1. sayfa (Toplam 12 sayfa)
Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 09 Kas 2013 17:17
gönderen HeilHitler
Merhaba,
Öncelikle bu konuyu son kez açıyorum, bu konu hakkında son bir açıklamam olacak. Şimdiden bir çok kişinin buraya atacağı yorumu tahmin edebiliyorum. Atılan yorumlar taktisel içerikli olacaklar. Yani kısacası karakterleri iyi kullanabilme ile ilgili. O kibirli arkadaşlara şimdiden sesleniyorum: Tamam biliyorum, iyi oynuyorsunuz. Büyücü'de de Savaşçıda'da, Şifacıda'da son derece iyisiniz. Lütfen bana burada taktiksel şeyler vermeye kalkışmayın. Ve lütfen, yazacaklarımı gerçekten idrak edemeyecek olursanız da, yorum atmayın. Nasıl savaşılması gerektiğini gayet iyi biliyorum, taktiklerim de yerinde gayet. Konu bu değil, konu karakterlerin arasında ki o dengesizlik. Burası çok önemli bakın, tekrar söylüyorum. Konu taktiksel bir şey değil! Konu tamamen karakterlerin arasındaki dengesizlik ile alakalı. Nedir bu dengesizlik?
Şöyle örnek vereyim. Metin2 oyununu biliyorsunuzdur, en azından bir çoğunuz da oynamışsınızdır. Orada Sura karakteri vardır. Bizim oyundaki büyücü ile eş değerdir. Eğer gerçekten iyi bir sura karakteri dizerseniz, bunu karşılığını fazlasıyla alırsınız. Sura karakteri ile zamanında 10 savaşçının arasına dalıp da savaştığımı hatırlıyorum ve o kadar zevk alıyorsun ki o savaştan, hiç bitmesin istiyorsun. Ama İKV'de böyle değil maalesef. Sen oyundaki tüm tılsımlarını üretsen de, tüm itemlere sahip olsan da, daha çemberlitaş'a bile girmemiş bir savaşçı karakter, seni üzerindeki itemler ile 2-3 vuruşta kesiyor. Ne büyücü ile ne savaşçı ile ne de şifacı ile tek başına uzun soluklu bir şey yapamıyorsun. Eğer ki ben 2-3 vuruşta kesileceksem, neden o kadar tılsım ürettim, item düşürdüm karakterimi dizdim? Nasıl savaşacağım ben böyle 2-3 vuruşta öleceksem? Şu da var ki 15 saniyeye bir kalkıyorsun ve kalktığın yer sancak oluyor. Öldüğün yerde de dirilemiyorsun. Ve toplu savaşlarda bile artık saniyeler içerisinde ölebiliyorsun, bir süre sonra iki tarafta sıkılıyor ve savaşmayı bırakıyorlar. Çünkü çok hızlı ölüyorsun ve kalkıp gelmen gerekiyor. Savaş temposunu korumuyor. Oyunda inanılmaz bir dengesizlik var, gerçekten bunu sadece ben mi görebiliyorum? Bakın ben oyunu kötülemiyorum, şuan oyuna devam bile ediyorum zaten. Oyun güzel, özellikle grup bölgesi sistemi çok güzel. Ama oyun PVP yönünden bitmiş durumda. Lütfen bir kere objektif bakın şu olaya. Durun ve bir gözlemleyin. Her insanın zevki elbette farklıdır ama ben bu İKV'de ki savaşlardan zevk alan insanların gerçekçiliğinden şüphe ederim ve yapmacık bulurum.
Bakın son olarak tekrar not düşüyorum. Bana savaşmayı bilmiyorsun ya da taktik öğren, tılsımları üret rahat kesersin tarzında şeyler yazmayın. Bunların farkındayım ben. Olay bu değil. Olay, full tılsıma ve iteme sahip bir büyücünün, itemsiz bir savaşçı tarafından 2-3 vuruşta öldürülmesi. Bunu gerçekten iyi düşünün ve gözlemleyin, beni anlayacaklar kişilerin olduğuna inanıyorum.
