İstanbul Kıyamet Vakti (!)
Gönderilme zamanı: 10 May 2014 17:15
Selamlar,
Uzun zamandır bu konuyu açmak istiyordum, nasip bu güneymiş. Yıllardır sıkılmadan değer verdiğimiz İstanbul Kıyamet Vakti ile ilgili birkaç şey de ben söylemek istiyorum. Yazacaklarım, araştırma ve gerekli kişilerle konuşmalarıma dayanıyor.
Şuan herkes, İstanbul Kıyamet Vakti' nin durumunu az çok biliyordur. Ne kadar istemesekte bu gerçeği değiştirmek zor. Yıllardır her sene ufakta olsa bir şeyler eklenmeye çalışılan oyunumuza bu sene es geçilmiş olmasının birçok sebebi vardır elbet. Tabii bu durumda, bundan sonrası için neler olur bilemiyoruz.
Teknoloji açısından değerlendirirsek, gelecek için bir şeyler yapılmasının imkansıza yakın olduğunu görürüz. Şöyle ki, İKV ' nin oyun motoru " Actor " tam 10 yıl önce yazıldı. O dönemler için isteneni fazlasıyla karşılasa da, şuan ve gelecek için malesef yeterli değil. Var olan bölge ve eklentileri bile taşımakta güçlük çektiğini, sanırım son dönemde artan lag ve diğer sorunlardan anlayabiliyoruz. Herhangi bir yeni güncelleme de durum ne olur ? Fazla söze gerek yok sanırım.
Bir diğer konu Sobee. 2008 yılında Türk Telekom' a satılmasından sonra, 2012 yılında TTNET ile birleştirilme kararı alındı. Büyük umutlarla yapılan bu anlaşmalar, somut olarak neler sundu ? tartışılabilir. Fakat söylemek istediğim nokta bu değil. TTNET ile birleşme kararı sebebiyle oyunumuzun yapımcısı Mevlüt Dinç ve büyük emektarlar Fevzi Altuncu (FevziBey), Özgür Soner (Zwartan) gibi isimler ayrılmıştı. Oyunumuza gelen son güncelleme olan Arz ve Lodos' un yapımında da bu isimler Sobee' deydi. Fakat onlar ayrıldığında Arz ve Lodos bitmemişti. Bölgenin tamamlanması geriye kalan ekip tarafından yapıldı ve sunuldu. Ayrılanların yanında, İKV' nin ilk günlerinden itibaren burada olmaya devam eden Kürşad Karamahmutoğlu (Gorgar) , Murat Afşar gibi isimler, ekibe yeni gelenler ile birlikte hâlen duruyor.
Bu arada bir istatistik sunayım. Gerçekliği ne kadar doğrudur bilemiyorum ama elimizdeki örnekler bunlar malesef. Bu, Sobee' nin İstanbul Kıyamet Vakti dışında yaptığı projeler hakkında. Kayıp Armağan, bir animasyon filmiydi ve bitirildi. 1 Man 1 Team ise menajerlik oyunuydu ve beklenen ilgiyi karşılamayınca o da bırakıldı. Süpercan ise bir singleplayer oyundu, dolayısıyla belli bir yere kadar gidebildi. Gelelim en büyük iki projeye. I Can Football çok büyük umutlarla çıkarıldı ve istendiği gibi, başta, çok büyük ilgi gördü. Fakat devamı gelmedi ve alınan karar sonucu güncellenmesi durduruldu. Ve bizim de oyuncularından olduğumuz Sobee' nin en büyük ve devrim niteliği taşıyan İstanbul Kıyamet Vakti. Sobee'nin elinde kalan son parça. Ya diğerleri gibi olacak, ya da gelişip, yükselmeye devam edecek. Tahmin ve yorumlar sizin.
Asıl konuma dönecek olursam, gelen son güncelleme olan Arz ve Lodos' un ardından, gerek geliştirici gerek yönetim bölümünde, önemli ayrılıklar yaşanması tesadüf müdür yoksa bir planlı mıdır bilemiyorum. Her gidenin yerine, yenisi gelir elbet. Fakat keşke bunu bize de açıklasalardı.
