IKV'nin geldiği halin sebepleri ve çözümleri
Gönderilme zamanı: 12 Ara 2018 22:12
İstanbul Kıyamet Vakti, Türk asıllı oyuncuların belki de MMORPG dünyasına ilk adımını attığı, sağlam ve uzun süreli dostluklar kurduğu ve yıllarını harcadığı bir oyun. Yeni getirilen Karaköy yaması ile birlikte birkaç kişinin açgözlülük duyguları ve gerçek hayatta elde edemediği otoriter figürü oyuna yansıtma isteği maalesef baskın düştü, çünkü bosslar bölgelerin içinde yapılmak yerine açık alanda yapıldı ve insanları rahatsız edecek bir ton yöntem var. Şu an oynun gidişatının kötü olması, insanların ruh halinin kötü olması, ve sonuç olarak oynu bırakmalarıyla ilgili kişisel görüşlerimi ve eski oyuncuları tekrar geri oyuna dönmesini sağlayabilecek veya yeni oyuncular kazandırabilecek basit birkaç mümkün yolu, sebep-sonuç ilişkisini kullanarak birkaç paragrafla açıklamak isterim. Öncelikle problemlerin kaynağını ve ardından yapılabilecek çözümü 2 ayrı paragrafla anlatacağım.
Problemlerin başlıca kaynağı ilk paragrafta bahsettiğim üzere amacı diğer insanlara rahatsızlık vermek ve üstünlük kurma amacıyla bu oynu oynayan kişilerdir. Bossların açık bir bölgede programlanmış olması bu kişilerin emellerine fazlasıyla yardımcı oluyor. Bu bosslar paylaşılmak durumunda olduğundan problemler ortaya çıkıyor ve insanları oyunu bıraktıracak ve nefret kusturacak seviyeye getirecek hareketlerde bulunuluyor. Halihazırda elinde 500-600 tane kp karakteri bulunan kişilerin olması, bir başkasının telefon numarasını veya adresini ele geçirip tehdit etmek, veya bir başkasının loncasında ki kadın bir oyuncuyu oyunu bıraktıracak seviyede tehdit etmek şeklinde yöntemlerle hiç bitmeyecek bir nefret döngüsü oluşturuluyor. Sadece bir kişi bütün oynu diğer oyunculara zindan edebiliyor. Çok fazla kp karakteri var ve bu karakterlerden bir tanesinin banlanması haftalar sürüyor, çünkü destek yeterince bakmıyor. Bütün itemlerini üretmiş kişiler eskiden bu oyuna emek verdiğini kanıtlayan, er meydanlarında ve vs’lerde boy gösteren saygın kişilerken, yeni gelen bölgeyle kibir ve kötülük timsali haline geldiler.
Çözümü için ise iki önerim var. Birincisi, bosslar bölgelere kapatılabilir veya ekstra olarak bossların yanına bir bölge açılabilir içerde kesmek isteyenler için. Diyelim ki GBZ bölgesine girildi, bu giren kişiler sonra ki 40 dakika boyunca bu bölgeye tekrar giremeyecek şekilde bir sistem ayarlanabilir, veya Büyük Büyücü, Komiser, ve Hakir bölgeleri için 10 dakika olacak şekilde. Bu yöntemle boss kaçırma yöntemlerinin önüne geçilebilir. İkinci yöntem ise, bir çok MMORPG oyunda zaten olan bir sistem, bossa vuran her bir kişinin item alma olasılığı olabilecek bir şekilde sistem. Bu yöntemle de açgözlülüğün biteceğini, bossların çok büyük gruplar halinde kesileceğini düşünüyorum. Bu 2 yöntem uygulandığı taktirde, 6 kişilik bölge profesyonel bir bölge olacak, ve dışarda ki bosslar insanların yavaştan kasması için bir yöntem olacak. Bu 6 kişilik bölgeler için herhangi bir efekt veya bir şeye gerek olmadan boş sınırları belli odalar olacak şekilde tasarlanabilir ve çok küçük bir sınırları olabilir.
Görüşlerimi destekleyen kişiler bu amaç doğrultusunda yazımı kopyalayıp desteğe yollayabilirler. Herkese iyi oyunlar diliyorum, tabi böyle bir şey mümkünse.
Problemlerin başlıca kaynağı ilk paragrafta bahsettiğim üzere amacı diğer insanlara rahatsızlık vermek ve üstünlük kurma amacıyla bu oynu oynayan kişilerdir. Bossların açık bir bölgede programlanmış olması bu kişilerin emellerine fazlasıyla yardımcı oluyor. Bu bosslar paylaşılmak durumunda olduğundan problemler ortaya çıkıyor ve insanları oyunu bıraktıracak ve nefret kusturacak seviyeye getirecek hareketlerde bulunuluyor. Halihazırda elinde 500-600 tane kp karakteri bulunan kişilerin olması, bir başkasının telefon numarasını veya adresini ele geçirip tehdit etmek, veya bir başkasının loncasında ki kadın bir oyuncuyu oyunu bıraktıracak seviyede tehdit etmek şeklinde yöntemlerle hiç bitmeyecek bir nefret döngüsü oluşturuluyor. Sadece bir kişi bütün oynu diğer oyunculara zindan edebiliyor. Çok fazla kp karakteri var ve bu karakterlerden bir tanesinin banlanması haftalar sürüyor, çünkü destek yeterince bakmıyor. Bütün itemlerini üretmiş kişiler eskiden bu oyuna emek verdiğini kanıtlayan, er meydanlarında ve vs’lerde boy gösteren saygın kişilerken, yeni gelen bölgeyle kibir ve kötülük timsali haline geldiler.
Çözümü için ise iki önerim var. Birincisi, bosslar bölgelere kapatılabilir veya ekstra olarak bossların yanına bir bölge açılabilir içerde kesmek isteyenler için. Diyelim ki GBZ bölgesine girildi, bu giren kişiler sonra ki 40 dakika boyunca bu bölgeye tekrar giremeyecek şekilde bir sistem ayarlanabilir, veya Büyük Büyücü, Komiser, ve Hakir bölgeleri için 10 dakika olacak şekilde. Bu yöntemle boss kaçırma yöntemlerinin önüne geçilebilir. İkinci yöntem ise, bir çok MMORPG oyunda zaten olan bir sistem, bossa vuran her bir kişinin item alma olasılığı olabilecek bir şekilde sistem. Bu yöntemle de açgözlülüğün biteceğini, bossların çok büyük gruplar halinde kesileceğini düşünüyorum. Bu 2 yöntem uygulandığı taktirde, 6 kişilik bölge profesyonel bir bölge olacak, ve dışarda ki bosslar insanların yavaştan kasması için bir yöntem olacak. Bu 6 kişilik bölgeler için herhangi bir efekt veya bir şeye gerek olmadan boş sınırları belli odalar olacak şekilde tasarlanabilir ve çok küçük bir sınırları olabilir.
Görüşlerimi destekleyen kişiler bu amaç doğrultusunda yazımı kopyalayıp desteğe yollayabilirler. Herkese iyi oyunlar diliyorum, tabi böyle bir şey mümkünse.