Klanlar arası denge için Klan Bonusu
Gönderilme zamanı: 20 Şub 2013 16:31
Selamlar.
Çoğu oyuncu sunucularında bir klanın diğerinden sayıca çok daha kalabalık olmasından şikayet ediyor. Mesela benim sunucum Beyaz Köşk'te Lodos klanının ezici üstünlüğü var. Açıkçası, Arz ve Lodos gelmeden önce bu yeni bölgenin bu sorunu çözeceğini düşünmüştüm ama yeni bölge bu sorunumuzu da çözmeyerek kendi gereksizliğini bir kere daha kanıtladı.
Aklıma şöyle bir sistem geldi. Herhangi bir klana katılan bir oyuncuya karakter sınıfına göre bonus özellik yüklenebilir. Mesela büyücü ise büyü hasarları 80'er puan artabilir. Şifacıların maksimum hasarı ve iyileştirme yeteneği belli bir oranda artabilir. Tank savaşçıların ise her direnci 50'şer puan artabilir.
Önemli olan artacak miktar değil. Bu sistem tamamen klandaki oyuncu sayısı ile alakalı olacak. Mesela Beyaz Köşk sunucusunda 1 Arz'a karşılık 8 Lodos varsa, Arz klanına katılmanın verdiği bonus Lodos klanına katılmanın verdiği bonustan 8 kat daha fazla olacak.
Böylece karakterini güçlendirmek isteyen loncasız, sık sık lonca değiştiren, veya klan değiştiren herkes sayıca az olan klana katılacak.Kısa süre içinde iki klan üyeleri sayıca neredeyse eşit olacak, ve bu durumda iki klan tarafından verilen bonus özellikler eşitlenecek. Tam eşit olmasa bile bir tarafın büyücülerinin hasarı 40 artıyorsa diğer tarafın 42 artacak.
Oyundaki hasar dengesinin bozulmaması açısından da oyunculara verilen toplam bonus hiç değişmeyecek. Yani sunucudaki tüm oyuncular tek klanda olsa bile büyücülerin hasarı en fazla 100 arttıracak. Eşitlendiğinde ise 50-50 arttıracak.
Bu fikri henüz desteğe göndermedim. Çünkü üşeniyorum ve göndermeden önce sizlerin de fikirlerinizi almak istiyorum.
Çoğu oyuncu sunucularında bir klanın diğerinden sayıca çok daha kalabalık olmasından şikayet ediyor. Mesela benim sunucum Beyaz Köşk'te Lodos klanının ezici üstünlüğü var. Açıkçası, Arz ve Lodos gelmeden önce bu yeni bölgenin bu sorunu çözeceğini düşünmüştüm ama yeni bölge bu sorunumuzu da çözmeyerek kendi gereksizliğini bir kere daha kanıtladı.
Aklıma şöyle bir sistem geldi. Herhangi bir klana katılan bir oyuncuya karakter sınıfına göre bonus özellik yüklenebilir. Mesela büyücü ise büyü hasarları 80'er puan artabilir. Şifacıların maksimum hasarı ve iyileştirme yeteneği belli bir oranda artabilir. Tank savaşçıların ise her direnci 50'şer puan artabilir.
Önemli olan artacak miktar değil. Bu sistem tamamen klandaki oyuncu sayısı ile alakalı olacak. Mesela Beyaz Köşk sunucusunda 1 Arz'a karşılık 8 Lodos varsa, Arz klanına katılmanın verdiği bonus Lodos klanına katılmanın verdiği bonustan 8 kat daha fazla olacak.
Böylece karakterini güçlendirmek isteyen loncasız, sık sık lonca değiştiren, veya klan değiştiren herkes sayıca az olan klana katılacak.Kısa süre içinde iki klan üyeleri sayıca neredeyse eşit olacak, ve bu durumda iki klan tarafından verilen bonus özellikler eşitlenecek. Tam eşit olmasa bile bir tarafın büyücülerinin hasarı 40 artıyorsa diğer tarafın 42 artacak.
Oyundaki hasar dengesinin bozulmaması açısından da oyunculara verilen toplam bonus hiç değişmeyecek. Yani sunucudaki tüm oyuncular tek klanda olsa bile büyücülerin hasarı en fazla 100 arttıracak. Eşitlendiğinde ise 50-50 arttıracak.
Bu fikri henüz desteğe göndermedim. Çünkü üşeniyorum ve göndermeden önce sizlerin de fikirlerinizi almak istiyorum.