Diğer bir konum ise yönetimdeki değişiklik. Yaklaşık 1 ay önce yapılan değişiklik hakkında, onlarca kez özel veya genel olarak sorsam da, " yakında, kısa zamanda açıklamalar yapılır " cevabını alarak geçiştirildim. Hâlâ bir açıklama beklesekte, sanırım yapılmayacak.
Var olan yönetimin, birkaç kişi haricinde eski samimiyetini kaybettiğini ve sorunlara karşı ilgisizleştiğini söylüyorum. Çok çok uzun zamandır, indirim ve paketler haricinde hiçbir duyuru bulunmuyor. Fan Artlar, buluşmalar, çeşitli konulardaki bilgilendirmeler yok. Açıp bakmak isteyenler için, Haberler & Duyurular Eski Duyurular. Size buradan bir örnek vereyim. Eski Duyurular bölümünün 8. sayfasında bir haber var. Gelen lag şikayetleri sonucu, testler yapılıp bilgilendirme yapılmış. Peki ya şuan ? Sorunların kaybolacağı umuduyla yapılan sunucu değiştirme sonrası iyice artan ve aylardan beri onlarca kez şikayet edilen lag sorunu hakkında en ufak bir açıklama yapılmıyor.
Her şeye rağmen İstanbul Kıyamet Vakti ' ne olumlu yaklaşmak isterim. Ülkemizde oyun sektörünün temelleri Sobee ve İstanbul Kıyamet Vakti ile atıldı. Malesef hala gelişemeyen bu sektörün, insanlarımız tarafından nasıl bir yaklaşımla karşılandığı ortada. Küçücük bir program için bile sayfalarca kodlar yazılırken, bir oyunu, her şeyiyle, tüm detaylarıyla düşünelim. Ve tüm bunlar, 2004 yılında, diğer büyük oyunların aksine büyük bir geliştirici ekiple değil, tecrübesiz ve sadece 6 kişilik bir ekip ile Türkiye' de yapıldı.
Tüm bunları düşünüp İstanbul Kıyamet Vakti ' ne tek bir açıdan değil, birçok yönden bakmanız en iyisi olacaktır. Okuyan herkese teşekkür ederim. Yorumlarınızı bekliyorum, iyi günler.
Uzun zamandır bu konuyu açmak istiyordum, nasip bu güneymiş. Yıllardır sıkılmadan değer verdiğimiz İstanbul Kıyamet Vakti ile ilgili birkaç şey de ben söylemek istiyorum. Yazacaklarım, araştırma ve gerekli kişilerle konuşmalarıma dayanıyor.
Şuan herkes, İstanbul Kıyamet Vakti' nin durumunu az çok biliyordur. Ne kadar istemesekte bu gerçeği değiştirmek zor. Yıllardır her sene ufakta olsa bir şeyler eklenmeye çalışılan oyunumuza bu sene es geçilmiş olmasının birçok sebebi vardır elbet. Tabii bu durumda, bundan sonrası için neler olur bilemiyoruz.
Teknoloji açısından değerlendirirsek, gelecek için bir şeyler yapılmasının imkansıza yakın olduğunu görürüz. Şöyle ki, İKV ' nin oyun motoru " Actor " tam 10 yıl önce yazıldı. O dönemler için isteneni fazlasıyla karşılasa da, şuan ve gelecek için malesef yeterli değil. Var olan bölge ve eklentileri bile taşımakta güçlük çektiğini, sanırım son dönemde artan lag ve diğer sorunlardan anlayabiliyoruz. Herhangi bir yeni güncelleme de durum ne olur ? Fazla söze gerek yok sanırım.
Bir diğer konu Sobee. 2008 yılında Türk Telekom' a satılmasından sonra, 2012 yılında TTNET ile birleştirilme kararı alındı. Büyük umutlarla yapılan bu anlaşmalar, somut olarak neler sundu ? tartışılabilir. Fakat söylemek istediğim nokta bu değil. TTNET ile birleşme kararı sebebiyle oyunumuzun yapımcısı Mevlüt Dinç ve büyük emektarlar Fevzi Altuncu (FevziBey), Özgür Soner (Zwartan) gibi isimler ayrılmıştı. Oyunumuza gelen son güncelleme olan Arz ve Lodos' un yapımında da bu isimler Sobee' deydi. Fakat onlar ayrıldığında Arz ve Lodos bitmemişti. Bölgenin tamamlanması geriye kalan ekip tarafından yapıldı ve sunuldu. Ayrılanların yanında, İKV' nin ilk günlerinden itibaren burada olmaya devam eden Kürşad Karamahmutoğlu (Gorgar) , Murat Afşar gibi isimler, ekibe yeni gelenler ile birlikte hâlen duruyor.
