Şikayet Et Sistemi "Soru-Cevap"
Gönderilme zamanı: 22 Mar 2010 17:29
Merhabalar,
Forum dahilinde denk gelmiş olduğumuz önemle iştigal eden ortak problemleri "soru-cevap" mantığıyla yanıtlamak amacıyla, konu dahilinde yardımcı olmaya çalışacağım.
Soru: "Şikayet Et" sisteminin çalışma prensibi nedir?
Cevap: "Şikayet Et" sistemi oyun içi yönetimin lav edilmesinin akabinde hızlı ve adil moderasyon uygulanması vesilesiyle kurulmuş bir sistemdir. Prensip olarak içerik üzerinden değerlendirmeleri esas almaktadır. Kullanıcıların oyun dahilinde yazmış olduğu içeriklerin belli bir düzenek yoluyla yönetim ekibine ulaşmasının akabinde müddeti içeriğine müteakip değişen çeşitli kısıtlamalar ile aktif bulunmaktadır.
Soru: Oyun içerisinde bulunduğumuz şikayetlere geri dönüş yapılmıyor. Bu kullanıcılar ceza almıyor mu?
Cevap: Oyun dahilinde bir kullanıcı yazdığı içeriğin akabinde defalarca şikayet edilmiş olabiliyor. Bu gibi durumlarda gereksiz zaman kaybının önlenmesi ve daha seri bir vaziyette gelen şikayetleri değerlendirmek için; gönderilen onca şikayet arasından sadece birine (alelade) moderasyon uygulanmaktadır. Uygulanan bu moderasyon kullanıcının oyuna tekrar giriş yapmasıyla aktif olup cezasız kalmamaktadır. Geri dönüşü olmayan şikayetler ise yukarıda bahsini ettiğim üzere "denetilmemiş" kanısını bertaraf etmektedir.
Soru: Yönetim/Moderasyon Ekibi'nin taraflı davranabileceği hiç düşünülmedi mi taraflı davranıyor olmaları mümkün müdür?
Cevap: Bahsi geçen sorunun cevabı niteliğinde sistemin mevcut işleyiş düzeni örnek gösterilebilir. "Şikayet Et" butonunun aktif olmasından bu yana süre gelen zaman zarfı içerisinde yönetim ekibi; gelen şikayetleri yalnızca içeriğine müteakip sonuçlandırmaktadır. Tarafınızca, bizlere ulaştırılan şikayetler dahilinde gerek "Şikayet Eden" gerekse "Şikayet Edilen" kişi ve/veya kişilerin rumuzları(nickname) görülmemektedir. Moderasyon uygulanan şikayetler içerikten ibaret olmak ile birlikte tarafsız ve adil işlemesi için bahsettiğim düzenekte işleyişini sürdürmektedir.
Soru: Moderasyon uygulanan şikayetler içerik üzerinden değerlendiriliyor diyorsunuz. Lakin bağzı kullanıcılar küfür ettikten sonra defalarca boşluk bırakarak o küfürün penceremizden gitmesine vesile oluyorlar. Buna ne diyorsunuz?
Cevap: Taktir edilir ki denetlemek ile mükellef olunan şikayetler belirli bir alt yapıyı da akabinde getirmelidir. Bahsi geçen durum ile ilgili karşı konulamaz bir önlem olarak içerik sahibinin "şikayet" edildiği andan itibaren 5 dakika içerisinde yazmış bulunduğu tüm içerikler "Şikayet Et" sistemi dahilinde görünmektedir. Bu durum hile ve aldatmaya yönelik tüm hal ve hareketlere önlem olmaktadır.
Soru: Bağzı kullanıcılar Klan/Bölge kanallarından dakikalarca küfür ediyor, moderasyon uygulandığına dair bildirim aldığım halde yazmaya devam ediyorlar. Neden böyle oluyor?
Cevap: Bildiğiniz üzere "Şikayet Et" sistemi oyuna doğrudan entegre edilmiş bir sistemi betimlemektedir. Buna müteakiben uygulanan moderasyonlar kullanıcıya anında etki ettiği vakit, oyun sırasında diğer kullanıcıları, sunucuları aksatacak istenmeyen sorunlara sebep olabilir. Bu sebepten hareketle, moderasyon uygulanan kullanıcı oyuna tekrar giriş yaptığı zaman almış oldukları ceza aktif olmaktadır.