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 09 Kas 2013 18:35
gönderen ikvmerdoII
%100 Haklısın Metin2 de sadece 1vs1 itemler eşitse 1 dakikadan fazla sürebiliyor.Savaştan tat alıyorsun toplu savaşlarda ölmemek için yaşadığın heyecan bambaşka.IKV ' de ise toplu savaşlarda bir bakmışın 3 4 snde çifte ile tek yedin..
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 09 Kas 2013 19:34
gönderen Refresh
Haklısın katılıyorum bunun en büyük nedeni itemlerin zırh hp mp vs. arttırmaması.Aynı şekilde itemler set halinde dizince ekstra özellik artışı vermemesi.Bu set dizince özellik artışı hakkında konu açmıştım.
Mesala kıyamet ceketi öne alalım.
Toplamda 300 büyü fiziksel artışı ve 4.354 büyü kritik artışı veriyor.
Bunların yanında sayıları atıyorum +500 Enerji +500 Kudret +%3 zırh artışı + %3 Element direnç artışı vs. özellik vermeli.
Ayrıca kıyamet set dizince bi anlamı olmalı.
Kıyamet set(2/5): +%10 enerji ve kudret artışı.
Kıyamet set(4/5):+%10 zırh ve direnç artışı.
Kıyamet set(5/5): % 15 meteorit büyüsü için hasar artışı.
%5 büyü kritik artışı.
Bu sistemi ikv getirmeli yoksa geleceği pek parlak görünmüyor.
Kimse demesin ikv farklı orjinal.Bu sistemin olmaması olsa olsa negatif orjinallik olur.
Ayrıca item çeşitliği de arttırılmalı herkes tek fabrikadan çıkmış gibi.Birbirinin kopyası onlarca çar.
Karakterler arası dengelemeyi yapmak zordur bu yüzden kolaya kaçmışlar savaşçıya denilmiş sen bu itemi kullanacaksın büyücüye denilmiş sende bu itemi kullanacaksın hadi kapışın
Grup bölgelerinden düşen itemlerin efsunları çeşitlilik arz etmeliydi.Ben bir büyücü olarak hasar zırh direnç özelliklerini arttıran item kullanmak istiyorum Bir başkası hasar zırh büyü kritik kullanmak ister bir başkası full hasar vs vs. ama var mı böyle bir şey yok.
Her insan emeğinin karşılığını almak ister bu ilkeyi öncelik haline getirmeleri lazım.Oyuncular grup bölgelerinde o kadar uğraşıyor bir madalya ile dönüyorlar böyle saçmalık var mı ya.Oyuncu en azından şunu diyebilmeli item düşmedi ama şu düştü.Bu oyunda yapılacak çok az şey olduğu için dolayısıyla bosslardan alınacak şeyde o kadar az.Bu yüzden ya düşüyor ya düşmüyor
oyuncu da isyan ediyor.
Mesala Gaffar adlı bossdan her kesişte kesinlikle düşen materyal olsaydı oyuncular isyan etmezdi.Örneğin X materyali Gaffar adlı boss kesildiğinde grup üyelerinin hepsine belli bir ihtimalle bu materyalden düşsün en az 30 en fazla 300 gibi.
Bu X materyalinin 5000 tanesiyle bir şeyler yapılabilsin.O X materyaliyle ise ne yapılır o yönetime kalmış benim aklıma elle tutulur bişey gelmiyor çünkü oyunda yapılacak bir şey yok.İtemi direk veremezsin başka bir şey olmalı.
Eşya geliştirme gibi bir şey olsaydı veya taş basma bu materyal bunlar için kullanılabilirdi böylelikle insanların emeği bir karşılık bulurdu.Tılsım basmak için bu materyal gerekli olsaydı o da bir anlam ifade ederdi.
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 10 Kas 2013 00:46
gönderen SeyhulMuverrih
Selamun aleyküm,
Yazılanları okudum, evet, çoğumuzun muzdarip olduğu hususlar dile getirilmiş. Ufak tefek eklemeler de biz yapalım.