Bu arada bir istatistik sunayım. Gerçekliği ne kadar doğrudur bilemiyorum ama elimizdeki örnekler bunlar malesef. Bu, Sobee' nin İstanbul Kıyamet Vakti dışında yaptığı projeler hakkında. Kayıp Armağan, bir animasyon filmiydi ve bitirildi. 1 Man 1 Team ise menajerlik oyunuydu ve beklenen ilgiyi karşılamayınca o da bırakıldı. Süpercan ise bir singleplayer oyundu, dolayısıyla belli bir yere kadar gidebildi. Gelelim en büyük iki projeye. I Can Football çok büyük umutlarla çıkarıldı ve istendiği gibi, başta, çok büyük ilgi gördü. Fakat devamı gelmedi ve alınan karar sonucu güncellenmesi durduruldu. Ve bizim de oyuncularından olduğumuz Sobee' nin en büyük ve devrim niteliği taşıyan İstanbul Kıyamet Vakti. Sobee'nin elinde kalan son parça. Ya diğerleri gibi olacak, ya da gelişip, yükselmeye devam edecek. Tahmin ve yorumlar sizin.
Asıl konuma dönecek olursam, gelen son güncelleme olan Arz ve Lodos' un ardından, gerek geliştirici gerek yönetim bölümünde, önemli ayrılıklar yaşanması tesadüf müdür yoksa bir planlı mıdır bilemiyorum. Her gidenin yerine, yenisi gelir elbet. Fakat keşke bunu bize de açıklasalardı.
Diğer bir konum ise yönetimdeki değişiklik. Yaklaşık 1 ay önce yapılan değişiklik hakkında, onlarca kez özel veya genel olarak sorsam da, " yakında, kısa zamanda açıklamalar yapılır " cevabını alarak geçiştirildim. Hâlâ bir açıklama beklesekte, sanırım yapılmayacak.
Var olan yönetimin, birkaç kişi haricinde eski samimiyetini kaybettiğini ve sorunlara karşı ilgisizleştiğini söylüyorum. Çok çok uzun zamandır, indirim ve paketler haricinde hiçbir duyuru bulunmuyor. Fan Artlar, buluşmalar, çeşitli konulardaki bilgilendirmeler yok. Açıp bakmak isteyenler için, Haberler & Duyurular Eski Duyurular. Size buradan bir örnek vereyim. Eski Duyurular bölümünün 8. sayfasında bir haber var. Gelen lag şikayetleri sonucu, testler yapılıp bilgilendirme yapılmış. Peki ya şuan ? Sorunların kaybolacağı umuduyla yapılan sunucu değiştirme sonrası iyice artan ve aylardan beri onlarca kez şikayet edilen lag sorunu hakkında en ufak bir açıklama yapılmıyor.
Her şeye rağmen İstanbul Kıyamet Vakti ' ne olumlu yaklaşmak isterim. Ülkemizde oyun sektörünün temelleri Sobee ve İstanbul Kıyamet Vakti ile atıldı. Malesef hala gelişemeyen bu sektörün, insanlarımız tarafından nasıl bir yaklaşımla karşılandığı ortada. Küçücük bir program için bile sayfalarca kodlar yazılırken, bir oyunu, her şeyiyle, tüm detaylarıyla düşünelim. Ve tüm bunlar, 2004 yılında, diğer büyük oyunların aksine büyük bir geliştirici ekiple değil, tecrübesiz ve sadece 6 kişilik bir ekip ile Türkiye' de yapıldı.
Tüm bunları düşünüp İstanbul Kıyamet Vakti ' ne tek bir açıdan değil, birçok yönden bakmanız en iyisi olacaktır. Okuyan herkese teşekkür ederim. Yorumlarınızı bekliyorum, iyi günler.