Oyunun devamı için alternatif bir yol, örneğiyle birlikte
Gönderilme zamanı: 12 May 2021 22:13
İstanbul kıyamet vaktini bildiğiniz üzere bu oyuna gönül vermiş belirli bir kitle ayakta tutuyor. Oyun Steam'a çıksın oyuna güncelleme gelsin gibi gerçekçilikten uzak bir yol değil, ayakları yere basan bir çözüm az sonra söyleyeceğim. İstanbul kıyamet vakti çok uzun süre sadık oyuncu kitlesi sayesinde ayakta kalmasına rağmen bu kitleyi memnun etmek konusunda her zaman sorun yaşadı. Bunun için bir çok neden sayılabilir fakat asıl neden herkesin farklı bir beklenti içerisinde olması bu eski oyundan.
Benim önerim ve bunun başarılı bir şekilde uygulanmış modelinden bahsedeceğim şimdi. [Düzenlendi] adlı bir mmorpg oyun var bazılarınız döneminde ismini duymuş ve hatta oynamış bile olabilirsiniz. Kısaca bahsetmek gerekirse bu oyun istanbul kıyamet vakti gibi eski bir mmorpg oyunu. 90'ların sonunda çıkan bu oyun bir çok güncelleme alarak farklı bir oyuna evrildi ve 2010ların başında yavaş yavaş kemik kitlesinden uzaklaştı. Şirket ise bunu çözmek Old School yani oyunun eski versiyonunu tekrardan piyasaya sürdü ve ilk etapta küçük bir üyelik ücreti karşılığında oyunculara erişimi sağladı. Old school versiyon tahmin edeceğiniz üzere hızlıca orjinal sürümden daha fazla bir kullanıcı sayısına ulaştı.
Buraya kadar özellikle yönetimin nasıl davrandığını bilen oyuncular olarak şöyle söyleyebilirsiniz, geliştirici ekip yok oyunun başında, oyun hala oynanıyor neden değiştirsinler vs. fakat burada önemli bir unsuru gözden kaçırıyorsunuz, ticari başarı. Hanginiz bir oldschool bir ikv istemezsiniz ki. Her türlü win win durumu söz konusu ticari olarak şirket kazanacak oyuncular olarak biz kazanacağız. Bir değer eklemek istediğim nokta da şu Oldscool [Düzenlendi] de gelecek iyileştirmeler ve güncellemelerin hepsi oyun içerisindeki bir tahtada oyunculara sunulur yüzde 75'i kabul görmeyen hiçbir şey oyuna eklenmez böylece oyunun yapısı korunmuş olur.
Oyunun yani ikvnin oldschoolunun nasıl olacağı konusu, bu fikir masaya yattıktan sonra kolaylıkla belirlenebilir. Her kafadan ayrı bir ses çıkacaktır yine bu konuda da fakat şirkete göre öncelik ticari başarı ve en az masraftır arkadaşlar. Yazımı bu noktada sonlandırmak istiyorum, gelecek eleştirileri görebiliyorum şimdiden ama şunu da belirtmek isterim ki bunun olabilirliği oldukça düşük gözüküyor sadece önümüzde başarılı bir model var ve bunun başarısız olma gibi bir şansı yok kader mühürlerinden ticari olarak çok daha başarılı bir proje olacağına adım gibi eminim. Vaktiniz için teşekkür ederim.
Benim önerim ve bunun başarılı bir şekilde uygulanmış modelinden bahsedeceğim şimdi. [Düzenlendi] adlı bir mmorpg oyun var bazılarınız döneminde ismini duymuş ve hatta oynamış bile olabilirsiniz. Kısaca bahsetmek gerekirse bu oyun istanbul kıyamet vakti gibi eski bir mmorpg oyunu. 90'ların sonunda çıkan bu oyun bir çok güncelleme alarak farklı bir oyuna evrildi ve 2010ların başında yavaş yavaş kemik kitlesinden uzaklaştı. Şirket ise bunu çözmek Old School yani oyunun eski versiyonunu tekrardan piyasaya sürdü ve ilk etapta küçük bir üyelik ücreti karşılığında oyunculara erişimi sağladı. Old school versiyon tahmin edeceğiniz üzere hızlıca orjinal sürümden daha fazla bir kullanıcı sayısına ulaştı.
Buraya kadar özellikle yönetimin nasıl davrandığını bilen oyuncular olarak şöyle söyleyebilirsiniz, geliştirici ekip yok oyunun başında, oyun hala oynanıyor neden değiştirsinler vs. fakat burada önemli bir unsuru gözden kaçırıyorsunuz, ticari başarı. Hanginiz bir oldschool bir ikv istemezsiniz ki. Her türlü win win durumu söz konusu ticari olarak şirket kazanacak oyuncular olarak biz kazanacağız. Bir değer eklemek istediğim nokta da şu Oldscool [Düzenlendi] de gelecek iyileştirmeler ve güncellemelerin hepsi oyun içerisindeki bir tahtada oyunculara sunulur yüzde 75'i kabul görmeyen hiçbir şey oyuna eklenmez böylece oyunun yapısı korunmuş olur.
Oyunun yani ikvnin oldschoolunun nasıl olacağı konusu, bu fikir masaya yattıktan sonra kolaylıkla belirlenebilir. Her kafadan ayrı bir ses çıkacaktır yine bu konuda da fakat şirkete göre öncelik ticari başarı ve en az masraftır arkadaşlar. Yazımı bu noktada sonlandırmak istiyorum, gelecek eleştirileri görebiliyorum şimdiden ama şunu da belirtmek isterim ki bunun olabilirliği oldukça düşük gözüküyor sadece önümüzde başarılı bir model var ve bunun başarısız olma gibi bir şansı yok kader mühürlerinden ticari olarak çok daha başarılı bir proje olacağına adım gibi eminim. Vaktiniz için teşekkür ederim.