Soru: "Şikayet Et" sisteminin bizlere ne gibi faydaları var?
Cevap: "Şikayet Et" sistemi oyun içindeki tüm kullanıcıları birer yönetici konumuna getirmiştir. Her kullanıcı "Şikayet Hakkı" çerçevesinde rahatsız olduğu durumu anında yetkili merciilere ulaştırmakla birlikte bu durumu saniyeler almayan bir süre zarfında vuku buldurabilmektedir. Kimi zaman taraflarca iletilen şikayetler dakikalar içerisinde nihayet bulmakta, kimi zaman ise belirli aralıklar dahilinde kesin sonucuna ulaşmaktadır. Bu kolaylık; oyun içi huzuru sağlamak ile kalmayıp, kullanıcıların yönetimsel açıdan faal olabilmesini de sağlamıştır.
Soru: "Şikayet Et" sistemini nasıl kullanabileceğimizi açıklayabilir misiniz?
Cevap: "Şikayet Et" sistemini kullanmak evvel zamana tekabül eden tüm sistemlerden daha basit ve hızlı. Rahatsız olunan içeriğe "sağ tık"lanarak açılan butonlardan; "Şikayet Et" butonuna "sol tık"landığı vakit gönderilmek istenen şikayet bizlere ulaştırılabilir.
Soru: Göndermiş olduğum şikayetin akıbetini nasıl öğrenebilirim?
Kullandığınız üyeliğiniz dahilinde(Mynet ve TTNET) belirtmiş olduğunuz üyeliğinize; şikayetinize moderasyon uygulandıysa bilgilendirme e-posta(mail)sı gönderilmektedir. "Sobee" kullanıcıları ise şikayetlerinin akıbetini www.istanbuloyun.com/ikvdestek adresinde mevcut formu doldurarak öğrenebilirler. Keza "Sobee" üyelikleri için bildirim şu an itibariyle yapılamamaktadır. En kısa zamanda aktif olacak bildirim sistemi "Sobee" üyelikleri için geçerli olacaktır.
Nezdinizde tüm İKV camiasının ilgi ve dikkatine.
Teşekkürler,
Kindar
Forum dahilinde denk gelmiş olduğumuz önemle iştigal eden ortak problemleri "soru-cevap" mantığıyla yanıtlamak amacıyla, konu dahilinde yardımcı olmaya çalışacağım.
Soru: "Şikayet Et" sisteminin çalışma prensibi nedir?
Cevap: "Şikayet Et" sistemi oyun içi yönetimin lav edilmesinin akabinde hızlı ve adil moderasyon uygulanması vesilesiyle kurulmuş bir sistemdir. Prensip olarak içerik üzerinden değerlendirmeleri esas almaktadır. Kullanıcıların oyun dahilinde yazmış olduğu içeriklerin belli bir düzenek yoluyla yönetim ekibine ulaşmasının akabinde müddeti içeriğine müteakip değişen çeşitli kısıtlamalar ile aktif bulunmaktadır.
Soru: Oyun içerisinde bulunduğumuz şikayetlere geri dönüş yapılmıyor. Bu kullanıcılar ceza almıyor mu?
Cevap: Oyun dahilinde bir kullanıcı yazdığı içeriğin akabinde defalarca şikayet edilmiş olabiliyor. Bu gibi durumlarda gereksiz zaman kaybının önlenmesi ve daha seri bir vaziyette gelen şikayetleri değerlendirmek için; gönderilen onca şikayet arasından sadece birine (alelade) moderasyon uygulanmaktadır. Uygulanan bu moderasyon kullanıcının oyuna tekrar giriş yapmasıyla aktif olup cezasız kalmamaktadır. Geri dönüşü olmayan şikayetler ise yukarıda bahsini ettiğim üzere "denetilmemiş" kanısını bertaraf etmektedir.
Soru: Yönetim/Moderasyon Ekibi'nin taraflı davranabileceği hiç düşünülmedi mi taraflı davranıyor olmaları mümkün müdür?
