Yeni eklenti rotası
Gönderilme zamanı: 21 May 2018 15:57
Karaköy "Ara" Eklenti paketi, gerek oynanış gerek yenilik açısından tam bir "ara" eklenti olarak sunuldu ve amaç oyuncuların tepkisini bir nevi azaltarak artık beklenen bir eklenti sunmaktı ancak eklenti sunuldu ve bundan sonra yeni bir eklenti paketi için açıklama yapılmalı gibi görünüyor zira sorulma ihtiyacı duyulan bir soru akla geliyor: Karaköy eklentisi, Çemberlitaş ve Büyük Hol eklentilerinden bu yana gelen oyun sistematiğinde hikaye dışında ne tür bir gelişme sağlamıştır?
Bol kritik yüzdeleri,bol saldırı,bol maksimum hasar,bol,bol e tamam ama yetenek sistemi? Boşa çıkan gözlükler/başlıklar? OkO geliştirmeleri? Oyunun artık sınır değerlerine ulaşan kritik yüzdeleri,zırh değerleri,savunma,saldırı için bir düzenleme? Tılsım sisteminin yeni eklentiler için uyarlanması? Oyuncular arası rekabeti artırıcı etkinliklerin yenilenmesi? Kader mühürleri gibi bir oyun için oldukça fazla miktarda değişkeni ele alarak geliştirmelerde bulunmaya çalışan ki değişken sayısı İKV'den gördüğüm kadarıyla 3-4 kat fazlaydı, eşya efsunları, efsun ve yetenek geliştirmeleri üzerine oldukça fazla çeşitlendirme yapılmıştı ancak İKV için çeşitlendirme şöyle dursun yönetim çeşitliliği daha da kısıyor ve oyunun temeline dayanan OkO malesef daha fazla basitleştiriliyor, şuan element için hayati önem taşıyan zırh değeri yok edildi, OkO'larda elektrik ve buz ya da buz ve ateşçi yeteneklere sahip oyuncuların etkisini oldukça sınırlandıracak efsun çoklanması diyebileceğimiz bir yenilik(!) geldi ancak temelinde sorunlar var ve düzenlemeye ihtiyaç duyuyor.
Yeni gelecek eklenti paketinde artık yoğunluk kaplamalar,çizimler üzerinde olmamalı, yetenek sistemi, silah vuruş hareketleri - Afrikalı Scipio Balta, hareketlerin değişmesi gerektiğinin en büyük göstergesi - , tılsım sistemi, hatalar -ki bu konuda yönetim tamamen yalan söylemiştir, Karaköy eklentisi ile hataların çözüleceği belirtilmişti ancak bırakın hataları çözmeyi üstüne daha yeni yeni hatalar çıkardılar - , karakterin saldırı, savunma, kritik yüzdesi, büyü kritik değeri, zırh değeri gibi değerlerin ulaştığı sınıra bir çekidüzen verilmesi gibi konular üzerinde durulmalı ve küçük-büyük denilmeden bilinen eksikliklerin giderilmesi gerek.
İster Tangriss gelsin ister Gezgin Şehir ya da daha farklı yaklaşımla Karaköy'ün 2 adet boş bölgesi olan Tünel bölümünün devamına ya da sahil boyunca uzanan ve duvarla çevrili alana bir eklenti gelsin, sorunlar arttıkça ve çözümler gelmedikçe eklentilerin yarattığı o hoş mutluluk tıpkı Karaköy eklentisinde olduğu gibi kısa bir sürede oyuncular tarafından mutsuzluğa dönüşecektir. Örnek olarak sunmak istemem ancak bu konuda Knight Online en güzel örneklerden biridir, oyuncular için bol bol eklenti geldi ancak eklenti getirilirken sorunlar çözülmediği için o bol bol gelen eklentiler tabiri caizse oyuncular tarafından çöpe bile atılmayacak değerde görüldü.
Bol kritik yüzdeleri,bol saldırı,bol maksimum hasar,bol,bol e tamam ama yetenek sistemi? Boşa çıkan gözlükler/başlıklar? OkO geliştirmeleri? Oyunun artık sınır değerlerine ulaşan kritik yüzdeleri,zırh değerleri,savunma,saldırı için bir düzenleme? Tılsım sisteminin yeni eklentiler için uyarlanması? Oyuncular arası rekabeti artırıcı etkinliklerin yenilenmesi? Kader mühürleri gibi bir oyun için oldukça fazla miktarda değişkeni ele alarak geliştirmelerde bulunmaya çalışan ki değişken sayısı İKV'den gördüğüm kadarıyla 3-4 kat fazlaydı, eşya efsunları, efsun ve yetenek geliştirmeleri üzerine oldukça fazla çeşitlendirme yapılmıştı ancak İKV için çeşitlendirme şöyle dursun yönetim çeşitliliği daha da kısıyor ve oyunun temeline dayanan OkO malesef daha fazla basitleştiriliyor, şuan element için hayati önem taşıyan zırh değeri yok edildi, OkO'larda elektrik ve buz ya da buz ve ateşçi yeteneklere sahip oyuncuların etkisini oldukça sınırlandıracak efsun çoklanması diyebileceğimiz bir yenilik(!) geldi ancak temelinde sorunlar var ve düzenlemeye ihtiyaç duyuyor.
Yeni gelecek eklenti paketinde artık yoğunluk kaplamalar,çizimler üzerinde olmamalı, yetenek sistemi, silah vuruş hareketleri - Afrikalı Scipio Balta, hareketlerin değişmesi gerektiğinin en büyük göstergesi - , tılsım sistemi, hatalar -ki bu konuda yönetim tamamen yalan söylemiştir, Karaköy eklentisi ile hataların çözüleceği belirtilmişti ancak bırakın hataları çözmeyi üstüne daha yeni yeni hatalar çıkardılar - , karakterin saldırı, savunma, kritik yüzdesi, büyü kritik değeri, zırh değeri gibi değerlerin ulaştığı sınıra bir çekidüzen verilmesi gibi konular üzerinde durulmalı ve küçük-büyük denilmeden bilinen eksikliklerin giderilmesi gerek.
İster Tangriss gelsin ister Gezgin Şehir ya da daha farklı yaklaşımla Karaköy'ün 2 adet boş bölgesi olan Tünel bölümünün devamına ya da sahil boyunca uzanan ve duvarla çevrili alana bir eklenti gelsin, sorunlar arttıkça ve çözümler gelmedikçe eklentilerin yarattığı o hoş mutluluk tıpkı Karaköy eklentisinde olduğu gibi kısa bir sürede oyuncular tarafından mutsuzluğa dönüşecektir. Örnek olarak sunmak istemem ancak bu konuda Knight Online en güzel örneklerden biridir, oyuncular için bol bol eklenti geldi ancak eklenti getirilirken sorunlar çözülmediği için o bol bol gelen eklentiler tabiri caizse oyuncular tarafından çöpe bile atılmayacak değerde görüldü.