Karaköy Bölgesi aslında nasıl olmalıydı ?
Gönderilme zamanı: 10 Mar 2019 16:34
Öncelikle yazıma hoş geldiniz demekle başlamak istiyorum.Lâkin şahısları aşağılayıcı kendime yakışmayan son iki tane yazdığım başlıktan forum kullanıcılarını rahatsız ettiğimi ve size karşı özrümü belirterek yazıma başlıyorum keyifli okumalar.
Evet bildiğiniz üzere Karaköy bölgesi şu an birinci senesini doldurdu ve arkasında bir sürü yaprak dökümünü de bu bölge ile getirmiş oldu.Gerek oyuncu olarak,gerek ise yönetiminden tut bu bölgeyi ve diğer bölgeleri tasarlayan baş mimarisi bile ayrıldı.
Karaköy bize neler getirdi ve bizden neler götürdü ?
Getirileri gayet her oyuncunun isteği doğrultusunda olduğunu düşünüyorum.Bir çok düşman,açık kapalı etkileşimli yeni bölgeler, yeni kombine edilebilecek (!) efsunlar ve eşyalar, Yeni sürükleyen ve hala açık kapılar bırakmaya devam eden hikaye örgüsü,haksız kazançların kökünü kazıtan oyuna giriş ve oyun içi düzeltmeler,karakter sınıflarının yeniden düzenlenip aslında yeni yetenekler bile gelmeden esas mevcut yeteneklerle oluşuturulacak kombinasyonlar bunlar ve bunun gibi aslında sayamadığım getiriler mevcut.
Ama esas kısım bizden neleri götürdüğü yaklaşık 1 senedir oyuncu,yönetici ve geliştirici vedalarından da anlaşılabilir neler götürdüğü.
Peki bu kadar yaprak dökümün oluşmasına sebepler neydi ve aslında bu bölge nasıl olmalıydı ?
Bu sorunun cevabı aslında basit.Tamamiyle eşya sistemi ve son zamanlarda oyuna verilmeyen destek.Oyuna verilmeyen destek tamamiyle geliştiricilerin ve yöneticilerin ayrılmasına sebebiyet verdi.Aslında yaratılan eşya sistemi neredeyse patlama yaratacak şekilde ayrılıklar başladı lâkin hepimiz açık beta'da ne kadar mutluyduk değil mi ?
Şimdi gelelim mevcut ve ayrılan oyuncular bu eşya sistemi aslında böyle olsaydı sürekli nasıl dinamizmini koruyacağına;
Bölgenin gelişiyle iki çeşit kumaş ve lif ve yeni madenler eklendi bunlardan Sentetik lifte ve Seramik lifte kıyafetler Euksenit ve Lantan ile de zırhlar üretip düşürmemize olanak sağlıyordu.İşte tam olarak dönüm noktası burası ya bundan sonrasını da ekleyeceklerdi ya da eklemeyeceklerdi derken ne yazık ki o bütün forumu dolduran bug yazıları,YouTube'a atılan binlerce şef düşman kaçırma videosu ve sürekli yorulan bir destek ekibi.
İnsanların yönelebileceği 2 çeşit eşya varken bir de bu nadideler de olaya eklenince horoz dövüşüne döndü.Şimdi gelip çıkıp diyecek ki birileri sen üretemiyorsun diye tabi bu kadar ağlıyorsun kuyruk acın var vesaire gibi şeyler.Evet kardeşim sana da sesleniyorum iyi dinle.
Bakın bir büyücüden örnek vermem gerekirse hasarları 130.000 ve 167.000 olan iki çeşit ana hasar efsunu 4.000 ve 5.000 değerleri olan kritik efsunu ve turkuaz eşyalara gelen ikincil efsunlar ve çeşitli direnç efsunları sentetik ve seramik liften yapılmış göz doyurucu ve aynı şekilde lantan ve euksenit'ten zırhlar bunlar bize yetmez miydi ? Kült oyuncu kitlesine yeterdi aslında ama geliştiriciler kaşındı ve daha çok rekabet istedi ve sonuçlara katlanılmayacak düzeye gelen bir oyuncu hırsı ve arsızlığı oyunda yer edindirdiler.Aslında 59 zamanını da 39 zamanı gibi yaşanabilrdi 39 sunucusu açılması için dert yanan dostlarıma da sesleniyorum.
Eğer bu eşyalar bu şekilde kalsaydı ne olacaktı biliyor musunuz ? Mevcut oyuncu sayısı korunacaktı.Konulan düşmanlar sadece seviye kasmak için değil bu dediğim çeşitli eşyaları düşürmeye de olanak sağlayacaktı ve bütün oyuncuların odak noktası bunları kesmeye ve zamanlarını bunlarla geçirmeye yöneltecekti.
E peki şef düşmanlar ne olacak dediğinizi duyar gibiyim;
Çok basit.Onlardan düşecek materyaller bir sonraki bölgenin giriş anahtarı ya da üretime katkı sağlayacak değerli eşyalar olabilecekti ya da sıradan materyaller olarak 2 çeşit çıkarılan eşyaların üretiminde kullanılacaktı.Mesela atıyorum Ensari icadı Müteferrika Planı Seramik lifli ceket için 2 tane Mikroçip isteyecekti.Diğer alternatif ise bu değerli efsunlu eşyaların düşmesine bu şef düşmanlar olanak sağlayacaktı ve Karaköy bölgesi daha çok aktif bir bölge haline dönüşecekti düşünsenize adım başı attığınız her yer oyuncu herkes bu çeşit eşyaları düşürme derdinde ? Nasıl ama aynı 39 ve 49 dönemi gibi değil mi sizce de ?