Sınıflar arası dengesizlik olduğu aşikar, bunu kabulleniyoruz. Çözüm nedir, ne yapılabilir? Gelen güncellemelerde karakter sınıflarının enerji, zırh ve kudret miktarlarının artmaması bu durumun en belirgin sebebi. Bir de takılan itemlerin efsunlarındaki sıkıntı. Bir büyücü enerjisini yükseltmek için Farabi Modeli itemler giyse, hasarı düşecek. Hasar veren itemler giyse, enerjisi düşük kalacak. Amiyane tabirle iki ucu necasetli değnek.. Refresh isimli arkadaşın söylediğini uzun süredir dile getirdim lakin gülünç buldular. Set olan takımı tamamladıktan sonra bu tür özellikler vermeli. 2 parçaya bir özellik, 3 parçaya bir tane daha özellik, 4 parçaya da bir özellik daha verilmeli. Büyücülerin enerji ve zırh problemi ön planda olduğundan bunlara takviye yapılabilir, savaşçılarda ve şifacılarda da adam akıllı düşünülerek böyle ekstra özellikler eklenmeli. Bu hususta bilhassa oyuncunun fikri göz önünde bulundurulmalı, icabında anket düzenlenmeli ve artık oyuncunun fikirlerinin açık açık önemsendiğini, havuz denilen nesnede fikirlerin boğulmadığını göstermelidir ilgili merciler.
Bir başka husus da, bir yerde gördüğüm hoş bir sistemdi. Oyunumuzda şans faktörü çok ön planda malumunuz. Bir çok online oyunda bu böyledir muhakkak, eyvallah. Çoğu arkadaşımız diyor ki günde 5-6 sefer Çemberlitaş'a giriyorum, ellerim de ceplerim de boş çıkıyorum. Bu tür yakarışlara son verecek tek bir çözüm mevcuttur, o da şudur;
Farz-ı misal, vatandaş Çemberlitaş'a girdi, bossları kesti ve çıktı. Hiçbir şey alamadı. Şöyle bir sistem olsun, oyuncu bossları kesip çıktıktan sonra, bir özellik açılsın ve bu belirli bir süre aktif kalsın. Mesela 1 saat. Bu özelliğin etkisi item düşürme oranını yüzde on artırsın. Tekrar girsin, tekrar kessin. Yine düşmedi diyelim, bir yüzde on daha eklensin ve süre sıfırlanıp tekrar 1 saate dönsün. Misal, en fazla 5 kat çıksın bu etki ve yüzde elliye varana kadar bir şans etkisi oluştursun, geri kalan yüzde ellilik kesimleri de yağma artırıcılar ve plus paket oluştursun. Yani oyuncu 4-5 saatini verdikten sonra muhakkak item düşsün, ama kendinde olan ama ihtiyacı olan item, işte şans bu olsun. (Dipnot; başka bir oyunda görmüştüm, özgün değil alıntı bir fikirdir.)
Hasılı kelam, bir kaç iyileştirmenin akabinde oyun muazzam yerlere taşınabilir, fakat ilgi ister, bakım ister, emek ister... Bu mısraları garip oyuncu arkadaşlardan başka kimselerin okuduğunu sanmıyorum, ya da okunuyorsa bir iz, emare görmedim bu vakte kadar.
Ama yazıyoruz işte, insan bunca vakittir evladı gibi büyütüp hiçbir şeyini esirgemediğini şu oyunu daha iyi yerlerde görmek istiyor... 
Saygı ve sevgilerimle, iyi forumlar.
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 10 Kas 2013 10:36
gönderen ikvmerdoII
xXESREFPASALIXx yazdı:yoo gayet iyi şuan işi bilen bir büyücü cok rahat bı savaşcıyı kesıyo şifacı bile kesebiliyo artık savaşcıyı
böyle iyi
Full büyücüyü yücelen itemli birinin kesmesi hiçte iyi değil bence... Mesela 2\6 kıyamet itemin bazı özellikler vermesi müthiş bir fikir
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 10 Kas 2013 10:52
gönderen HeilHitler
xXESREFPASALIXx yazdı:yoo gayet iyi şuan işi bilen bir büyücü cok rahat bı savaşcıyı kesıyo şifacı bile kesebiliyo artık savaşcıyı
böyle iyi
Sen bir kaybol şu konudan.