Cevap: Bahsi geçen sorunun cevabı niteliğinde sistemin mevcut işleyiş düzeni örnek gösterilebilir. "Şikayet Et" butonunun aktif olmasından bu yana süre gelen zaman zarfı içerisinde yönetim ekibi; gelen şikayetleri yalnızca içeriğine müteakip sonuçlandırmaktadır. Tarafınızca, bizlere ulaştırılan şikayetler dahilinde gerek "Şikayet Eden" gerekse "Şikayet Edilen" kişi ve/veya kişilerin rumuzları(nickname) görülmemektedir. Moderasyon uygulanan şikayetler içerikten ibaret olmak ile birlikte tarafsız ve adil işlemesi için bahsettiğim düzenekte işleyişini sürdürmektedir.
Soru: Moderasyon uygulanan şikayetler içerik üzerinden değerlendiriliyor diyorsunuz. Lakin bağzı kullanıcılar küfür ettikten sonra defalarca boşluk bırakarak o küfürün penceremizden gitmesine vesile oluyorlar. Buna ne diyorsunuz?
Cevap: Taktir edilir ki denetlemek ile mükellef olunan şikayetler belirli bir alt yapıyı da akabinde getirmelidir. Bahsi geçen durum ile ilgili karşı konulamaz bir önlem olarak içerik sahibinin "şikayet" edildiği andan itibaren 5 dakika içerisinde yazmış bulunduğu tüm içerikler "Şikayet Et" sistemi dahilinde görünmektedir. Bu durum hile ve aldatmaya yönelik tüm hal ve hareketlere önlem olmaktadır.
Soru: Bağzı kullanıcılar Klan/Bölge kanallarından dakikalarca küfür ediyor, moderasyon uygulandığına dair bildirim aldığım halde yazmaya devam ediyorlar. Neden böyle oluyor?
Cevap: Bildiğiniz üzere "Şikayet Et" sistemi oyuna doğrudan entegre edilmiş bir sistemi betimlemektedir. Buna müteakiben uygulanan moderasyonlar kullanıcıya anında etki ettiği vakit, oyun sırasında diğer kullanıcıları, sunucuları aksatacak istenmeyen sorunlara sebep olabilir. Bu sebepten hareketle, moderasyon uygulanan kullanıcı oyuna tekrar giriş yaptığı zaman almış oldukları ceza aktif olmaktadır.
Soru: "Şikayet Et" sisteminin bizlere ne gibi faydaları var?
Cevap: "Şikayet Et" sistemi oyun içindeki tüm kullanıcıları birer yönetici konumuna getirmiştir. Her kullanıcı "Şikayet Hakkı" çerçevesinde rahatsız olduğu durumu anında yetkili merciilere ulaştırmakla birlikte bu durumu saniyeler almayan bir süre zarfında vuku buldurabilmektedir. Kimi zaman taraflarca iletilen şikayetler dakikalar içerisinde nihayet bulmakta, kimi zaman ise belirli aralıklar dahilinde kesin sonucuna ulaşmaktadır. Bu kolaylık; oyun içi huzuru sağlamak ile kalmayıp, kullanıcıların yönetimsel açıdan faal olabilmesini de sağlamıştır.
Soru: "Şikayet Et" sistemini nasıl kullanabileceğimizi açıklayabilir misiniz?
Cevap: "Şikayet Et" sistemini kullanmak evvel zamana tekabül eden tüm sistemlerden daha basit ve hızlı. Rahatsız olunan içeriğe "sağ tık"lanarak açılan butonlardan; "Şikayet Et" butonuna "sol tık"landığı vakit gönderilmek istenen şikayet bizlere ulaştırılabilir.
Soru: Göndermiş olduğum şikayetin akıbetini nasıl öğrenebilirim?
Kullandığınız üyeliğiniz dahilinde(Mynet ve TTNET) belirtmiş olduğunuz üyeliğinize; şikayetinize moderasyon uygulandıysa bilgilendirme e-posta(mail)sı gönderilmektedir. "Sobee" kullanıcıları ise şikayetlerinin akıbetini www.istanbuloyun.com/ikvdestek adresinde mevcut formu doldurarak öğrenebilirler. Keza "Sobee" üyelikleri için bildirim şu an itibariyle yapılamamaktadır. En kısa zamanda aktif olacak bildirim sistemi "Sobee" üyelikleri için geçerli olacaktır.
Nezdinizde tüm İKV camiasının ilgi ve dikkatine.
Teşekkürler,
Kindar