Benden bu kadar umarım sıkılmamışsınızdır iyi forumlar,iyi oyunlar
Evet bildiğiniz üzere Karaköy bölgesi şu an birinci senesini doldurdu ve arkasında bir sürü yaprak dökümünü de bu bölge ile getirmiş oldu.Gerek oyuncu olarak,gerek ise yönetiminden tut bu bölgeyi ve diğer bölgeleri tasarlayan baş mimarisi bile ayrıldı.
Karaköy bize neler getirdi ve bizden neler götürdü ?
Getirileri gayet her oyuncunun isteği doğrultusunda olduğunu düşünüyorum.Bir çok düşman,açık kapalı etkileşimli yeni bölgeler, yeni kombine edilebilecek (!) efsunlar ve eşyalar, Yeni sürükleyen ve hala açık kapılar bırakmaya devam eden hikaye örgüsü,haksız kazançların kökünü kazıtan oyuna giriş ve oyun içi düzeltmeler,karakter sınıflarının yeniden düzenlenip aslında yeni yetenekler bile gelmeden esas mevcut yeteneklerle oluşuturulacak kombinasyonlar bunlar ve bunun gibi aslında sayamadığım getiriler mevcut.
Ama esas kısım bizden neleri götürdüğü yaklaşık 1 senedir oyuncu,yönetici ve geliştirici vedalarından da anlaşılabilir neler götürdüğü.
Peki bu kadar yaprak dökümün oluşmasına sebepler neydi ve aslında bu bölge nasıl olmalıydı ?
Bu sorunun cevabı aslında basit.Tamamiyle eşya sistemi ve son zamanlarda oyuna verilmeyen destek.Oyuna verilmeyen destek tamamiyle geliştiricilerin ve yöneticilerin ayrılmasına sebebiyet verdi.Aslında yaratılan eşya sistemi neredeyse patlama yaratacak şekilde ayrılıklar başladı lâkin hepimiz açık beta'da ne kadar mutluyduk değil mi ?
Şimdi gelelim mevcut ve ayrılan oyuncular bu eşya sistemi aslında böyle olsaydı sürekli nasıl dinamizmini koruyacağına;
Bölgenin gelişiyle iki çeşit kumaş ve lif ve yeni madenler eklendi bunlardan Sentetik lifte ve Seramik lifte kıyafetler Euksenit ve Lantan ile de zırhlar üretip düşürmemize olanak sağlıyordu.İşte tam olarak dönüm noktası burası ya bundan sonrasını da ekleyeceklerdi ya da eklemeyeceklerdi derken ne yazık ki o bütün forumu dolduran bug yazıları,YouTube'a atılan binlerce şef düşman kaçırma videosu ve sürekli yorulan bir destek ekibi.
İnsanların yönelebileceği 2 çeşit eşya varken bir de bu nadideler de olaya eklenince horoz dövüşüne döndü.Şimdi gelip çıkıp diyecek ki birileri sen üretemiyorsun diye tabi bu kadar ağlıyorsun kuyruk acın var vesaire gibi şeyler.Evet kardeşim sana da sesleniyorum iyi dinle.
Bakın bir büyücüden örnek vermem gerekirse hasarları 130.000 ve 167.000 olan iki çeşit ana hasar efsunu 4.000 ve 5.000 değerleri olan kritik efsunu ve turkuaz eşyalara gelen ikincil efsunlar ve çeşitli direnç efsunları sentetik ve seramik liften yapılmış göz doyurucu ve aynı şekilde lantan ve euksenit'ten zırhlar bunlar bize yetmez miydi ? Kült oyuncu kitlesine yeterdi aslında ama geliştiriciler kaşındı ve daha çok rekabet istedi ve sonuçlara katlanılmayacak düzeye gelen bir oyuncu hırsı ve arsızlığı oyunda yer edindirdiler.Aslında 59 zamanını da 39 zamanı gibi yaşanabilrdi 39 sunucusu açılması için dert yanan dostlarıma da sesleniyorum.
Eğer bu eşyalar bu şekilde kalsaydı ne olacaktı biliyor musunuz ? Mevcut oyuncu sayısı korunacaktı.Konulan düşmanlar sadece seviye kasmak için değil bu dediğim çeşitli eşyaları düşürmeye de olanak sağlayacaktı ve bütün oyuncuların odak noktası bunları kesmeye ve zamanlarını bunlarla geçirmeye yöneltecekti.
E peki şef düşmanlar ne olacak dediğinizi duyar gibiyim;
Çok basit.Onlardan düşecek materyaller bir sonraki bölgenin giriş anahtarı ya da üretime katkı sağlayacak değerli eşyalar olabilecekti ya da sıradan materyaller olarak 2 çeşit çıkarılan eşyaların üretiminde kullanılacaktı.Mesela atıyorum Ensari icadı Müteferrika Planı Seramik lifli ceket için 2 tane Mikroçip isteyecekti.Diğer alternatif ise bu değerli efsunlu eşyaların düşmesine bu şef düşmanlar olanak sağlayacaktı ve Karaköy bölgesi daha çok aktif bir bölge haline dönüşecekti düşünsenize adım başı attığınız her yer oyuncu herkes bu çeşit eşyaları düşürme derdinde ? Nasıl ama aynı 39 ve 49 dönemi gibi değil mi sizce de ?
Benden bu kadar umarım sıkılmamışsınızdır iyi forumlar,iyi oyunlar