Bilerek mi yapıyorsunuz anlamadım, bunun gibi anlama sorunu olanlar çıkıyor arada böyle işte.
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 10 Kas 2013 11:09
gönderen Refresh
xXESREFPASALIXx yazdı:siz safsanız ben napayım büyücüken cok rahat kesıyorum savaşcıyı getir ws atayım sorun degil ? şifacı olarak geleyım savaşcı keseyım yıne sorun degil ? uygunsa yapabilirzz istedıgın zaman caliştigim için gece 9 ile 1 arası her türlü ws atarım
Adamın derdi o değil bi oku konuyu sonra yorum yap
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 10 Kas 2013 11:14
gönderen ZIPKIN
Ya Şu Konuları Açmaktan Bıkmadınız Mı?Oyunda Dengesizlik Falan Yok İşi Bilen Herkesi Keser.Eğer Çemberlitaş İtemlerine Ek Özellikler Getirilirse Ne Anlamı Kalır Taktiğin?Adamın Yanına Gidene Kadar Ölür Zaten.
Ayrıca İkv Yönetiminden Böyle Şeyler Beklenmez Tılsım Sayfasındaki Yazım Hatalarını Bile Düzeltmeyen Bir Yönetimden Ne Bekliyorsunuz?
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 10 Kas 2013 11:38
gönderen HeilHitler
ZIPKIN yazdı:Ya Şu Konuları Açmaktan Bıkmadınız Mı?Oyunda Dengesizlik Falan Yok İşi Bilen Herkesi Keser.Eğer Çemberlitaş İtemlerine Ek Özellikler Getirilirse Ne Anlamı Kalır Taktiğin?Adamın Yanına Gidene Kadar Ölür Zaten.
Ayrıca İkv Yönetiminden Böyle Şeyler Beklenmez Tılsım Sayfasındaki Yazım Hatalarını Bile Düzeltmeyen Bir Yönetimden Ne Bekliyorsunuz?
ZIPKIN, konuyu tekrar oku öyle gel.
Sorun kesmek, kesilmek değil. Beyniniz idrak edemiyor mu bunu? Sorun karakterlerin çok çabuk ölmesi, üstü full dizili bir büyüyü, yücelenli bir savaşçının 2-3 vuruşta kesmesi. Artık yüceleni geçtim, full alman 40 level büyücü bile 5 vuruşta, hatta olmaz bile o kadar indirebiliyor canını. 40 level savaşçı ya, itemsiz. Şunu bir idrak edin sonra gelin şu konuya yorum yapın.
Re: Karakterler Arası Dengesizlik Hakkında
Gönderilme zamanı: 10 Kas 2013 11:39
gönderen HeilHitler
xXESREFPASALIXx yazdı:ZIPKIN yazdı:Ya Şu Konuları Açmaktan Bıkmadınız Mı?Oyunda Dengesizlik Falan Yok İşi Bilen Herkesi Keser.Eğer Çemberlitaş İtemlerine Ek Özellikler Getirilirse Ne Anlamı Kalır Taktiğin?Adamın Yanına Gidene Kadar Ölür Zaten.
Ayrıca İkv Yönetiminden Böyle Şeyler Beklenmez Tılsım Sayfasındaki Yazım Hatalarını Bile Düzeltmeyen Bir Yönetimden Ne Bekliyorsunuz?
diyorumya büyücüye haksızlk felan dıyolar geln ws atayim dıyorum cevap yazan yok alsın karşıma savaşcı sacmalamaktan başka bişy yaptıkları yok
Kibrini git başka yerde sergile. Senin "ne" olduğunu duymaya ihtiyacımız yok. İyiysen iyisin, bu bizim umrumuzda değil.