de bile çok fazla hata varken yeni bir şeyler geliştirmek hayal.

Bu oyunu canlandırmak için paketler halinde yeni bir motor üzerine bölgeleri baştan modellemek olacaktır.
Oyuna mevcut motor üzerinden bence bir şey yapılmaması tarafındayım çünkü devamında getireceği hatalar ile oyuncu kaybından başka bir şey olmaz.

İstanbul Kıyamet Vaki 2 adında bir oyun geliştirilirse bomba bir şey olabilir. Telif hakları olmasaydı bir şekilde yardım toplanır, bir yerlerde talep edilir veya sponsordan falan maddiyat karşılanıp sistem kurulur ve kemik bir ekip toplanarak yapabilir. Yada TT destek çıkarsa :d yoksa bütçe olmadan çok zor.
Konunun oyun motoruyla alakası ne anlayamadım. Galiba yazıyı okumadınız.
Basit şekilde can, verilen hasar değerlerini boss'lar ve mob'lar tarafından değiştirmek ve hali hazırda olan takıları 45'ten, 55 seviyeye çekmenin motorla ilgisi ne?

Aynı Kenan'ın Işık Hanım Takısını 45 yerine 55 vereceği ama Kenan'ın can değerinin yüksek olacağı için ve verdiği hasarın artmış olduğu için zor kesileceği bir düzenden bahsediyoruz. Gaffar kesilirken kons açıp ezbere yeteneksiz büyücülerle kesilmesi yerine, '2 ters 1 düz' söylemiyle ilk çıktığı gibi; yalnızca iyi oyuncular tarafından kesilmesinden bahsediyoruz. Düzgün çalışan şeylerin sadece rakamsal değerlerinin değişmesinin motorla bir ilgisi yok. Ayrıca oyuncular zaten kayıp en azından yeniden döneceklere yol açılmasının önü açılacak. Lütfen konumu tartışma haline getirmeyin. ^^

İyi forumlar.

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 13:53
gönderen dedee66
TAYEM yazdı: 03 Haz 2022 13:15 Konunun oyun motoruyla alakası ne anlayamadım. Galiba yazıyı okumadınız.
Basit şekilde can, verilen hasar değerlerini boss'lar ve mob'lar tarafından değiştirmek ve hali hazırda olan takıları 45'ten, 55 seviyeye çekmenin motorla ilgisi ne?

Aynı Kenan'ın Işık Hanım Takısını 45 yerine 55 vereceği ama Kenan'ın can değerinin yüksek olacağı için ve verdiği hasarın artmış olduğu için zor kesileceği bir düzenden bahsediyoruz. Gaffar kesilirken kons açıp ezbere yeteneksiz büyücülerle kesilmesi yerine, '2 ters 1 düz' söylemiyle ilk çıktığı gibi; yalnızca iyi oyuncular tarafından kesilmesinden bahsediyoruz. Düzgün çalışan şeylerin sadece rakamsal değerlerinin değişmesinin motorla bir ilgisi yok. Ayrıca oyuncular zaten kayıp en azından yeniden döneceklere yol açılmasının önü açılacak. Lütfen konumu tartışma haline getirmeyin. ^^

İyi forumlar.
Kardeşim bahsettiğin olay oyuna hiç bir fayda sağlamaz. Sen olan bir itemın levelini yükseltelim, yaratığında canını artıralım diyorsun bu oyuna hiç bir şey katmaz. Oyuncu çekmez tam tersi kaybeder. Değişen tek şey sayılar olacaksa ve amacın exp kasmaksa oyunu 500 level yapsınlar sabahtan akşama kadar yaratık kes aynı mantık. :) Her levelin kendine göre bir düzeni olmalı ki levellerin ve güncellemenin bir amacı olsun.

Yani neden olan bir bölgenin levelini yükseltip oradan item alma peşindesin :d zaten oranın kendine özel itemları var sal o şekilde kalsın. Karaköy de zaten bir sürü kopyala yapıştır obje var. Bunların her biri oyuna kötü etki etti. O zaman bölge çıkarmanın anlamı yok. Mevcut grafiklerde sana yeni bir gözlük, yeni bir maraton ayakkabı, yeni bir yetenek veya yeni bir takı modelleseler bile bu fazla ileri gitmez. O yüzden hiç gerek yok. İlk yorumda anlattığım olay olursa olur olmazsa Karaköy de gördüğümüz gibi oyuna yeni bir şeyler eklemek zarar veriyor.

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 14:14
gönderen dedee66
O bahsettiğin kodlamaların hepsi motor da saklı ve 20 yıllık bir motordan bahsediyoruz oyunu yapanlar bile artık motorun nasıl kullanıldığını unutmuş :d sürekli bir yerlerden hata veriyor. Piyasa da ki oyun motorları ve modelleme programları sürekli güncelleniyor iken Actor 20 yıl önceye ait. :d Adamlar bir bölge çıkarttılar arkasından bir sürü hata geldi.

Ve şuanda bırak yapımcı ekibini teknik ekip bile kalmamışken hâlâ isteklere devam diyorsunuz.

Şuan oyunda eğer hızlı desteği okursan. Transfer işlemleri ve Şifreyi unuttum/değiştirme işlemlerinde teknik sorunlar var. Böyle kritik sorunların bile meydana çıktığı bir yerde sizin istekleriniz hayal ürünü.

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 16:59
gönderen adimihatirla
Valla çok iyi fikir. Oyunu kesinlikle canlandıracaktır. Yine gelmiş her şeyi motora bağlayan garip tipler. Adam bir fikir sunmuş ve bence iyi olur. En azından çift efsunlu takıların değeri düşer insanlar boşu boşuna hortlak için kavga etmemiş olur.

Aynı zamanda gayet de zevkli kesimler ortaya çıkar. Şu anda bile ben 59 full çarlar ile çemberlitaş, migrat, sığınaklar oynamaktan zevk alıyorum.
Ayrıca dirençler en fazla 600 olduğu için oyuna ekstra bir tat katacaktır.

Kesinlikle dikkate alınması gereken bir öneri.

Son olarak da bunun oyun motoruyla doğrudan bir alakası olduğunu düşünmüyorum. Sadece hasar değerleri, direnç değerleri, hiddet değerleri v.s şeylerde değişikliğe gidilmesi gerekiyor. Belki ek olarak isimler değişir. :*

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 17:03
gönderen adimihatirla
dedee66 yazdı: 03 Haz 2022 13:53
TAYEM yazdı: 03 Haz 2022 13:15 Konunun oyun motoruyla alakası ne anlayamadım. Galiba yazıyı okumadınız.
Basit şekilde can, verilen hasar değerlerini boss'lar ve mob'lar tarafından değiştirmek ve hali hazırda olan takıları 45'ten, 55 seviyeye çekmenin motorla ilgisi ne?

Aynı Kenan'ın Işık Hanım Takısını 45 yerine 55 vereceği ama Kenan'ın can değerinin yüksek olacağı için ve verdiği hasarın artmış olduğu için zor kesileceği bir düzenden bahsediyoruz. Gaffar kesilirken kons açıp ezbere yeteneksiz büyücülerle kesilmesi yerine, '2 ters 1 düz' söylemiyle ilk çıktığı gibi; yalnızca iyi oyuncular tarafından kesilmesinden bahsediyoruz. Düzgün çalışan şeylerin sadece rakamsal değerlerinin değişmesinin motorla bir ilgisi yok. Ayrıca oyuncular zaten kayıp en azından yeniden döneceklere yol açılmasının önü açılacak. Lütfen konumu tartışma haline getirmeyin. ^^

İyi forumlar.
Kardeşim bahsettiğin olay oyuna hiç bir fayda sağlamaz. Sen olan bir itemın levelini yükseltelim, yaratığında canını artıralım diyorsun bu oyuna hiç bir şey katmaz. Oyuncu çekmez tam tersi kaybeder. Değişen tek şey sayılar olacaksa ve amacın exp kasmaksa oyunu 500 level yapsınlar sabahtan akşama kadar yaratık kes aynı mantık. :) Her levelin kendine göre bir düzeni olmalı ki levellerin ve güncellemenin bir amacı olsun.

Yani neden olan bir bölgenin levelini yükseltip oradan item alma peşindesin :d zaten oranın kendine özel itemları var sal o şekilde kalsın. Karaköy de zaten bir sürü kopyala yapıştır obje var. Bunların her biri oyuna kötü etki etti. O zaman bölge çıkarmanın anlamı yok. Mevcut grafiklerde sana yeni bir gözlük, yeni bir maraton ayakkabı, yeni bir yetenek veya yeni bir takı modelleseler bile bu fazla ileri gitmez. O yüzden hiç gerek yok. İlk yorumda anlattığım olay olursa olur olmazsa Karaköy de gördüğümüz gibi oyuna yeni bir şeyler eklemek zarar veriyor.
Dostum, arkadaş yeni seviyeler gelsin dememiş zaten. Sadece takılar ve gözlükler belki de maraton ayakkabılardan bahsediyor. Belki zaman içinde yeni eşyalar gelebilir ki gayet mantıklı.
Yani emin ol bu kadar kötülenecek bir fikir değil.İlk kendi aklına gelmediği için mi bu kadar tepki gösterdin anlayamadım :)

Re: Mutasyon/ Gelişim Grup Bölgesi Hk.

Gönderilme zamanı: 03 Haz 2022 20:19
gönderen TAYEM
adimihatirla yazdı: 03 Haz 2022 16:59 Valla çok iyi fikir. Oyunu kesinlikle canlandıracaktır. Yine gelmiş her şeyi motora bağlayan garip tipler. Adam bir fikir sunmuş ve bence iyi olur. En azından çift efsunlu takıların değeri düşer insanlar boşu boşuna hortlak için kavga etmemiş olur.

Aynı zamanda gayet de zevkli kesimler ortaya çıkar. Şu anda bile ben 59 full çarlar ile çemberlitaş, migrat, sığınaklar oynamaktan zevk alıyorum.
Ayrıca dirençler en fazla 600 olduğu için oyuna ekstra bir tat katacaktır.

Kesinlikle dikkate alınması gereken bir öneri.

Son olarak da bunun oyun motoruyla doğrudan bir alakası olduğunu düşünmüyorum. Sadece hasar değerleri, direnç değerleri, hiddet değerleri v.s şeylerde değişikliğe gidilmesi gerekiyor. Belki ek olarak isimler değişir. :*
Bahsettiğim; halihazırda daha önceden doğru şekilde çalışmış ve doğru şekilde çalışmaya devam eden kısımların zorluk seviyesini arttırmakla birlikte yine halihazırdaki itemlerin değerlerinin değiştirmek. Arkadaş bot cevap veren müşteri temsilcisi gibi konuşmaya devam ededursun, tartışma haline döndürmeyelim konuyu hiç dostum. Konu aynı bahsettiğin gibi eski kitleyi yeniden döndürecek ve kopyasız avantaj verecek. Kaldı ki son güncellemede gelen 2 kısımlı girişlerden birisini de içine alacağı için orta seviye bir coder'ın altından kalkabileceği bir iş. Arkadaş yukarıdan konuşmayı seven yurdum insanı. : )